Lumix DMC-TZ20EF-T?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Digital Foto
Forumbeskrivelse: Foto med digital kamera, digital spejlrefleks, tilbehør mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=101295
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 16:40
Emne: Lumix DMC-TZ20EF-T?
Skrevet af: elvisdk1
Emne: Lumix DMC-TZ20EF-T?
Skrevet den: 04-September-2011 kl. 19:47
Hej!
Jeg har netop købt Lumix DMC-TZ20 på http://www.pixmania.com/dk/dk/8985080/art/panasonic/dmc-tz20-brun.html
Og til min store overraskelse og irritation, er dansk ikke muligt at vælge som sprog i kameraet.
Nu har jeg studeret hjemmesiden nærmere, og må desværre konstatere at i denne model jeg har købt
DMC-TZ20EF-T kan man kun vælge: Sprog i intern menu: engelsk, tysk, fransk, italiensk, spansk, japansk.
Havde jeg derimod købt modellen DMZ-TZ20EP-K (på andre hjemmesider) så havde jeg fået med dansk sprog:-(
Nu vil jeg så benytte fortrydelsesretten. Men sikke et cirkus:
1: Kameraet skal sendes til Frankrig (mindst 200kr i fragt)
2: Utrolig besværligt at finde rundt på hjemmesiden Pixmania. De har gjort det utroligt indviklet for kunden.
3: Kan det virkelig være rigtigt at jeg nu skal sende Kameraet til Frankrig?
Mvh Per
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-September-2011 kl. 20:01
Pixmania er IKKE et sted at handle det er alt for besværligt, når der er retur/reklamationer, og der sælges ikke noget der har Dansk/Nordisk standard. Der er mange gange her på forummet advaret mod handel hos dem.
I det mindste har du da Engelsk Menu på kameraet. Dansk er ikke videre udbredt som Menu sprog på mange ting.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: elvisdk1
Skrevet den: 04-September-2011 kl. 20:13
Tak for svaret?
Men hvad gør vi lige med hensyn til returneringen?
Kan man forsøge at ringe/kontakte dem eller er det fuldstændigt nytteløst?
Mvh Per
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-September-2011 kl. 20:51
Jeg ved ikke hvordan det ligger med returret ved køb i udlandet. Havde det været en Dansk hjemmeside, så er der 14 dage. Der er mange der får store fustrationer når det drejer sig om det firma, det er bedst at holde sig væk.
Det har været omtalt i udsendelser på TV. Konklution. Lad være med at have noget som helst at gøre med dem.
PS: jeg ser lige at der om kameraet bl.a. står: Sprog i intern menu: engelsk, tysk, fransk, italiensk, spansk, japansk
Det har du åbentbart overset. Så en undskyldning angående manglende Menu sprog kan du ikke bruge over for salgsstedet.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 05-September-2011 kl. 08:38
Radiomanden skrev:
Jeg ved ikke hvordan det ligger med returret ved køb i udlandet. Havde det været en Dansk hjemmeside, så er der 14 dage. Der er mange der får store fustrationer når det drejer sig om det firma, det er bedst at holde sig væk.
Det har været omtalt i udsendelser på TV. Konklution. Lad være med at have noget som helst at gøre med dem.
PS: jeg ser lige at der om kameraet bl.a. står: Sprog i intern menu: engelsk, tysk, fransk, italiensk, spansk, japansk
Det har du åbentbart overset. Så en undskyldning angående manglende Menu sprog kan du ikke bruge over for salgsstedet. | Pixmania har en dansk hjemmeside, og markedsfører sig i Danmark på dansk, så de er forpligtet til at overholde de danske bestemmelser, herunder returret. Og man behøver ingen undskyldning for at benytte sig af sin returret.
------------- /Peter
|
|