Print side | Luk vindue

Sonos tilbage i Bilka - Ny priskrig ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=100985
Udskrevet den: 24-November-2024 kl. 22:16

Emne: Sonos tilbage i Bilka - Ny priskrig ?
Skrevet af: SPYA
Emne: Sonos tilbage i Bilka - Ny priskrig ?
Skrevet den: 27-August-2011 kl. 15:00
hej

vil lige informere at bilka igen har 4 forskelige sonos produkter

http://www.bilka.dk/SearchResult?q=sonos - http://www.bilka.dk/SearchResult?q=sonos

ca 200 under HIFI for S5

/Spy

må håbe vi kommer ned i pris igen

Svar:
Skrevet den: 27-August-2011 kl. 15:02
kan ikke edit, men skal den ikke på forsiden Wink

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 27-August-2011 kl. 15:33
Lad os få lidt priskrig Wink

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: andersbjerre
Skrevet den: 27-August-2011 kl. 16:02
Hifiklubben.se play5=2600!

Skrevet af: Stougaard
Skrevet den: 27-August-2011 kl. 16:53
De har syv forskellige sonos produkter ;)
http://www.bilka.dk/Elektronik/Lyd - http://www.bilka.dk/Elektronik/Lyd

Skrevet af: kfkv
Skrevet den: 27-August-2011 kl. 16:58
Bilka har også PLAY:3 lidt billigere. Spændende:-) Måske det snart er tid til nye indkøb...

-------------
------

Mvh Kasper

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 27-August-2011 kl. 17:32

Velkommen på forsiden

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=5475">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=5475 - Sonos er tilbage i Bilkas netbutik
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=5475 - Så har Bilkas online butik igen Sonos på hylderne. Denne gang med flere produkter.

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: frold
Skrevet den: 27-August-2011 kl. 17:50
Jeg forstår der tidligere har været priskrig. 50% kunne være interessant i forhold til normal-prisen.

-------------
mvh

Frederik

TV: Panasonic P50VT30Y | Konsol: PS3 Slim 250gb

Skrevet den: 27-August-2011 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af frold frold skrev:

Jeg forstår der tidligere har været priskrig. 50% kunne være interessant i forhold til normal-prisen.

Sidst der var priskrig endte PLAY:5 modellen til sidst nede i 1.499,- inden Bilka måtte melde udsolgt.

Normalprisen er 2.999,- for medlemmer af HiFi Klubben, og 3.199,- for ikke-medlemmer.

Selve priskrigen varede nogle dage, men det var kun få timer prisen var helt dernede. Så det er jo lige med hvornår man skal slå til. Om få timer kan varen være både billigere og dyrere Smile

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 27-August-2011 kl. 19:32
Så må man klistre sig til skærmen indtil tilbuddet er ovre.
Fedt med priskrig! Men hvor lang tid vil HFK lege med denne gang?

Skrevet af: bleze
Skrevet den: 27-August-2011 kl. 19:45
Så vidt jeg husker nåede S5 hos HFK helt ned på 1100 kr under sidste pris krig. Vi kan nok godt forvente at HFK underbyder Bilka på mandag.

Skrevet den: 27-August-2011 kl. 19:46
Blot som inspiration kan PLAY:5 fås til 280£ svt. 2370 kr.
http://www.richersounds.com/productlistmanu/WIRELESSSTREAMING/SONOS/1 - http://www.richersounds.com/productlistmanu/WIRELESSSTREAMING/SONOS/1

-------------
------

Mvh Kasper

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 27-August-2011 kl. 19:50
Play:5 er godtnok modellen som ikke behøver andet tilbehør for at kunne lytte til radio over nettet og musik fra NAS? 

kfkv, det er den gamle model og så skal der vel fragt oveni.. for ikke at glemme der sikkert kommer ekstra moms...

Skrevet den: 27-August-2011 kl. 19:58
Det er helt fint at hente priser fra udlandet, men hvad nytter det når de ikke sender til DK?

Skrevet den: 27-August-2011 kl. 20:03
Det er sjovt som folk hverken kender til de enkelte forretningers fragtpolitik eller generelle momsregler. Undersøg nu venligst jeres sag inden i drager os ind i den.

Skrevet den: 27-August-2011 kl. 23:44
Sidste gang der var priskrig Bilka / HiFi-klubben på Sonos stoppede den, da Bilka havde udsolgt. Så køb hos HiFi-klubben - så varer priskrigen længere.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: bomndk
Skrevet den: 28-August-2011 kl. 01:27
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Sidste gang der var priskrig Bilka / HiFi-klubben på Sonos stoppede den, da Bilka havde udsolgt. Så køb hos HiFi-klubben - så varer priskrigen længere.

Thumbs Up

-------------
Mvh
Bo

Skrevet den: 28-August-2011 kl. 08:17
Kommer Play:5 under 2000 kroner, så tror jeg sq jeg køber en.. Jeg synes der mangler noget lyd som lyder bedre end laptoppen, men hvor man ikke behøver tænde op for atomkraftværket (anlægget).. Eller bare som afspiller til køkkenet..

Heldigt man stadig har ferie til på fredag.. så kan man sq nørde igennem med at tjekke udviklingen!

Skrevet den: 28-August-2011 kl. 08:58
Kender flere, inkl. mig selv, som står og mangler en SONOS ZP90 og evt S5, så timingen er helt perfekt fra Bilka

Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 28-August-2011 kl. 09:41
Og husk nu, at man får til den billigste pris ligegyldig hvornår man slår til hos Hifiklubben :-)

-------------
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310

Skrevet den: 28-August-2011 kl. 09:50
--Slet--
edit fant ud af det det. sorry dobbelt post

Skrevet den: 28-August-2011 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Så vidt jeg husker nåede S5 hos HFK helt ned på 1100 kr under sidste pris krig. Vi kan nok godt forvente at HFK underbyder Bilka på mandag.

den ente i 1499 som LARS skrev, det var iværtilfal det jeg betalte for mine 2, har ønsket jeg have købet lidt flere, så jeg håber virkelig at prisen kommer ned, denne gang også ;-)
/Spy

ps hvorfor kan jeg ikke edit mine indlæg, hvad gør jeg forkert, udover en fejl 40 ;-)

Skrevet den: 28-August-2011 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Det er sjovt som folk hverken kender til de enkelte forretningers fragtpolitik eller generelle momsregler. Undersøg nu venligst jeres sag inden i drager os ind i den.
Rolig nu, inden du sprænger en sikringWink
Nu stod der jo netop til inspiration i mit indlæg. Generelt er priserne på Sonos i EU ret ens, men hvis den engelske butik aktuelt kan sælge til den pris, så må Bilka og HFK også (inden de selv taber penge). Det inspirerer i hvert fald mig til, med is i maven, at vente lidt endnu inden jeg slår til.
Mht. til de generelle momsregler (i EU), så betaler man lokal moms hvis virksomheden sælger for under 280.000 kr. til Danmark pr. år. Sidst jeg købte Sonos fra England, betalte jeg udelukkende engelsk moms.

-------------
------

Mvh Kasper

Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 28-August-2011 kl. 11:06
juhu - så bliver køb-salg og bytte snart oversvømmet af sonos produkter fordi så de små handelsmænd kan tjene 300

-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 28-August-2011 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

juhu - så bliver køb-salg og bytte snart oversvømmet af sonos produkter fordi så de små handelsmænd kan tjene 300
Ja, det er næsten det værste af det. Der er altid nogen som bestiller en masse, og så lige skal tjene lidt ekstra.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 28-August-2011 kl. 12:11
Det kan jeg nu ikke få ondt i R.... af....

-------------
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310

Skrevet den: 28-August-2011 kl. 12:20
Nogen som kan huske hvor længe priskrigen varede sidste gang, inden der blev meldt udsolgt i bilka?

Skrevet den: 28-August-2011 kl. 12:40
hej
mente det kørte i ca 1½ dag.

/Spy

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 28-August-2011 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Næ ærligt talt, så skal man da vist have ualmindeligt små sko på.

Skrevet den: 28-August-2011 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

... men er det ikke sådan lidt billethaj-agtigt - og så er det vel ok at have ondt i den der - især hvis man glipper et rigtig godt tilbud på den bekostning?

-------------
------

Mvh Kasper

Skrevet den: 28-August-2011 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af kfkv kfkv skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

... men er det ikke sådan lidt billethaj-agtigt - og så er det vel ok at have ondt i den der - især hvis man glipper et rigtig godt tilbud på den bekostning?

Billethaj-agtig er præcist hvad jeg vil beskrive det som. Jeg har sku' lidt ondt i røven over det. havde priskrigen varet længere var prisen blevet endnu lavere. 

Hvis nogen har siddet i køtilbud eller på anden måde gjort en indsats lidt ud over det sædvanlige, så kan det ikke irritere mig.

-------------
endnu en hifi-flygtning

Skrevet af: Byteman
Skrevet den: 28-August-2011 kl. 17:47
Billethajer udnytter at der er et begrænset antal og folk har som regel ikke andre muligheder. I dette tilfælde er der masser af produkter efterfølgende så kan ikke se noget problem med det. I øvrigt er det vel ikke uden risiko at købe et par stykker. ....  

Skrevet af: mogwai
Skrevet den: 28-August-2011 kl. 20:31
Bare for at være uviden og provokerende på en gang.

Med min meget lille viden inde for området, er Sonos ikke en uddøende teknologi, som vi kommer til at se implementeret i alle anlæg via Airplay?

Er godt klar over at Airplay endnu ikke er så forfinet som Sonos. Men på sigt må de da ses som konkurrenter? (Ved godt at Sonos lige har lavet en Airplay opdatering, men er det ikke bare et gimmick)

Jeg er ikke Sonos ejer og overvejer om jeg skal blive det - det virker dog som alt for mange penge for meget lidt ekstra funktion. Ekstra funktioner som Apple godt kunne lave med nye produkter/opdateringer inde for det næste år.

Håber nogen kan sætte mig godt og grundig på plads :)

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 28-August-2011 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af kfkv kfkv skrev:

Jeg synes også at jeg skulle have lov til at sælge min billet til den pris jeg nu synes er passende - Tilgengæld synes jeg også at det er helt OK hvis en forhandler nægter at sælge mig mere end 1 udgave af en vare.

Skrevet den: 28-August-2011 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af mogwai mogwai skrev:

Jeg er ikke Sonos ejer og overvejer om jeg skal blive det - det virker dog som alt for mange penge for meget lidt ekstra funktion. Ekstra funktioner som Apple godt kunne lave med nye produkter/opdateringer inde for det næste år.

Det er ikke helt det samme.

AirPlay er mere en trådløs ledning, så du kan afspille fra din iPod eller iPhone, over til et musikanlæg.

Sonos er selve musikanlægget, bygget op som multirum (hvis det ønskes).

Men det kan sagtens tænkes at Sonos også får Airplay.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: mogwai
Skrevet den: 28-August-2011 kl. 22:20
Hej Lars

Så hvis man ikke har noget behov for multirums understøttelse, og godt kan leve med at slukke anlægget når man går fra rummet og tænde et nyt i næste rum - så er Sonos ligegyldig?

Kan man via Sonos få musikken til at følge en, bare ved at den registrere i hvilket rum man befinder sig? Eller er det for meget at forlange :)

BTW: Har Sonos ikke Airplay allerede?

Skrevet den: 28-August-2011 kl. 22:29

Hej Lars

Så hvis man ikke har noget behov for multirums understøttelse, og godt kan leve med at slukke anlægget når man går fra rummet og tænde et nyt i næste rum - så er Sonos ligegyldig?

Kan man via Sonos få musikken til at følge en, bare ved at den registrere i hvilket rum man befinder sig? Eller er det for meget at forlange :)

Sonos er mere end bare multirum, men det er helt klart styrken som ingen andre kan klare lige så godt. Feks Logitech's løsning kommer zonerne ude af sync og du får ekko effekt. Sonos kører på eget netværk hvor andre bruger det eksisterende netværk. Sonos er også legende let at sætte op.

Du kan få musikken til at følge dig ved at gruppere med den zone du går ind i og evt fjerne den du kommer fra. Men dette skal du gøre manuelt. Der er ikke noget hardware der kan finde ud af hvor du befinder dig.   Jeg har foreslået et "follow me" panel man kunne hænge i rum hvor der var en zone og på den måde let få adgang til hvad der spiller i andre rum og bringe lyden der.

Jo, Sonos har Airplay support ved at du bruger en Airport Express.

-------------
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 28-August-2011 kl. 22:30
Tvivler på en priskrig, hvad skulle HFK få ud af at sætte deres priser ned ?
Denne gang er det jo mange produkter.

Så tror ikke på pris krig, men håber det.

Skrevet den: 28-August-2011 kl. 22:33

Sonos er bare et trådløst musikanlæg, der kan tilgå musikken fra et NAS eller internet. Fra nettet kan det være internet radio, men også podcasts.

Så kan man have det installeret i et rum, eller flere, og fra fjernbetjeningen - eller sin telefon/tablet - styre musikafspilningen.

Nej og nej.

Eller rettere, den måde det fungerer på er at du opretter zoner, som musikken spiller i. Du kan løbende melde rum ind/ud af zonerne, eller bede samme musik spille i alle zoner samtidig.

Men der er ikke direkte sådan en "follow me".

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 28-August-2011 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Her er nogle forskellige grunde:
  • Beskytte et marked.
  • Køre konkurrenten træt.
  • Markere en prisgaranti.
  • Påføre konkurrenten et tab (hvis de følger med ned)
Men du har ret i, at der også er flere gode grunde til at lade være Smile

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 28-August-2011 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Her er nogle forskellige grunde:
  • Beskytte et marked.
  • Køre konkurrenten træt.
  • Markere en prisgaranti.
  • Påføre konkurrenten et tab (hvis de følger med ned)
Men du har ret i, at der også er flere gode grunde til at lade være Smile

/Lars
Køre konkurrenten træt, det tror jeg bliver svært. Ligesom et tab for bilka må betragtes som en dråbe i havet.

Skrevet den: 28-August-2011 kl. 23:59
Jeg tror mere det handler om at skubbe nogle kunder fra HFK over i Bilka's onlineshop. At købe hos Bilka eller HFK er jo mere end et salg; det er (forhåbentlig) en tilfreds kunde som kommer tilbage efter flere tilbud på det andet sortiment..

Faktum er at jeg aldrig har været imponeret over at komme i den lokale HFK.. jeg synes ikke de har styr nok på de varer de sælger og hvis man endelig beder om at få et tilbud når man bruger 15-16k derinde, så kan man få et snoldet kabel til en hund.. hvis man overhovedet får noget. Det er selvom man betaler overpris for tingene fordi de har monopol på næsten hele sortimentet..

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 29-August-2011 kl. 00:44

En del af HFK´s filosofi - i "gamle dage" - var netop troværdige priser . Og som princip ikke alverdens mystiske jubilæums - fødselsdags - osv osv udsalg.Og heller ikke noget "Jydsk krejlen" eller kontantrabat .Kun i sjældne tiifælde, som feks når en vare var på vej ud af markedet kunne der være en mindre prisnedsættelse .En politik som jeg personligt vælrdsatte og respekterede. Jeg ved ikke hvordan det er nu om dage, - men de få gange jeg har sammenlignet HFK´s priser( typisk B&W,Denon og Sennheiser) med Tyske netpriser har forskellen altså ikke været dramatisk .

Mht Sonos ville det jo være lidt af en bet for Bilka, at introducere produktlinien som landets (!) dyreste udbyder . Bilka er et lavprisvarehus, og  SKAL feks ubetinget være billigere end Føtex når de har samme vare i sortimentet .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 29-August-2011 kl. 08:10

Køre konkurrenten træt, det tror jeg bliver svært. Ligesom et tab for bilka må betragtes som en dråbe i havet.

Jeg er enig, hvis Sonos var et marked Bilka ønskede at opdyrke. Deres nye store satsning på et lukrativt forretningsområde.

Men det har jeg svært ved at forestille mig. Det er nok nærmere et parti varer de har taget ind, som kampagne-produkter for netbutikken.

Så det er næppe noget de vil spytte millioner efter. Så hvis vi antager at der kommer en hård priskrig, hvor begge sætter penge til på produkterne, vil Bilka nok køre træt først. Ikke træt som i udmattet, men træt som i opgivende (det fører ikke til noget).

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 29-August-2011 kl. 08:13

Der er en mulighed for at benytte Airplay sammen med Sonos (og andre anlæg) hvis det etableres igennem en Apple router (Airport Express).

Se: http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=5043 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=5043

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Tanaburs
Skrevet den: 29-August-2011 kl. 09:01
Hmm Bilka´s kampagne sælger ikke ekstra Sonos grej i DK tror jeg, det fremrykker højest noget salg som var kommet alligevel. Jeg tror også det primært er reklame for Bilka´s netbutik, og jeg synes det er meget mere iøjenfaldende at de rykker 25% af prisen på en surroundreceiver som HFK også sælger, det indikerer overnormal profit for HFK indenfor ihvertfald nogle områder.

Bilka kan selvsagt tåle at tabe mange penge i en prikrig hvis de ønsker det, men de gør det kun hvis de forventer det giver penge på den lange bane, jeg tror faktisk ikke der kommer en priskrig ud af dette Sonos initiativ (selvom jeg håber det :)

Skrevet af: Sprocket
Skrevet den: 29-August-2011 kl. 10:22
Hi-Fi klubben tør vist ikke denne gang, priserne er ihvertfald stadig de samme :(

Skrevet den: 29-August-2011 kl. 10:40
Det bliver de nødt til fordi de står og siger i butikkerne at de har prisgaranti og andre ikke kan sælge produkter de fører billigere.
De tabte jo penge sidst Bilka var på banen. De kunne jo lige så godt have ladet Bilka sælge deres 100 rest produkter i stedet for selv at sælge 100vis og tabe stort på hver enkelt. Bilka må også have tabt penge men nok ikke lige så meget da de nok har fået rest produkterne billigere end HFK køber fra Sonos.
Om der bliver pris krig er op til Bilka. HFK er nødt til at matche prisen eller gå under. Ellers står de og lyver i deres forretninger og det kan jo ikke være rigtigt ;)

-------------
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner

Skrevet den: 29-August-2011 kl. 10:58
Jeg har kikket på deres hjemmesiden, og kan desvære ikke finde noget med deres prisgaranti, men fant kun

http://www.hifiklubben.dk/kundeklub/medlemsfordele/ - http://www.hifiklubben.dk/kundeklub/medlemsfordele/
citat

Prisgaranti

Hvis du har handlet i Hi-Fi Klubben, og vi efterfølgende inden for 1 måned nedsætter prisen på det købte produkt, får du prisforskellen refunderet i form af et gavekort til Hi-Fi Klubben. Du skal bare henvende dig i den butik, hvor du handlede.

/Spy

Skrevet den: 29-August-2011 kl. 10:59

Det bliver de nødt til fordi de står og siger i butikkerne at de har prisgaranti og andre ikke kan sælge produkter de fører billigere.

Er du sikker på at Hifiklubben har prisgaranti? Jeg kan ikke finde det på deres hjemmeside nu.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 29-August-2011 kl. 11:05
Brixen, nej udtaler mig kun baseret på den info jeg har fået mundligt i klubben om årsagen til priskrigen. Så med mindre jeg er blevet løget op i ansigtet af en ansat, så er de nødt til at gå under Bilka. Jeg håber da ikke de lyver ;)

-------------

Skrevet af: Maxipug
Skrevet den: 29-August-2011 kl. 11:06
De skal vel også lige have tid til at finde ud af at Bilka er på banen igen! For min skyld gør det ikke noget de venter til efter d. 1 Big smile men hvis det går ligeså hurtigt denne gang, som sidste gang, tvivler jeg dog på det... 

-------------
Pioneer PDP-LX5090H, Pioneer SC-LX72, Pioneer BDP-LX52, KEF 5005.2, CW XLS-215 i garagen, Sonos All Over The Place

Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 29-August-2011 kl. 11:20

Vi må se, men det ser ud til at de ikke gør noget denne gang,

så kan dem der har købt i den sidste måned få et gavekort på diff. ned til Bilkas priser.

-------------
SVP03

Skrevet af: htpcdude
Skrevet den: 29-August-2011 kl. 11:21

Er du sikker på at Hifiklubben har prisgaranti? Jeg kan ikke finde det på deres hjemmeside nu.

Se her: http://www.hifiklubben.dk/kundeklub/medlemsfordele/

Skrevet af: Maxipug
Skrevet den: 29-August-2011 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Vi må se, men det ser ud til at de ikke gør noget denne gang,

så kan dem der har købt i den sidste måned få et gavekort på diff. ned til Bilkas priser.

Det ser ud til i det link Htpcdude har lagt, at det kun er hvis HFK nedsætter prisen, at man så kan få differencen i form af gavekort og ikke i forhold til andre forhandlere.

-------------
Pioneer PDP-LX5090H, Pioneer SC-LX72, Pioneer BDP-LX52, KEF 5005.2, CW XLS-215 i garagen, Sonos All Over The Place

Skrevet af: Shoot To Thrill
Skrevet den: 29-August-2011 kl. 12:34
Med de nuværende prisnedsætninger fra Bilka, tror jeg ikke at halvdelen af DK's befolkning stormer ud og bliver Sonos ejere. Bilka har sænket prisen med 200 pr enhed, hvilket svarer til en besparelse på 5-10%. Nok ikke nok til at skabe væsentlig mersalg.

Men mon ikke de 5-10% ligger indenfor Hifi klubbens avance, så de foreløbig kan gå med ned i pris og stadig tjene på enhederne...

Personligt skal der ske noget mere på pris siden før jeg nupper Sonos istedet for det planlagte AirPlay setup.

Skrevet den: 29-August-2011 kl. 12:37
har lige snakket med kundeservices, og den meldning er følgende.

De ved ikke om de vil tage priskrigen op igen denne gang, da de siger de tabte en masse sidste gang.

Jeg spurte omkring det de siger, i deres butikker med hensyn til prisgaranti, syndes ikke jeg fik en direkte svar, andet ind han ikke vidste hvad der, ville blive besluttet.

/Spy

tag nu og kom ind i kampen, vi vil have et produkt der er soldt med blod sved og tårer. ;-)

Skrevet den: 29-August-2011 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af SPYA SPYA skrev:

De ved ikke om de vil tage priskrigen op igen denne gang, da de siger de tabte en masse sidste gang.

Jeg spurte omkring det de siger, i deres butikker med hensyn til prisgaranti, syndes ikke jeg fik en direkte svar, andet ind han ikke vidste hvad der, ville blive besluttet.

/Spy

tag nu og kom ind i kampen, vi vil have et produkt der er soldt med blod sved og tårer. ;-)

Bilka eller Hfk?

Skrevet den: 29-August-2011 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af htpcdude htpcdude skrev:

Oprindeligt skrevet af SPYA SPYA skrev:

/Spy

Bilka eller Hfk?

undskyld Hfk, som jeg have en snak med.

/Spy

Skrevet den: 29-August-2011 kl. 13:20
Som en har skrevet og hvis det er rigtigt, så har de 10 af hver og 15 Play 3.
Så er HFK da ligeglade.

Husk at i kan få en Play 5 til 2.650,- i Malmø, hvis i alligevel skal der over.

Rettelse, de har sat prisen op til 3500,- sekr. nu. i stedet for 3200,-
Det var nok efter vi var derovre og hente 8 Play 5 + det løse Big smile

-------------
SVP03

Skrevet den: 29-August-2011 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Som en har skrevet og hvis det er rigtigt, så har de 10 af hver og 15 Play 3.
Så er HFK da ligeglade.

hej

ja det er nok ham der skriver således
citat

-----------------------
Anonym
29-08-2011 12:47
Hvis man vil spare en smule via Bilka, så skal man nok få fingeren ud. De har 10 af hvert produkt, dog 15 af Play:3. Måske også derfor, at Hi-Fi Klubben vælger at ignorere dem

-------------------------------

ja for det første er han anonym, og jeg vil gerne have dok, på hvordan han kender talene fra, såvid jeg kan se, står talene ikke på bilka hjemmeside, men ja der er tit at bilka ikke har mange af den ting de har på tilbud, men kom med et link til en dok. af ens påstand.

Jeg kan også sige de har fået 1000 på lager, hvem af os har retWink
/spy

Nå men kom nu igang med den krig, så vi kan købe os fattig igen ;-)

foresten er der en der kender rækkeviden på systemet, kan ikke finde nogle steder der står noget omkring det

Skrevet den: 29-August-2011 kl. 13:44

Oprindeligt skrevet af Anonym Anonym skrev:

Hvis man vil spare en smule via Bilka, så skal man nok få fingeren ud. De har 10 af hvert produkt, dog 15 af Play:3. Måske også derfor, at Hi-Fi Klubben vælger at ignorere dem

Ja, med mindre Bilka har været på indkøb i Hi-Fi Klubben, hvorfra skulle HFK så vide hvor mange de har på lager ?

Ved Bilka også hvor mange Hi-Fi Klubben har på lager ?

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: onkelfarmor
Skrevet den: 29-August-2011 kl. 13:49
Prøv at købe 20 ...

Skrevet af: MeLViS
Skrevet den: 29-August-2011 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af onkelfarmor onkelfarmor skrev:

Prøv at købe 20 ...

Åhh nej da.. Så starter alle tudeprinserne herinde jo  LOLLOLLOLLOL

Skrevet den: 29-August-2011 kl. 14:00
ja kan se man kun kan bestille 10, om det så underbygger at de ikke har flere, kan jeg ikke svare på, men selvfølgelig kan man jo spekulere på at de ikke har flere.
/Spy

men men

Skrevet af: Helmø
Skrevet den: 29-August-2011 kl. 14:08
Prøvede også lige - nu står der at der er 9 tilbage...

"The quantity of Sonos PLAY:5 Hvid is 20 which is exceeding from the instock quantity that is 9."

Så det kan være der er noget om det...

Skrevet den: 29-August-2011 kl. 14:10
Nej! Vent med at købe 10 til prisen falder så du kan tjene en skilling, men pas på Låsby svendsen ikke  køber resten af lageret.

-------------
endnu en hifi-flygtning

Skrevet den: 29-August-2011 kl. 14:11

Oprindeligt skrevet af Anonym Anonym skrev:

Ja, med mindre Bilka har været på indkøb i Hi-Fi Klubben, hvorfra skulle HFK så vide hvor mange de har på lager ?

Ved Bilka også hvor mange Hi-Fi Klubben har på lager ?

/Lars

Det springende punkt er nok om dette er en enlig svale....

Vil Bilka løbende have Sonos til 200kr lavere end Hfk?

Personligt vil jeg være glad for 200kr besparelse for hvert Sonos produkt. Jeg overvejer at anskaffe 2-3 stykker og få Sonos i resten af boligen. Så bliver det alligevel til nogle penge

Skrevet den: 29-August-2011 kl. 14:22

Det springende punkt er nok om dette er en enlig svale....

Vil Bilka løbende have Sonos til 200kr lavere end Hfk?

Personligt vil jeg være glad for 200kr besparelse for hvert Sonos produkt. Jeg overvejer at anskaffe 2-3 stykker og få Sonos i resten af boligen. Så bliver det alligevel til nogle penge

Vi har stillet de samme spørgsmål til Bilka, men endnu ikke fået svar (og vi ved heller ikke om de ønsker at svare).

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 29-August-2011 kl. 14:27

Vi har stillet de samme spørgsmål til Bilka, men endnu ikke fået svar (og vi ved heller ikke om de ønsker at svare).

Stemmer Bilka socialdemokratisk? ;)

-------------

Skrevet af: Shoot To Thrill
Skrevet den: 29-August-2011 kl. 14:35
Har Bilka kun et mindre parti, kunne man som Hifi klub bestyrer jo bare gå ind på Bilka´s hjemmeside, købe resten og wupti - end of storyOuch

Men mon ikke de har mere end 10-15 stk på lagerSmile

Skrevet af: DJCarten
Skrevet den: 29-August-2011 kl. 14:51
Altså der var en af jer før som skrev noget med 9 tilbage... Det passer godt med at de har 10... for jeg har købt en Play:5 hvid... ;)

Skrevet den: 29-August-2011 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af DJCarten DJCarten skrev:

Altså der var en af jer før som skrev noget med 9 tilbage... Det passer godt med at de har 10... for jeg har købt en Play:5 hvid... ;)

Så er festen i gang

Skrevet den: 29-August-2011 kl. 15:03

Stemmer Bilka socialdemokratisk? ;)

Nej, tværtimod. En del af deres fortjeneste bliver givet som partistøtte til Konservative, Venstre, Radikale og Dansk Folkeparti.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: vonrask
Skrevet den: 29-August-2011 kl. 15:08

Oprindeligt skrevet af DJCarten DJCarten skrev:

Så er festen i gang

hvordan i gang, synes ikke priserne har flyttet sig?

Skrevet den: 29-August-2011 kl. 15:41
kartel

-------------
endnu en hifi-flygtning

Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 29-August-2011 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af vonrask vonrask skrev:

hvordan i gang, synes ikke priserne har flyttet sig?

Den der bridge lader til at være blevet billigere og der er noget bundle pris nu inde på HFK. 

Jeg har overvejet at købe en ZP120 til stuen og muligvis noget bridge ting, så hvis priserne rykker sig over de næste par dage kunne det blive nu og ikke til omkring jul som egentligt planlagt. 

Skrevet den: 29-August-2011 kl. 21:24
Bridge har længe kostet 399, og den bundle har også været tilgængelig før Bilka fik SONOS på netbutikken.

Skrevet af: Rune Boa
Skrevet den: 29-August-2011 kl. 22:30
Så er de nede på 7 Play5. 
8 før jeg købte min ene :-)

Skrevet den: 30-August-2011 kl. 00:11
Ingen tegn på priskrig overhovedet, men med så få stk. på lager hos bilka, kan det også være lige meget.

Skrevet den: 30-August-2011 kl. 11:32
I Bilka er der gratis fragt måneden ud - dvs. i dag og i morgen.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 30-August-2011 kl. 13:02
Som ansat i en bilka i deres elektronik afdeling, vil det undre mig hvis de kun har 10 af hver. Det skulle da være første gang de kun havde det. Selv når der bliver skrevet stærkt begrænset, drejer det sig oftest om flere hundrede på langsplan. Ofte når der er tilbud på et tv, så er der 50-100 i hver butik. så 10 af hvert produkt ville være stort set utænkeligt. 

-------------

Skrevet den: 30-August-2011 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Som ansat i en bilka i deres elektronik afdeling, vil det undre mig hvis de kun har 10 af hver. Det skulle da være første gang de kun havde det. Selv når der bliver skrevet stærkt begrænset, drejer det sig oftest om flere hundrede på langsplan. Ofte når der er tilbud på et tv, så er der 50-100 i hver butik. så 10 af hvert produkt ville være stort set utænkeligt. 

Det er dog endnu kun bilka.dk som sælger Sonos.

Men ellers har du ret. Det kan sagtens bare være en prøveballon, hvor Bilka allerede nu er i færd med at skaffe flere varer til netbutikken.

Alle online butikker råder jo kun over en vis mængde varer. Det er dyrt at have et kæmpe lager, og hvis så priserne falder mens varene ligger på lager kan det medføre et tab.

Bilka har dog indtil videre ikke ønsket at svare på, om det er et vedvarende forretningsområde, eller blot en kortvarig kampagne.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: MeLViS
Skrevet den: 30-August-2011 kl. 13:28
ja dustin eller komplett har da stort set alle Sonos produkter

Skrevet den: 30-August-2011 kl. 14:31

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=5486">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=5486 - Bilka: Vi fortsætter gerne med Sonos
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=5486 - Det er ikke en enlig kampagne. I det omfang at Bilka kan skaffe varene, vil der være Sonos i deres netbutik.

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 30-August-2011 kl. 14:42
Har talt med hifi klubben. De er total lige glade med at bilka sælger. De vil ikke engang sælge til samme pris. De nærmest gjorde grin med tilbudet i bilka.

Håber flere vil købe sonos andre steder end hos hifi klubben. Magen til opførsel !!

Mvh. Torben

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 30-August-2011 kl. 15:25
selvfølgelig er Hifiklubben dyere. Servicen i Bilka er jo lig nul.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio

Skrevet den: 30-August-2011 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Har talt med hifi klubben. De er total lige glade med at bilka sælger. De vil ikke engang sælge til samme pris. De nærmest gjorde grin med tilbudet i bilka.

Håber flere vil købe sonos andre steder end hos hifi klubben. Magen til opførsel !!

Mvh. Torben
Hvis bilka kommer til at føre sonos permanent, så er de nok ikke ligeglade.

Skrevet den: 30-August-2011 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Ja, men til gengæld er der 30 dages returret og 2 års rigtig garanti.
Det er der desværre ikke i Hifi-klubben mere.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: serano
Skrevet den: 30-August-2011 kl. 15:44
Jeg vil osse langt hellere købe i Bilka end HFK. Jeg håber bare på at prisen ryger et par 100 længere ned så der kan blive købt play 5 til soveværelse og køkken :)

-------------
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4

Skrevet den: 30-August-2011 kl. 16:01
Ingen tvivl om at jeg køber SONOS i Bilka. Der kan jo spares et par tusinde på en komplet SONOS-løsning i forhold til HFK. Havde der været tale om PC, TV eller "HIFI", så havde jeg søgt andre veje, men lige netop SONOS er så enkel at sætte op, har en rigtig god support via deres egen hjemmeside + forum og så har man tilgengæld også returret i Bilka. 

Hvem skal bruge service til SONOS i HIFI-klubben? De gange jeg har været i HFK og spørge om råd til multiroom setups, har de ikke kunnet levere varen (LÆS:service) alligevel.

Jeg køber med glæde i Bilka. 

Skrevet den: 30-August-2011 kl. 16:15
Da min iPaq døde som var købt i Bilka fik jeg bedre service end man kunne forvente. Jeg ville derfor ikke have problemer med at købe mit næste Sonos i Bilka fordi jeg har på ingen måde haft brug for eller får brug for HFK service til Sonos. Eneste er hvis noget går i stykker inden for garantien og der kan det være lige meget om det er det ene eller andet sted. Sonos bliver ikke lavet. Det bliver ombyttet.

-------------

Skrevet den: 30-August-2011 kl. 16:15

Ingen tvivl om at jeg køber SONOS i Bilka. Der kan jo spares et par tusinde på en komplet SONOS-løsning i forhold til HFK. Havde der været tale om PC, TV eller "HIFI", så havde jeg søgt andre veje, men lige netop SONOS er så enkel at sætte op, har en rigtig god support via deres egen hjemmeside + forum og så har man tilgengæld også returret i Bilka. 

Hvem skal bruge service til SONOS i HIFI-klubben? De gange jeg har været i HFK og spørge om råd til multiroom setups, har de ikke kunnet levere varen (LÆS:service) alligevel.

Jeg køber med glæde i Bilka. 
Det er da lidt af en Sonos installation du skal i gang med, hvis du skal spare et par tusind.

-------------
SVP03

Skrevet den: 30-August-2011 kl. 16:44

Det er ikke min erfaring. Jeg har fået god hjælp i Hifi-klubben til Sonos, både før og efter købet.

Men returret og garanti er bedre i Bilka, desværre.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 30-August-2011 kl. 16:51
Garanti i Bilka 2år
I HFK 2,5 år hvis du beholder dit medlemsskab.

-------------
SVP03

Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 30-August-2011 kl. 17:27

Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Det er dog endnu kun bilka.dk som sælger Sonos.

Men ellers har du ret. Det kan sagtens bare være en prøveballon, hvor Bilka allerede nu er i færd med at skaffe flere varer til netbutikken.

Alle online butikker råder jo kun over en vis mængde varer. Det er dyrt at have et kæmpe lager, og hvis så priserne falder mens varene ligger på lager kan det medføre et tab.

Bilka har dog indtil videre ikke ønsket at svare på, om det er et vedvarende forretningsområde, eller blot en kortvarig kampagne.

/Lars

mig bekendt er bilkas central lager, også lager for deres netbutik, så jeg tror de er ligeglade med at der står ti paller med sonos. Også taget i betragtning af, at ti paller sonos ville tage en eftermiddag at finde på et lager, hos en halv stor bilka butik :D (hvis man altså ikke ved hvor det står)

-------------

Skrevet den: 30-August-2011 kl. 18:35

Hvor går du så hen , når du ikke kan få det til at virke......eller lign - Bilka?

-------------

Skrevet af: meta
Skrevet den: 30-August-2011 kl. 18:37

Hvor går du så hen , når du ikke kan få det til at virke......eller lign - Bilka?

Spørger herinde :-) Det er her eksperterne er - ikke i hverken Bilka eller Hifiklubben

-------------
+ 70 positive handler!

Skrevet den: 30-August-2011 kl. 18:39
Dem der mener at de for bedre service i Bilka, end i hifiklubben , når vi snakker sonos ,må absolut være forblændet af den besparelse der er.

-------------

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 30-August-2011 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

Spørger herinde :-) Det er her eksperterne er - ikke i hverken Bilka eller Hifiklubben
+1.
Det ville jeg altid gøre. Og der er altid nogen som vil hjælpe.Big smile

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Print side | Luk vindue