Print side | Luk vindue

Philips 32 PF 9967

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=10089
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 20:07

Emne: Philips 32 PF 9967
Skrevet af: J.F.L
Emne: Philips 32 PF 9967
Skrevet den: 02-Marts-2006 kl. 15:53

Er her nogen der har erfaringer med Philips 32 PF 9967 ?

Jeg er på udkig efter et godt 32" LCD-TV og har længe kigget på Samsung 32M61.

Men nu er jeg faldet over dette Philips til ca. samme pris, kr. 14.995,-.

Men er det bedre end Samsung? Jeg vil 80% af tiden skulle bruge det til alm. TV med TDC Kabel-TV uden Selector, og så 20% til DVD / Playstation.

Og hvordan er Philips LCD'erne generelt - De har indtil nu slet ikke været interessante for mig, fordi de hidtil næsten alle kun har haft 10 siders TTV-hukommelse - denne har 1200 sider

Svar:
Skrevet af: claust
Skrevet den: 02-Marts-2006 kl. 16:05

Jeg tror bestemt ikke du går galt i byen der, har selv storebroderen 9830 og er ovenud tilfreds - tror nok det er samme panel der er i.

Skrevet af: okp80
Skrevet den: 04-Marts-2006 kl. 12:16

Jeg har et og kan godt sige godt om det. Godt billede, indbygget DVB-T tuner, som man allerede nu har glæde af o.m.a.

Ole

Skrevet den: 04-Marts-2006 kl. 12:17

Mente: kan kun sige godt om det .....

Ole

Skrevet af: Heintze
Skrevet den: 04-Marts-2006 kl. 13:23

Halløj,

Jeg så lige at Computer City har JVC LT-32S60 til 11999,- det skulle være samme paneltype som i Samsung M61, så det er da en sprød pris, sprøgsmålet er om de har flere tilbage.

Skrevet den: 04-Marts-2006 kl. 15:32

Det lyder jo herligt

Hvordan er billedkvaliteten ved analog TV?

Oprindeligt skrevet af okp80 okp80 skrev:

Jeg har et og kan godt sige godt om det. Godt billede, indbygget DVB-T tuner, som man allerede nu har glæde af o.m.a.

Ole

Skrevet den: 04-Marts-2006 kl. 16:56

Lige så god - tror jeg - som på andre tilsvarende LCD´ere, men kvaliteten blegner ved siden af DVB, så det bliver hurtigt man forvænt med.

DVB billedet er støjfrit, klart og ikke mindst hudfarver gengives langt mere naturtro.

1200 siders text-tv er heller ikke at foragte.

Lyden er vel ikke mere end hæderlig, men er den det på ret mange fjernsyn ?. I øvrigt køber man vel ikke sådan et tv uden at have/købe et Surround anlæg

Ole

Skrevet den: 05-Marts-2006 kl. 09:22

Øv - har lige opdaget at 9967 ikke har HDMI-indgang.

Det er vel næsten et krav hvis man køber fladskærm i dag, ikke?

Lige så god - tror jeg - som på andre tilsvarende LCD´ere, men kvaliteten blegner ved siden af DVB, så det bliver hurtigt man forvænt med.

DVB billedet er støjfrit, klart og ikke mindst hudfarver gengives langt mere naturtro.

Lyden er vel ikke mere end hæderlig, men er den det på ret mange fjernsyn ?. I øvrigt køber man vel ikke sådan et tv uden at have/købe et Surround anlæg

Ole

Skrevet af: Langemor84
Skrevet den: 05-Marts-2006 kl. 12:12

>J.F.L

Tv'et har DVI og det er stort set det samme som HDMI, der er bare ingen lyd i kablet, så det skal du have ved siden af. Har du overvejet 9967D - det er nyere. Det har digitaltuner, Ambilight og et noget bedre billede på alm. signal. Det er nede i 17.499,- de fleste steder.

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 05-Marts-2006 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Jo...

Godt nok siges det er DVI m/HDCP (vigtigt at det er med HDCP!) er ligeså godt, men det er en halv sandhed.

Hvis man har en DVD afspiller, og ikke behøver overføre lyden til TV'ets indgang, så er det i princippet ligemeget om DVD-afspilleren har DVI eller HDMI udgang.

Men i TV'et er det noget andet. HDMI giver følgende ekstra fordele:

• Digital lyd i samme kabel (som nævnt ovenfor)
  • Mulighed for digitale component signaler (DVI er kun RGB)
  • Mulighed for længere kabler. HDMI kan trækkes 3-4 gange længere end DVI, da signalerne er ballancerede (mindre støj i signalerne).
  • En bredere vifte af skærmfrekvenser / opløsninger.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 07-Marts-2006 kl. 11:55

Jeg har læst en del om 9830 og er nu ret sikker på det er det jeg går efter.

Motoriseret drejefod, ambilight 2, indbygget kortlæser osv osv OG HDMI  - samt 6ms opdateringstid - for sejt!!

Jeg kan se på denne http://www.p4c.philips.com/files/3/32pf9830_10/32pf9830_10_pss_eng.pdf - PDF at TV'et har LAN-stik - men jeg kan ikke se det bruges til noget i manualen??

Oprindeligt skrevet af claust claust skrev:

Jeg tror bestemt ikke du går galt i byen der, har selv storebroderen 9830 og er ovenud tilfreds - tror nok det er samme panel der er i.

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 07-Marts-2006 kl. 12:18
Nu ved jeg ikke hvor meget meget du har brug for dette tv, men du bør lige overveje de nye modeller som kommer i løbet af sommeren.
De slår 9830 både på funktioner samt på prisen...

Skrevet den: 07-Marts-2006 kl. 12:24

Ja - det ved jeg.

Men sådan kan man jo sige hele tiden :-)

Man kunne også sige, at jeg kan vente 3-4 måneder og få 9830 billigt når det er på vej til at udgå....

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Nu ved jeg ikke hvor meget meget du har brug for dette tv, men du bør lige overveje de nye modeller som kommer i løbet af sommeren.
De slår 9830 både på funktioner samt på prisen...

Skrevet den: 07-Marts-2006 kl. 13:22

Du skal ikke forvente at 9830 vil falde særligt meget i pris når de nye modeller kommer. De gamle 9986 modeller faldt heller ikke meget da 9830 kom på markedet. Faktisk er dette TV stort set ikke faldet siden det kom frem sidste efterår.

Ja selvfølgelig kan man altid vente, jeg synes selv de nye modeller ser lovende ud, desuden var det 9830 TV jeg havde udset mig trukket tilbage da det var for fejlfyldt.

Skrevet den: 07-Marts-2006 kl. 13:30

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Ja selvfølgelig kan man altid vente, jeg synes selv de nye modeller ser lovende ud, desuden var det 9830 TV jeg havde udset mig trukket tilbage da det var for fejlfyldt.

Har du links til sider med info om (og evt. forventede priser på) de nye modeller?

Hvilke fejl var der i 9830?

Jeg kan se i manualen at det er muligt selv at lægge ny firmware ind på TV'et, så hvis Philips ellers laver disse firmwares og gør dem tilgængelige, så må alle fejl efterhånden være fundet og rettet.

Skrevet den: 07-Marts-2006 kl. 13:37

Du kan se de nye modeller http://www.press.ce.philips.com/apps/c_dir/e3379701.nsf/alle/0FA1D5B32E479170412570EA0055CA7D/$File/FlatTV%20Range%20Fact%20Sheet.pdf - her

De nye modeller har nu fået. PixelPlus3HD, ClearLCD samt Ambilight full sorround. 

Problemet i 42pf9830 var vist panelet, så denne model er trukket tilbage. Det var kun 42" modellen som havde disse problemer.
Ikke alt kan jo fikses med en firmware update.

Skrevet den: 09-Marts-2006 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Ole

Skrevet den: 09-Marts-2006 kl. 10:20
[QUOTE=J.F.L]

Det er vel næsten et krav hvis man køber fladskærm i dag, ikke

Jeg troede, at den model, du mente, var D-modellen, for det er den jeg har og kommenterer. Beklager uklarheden.

Ole

Print side | Luk vindue