Dårlig forbindelse mellem Ipad og Airport Express
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Bærbare medie afspillere
Forumbeskrivelse: iPod, Creative o.lign. bærbare playere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=101131
Udskrevet den: 10-Februar-2025 kl. 16:18
Emne: Dårlig forbindelse mellem Ipad og Airport Express
Skrevet af: flbs
Emne: Dårlig forbindelse mellem Ipad og Airport Express
Skrevet den: 31-August-2011 kl. 13:35
Hej,
Jeg har lige installeret en Airport Express og forbundet til mit "gamle" B&O stereo. Jeg kan fint streame fra min Ipad til stereo anlægget, men forbindelsen afbrydes med mellemrum i nogle sekunder, hvilket er ret iriterende. Hvis jeg streamer fra mit Itunes bibliotek fra min computer, spiller det hele fint uden afbrydelser. Det skal tlføjes at afbrydelserne fra Ipad også sker selvom afstanden mellem Ipad og Airport Express kun er 1 m.
Er der nogen der har et forslag til en løsning. ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif)
|
Svar:
Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 31-August-2011 kl. 14:25
Søg i området efter andre WiFi's, de kan sagtens være årsag til støj. Benyt en kanal på dit eget Wifi så langt fra andres, som muligt.
Er din computer også på Wifi?
|
Skrevet den: 31-August-2011 kl. 14:44
Nej, computeren er ikke på W-Fi. Det mærkelige er at der er fin Internet forbindelse på Ipad'en normalt, det er når jeg skal streame til Expressen der er klumper i musikken. Jeg kanvel ikke skifte kanal på de to enheder?
|
Skrevet af: klinge
Skrevet den: 31-August-2011 kl. 15:08
Jeg har samme problem. Hvis jeg afspiller et langt podcast fra min iPad, så stopper den også flere gange undervejs for at "buffer up" hvilket betyder at hvert ca. 20-30 minut, så har jeg en ca. 10 sek pause.
Jeg mistænker min stofanet router for at (måske) have del i misæren. iPad'en connector jo til den og så er Airport Expressen bare client. Men hvordan man reelt skal fejlfinde på sådan et setup ved jeg ikke.
-Morten
|
Skrevet den: 31-August-2011 kl. 20:35
Jeg har nu prøvet slukke for strømmen til både Airport og Ipad, og nu kan jeg overhovedet ikke strame musik fra Ipad til Airport Expres mere. Fa..... osse. Min Iphone 4 virker stadig fint og stramer musikken helt uden afbrydelser, så det må efterhånden være noget Ipad relateret. Er der nogen der kan give et hint.
|
Skrevet af: Martin F.
Skrevet den: 22-September-2011 kl. 22:10
jeg har hørt om sådanne udfald . men selv har jeg kun oplevet det på et tidspunkt, hvor jeg havde flyttet et en airport og et par PC højtalere ud i haven . det var åbenbart lige lovligt langt væk, for der kom udfald af og til. Jeg afspillede musikken fra en MAC med iTunes. Jeg har nu heller ikke hørt om, at man kan skifte kanal på et sådant setup. mvh Martin
|
Skrevet af: Justesen74
Skrevet den: 09-Oktober-2011 kl. 14:02
Hej. Jeg har samme problem med, at der ofte er lydudfald på nogle sekunder, når der streames musik fra fx. WIMP fra iPad. Fandt ud af igår, at det er iPad'en, der har en fejl (forhåbentlig software mæssigt, men om det så rettes ved man jo ikke). Hvis man streamer fra iPhone er der ingen problemer. En kammerat oplevede det samme, hvor det også virkede fra iPhone.
|
Skrevet af: Jever
Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 13:25
Jeg har også oplevet denne fejl, ret så ofte enda.
Jeg har ret mange enheder på det trådløse net, og jeg havde til at starte med det hele opsat til IP ved DHCP.
Jeg omkonfigurere så mit netværk, så alle faste enheder, så som NAS, Computere, PlayStation, Wii, Airport, satellit modtagere osv. istedet opsat til statiske IP adresser.
Så lod jeg iPad, iPhone osv., ligge i en højere pool, som så var DHCP IP adresser.
Efter dette har jeg ingen problem haft med lydudfald på min Airport Express.
Man kunne også låse sine iPads og iPhones osv., til statiske adresser, men min router kan desværre ikke låse på en MAC adresse, så derfor valgte jeg den anden løsning.
|
Skrevet af: Jever
Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 13:38
Jeg glemte at nævne at jeg også i forbindelse med det ovenstående, omlagde min trådløse kanal til et område hvor der ikke var andre i båndet.
|
|