Print side | Luk vindue

FIFA Soccer 12 - FIFA 12

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=101084
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 10:12

Emne: FIFA Soccer 12 - FIFA 12
Skrevet af: jan160674
Emne: FIFA Soccer 12 - FIFA 12
Skrevet den: 30-August-2011 kl. 13:47
FIFA Soccer 12 navnet bruges over there.
FIFA 12 bruges i Europa.

Er de 2 titler reelt det samme spil?

Jeg spørger fordi jeg har fundet en god pris på FIFA soccer 12.

Svar:
Skrevet den: 30-August-2011 kl. 13:52
Nevermind, jeg skal i blockbuster kan jeg se; http://blockbuster.dk/Lige_nu_nyhed-136.aspx?PID=293&NewsID=77800&gclid=CLbKocz59qoCFc0e3wodojdHAA - http://blockbuster.dk/Lige_nu_nyhed-136.aspx?PID=293&NewsID=77800&gclid=CLbKocz59qoCFc0e3wodojdHAA

Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 09-September-2011 kl. 22:44

Jeg havde droppet FIFA i år men TheHut havde et tilbud på spillet til 17.43 pund...hvis du samtidigt købte 3 par DKNY boxershorts til 17.43 pund. Superpris! Har modtaget boxershortsene og de er ganske fin kvali....

Beklager, at jeg ikke bragte tilbuddet herinde, havde faktisk tænkt på dig Jan, men jeg glemte sgu altid at nævne det for dig. Ved godt, du er FIFA-gal. :)

-------------

BORING!

Skrevet den: 11-September-2011 kl. 17:21
HAHA Jeg så godt tilbuddet med boxer shorts, men sidste gang jeg købte fra the HUT blev jeg nuppet i tolden.
Desuden havde jeg allerede lagt depositum i Blockbuster. Men fantastisk god deal.

Skrevet den: 12-September-2011 kl. 13:52

Du kan bare sige til, så bestiller jeg til dig. Mine ryger aldrig i tolden. ;)

Det kan dog blive lidt omstændigt, hvis jeg skal sende det osv. 

-------------

BORING!

Skrevet af: Gelardi
Skrevet den: 19-September-2011 kl. 21:01
Jeg synes ike jeg kan ikke finde forudbestil med byt åå blockbuster hjemmesiden. Kun bestil til fuld pris...

-------------
SONY KDL-46HX855
SONY STR-DN 1000
ANTHONY GALLO Nucleus Micro 5.1
SONY PS3 500 GB
PANASONIC DMP-BDT310
iPhone 5+5s16+32 GB
iMac 27"
iPad4,32GB3G,white
iPad Air 64GB3G,white

Skrevet af: Anders_itu
Skrevet den: 19-September-2011 kl. 21:52
Jeg at der med PES er forskel på versionerne, således at man ikke kan spille sammen online bare på UK og DK versionen

Skrevet den: 20-September-2011 kl. 10:06
Hvis du klikker det link jeg postede højere oppe kommer du til tilbuddet på blockbusters hjemmeside.

Er så uklart om det er special edition man får.

Skrevet af: Gelardi
Skrevet den: 20-September-2011 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af jan160674 jan160674 skrev:

Hvis du klikker det link jeg postede højere oppe kommer du til tilbuddet på blockbusters hjemmeside.

Er så uklart om det er special edition man får.

ja, men så kommer jeg hertil og her står det til fuld pris...:

http://blockbuster.dk/Default.aspx?ID=126&ProductID=PROD432714&VariantID=VO87&PID=545 - http://blockbuster.dk/Default.aspx?ID=126&ProductID=PROD432714&VariantID=VO87&PID=545

-------------
SONY KDL-46HX855
SONY STR-DN 1000
ANTHONY GALLO Nucleus Micro 5.1
SONY PS3 500 GB
PANASONIC DMP-BDT310
iPhone 5+5s16+32 GB
iMac 27"
iPad4,32GB3G,white
iPad Air 64GB3G,white

Skrevet den: 20-September-2011 kl. 19:52
Måske fordi siden er cached hos mig, men der står ikke noget om det ikke skulle gælde mere...

Skrevet den: 20-September-2011 kl. 19:55
Klikker jeg på tilbuddet går den også videre til den side du linker til herover. Men tror blot det er for det kun gælder i den fysiske butik. Og du ryger ind i webshoppen, når du klikker på linket.

Skrevet den: 11-Oktober-2011 kl. 15:07

Hold da op hvor er der stadig mange fejl i spillet, som også eksisterede før. Den kritik er lidt forstummet under al det "praise" som 12'eren får.

Det nye fysiksystem er for det meste en stor gimmick, eftersom det mange gange resulterer i frispark som ikke bliver dømt, samt andre fuldstændig åndssvage situationer. 

Desuden er AI stadig idiotisk, selvom der er sket forbedringer. F.eks. målmanden, der ikke går ud og henter en bold 3m fra ham (selvom man trykker). Et lille tryk på X for at aflevere til din medspiller 5m fra dig kan ofte ende som en spilning til en medspiller 25m væk, hvilket resulterer i at modstanderen får bolden. Osv. osv.

Tacklinger er blevet sværere, hvilket er fint, men det er gået lidt ud over de glidende tacklinger. Mod computeren kan jeg ikke engang få lov til at lave frispark med vilje. 

Overall har jeg aldrig nogensinde haft så svært ved at væne mig til en ny FIFA. Jeg får stadig tæsk af computeren på Professional efter næsten en halv sæson. (hvilket er det, jeg normalt spiller med uden problemer). Det har jeg sgu ikke prøvet før.
Kan slet ikke finde ud af at forsvare...

-------------

BORING!

Skrevet den: 11-Oktober-2011 kl. 15:28
Jeg er heller ikke super imponeret.
Havde også håbet på at de havde fået luget ud i nogle af de mange fejl.
Den nye fysisk imponerer på nogen områder men frusterer på andre. Den giver til gengæld nogle "sjove" kampe fordi man aldrig helt ved hvad der sker.
Dommerne er en joke, nogen ting dømmer de aldrig for, og andre småting giver tit frispark.

Enig i at afleverings systemet opfører jeg dybt underligt ind i mellem. Jeg tapper også nogen gange og den flyver afsted, andre gange holder jeg den nærmest nede og afleveringen bliver kort. Troede det skyldtes lag men det sker åbenbart også i singleplayer.

Mht. forsvarsspil har det hjulpet mig meget at flytte teammate contain til o-tasten og flytte contain til r1. Jeg bruger så o-tasten for at følge ham med bolden, og jockey med den jeg styrer til at afskærme afleveringsmuligheder.
Desuden kan man slippe afsted med en del med x tasten når man løber efter ham med bolden, så han kommer ud af balance.
Men det er svært at forsvare især mod dem der kan drible. Jeg har haft online kampe som er endt med vildt mange mål.

Skrevet af: frugtkompot
Skrevet den: 11-Oktober-2011 kl. 21:42
Der er ingen tvivl om, at det er blevet betydeligt sværere at forsvare - og det er meget svært at spille mod en modstander, der er komfortabel med boldbesiddelsen og som har den nødvendighed tålmodighed til at spille den rundt omkring mål indtil åbningen kommer.

Jeg er dog imponeret. Meget imponeret egentlig. Jeg synes det fungerer rigtig godt, og selvom dommerne og pasningerne opfører sig mærkeligt til tider, så er det derudover sjældent, at jeg føler mig snydt i 12'eren i forhold til de tidligere udgaver. Og så synes jeg det hele virker meget mere tilfredsstillende. Der er større variation i spillerbevægelserne, større variation i målene, pasningerne, afslutningerne og mulighederne for at skabe et gennemspillet angreb.

Alt i alt er det for mit vedkommende det FIFA, der indtil videre minder mest om rigtig fodbold. At de har gjort det sværere skal man lige vende sig til, men det skaber til gengæld også en større tilfredsstillelse, når ellers tingene fungerer.

Jeg bander og svovler mig stadigvæk igennem størstedelen af mine kampe. Der er få spil, der som FIFA kan få mig op af stolen i glæde eller frustration.

-------------
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.

Skrevet den: 11-Oktober-2011 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Hold da op hvor er der stadig mange fejl i spillet, som også eksisterede før. Den kritik er lidt forstummet under al det "praise" som 12'eren får.

Det nye fysiksystem er for det meste en stor gimmick, eftersom det mange gange resulterer i frispark som ikke bliver dømt, samt andre fuldstændig åndssvage situationer. 

Desuden er AI stadig idiotisk, selvom der er sket forbedringer. F.eks. målmanden, der ikke går ud og henter en bold 3m fra ham (selvom man trykker). Et lille tryk på X for at aflevere til din medspiller 5m fra dig kan ofte ende som en spilning til en medspiller 25m væk, hvilket resulterer i at modstanderen får bolden. Osv. osv.

Tacklinger er blevet sværere, hvilket er fint, men det er gået lidt ud over de glidende tacklinger. Mod computeren kan jeg ikke engang få lov til at lave frispark med vilje. 

Overall har jeg aldrig nogensinde haft så svært ved at væne mig til en ny FIFA. Jeg får stadig tæsk af computeren på Professional efter næsten en halv sæson. (hvilket er det, jeg normalt spiller med uden problemer). Det har jeg sgu ikke prøvet før.
Kan slet ikke finde ud af at forsvare...

Der er meget stor forskel på at spille mod computeren og mennesker, der begår naturlige fejl og ikke bevæger sig så mekanisk, som du oplever ved AI'en. Den "menneskelige" opførsel er langt bedre egnet til det nye system.

Hvorfor spiller du ikke online?

-------------
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.

Skrevet af: bleed_blue
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 09:11
Online er desværre ind til videre blevet lidt af en fuser. EA har indført, at man kan vælge at spille som målmand (tryk select), hvilket gør at AI overtager dit forsvar og gør det komplet umuligt for modstanderen at gennembryde. Det bliver misbrugt heftigt. Håber der kommer en patch. :(

Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 10:02
Bleed_blue;

er ikke helt enig, det AI styrede forsvar er let nok at gennembryde, desuden har de fleste svært ved at styre målmand ordentligt så det giver nemme mål. Man mærker tydeligt synes jeg når man møder en der bruger "select".

Men det er selvfølgelig sværere end at møde de spillere som slet ikke har styr på at forsvare, men AI forsvarere afventer utroligt meget så man på god tid/plads til at spilled en rundt.

Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 10:51

HEHE jeg vidste slet ikke det der med select.

@frugtkompot

Jeg er også overvejende enig mht de positive punkter du nævner. Jeg gik bare ikke ind på dem, eftersom vi alle nok er enige omkring de forbedringer, der er.

Og jo, jeg har spillet lidt online. 4-1-4 er min stats tror jeg. 

Så har jeg også lavet et ultimate team, men spillet frøs 3 gange i træk, da jeg prøvede at spille med den...fuck hvor var jeg sur!

-------------

BORING!

Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 14:00
Ultimate team kører efterhånden ret solidt, jeg spiller stort set kun det. Det er ved at være nogen dage siden jeg fik "fryse fejlen" ved kamp start.

Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

Online er desværre ind til videre blevet lidt af en fuser. EA har indført, at man kan vælge at spille som målmand (tryk select), hvilket gør at AI overtager dit forsvar og gør det komplet umuligt for modstanderen at gennembryde. Det bliver misbrugt heftigt. Håber der kommer en patch. :(

Ja, det er en uheldig "tilføjelse", men synes nu ikke, at jeg har oplevet det som værende et problem. Hvor mange kampe har du spillet for at få den oplevelse - eller baserer du det primært på, hvad du har læst rundt omkring?

For mig er online alt andet end en fuser. Det fungerer bedre end både 09, 10 og 11, som jeg ellers også har spillet flittigt online.

-------------

Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 14:03
Jeg spiller næsten udelukkende H2H - virkelig på tide, at FIFA fik tilføjet en mode med et langvarigt perspektiv i - udover Ultimate Team, hvor jeg altid har følt, at for meget af spillet ligger uden for selve kampene.

Jeg er netop rykket op i division 7, og har nu statistik omkring 25-15-10 eller deromkring. Faktisk udmærket, og jeg føler indtil videre, at systemet har været rigtig god til at matche mig mod modstandere på samme niveau. Og så er det ligefrem forfriskende, at man ikke længere kun spiller mod Real Madrid & Barcelona, når man uden problemer kan undgå dem ved selv at vælge et lavere rangeret hold.

-------------

Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

Ja, det er en uheldig "tilføjelse", men synes nu ikke, at jeg har oplevet det som værende et problem. Hvor mange kampe har du spillet for at få den oplevelse - eller baserer du det primært på, hvad du har læst rundt omkring?

For mig er online alt andet end en fuser. Det fungerer bedre end både 09, 10 og 11, som jeg ellers også har spillet flittigt online.

Har læst en del om det, men så løb jeg også selv ind i det et par gange i træk, og det var mildest talt surt. Men jeg vil da blive overrasket, hvis det ikke bliver fikset.

Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Jeg spiller næsten udelukkende H2H - virkelig på tide, at FIFA fik tilføjet en mode med et langvarigt perspektiv i - udover Ultimate Team, hvor jeg altid har følt, at for meget af spillet ligger uden for selve kampene.

Jeg er netop rykket op i division 7, og har nu statistik omkring 25-15-10 eller deromkring. Faktisk udmærket, og jeg føler indtil videre, at systemet har været rigtig god til at matche mig mod modstandere på samme niveau. Og så er det ligefrem forfriskende, at man ikke længere kun spiller mod Real Madrid & Barcelona, når man uden problemer kan undgå dem ved selv at vælge et lavere rangeret hold.

Amen to that. Clap

Skrevet den: 13-Oktober-2011 kl. 09:41
Synes også H2H liga systemet er fedt. Jeg synes bare kampene er bedre i ultimate team. Ved ikke om det er gamespeed eller hvad det er, men det føles bare hurtigere, mere flydende og spillerne bedre.

Skrevet den: 15-Oktober-2011 kl. 19:29

Det er stadig ikke lykkedes mig at spille en kamp I Ultimate team. Det fryser hver gang ud af 5-6 forsøg.

Er det egentlig muligt at overføre et holds taktik over til et andet hold? Bare fordi jeg synes det er pissebesværligt at flytte rundt på spillere og hele det taktik-menu er noget langsomt lort...

-------------

BORING!

Skrevet af: Jimmbo
Skrevet den: 25-Oktober-2011 kl. 09:27
Er der nogle af jer, der kan svare mig op om det er rigtig at de har ændret afleveringsfunktionerne?
Jeg har lige købt Fifa 12, og jeg kan simpelthen ikke slå en aflevering mere. Hver gang jeg prøver at lægge den ind over, så sparker han den bare af helvedstil.
Laver jeg en fejl, eller har de ændret på måden man laver afleveringer på?

-------------
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200
BD: Playstation 3 slim 320 GB
Forstærker: Marantz SR6005
F-højtaler: DLS R66
C-højtaler: DLS RC55
B-højtaler: KEF 2005
SUB: KEF PSW2000

Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 25-Oktober-2011 kl. 13:51
Tror sgu jeg smutter ud og køber Fifa 12 senere i dag.

Sprang 11 over. Da jeg syntes fifa var mere eller mindre det samme hver gang, bare med opdaterede hold.

Men jeg prøvede lige demoen til 12 og kan se der er mange nye ting i forhold til 9 & 10.

Nice at ultimate team nu er en del af spillet, og man ikke skal købe det som DLC. Var sgu en overgang heldt sygt hooked på ultimate team i Fifa 09. så det game mode tiltaler mig meget Smile

Hvad med det hjernedøde trophie hvor man skulle vinde en kamp hvor man spillede sammen med 11 andre spillere online, er det fjernet i år ?

Skrevet den: 25-Oktober-2011 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Er der nogle af jer, der kan svare mig op om det er rigtig at de har ændret afleveringsfunktionerne?
Jeg har lige købt Fifa 12, og jeg kan simpelthen ikke slå en aflevering mere. Hver gang jeg prøver at lægge den ind over, så sparker han den bare af helvedstil.
Laver jeg en fejl, eller har de ændret på måden man laver afleveringer på?

For dig har de ændret aflevere/indlæg-funktionen, forstået på den måde, at den som standard ikke husker dine indstillinger i tidligere FIFA-spil. Men bare rolig, du kan selv ændre dem, så de passer dig.

Edit: Håber det gav mening....

Skrevet den: 25-Oktober-2011 kl. 14:06
Jimmbo; De har ikke lavet afleveringerne om. Men det som skete for mig at default crossing var sat til manuel. Det lyder lidt som det du beskriver. Jeg har min på Semi, så styrer jeg kun om den skal til forreste eller bageste stolpe. 
Desuden er passing power assistance slået fra ved online spil. (som betyder at du skal bestemme farten på dine afl. ved at holde den nede jo længere pasning du vil lave)

Klondike; Ultimate team var gratis i 11 men skulle dog DL. Det fede er dog at der også er kommet en FUT web app. Så man handle spillere etc. også når man ikke sidder ved konsollen. Man kan lave nogle gode deals i dagtimerne og så sælge dem dyrt om aftenen, når der er flere på.

Skrevet den: 25-Oktober-2011 kl. 16:08
Det ser ud til at virke, nu jeg har fået slået det over på semi..
Tak for hjælpen.

-------------

Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 19:38
Er der nogle af jer, der ved om man kan spille 6 spillere i Fifa 12 offline?
Jeg kan se at der er plads til 6 spillere, når man skal vælge side. Men kan man virkelig det?

-------------

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 10:30
Hurra! Endelig rykket op i 6. division efter en mirakuløs scoring i overtiden af sæsonens sidste kamp!

Dette spil er lige dele frustration, spilleglæde og ren ekstase!

-------------

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 15:33
Helt enig frugtkompot......
Har nu endnu ikke haft problemer med at rykke op efter jeg skiftede til aston villa, som er et super godt 4* hold.
Er nu i 5 Div.

Skrevet den: 10-November-2011 kl. 13:51
Er der andre end mig der oplever, at spillerne en gang i mellem lobber bolden uden man trykker på R1? Jeg oplever en gang i mellem når jeg stormer mod målet, at min angriber prøver at lobbe den i stedet for at hamre den ind.

Er der også andre der oplever, at spillerne falder som fluer? Alle mine spillere ryger på røven konstant, når mine modspilleres forsvarsspillere takler mig. Det er selv om jeg er Horsens eller PSG.
Det er møg frustrerende, at jeg mister bolden hele tiden fordi mine mine spillere ikke kan holde på den.

-------------

Skrevet den: 16-November-2011 kl. 10:22
Det med lob oplever jeg ikke.

Men ja spillerne flyver rundt, det er efterånden trættende, hvor det i starten er meget sjovt. Der er kun de meget fysisk stærke spillere der nogenlunde bliver på benene. Men der er helt klart basis for at tune lidt på den nye fysisk motor til næste gang. 

Print side | Luk vindue