Print side | Luk vindue

Xbox 360 spil til 3½ årig

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=101134
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 14:15

Emne: Xbox 360 spil til 3½ årig
Skrevet af: Springer_dk
Emne: Xbox 360 spil til 3½ årig
Skrevet den: 31-August-2011 kl. 14:05
Hej.

Jeg overvejer at købe en xBox, både for min skyld og for sønnikes skyld.
Men jeg synes det er svært at se hvilke spil der er gode til en sådan størrelse.

Desuden er jeg i tvivl om de forskellige modeller af Xbox . - er er live - arcade osv. Er det kun de gamle hvide modeller der er de modeller?

Slim er der 4 GB og 250 GB (med eller uden kinect).
Kan man spille online uden at skulle betale ekstra ? - Det er nok ikke noget for knægten endnu.

Sikke mange spørgsmål - håber der er en der kan besvare dem

Svar:
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 31-August-2011 kl. 14:35
Køb en Wii til din dreng og en xbox til dig selv.

Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 31-August-2011 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Springer_dk Springer_dk skrev:

Hej.

Jeg overvejer at købe en xBox, både for min skyld og for sønnikes skyld.
Men jeg synes det er svært at se hvilke spil der er gode til en sådan størrelse.

Hvis du køber en Xbox 360 med Kinect, tror jeg at der er god mulighed for at din knægt kan hygge sig med det.

Desuden er jeg i tvivl om de forskellige modeller af Xbox . - er er live - arcade osv. Er det kun de gamle hvide modeller der er de modeller?

Xbox Live (XBL) er den online-service der tilbydes til konsollen - den fungerer groft sagt ligesom Playstation Network gør til både Playstation 3 og Playstation Portable. XBL fås  til alle Xbox konsollerne.

Jeg er lidt usikker ang. modellerne, men jeg ved, at de (gamle?) arcade-modeller var nogle "skrabede" udgaver, hvor der bl.a. manglede harddisk og trådløs controller. Jeg er lidt usikker på om de nye 4GB konsoller har overtaget arcade-udgaven.

Slim er der 4 GB og 250 GB (med eller uden kinect).
Kan man spille online uden at skulle betale ekstra ? - Det er nok ikke noget for knægten endnu.

Når man køber en (ny) Xbox 360 får man 1 månedes gratis guldmedlemskab til XBL, derudover koster det officielt $60/året. XBL Guld gør bl.a. at man kan spille online - hvilket du ellers ikke kan. Der er vist også andre goder, som jeg ikke lige kender til.

Sikke mange spørgsmål - håber der er en der kan besvare dem

Skriv endelig hvis der er noget du ikke forstår eller der er andet.

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">

Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 31-August-2011 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Nu er det ikke sikkert at han ønsker at have to konsoller stående, eller at en Nintendo Wii overhovedet er det rigtige valg.

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">

Skrevet af: dbugdk
Skrevet den: 31-August-2011 kl. 14:44
Hep.

Jeg har spillet forskellige Lego spil med knægten siden han var ca 2½.
Dem er han stadig ret vild med og personligt kan jeg faktisk godt lide at spille dem med ham.

Dvs. Lego starwars, indiana jones, harry potter og pirates. De 2 første er lidt mere simple i styringen og er derfor ok at starte med.

Skal du købe en ny xbox så gå helt klart efter en slim. De bruger mindre strøm og larmer ikke så meget. Pro/Arcade/Elite modeller er kun de gamle hvide (Elite dog sort).

Du kan installere spil på harddisken hvis der er sådan een i maskinen. Så kører dvddrevet ikke konstant. Skiven skal dog stadig være i for at starte spillet op. Harddisken kan også bruges til at hente demo'er af spil ned på (kræver vist live/betalt abn. for at man kan det dog).

Det koster penge at spille online mod andre, men det er langt fra nødvendigt - med mindre at du selv har et ønske herom. Jeg bruger ihvertfald ikke online delen på juniors (jeg har 2 stk hvoraf den ene står på hans værelse). Prisen pr. år for et live guld abonnement ligger vist på små 300kr hvis du køber online, så det er ikke så slemt synes jeg.

Mht Kinect så tror jeg det er helt ok sjovt, har dog endnu ikke prøvet det.

Skrevet af: Stromgren
Skrevet den: 31-August-2011 kl. 14:54
Jeg tilslutter mig lego serien har spillet dem meget med min søn på 3½, især pirates

-------------
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag

Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 31-August-2011 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Nu er det ikke sikkert at han ønsker at have to konsoller stående, eller at en Nintendo Wii overhovedet er det rigtige valg.

Nu fylder Wii jo nærmest ingenting sammenlignet med XBOX.

Wii er den perfekte børnekonsol, det er den som har de bedste børnespil. AT de så samtidig får bevæget sig er bare et plus oveni.

Og ja jeg ved det findes til XBOX og PS3 også, men Wii har stadigvæk føretrøjen.

Skrevet den: 31-August-2011 kl. 15:07
Naturligvis vil jeg gå efter den nyeste/mest strømbesparende udgave, og sikkert også den med 250 GB disk.
Jeg hæfter mig især ved kinect at du selv er controlleren, og ricikoen for en flyvende controller en nok minimal (jeg har endnu ikke set en dreng flyvende ind i skærmen fordi faderen bruger ham...)
Men tak for tippet med lego spillene. 

Jeg kan næsten regne ud at en ekstra controller er nødvendig når man skal spille sammen med knægten. 

Skrevet den: 31-August-2011 kl. 15:17
Nu er kontrollere også et større marked, eller hvad?
Den controller der følger med, kan den lades med samme lader som følger med denne:  http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=626717#info - http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=626717#info

Skrevet den: 31-August-2011 kl. 15:18
Uden at det skal udvikle sig til en religionskrig mellem Wii/Xbox/Ps3 så har jeg også haft en Wii og den kunne altså ikke rigtig tænde mig desværre. Den var maks igang 5 gange på 1½ år og er nu solgt. Men bowling når man har fået lidt indenbords med et par venner er nu ok spas.

Knægten gad det heller ikke rigtigt (det at fægte rundt med armene diverse spil) så den samlede støv. Klart at han var farvet af mine præferencer, men havde han brugt den, så var den røget ind på hans værelse i stedet for en xbox nr. 2.

Hvis du selv er bare en anelse til lidt pæn grafik og lidt mere "seriøse" voksen spil, så er Wii'en også ude efter min mening.

Det skal siges at mange af børnespillene (feks lego) også findes til Wii'en, så det skal ikke holde dig fra at købe en Wii istedet :)

Og ja en ekstra kontroller er et must !

Skal der spares lidt så kan en harddisk købes som ekstra udstyr senere og er du meget i tvivl omkring om I/han gider at spille så kan du helt sikkert finde en brugt til en god pris.

Skrevet den: 31-August-2011 kl. 15:21
Det er almindelige AA batterier (2 stk) der sidder i controlleren. Så de skal være opladelige for at ladekittet kan/må tilsluttes, men så mener jeg nu heller ikke det er et problem, men det er jeg dog ikke 100% på :)
Jeg har en ekstern oplader og ekstra sæt batterier som jeg så bare skifter mellem.

Print side | Luk vindue