Print side | Luk vindue

Er HD og SD begge virkelig nødvendig?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=101617
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 21:47

Emne: Er HD og SD begge virkelig nødvendig?
Skrevet af: andershede
Emne: Er HD og SD begge virkelig nødvendig?
Skrevet den: 13-September-2011 kl. 10:37
Jeg tænker lige på at nu hvor TV2 kommer med en spejlkanal ved navn TV2 HD, er der så virkelig grund til både at have en HD kanal og en ikke-HD kanal?

På mit eget tv ser jeg ofte digitalt tv via scartstik(fordi jeg har projektor som HDkilde), og jeg kan da sagtens se et glimrende billede af HD kanalen selvom opløsningen selvsagt kun bliver SD. Det kan være der ryger lidt af billedet i siderne hvilket man sikkert kan korrigere for. Jeg oplever dog ikke noget problem når jeg eks. ser 3+HD via scart.

Behøver man altid de der ikke HDkanaler samtidig med at man har HDkanalerne? Jeg kan ikke rigtig forstå det.

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-September-2011 kl. 10:46

Som sådan egentlig ikke, men så er der jo dem med MPEG2 som så ikke vil kunne modtage hvis de kun sendes i HD. Så det er sikkert derfor. Selv har jeg skrottet de versioner af kanalerne der er i SD, og bruger kun SD når der ikke er anden mulighed.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 13-September-2011 kl. 10:48
Der er jo nogen der stadig kun har en CRT og modtager kanalerne f.eks. via YouSee uden boks.

-------------

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 13-September-2011 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Der er jo nogen der stadig kun har en CRT og modtager kanalerne f.eks. via YouSee uden boks.

Det er jo så analogkanalerne de ser og ikke digitalkanalerne.

Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 13-September-2011 kl. 12:09
Findes der ikke enkelte bokse og måske også tv, hvis tuner nok er mpeg 4 men ikke HD?

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-September-2011 kl. 12:15

Det var der på et tidspunkt et problem med, men vist ikke på KabelTV.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Print side | Luk vindue