Print side | Luk vindue

yousee opsætning

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=101396
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 13:03

Emne: yousee opsætning
Skrevet af: vestjylland
Emne: yousee opsætning
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 16:19
Hej
Er ny herinde, så håber jeg har lagt mit spørgsmål rigtig ind :
Har fået yousee, men mit tv nr. 2 har jeg nogle problemer med at indstille,
det er en Finlux 32fly850hu, men jeg kan ikke finde nogle steder hvor jeg kan indtaste netværks-id
nogen som kender dette tv, og som så kan hjælpe mig ??

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 16:51

Hvor gammelt er det TV, en søgning på det giver ikke noget.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 07-September-2011 kl. 16:58
den 15 jan i år købt i kvickly

Skrevet den: 07-September-2011 kl. 17:07

Kommer der ikke nogen valgmuligheder frem når du vælger DVB-C.? Ej heller hvis der vælges Sverige eller Finland i stedet for Danmark.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 07-September-2011 kl. 17:13
nej der kommer ikke mulighed for at indtast netværks-id når jeg vælger en kabel søgning
har ikke prøvet at vælge andre lande, men når jeg har yousee vil det så hjælpe +
skal dog præve når jeg kommer i nærheden af tv'et sener

Skrevet den: 07-September-2011 kl. 17:25

Hvad sker der når du laver en kanalsøgning.?

-------------

Skrevet den: 07-September-2011 kl. 17:28
som jeg lige ser det finder den de kanaler som er på yousee's net, men skriver kodet ud for alle undtager dr,tv2, og nogle regional stadioner

Skrevet den: 07-September-2011 kl. 17:33

Så må vi håbe der er en der har et magen til, og kan hjælpe. Finlux er dog ikke noget stort mærke her på forummet.

-------------

Skrevet den: 07-September-2011 kl. 17:36
nej det var et tilbud de havde i kvickly da vi blev træt at vores mx 4200,
hvad med den thomson til 1500.- i elgiganten i denne uge,
kan den mon tage yousee ?

Skrevet den: 07-September-2011 kl. 17:44

Havde du nu bare talt om Sony, Panasonic, Samsung, LG og andre store mærker i stedet for diverse minoriteter som der næppe er mange herinde der køber, så ville det være nemmere.

-------------

Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af vestjylland vestjylland skrev:

... Har fået yousee, men mit tv nr. 2 har jeg nogle problemer med at indstille,
det er en Finlux 32fly850hu, men jeg kan ikke finde nogle steder hvor jeg kan indtaste netværks-id...

Fortæl lidt om hvilke menuer du kommer ind i, når du skal lave en automatisk kanalsøgning på digitale kabel-tv-kanaler (DVB-C). Har du evt. et link til en brugermanual?

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet den: 07-September-2011 kl. 17:52
nej og ikke altid nemt at finde rundet i, måske vi køber en boks hvis vi kan finde en som kan tage alle yousee kanaler

Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 20:55

nej og ikke altid nemt at finde rundet i, måske vi køber en boks hvis vi kan finde en som kan tage alle yousee kanaler

I manualen synes det at være frekvenser man skal skrive  - du skal sikkert søge med 1 Mhz steps.

Det fjernsyn er vist ikke youSee godkendt, men prøv at få support fra Kvickly  først  (og evt. derefter fra youSee).

Personligt gider jeg slet ikke noget, der ikke er godkendt.  Hvis man kun prøver om det virker, kan det virke nu men ikke i morgen.  

Lars  Smile

-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.

Skrevet af: Furry
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 21:59

Yousees boks, kan tage alle youses kanaler
http://yousee.dk/Tv/YouSee_Plus/Priser.aspx

Skrevet den: 07-September-2011 kl. 22:56

Det tv kan nu nok godt bringes til at virke - søg nu den support hos Kvickly og youSee.

Men jeg forstår altså ikke folk, der går udenfor den slagne landevej - her med youSee godkendte modeller - når de ikke ved det mindste om teknikken bag.    

Jeg forstår det bare ikke.  

Lars     Smile

-------------

Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Det tv kan nu nok godt bringes til at virke - søg nu den support hos Kvickly og youSee.

Men jeg forstår altså ikke folk, der går udenfor den slagne landevej - her med youSee godkendte modeller - når de ikke ved det mindste om teknikken bag.    

Lars     Smile

Det kan være, at tegnebogen gør. Wink

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet den: 08-September-2011 kl. 00:25
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Lars     Smile
Det kan være, at tegnebogen gør. Wink

Men faren for at noget ikke virker er jo ganske stor og så kan det blive rigtigt dyrt. Tænk på hvor mange vi har hørt/læst om, det købte DVB-T, hvor de skulle have haft DVB-C eller MPEG-2 istedet for MPEG-4.

Hvis tegnebogen ikke helt er stor nok - har jeg  ringe forståelse for, at  det skulle være lettere at 'out-smarte' verden  for den teknisk  helt uvidende, end få tjent lidt flere gryn - selv om det så skal ske med skatten betalt.

Men særligt nu - der er tilbud på tilbud på billige fjernsyn - køb et og kom videre.

Lars     Smile

-------------

Skrevet af: csell
Skrevet den: 08-September-2011 kl. 06:43
Hej.

Her er et link til TVet hvis det skulle hedde 32FLYR850HU med R:

http://www.nettorvet.dk/vare/finlux-32-lcd-tv-model-32flyr850hu/6430027964919?kategorier=tilbud-og-nyheder%2Ftilbud - http://www.nettorvet.dk/vare/finlux-32-lcd-tv-model-32flyr850hu/6430027964919?kategorier=tilbud-og-nyheder%2Ftilbud

Som reslfj skriver: Det tv kan nu nok godt bringes til at virke - søg nu den support hos Kvickly og youSee.

Hvis det ikke giver resultat kan du prøve manuelt at søge på de samme frekvenser som bruges her:

http://www.suodenjoki.dk/yousee_dvbc_channels.htm - http://www.suodenjoki.dk/yousee_dvbc_channels.htm

Hilsen Carsten.

Skrevet af: padde
Skrevet den: 01-September-2012 kl. 12:11

Hej
Er ny herinde, så håber jeg har lagt mit spørgsmål rigtig ind :
Har fået yousee, men mit tv nr. 2 har jeg nogle problemer med at indstille,
det er en Finlux 32fly850hu, men jeg kan ikke finde nogle steder hvor jeg kan indtaste netværks-id

Hej jeg har samme problem, er der kommet noget løsning..

Skrevet den: 01-September-2012 kl. 15:23
Hej

ja det er der : http://www.finlux.dk/kundeservice/opdateringer/ - http://www.finlux.dk/kundeservice/opdateringer/

håber du får det til at virke

Print side | Luk vindue