Print side | Luk vindue

Intet signal fra PC til TV

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=100756
Udskrevet den: 26-Februar-2025 kl. 15:26

Emne: Intet signal fra PC til TV
Skrevet af: Habanero
Emne: Intet signal fra PC til TV
Skrevet den: 21-August-2011 kl. 16:22

Jeg har lige bygget en PC (skal bruges som Media Center) og forsøger nu at koble mit TV på som skærm.

Når PC’en starter kan jeg se den første del af Windows 7 opstarten, men så forsvinder signalet og TV’et melder ”no input”.

PC’en fungerer uden problemer med almindelige monitorer, f.eks.  Samsung syncmaster 2493 via HDMI eller en ældre skærm via VGA, men altså ikke med mit TV der er et Samsung LE46F8 via HDIM.

Konfiguration

Bundkort:  ASUS P8H61-M PRO B3 + 8 GB RAM + Intel Core i5 2500T 2300mz CPU + OCZ 120GB SSD + NEC-Optaric BR drev

Windows 7 Home Premium

Jeg bruger den indbyggede HDMI port altså intet separat grafikkort

Alt er opdateret inkl. Intels grafikdrivere.

Hvad jeg har prøvet

Samsungs hjemmeside siger at man IKKE skal have særlige skærmdrivere – Windows standard driver skal bruges. Der er ingen opdateringer til TV'et iøvrigt.

Har forsøgt at koble 2 skærme på – en der virker og TV’et. Monitoren via VGA virker fint, men når jeg tilslutter TV’et til HDMI udgangen dør Windows med BSOD efter et stykke tid – desuden forsvinder VGA signalet så snart jeg tilslutter HDMI. Hvis jeg hiver HDMI ud inden BSOD, kommer signalet tilbage på VGA monitoren.

Når jeg har fået BSOD går signalet særdeles fint igennem til TV’et!! Det må altså være et Windows problem da den virker før og efter Windows kører.

Har søgt hos Intel, Microsoft og diverse fora på nettet uden at finde en løsning.

Min plan var at tilslutte HDMI fra PC'en til min forstærker  (Denon avr-1909) og køre billedet videre til TV’er og lyden ud til de tilsluttede højttalere, men da det ikke virkede (nøjagtig som ovenstående) forsøgte jeg med direkte tilslutning til TV’et for så at få løst det rigtigt efterfølgende.

Jeg er totalt lost nu efter at have kæmpet i adskillige dage. Håber der er en der kan hjælpe.

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-August-2011 kl. 16:35

Hvilken opløsning er der anvendt fra PC til TV 1920x1080.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 16:39
Jeps 1920*1080 til TV'et som er full HD, men........ jeg kan jo ikke komme til at konfigurere skærmen da Windows ikke på noget tilspunkt vil anerkende den eksisterer. Jeg har dog konfigureret 1920*1080 på min Samsung syncmaster (som normalt står til 1920*1200), lige inden jeg skifter den ud med TV'et i håb om at Windows vil bruge den opsætning. Men ak ....

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 16:42
Skal måske også lige tilføje:
Har forsøgt med alle 3 HDMI indgange på TV'et og har forsøgt med flere forskellige HDMI kabler.

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 16:49

Lyder underligt at skærmen ikke kan kendes af OS. Der var intet problem da jeg tilsluttede min Aspire Revo til mit PX80 første gang, der var billede med det samme, og efter at have valg 1920x1080 og tilpasset billedet var alt perfekt, heller ikke problemer med den bærbare Acer.
  Du har vel ikke haft HDMI til og fra når enhederne har været tændt, det kan skade HDMI portene. Virker de.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 16:53
Jo, jeg har selvfølgelig forbrudt mig ved at hive kabler ind og ud i tændt tilstand, men alle porte virker fint både på TV og PC. Mit TV fungerer fint fra forstærkeren, DVD, og Canal Digital boks. Og PC'en fungerer som sagt stadigvæk med andre skærme som beskrevet.

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 17:00

Har du haft TVet slukket, tilslut PC, tænd TV vælg Input, tænd PC, virker det så.?

-------------

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 17:09
Er forsøgt - virker ikke. Virker lige indtil Windows er startet. Jeg kan altså se bios opstart og det første af Windows opstarten og så forsvinder signalet fra PC'en.

Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 21-August-2011 kl. 17:13
Er det 32-bit eller 64-bit versionen af Windows 7 du har ?

Har du hentet grafik driver på intel's hjemmeside eller på Asus's hjemmeside ?

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 17:13

Så har jeg ikke flere indspark til det, sådan lige nu og her.

-------------

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 17:17
@Pony65
Ja, alle drivere m.v. er opdateret både fra ASUS, Intel og Microsoft.

@Radiomanden - Tak for indsatsen!

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 17:18
og det er 64 bit Windows

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 17:21
Jeg prøver lige igen.

32-bit eller 64-bit ?
Grafik driver fra Intel eller Asus ?

Når du har svaret på det, har jeg en masse andre spørgsmål

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 17:21

Oprindeligt skrevet af Habanero Habanero skrev:

og det er 64 bit Windows

Som jeg også har på begge PCer.

-------------

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 17:23
Grafikdriveren er fra Intel

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 17:30

Grafikdriveren er fra Intel

Der ligger det første problem, bundkortet kører dårligt med den driver.

Er det en ny install ?

Hvis ja, hvordan installerer du dine drivere ? ( er det med dobb. klik på exe filen eller bare fra CD'en )

Er der sørgsmåls tegn til nogle af driverne i enhedshånteringen ?

( måske vil jeg bede dig om at lave en ny install igen, og så vil jeg gerne fortælle dig hvordan du gør det rigtigt på et ASUS kort )

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 17:52
Det er en ny windows install, så udmiddelbart har jeg ikke noget problem med en reinstall.
Der er ingen ?-tegn i enhedshåndteringen. Der er er !-tegn: Andre enheder/PCI-controller til simpel konfiguration.

Installationen er foretaget således:
HW samlet
Windows 7 installeret
DVD til bundkort installeret

På ASUS hjemmeside har jeg downloaded alle opdateringer og forsøgt installeret. 2-3 af dem ville ikke installeres af årsager jeg ikke kender, men den sagde den ikke kunne finde forskellige ini filer eller at den ikke var relevent for min HW. (mærkeligt, for jeg angav jo hvilket bundkort og Windows vers jeg havde).

Gik på Intels hjemmeside og fik scannet PC'en for hvad der fandtes af relevante opdateringer - her bl.a. grafikdriveren som installerede sig fint.
Windows 7 opdateringer installeret efterhånden som de er kommet ind via update.

Chipset angivet som Intel 6/C200 Series ......

Jeg har ikke opdateret BIOS, men har checket versionen. De anbefaler at opdatere hvis man er under 219 og min er så vidt jeg husker 408 - i hvertfald langt over 219.

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 17:54
slog lige BIOS op - vers 0504

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 18:02
Er du indstillet på at begynde forfra.

Alle de der scanninger af computer for de rigtige drivere, det er ikke noget jeg anbefaler.

NB. den der bios vers. 0504 du nævner findes ikke til dit bundkort !!!

Den hedder 0602

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 18:06
Ja, det er ok at begynde forfra....

Jeg sidder med ASUS system Information på skærmen:
BIOS
Manufacturer: American Megatrends Inc
Caption: 04/08/2011
Version: 0504

Måske jeg burde opdatere den først?

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 18:12
Vi er enige om at det er dette MB

http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8H61M_PRO/#download - http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8H61M_PRO/#download  

Sig lige til hvis det ikke er

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 18:18
Ja, det er korrekt bundkort. Kan godt se min BIOS vers. ikke står der, men måske de ikke har alle versioner tilgængelig for download. Under alle omstændigheder er der en nyere - bør jeg installere den? Umiddelbart fixer den  "AC Power Loss failure issue in some conditions." hvilket jeg vurderede intet har at gøre med min situation.

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 18:28
Jeg vil opdatere den, især hvis du gerne vil lave en ny install

Et par spørgsmål:

1. Den Windows 7 home du har, er den med SP1 ?
2. har du en anden computer ?
3. Har du en USB disk ?

4. hvornår vil du lave en ny install ?

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 18:29
?????
Har lige forsøgt at downloade ny BIOS til harddisken fra ASUS update programmet. Svar: "No proper BIOS image files on the server". Har forsøgt alle 3 tilgængelige ftp sides fra programmet med samme svar.

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 18:35
Jeg har lige hentet den og det virker fint, du må gøre noget galt.

Hvor bor du i landet ?

Kan du besvare de 4 spørgsmål ?

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Jeg vil opdatere den, især hvis du gerne vil lave en ny install

Et par spørgsmål:

1. Den Windows 7 home du har, er den med SP1 ?
2. har du en anden computer ?
3. Har du en USB disk ?

4. hvornår vil du lave en ny install ?

1. Den har  været  MS updatering igennem både manuelt og automatisk, så SP1 må være med. Update finder i hvertfald ikke flere opdateringer.
2. Ja, jeg har en anden pc
3. Ja
4. ASAP :)

Bor i Næstved området

ang. BIOS: Jeg gætter på du har klikket download på hjemmesiden. Det virker formentlig. Jeg har brugt ASUS AI Suite. Forventede at den kunne checke behovet :)

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 19:50
Selvom Update siger at der ikke er flere opdateringer, er det ikke sikkert at SP1 er med.

Hvis du gerne vil begynde forfra nu så gør dette:

1. hent BIOS på din PC ( Fra ASUS ) og udpak, læg filen i roden på USB drevet
2. Genstart dit mediecenter med USB drevet isat og gå i BIOS.
3. Opdater til vers. 0602 derfra.

Når du har opdateret BIOS så isæt din Windows 7 disk igen og start forfra. Husk at slette alle partitioner ( også den på 100 MB )

Du kan imens hente SP1 på den anden computer her:
http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?FamilyID=c3202ce6-4056-4059-8a1b-3a9b77cdfdda - http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?FamilyID=c3202ce6-4056-4059-8a1b-3a9b77cdfdda  
Du skal vælge den fil der hedder "windows6.1-KB976932-X64.exe" den fylder 902MB

Skriv igen om et par timer når du er kommet så langt, jeg tjekker lige om 10 min. hvis du har spørgsmål.

ellers er jeg tilbage kl. ca. 21.30

Vigtigt, vigtigt, vigtigt.

Den må ikke være på nettet, ellers begynder den bare at updatere. Så væk med LAN stik hvis det er sat til

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-August-2011 kl. 20:25

Jeg er totalt lost nu efter at have kæmpet i adskillige dage. Håber der er en der kan hjælpe.

Ked af at måtte nævne det, men HDMI er langt fra særligt godt sådan at forbinde enheder med. HDCP handshake har ødelagt meget gennem tiden.

Men det lyder mest som et driverproblem du har der.

Du har selvfølgelig forsøgt med et andet kabel og med en anden skærm med HDMI input?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 20:38
Ja har forsøgt med flere HDMI kabler og alle 3 indgange på TV'et. Virker fint på en anden Samsung skærm med HDMI.

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 21:51
Jeg har nu opdateret BIOS og har desuden konstateret at SP1 er installeret. Har checket om der er flere opdateringer med windows update. Det er der ikke. Jo, en opdatering af IE, men den bruger jeg ikke.

Har endnu ikke reinstalleret Windows - er i tvivl om det er nødvendigt?

Er det ikke andre drivere jeg skal have ind? Hvilke og hvordan?

Har selvfølgelig også checket om det er blevet bedre - det er det ikke. Det viser sig faktisk at hvis jeg lader PC'en stå et par minutter tilsluttet til TV'en kommer der en BSOD og så virker signalet igen, men det bliver man jo ikke rigtig glad for!

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 22:07
Jeg ved ikke hvor langt du er kommet ´

Er du færdig med selve installationen af windows 7, så isæt CD'en fra ASUS ( luk alle popup vinduer ned, kør IKKE exe filen )

Gå ind i enhedshånteringen og højreklik på de drivere der ikke er installeret, vælg "opdater driver......" og vælg "Gennemse ............"

Find dit Drev med CD'en og tryk OK, gør det ved alle drivere. Når du er færdig kører du SP1 filen du hentede.

Hent Grafikdriveren fra ASUS hjemmeside på din anden PC og udpak ( det er en zip fil )
Læg den udpakkede fil mappe på USB drevet og sæt til Mediecenter.

Gå i enhedshånteringen igen og højreklik på grafikdriver og opdater ligesom før, bare fra USB.

Nu kan du sætte LAN på igen og updatere via windows update.

NB. du behøver ikke installere alle de forskellige ASUS ting fra CD'en ( jeg gør det aldrig ) og hold dig fra at updatere drivere fra nettet.

Har du gjort det rigtigt kan du nu vælge hvilken skærm du vil bruge, ved at trykke på Windows tasten ( hold nede ) og på "P".

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 22:11

Har endnu ikke reinstalleret Windows - er i tvivl om det er nødvendigt?

Start forfra, det bliver for bøvlet at fejlfinde.

BSOD kommer fra forkerte installerede drivere ( oftes )

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 22:14
MIRAKLET ER SKET!!
Mens jeg ventede på du kom tilbage, besluttede jeg at slette Intels grafikdriver. Derefter bootede jeg og lod Windows selv hente nye drivere. Den hentede Intel igen. Derefter prøvede jeg det af. Bingo!! Det virker.

Jeg blev endda overmodig og flyttede HDMI kablet så det nu er som jeg oprindeligt ville. Fra PC til forstærker og forstærker med HDMI til TV.

Det virker!! Også lyden!

Jeg takker for hjælpen Pony!! :) 

Skrevet den: 21-August-2011 kl. 22:22
Det var godt, god fornøjelse med dit media center.

Print side | Luk vindue