Print side | Luk vindue

Clint DC1 - problemer med billedformat

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=100769
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 17:23

Emne: Clint DC1 - problemer med billedformat
Skrevet af: bennedbaek
Emne: Clint DC1 - problemer med billedformat
Skrevet den: 21-August-2011 kl. 20:12

Hej, jeg har netop købt sådan en boks og har et problem:

Den kan fint afspille diverse video-formater via USB, men den insisterer på at strække billedet, så det udfylder hele skærmen, uanset videoens oprindelige format. Jeg savner en mulighed for at afspille filerne i deres oprindelige højde/bredde-hold, da funktionen ellers er ret ubrugelig.

For foto-visning kan man vælge at vise i oprindeligt billedformat, men for film mangler muligheden tilsyneladende.

Faktisk er muligheden dokumenteret i manualen til en ældre firmware version på Clints website, men sjovt nok kun i den engelsksprogede udgave. I den nyeste manual er muligheden umiddelbart forsvundet igen.

Er der nogen, der kender en løsning?

/Jesper

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-August-2011 kl. 20:56

Er den indstillet til det korrekte TV format, der er 2 valg 4:3 og 16:9.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: bennedbaek
Skrevet den: 21-August-2011 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Er den indstillet til det korrekte TV format, der er 2 valg 4:3 og 16:9.

Ja, men der er faktisk en del flere muligheder: 16:9 bredformat, 16:9 pan & scan, 16:9 letter box, Auto, 4:3 fuld, 4:3 pan & scan 4:3 letter box.

De gør tilsyneladende ingen forskel i forhold til afspilning af filer via USB. Alt bliver bare strukket, så det passer på mit 16:9 TV, hvilket ser ret så træls ud, når filen er omkring 2.35:1.

/Jesper

Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 18:28
Har også denne modtager, det kan åbenbart ikke lade sig gøre at få den til at vise korrekt billedformat. Heller ikke 4:3 TV kan vises korrekt uden at blive strukket.

Print side | Luk vindue