Print side | Luk vindue

XTZ 99.36 v Monitor Audio RX6/8

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=101337
Udskrevet den: 22-December-2024 kl. 18:43

Emne: XTZ 99.36 v Monitor Audio RX6/8
Skrevet af: kc1234
Emne: XTZ 99.36 v Monitor Audio RX6/8
Skrevet den: 05-September-2011 kl. 20:11
Hej,

Jeg har lyst til at prøve noget andet end mit KEF 2005.2 SAT/SUB sæt.

Jeg skal derfor ud at høre lidt forskellige højtalere, men da jeg bor i det mørke Jylland har jeg ikke mulighed for at høre XTZ højtalerne. Jeg regner med at tage en tur forbi TC og HFK, i AArhus.

Jeg har en Onkyo 607 forstærker og vil godt prioritere musik frem for film.

Nogen der kender de 2 højtalere? vil godt være lidt klædt på før jeg hører MA'erne.

Mvh

Kim

Svar:
Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 05-September-2011 kl. 20:46
Jeg har set XTZ 99.36 og er rigtigt glade for dem. De er ret neutral og gengiver musik og film rigtig godt gennem hele spektret, de får en del ros så for at sige noget kritik du skal være opmærksom på.
De kan være lidt svære at integrere i rummet grundet bagudvendt bassports (3 stk.), de er ikke særligt tilgivende overfor dårligt materiale - er det en dårlig MP3 så kan det høres, derudover kræver de en del før de åbner sig op. Har spillet på diverse surround forstærkere med dem (Pio LX81, Onkyo 808, Marantz 7002, Pio 915-s), men de åbner sig først rigtigt op når jeg har haft en effekt forstærker smidt på.

Disse ting gør sig garanteret også gældende i flere spektre på Monitor Audio, men så har du noget at tage med. 

Inden køb af disse lyttede jeg til en del (desværre ikke MA), og det eneste jeg reelt synes kom op på siden i lydkvalitet til prisen var Acoustic Energy. Mærker som SA, B&W, Dali, Rega mm. formåede ikke at imponere på samme måde i mine øre. :-) 

Print side | Luk vindue