Print side | Luk vindue

Ombyt af PS3 - hvad er jeg berettiget til?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=101713
Udskrevet den: 28-September-2024 kl. 07:34


Emne: Ombyt af PS3 - hvad er jeg berettiget til?
Skrevet af: SLETTET_20120103
Emne: Ombyt af PS3 - hvad er jeg berettiget til?
Skrevet den: 15-September-2011 kl. 17:28
Jeg er lige hjemvendt med en PS3 jeg har fået ombyttet.

Min  PS3 havde varmeproblemer, intet andet var galt. Jeg behandler mit udstyr som var det mine børn, hvorfor mit indleverede eksemplar stod som ny, bortset fra jeg havde ridset mine initialer for at kunne kende den. 

Den blev indleveret medio August og var til rep i godt 5 uger. Jeg har istedet fået en ny.. eller.. dvs... jeg har fået en repareret ps3.

Den nye PS3 ser ud til at virke som den skal, men der er dog nogle ting jeg har svært ved at tro jeg kan være tjent med.

1) Døren til hdd'en er blevet åbnet med en skruetrækker eller lign. som har bøjet en del af plastik-coveret så det har en hvid farve - det er dog ikke et stort område..

2) En af USB-portene på fronten har tydelige skader - kontakten indeni er meget skæv

3) De blanke sider har tydelige ridser - begge sider. De kan kun ses i det rigtige lys, men de er der og der er MANGE efter min mening. Der er ridser både på langs og på tværs. Dertil er der nogle mærker imellem samlingen.

Jeg har lyst til at returnere den og kræve jeg får et nyt eksemplar (evt. pengene retur), men jeg ved ganske enkelt ikke om jeg har krav på det. Jeg synes disse skønhedsfejl ødelægger lidt af ejerglæden, på trods af der er 2 års garanti på den ombyttede

PS3'eren er tilsyneladende reppet af butikken jeg har købt den af.



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-September-2011 kl. 17:32
Præcis sådan havde jeg det efter at min reciever vendte hjem fra Nordjylland. Og jeg larmede og skrev at det ville jeg ikke finde mig i. Kompromisset blev at de polerede den op og pakkede den i folie. Så jeg nærmest fik en flotttere end ny reciever hjem Smile


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 15-September-2011 kl. 17:42
Men jeg har ikke fået min egen ps3 igen.. jeg har fået en andens, brugte ps3 som er blevet repereret i stedet.

På sin vis er jeg lige glad med USB-porten, da jeg ikke bruger dem, men det kan da ikke passe at en ombyttet ps3 har en defekt USB-port?!

Det er skisme en princip-sag.. Jeg er glad for at have fået en virkende PS3 tilbage, men jeg synes lige det er frækt nok at jeg får en som har været en andens, som tydeligt ikke har lært at passe på sine ting..


Skrevet af: M-P-A
Skrevet den: 15-September-2011 kl. 18:00
Det er ikke en rimelig ombytning, og jeg var røget direkte ned i butikken for at få min egen tilbage eller én i tilsvarende stand.

-------------
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-September-2011 kl. 18:18
Altså den havde jeg ikke fundet mig i Troels. Som udgangspunkt skal du jo ikke have en vare, der er i ringere stand, end den du indleverede (vi ser bort fra reparationen). Så jeg ville da brokke mig temmeligt meget Confused

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 15-September-2011 kl. 18:27
Ja.. jeg tror også lige jeg hører mig ad over telefonen i morgen.. 

grr... 5 uger mere uden playstation..Ouch


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 15-September-2011 kl. 18:43
Her er lidt billeder.. nej, jeg er ikke nogen god fotograf med en mobil i hånden.. Men de viser nu lidt af det jeg er utilfreds med..







Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-September-2011 kl. 18:45
De må gi' dig en ny pr kulance, intet mindre


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-September-2011 kl. 18:49
Håber bare, at du har købt din PS3 hos en ordentlig forhandler.
 
Lidt pudsigt, jeg købte en PS3 til mit barnebarn i maj, og her var efter ret kort tid en fejl, og vi fik den byttet til en sprit ny - eller var jo også blevet stjernetossetAngry  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 15-September-2011 kl. 18:59
Altså, jeg var også lidt overasket da jeg fik at vide jeg fik en "refurbished" ps3 fremfor en ny.. nu gik min i udu 1 måned inden garantien udløb, så måske der er lidt forskelsbehandling dér.

Den er købt i en verdensdækkende kæde som udelukkende sælger spillekonsoller, tilbehør og spil. Det er altså deres kerneområde og ikke en alm. radio/tv forhandler.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-September-2011 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Altså, jeg var også lidt overasket da jeg fik at vide jeg fik en "refurbished" ps3 fremfor en ny.. nu gik min i udu 1 måned inden garantien udløb, så måske der er lidt forskelsbehandling dér.

Den er købt i en verdensdækkende kæde som udelukkende sælger spillekonsoller, tilbehør og spil. Det er altså deres kerneområde og ikke en alm. radio/tv forhandler.
Jo, men du skal klart være opmærksom på, at ud fra de billeder du har postet her, så har du fået noget.....bras!
 
Du kan jo vise din forhandler tråden herWink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 15-September-2011 kl. 19:10
Mig bekendt er at ombytte til refurbished under garantirep i dk i strid med lovgivningen, og jeg ville kontakte forbrugerstyrelsen om råd

-------------
Mvh

René


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 15-September-2011 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Mig bekendt er at ombytte til refurbished under garantirep i dk i strid med lovgivningen, og jeg ville kontakte forbrugerstyrelsen om råd

Ok.. ekspedienten sagde det ellers så det lød som almindelig praksis at man fik en reppet fremfor en ny.. 




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-September-2011 kl. 19:27
Altså no matter what, der er ingen anstændig tekniker eller forhandler der videregiver et produkt til en kunde, med de viste skader på tilslutningerneConfused

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 15-September-2011 kl. 19:29
Du behøver ikke at finde dig i det, du har ret til at få repareret din egen, få en ny, eller få pengene tilbage.

"Du kan også komme ud for, at sælgeren ombytter til en vare, der ikke er fabriksny. Det kan fx være en brugt mobiltelefon, butikken har modtaget retur fra en anden kunde. Telefonen har de så sat i stand og udleverer derefter til en ny kunde, der har krav på en ombytning. Sådan en vare kan du nægte at tage imod. Hvis du først opdager det senere, kan du klage over det."



http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/mangelsbefoejelser


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 15-September-2011 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Du behøver ikke at finde dig i det, du har ret til at få repareret din egen, få en ny, eller få pengene tilbage.

"Du kan også komme ud for, at sælgeren ombytter til en vare, der ikke er fabriksny. Det kan fx være en brugt mobiltelefon, butikken har modtaget retur fra en anden kunde. Telefonen har de så sat i stand og udleverer derefter til en ny kunde, der har krav på en ombytning. Sådan en vare kan du nægte at tage imod. Hvis du først opdager det senere, kan du klage over det."



http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/mangelsbefoejelser

Linket virker ikke

Men.. jeg skal lige have det skåret ud i pap. Skal jeg klage til butikken eller skal jeg skrive en formel klage til forbrugerstyrelsen?

Jeg tjekkede netop ikke varen inden jeg gik ud af butikken netop fordi, ironisk nok, tog det 5-10 min fordi de lige skulle tjekke den igennem (i deres aflåste lagerrum) inden jeg fik den.. Men de har nok bare spillet lidt Call of Duty og tænkt det var fint nok.

Jeg synes i det mindste de bør give mig en ny og et gavekort for besværet. Jeg har ingen  bil og jeg skal alligevel tage en tur på godt 45 min (der er ingen bus som kører direkte) med bus hver vej for at møde op personligt.

Jeg har nu lånt en PS3 på ubestemt tid af en bekendt som ikke bruger sin, så jeg har mest lyst til, hvis muligt, at få mine penge tilbage. Jeg har absolut ikke lyst til at vente 5 uger igen.




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-September-2011 kl. 20:56
Tag en sludder med din forhandler først, hvis ikke du får et tilfredsstillende resulatet, så gør forhandleren opmærksom på (god kutyme), at du klager til Forbrugerombudsmanden - og det gør du så TroelsSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 15-September-2011 kl. 21:11
Hej John

Det vil jeg også gøre. Jeg har heller ikke nævnt butikkens navn fordi jeg gerne vil se hvordan de hånterer sagen inden folk her på siden begynder at boycutte på kryds og tværs pga. min oplevelse. 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-September-2011 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hej John

Det vil jeg også gøre. Jeg har heller ikke nævnt butikkens navn fordi jeg gerne vil se hvordan de hånterer sagen inden folk her på siden begynder at boycutte på kryds og tværs pga. min oplevelse. 
God indstilling Troels, men den behandling du har fået er ikke i ordenSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 15-September-2011 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

 

Linket virker ikke

Men.. jeg skal lige have det skåret ud i pap. Skal jeg klage til butikken eller skal jeg skrive en formel klage til forbrugerstyrelsen?

Jeg tjekkede netop ikke varen inden jeg gik ud af butikken netop fordi, ironisk nok, tog det 5-10 min fordi de lige skulle tjekke den igennem (i deres aflåste lagerrum) inden jeg fik den.. Men de har nok bare spillet lidt Call of Duty og tænkt det var fint nok.



Kopier linket og sæt det ind i dit adressefelt, så virker det.

Du skal gøre butikken opmærksom på, at de har udleveret en brugt playstation til dig og at du gerne vil have den byttet til en ny - længere bør den ikke være.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 15-September-2011 kl. 23:18
Hej Kasper

Det virkede ikke i første hug, men det gør det nu. Jeg har brugt Chrome's makér, højre-klik og søg funktion begge gange. Måske fik jeg ikke det hele med..

Jeg tropper op i med forbrug.dk ved min side. Så må vi se hvordan de klarer sagen.


Skrevet af: Gravenslund
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 09:32
Glæder mig til at høre hvad de siger... jeg var også blevet lidt muggen hvis det var mig.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Mig bekendt er at ombytte til refurbished under garantirep i dk i strid med lovgivningen, og jeg ville kontakte forbrugerstyrelsen om råd

Ok.. ekspedienten sagde det ellers så det lød som almindelig praksis at man fik en reppet fremfor en ny.. 



Det har ekspedienten sikkert ret i (fordi producenten så kan sende de defekte enheder til reparation et sted langt væk hvor det er billigt), men det er klart ulovligt for butikken at gøre dette overfor dig.

Hvis du har købt en ny vare, må ombytning kun ske til en ny vare.

Hvis manglen løses ved reparation, skal det være reparation af din PS3. Jeg noterer altid serienummeret når jeg sender noget til reparation under reklamationsretten (blandt andet fordi jeg også har haft en sag hvor butikken ville udlevere en refurbished enhed, men det slap de ikke godt fra...).


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Tag en sludder med din forhandler først, hvis ikke du får et tilfredsstillende resulatet, så gør forhandleren opmærksom på (god kutyme), at du klager til Forbrugerombudsmanden - og det gør du så TroelsSmile


Hvis der skal klages er det til Forbrugerklagenævnet..


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: fjutte
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 10:01
Som teknisk chef i et stor firma er jeg vant til at have med købeloven.
 
I købeloven står der bl.a. et produkt skal repareres indenfor rimlig tid (normal afgørelser fra forbrugerstyrelsen er ca. 14 dage, men dog produktafhængig, alt efter hvor afhængig man er at produktet. Et køleskab er som udgangspunkt du er afhængig af.)
Man har som udgangspunkt kun 1 forsøg pr fejl (ikke som mange tror 3) Skal en tekniker hjem til dig, er det første besøg en undersøgelse og derfor ikke et besøg)
I dit tilfælde er 5 uge langt over rimlig tid og du har derfor 2 valg
Valg nr. 1 er du ophæver købet iht. købeloven
Valg nr. 2 du får et tilsvarende produkt (nyt)
Du skal være opmærksom på at det er butikken der er ansvarligt ikke fabrikken.
I dit tilfælde vil jeg sende et brev til butikken, hvor jeg vil forlange et nyt produkt, grundet den lange ventetid og du ikke vil acceptere et gammel produkt. Du skal give dem 14 dage svarfrist. (Gem kopi af brevet)
Hvis de ikke ombytter dit produkt til et nyt, kan du klage via forbrug.dk. Det koster 160 kr. De fleste forhandlere lader sagen falde når der kommer en sag for forbrugerstyrelsen, da hvis de går videre med sagen, koster det 8500 kr at tabe sagen.
 
Hvis du får et nyt produkt, er det vigtigt, at du får en ny faktura (0 kr. faktura) da du får en ny reklamationsfrist på produktet.
 
Og en lille biting. Hvis en del bliver skiftet under reklamationsretten, vil der på den udskiftede del være yderligere 3 års garanti. Dette kaldes forældesfristen.
 
 


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af fjutte fjutte skrev:

Som teknisk chef i et stor firma er jeg vant til at have med købeloven.
 
I købeloven står der bl.a. et produkt skal repareres indenfor rimlig tid (normal afgørelser fra forbrugerstyrelsen er ca. 14 dage, men dog produktafhængig, alt efter hvor afhængig man er at produktet. Et køleskab er som udgangspunkt du er afhængig af.)
Man har som udgangspunkt kun 1 forsøg pr fejl (ikke som mange tror 3) Skal en tekniker hjem til dig, er det første besøg en undersøgelse og derfor ikke et besøg)
I dit tilfælde er 5 uge langt over rimlig tid og du har derfor 2 valg
Valg nr. 1 er du ophæver købet iht. købeloven
Valg nr. 2 du får et tilsvarende produkt (nyt)
Du skal være opmærksom på at det er butikken der er ansvarligt ikke fabrikken.
I dit tilfælde vil jeg sende et brev til butikken, hvor jeg vil forlange et nyt produkt, grundet den lange ventetid og du ikke vil acceptere et gammel produkt. Du skal give dem 14 dage svarfrist. (Gem kopi af brevet)
Hvis de ikke ombytter dit produkt til et nyt, kan du klage via forbrug.dk. Det koster 160 kr. De fleste forhandlere lader sagen falde når der kommer en sag for forbrugerstyrelsen, da hvis de går videre med sagen, koster det 8500 kr at tabe sagen.
 
Hvis du får et nyt produkt, er det vigtigt, at du får en ny faktura (0 kr. faktura) da du får en ny reklamationsfrist på produktet.
 
Og en lille biting. Hvis en del bliver skiftet under reklamationsretten, vil der på den udskiftede del være yderligere 3 års garanti. Dette kaldes forældesfristen.
 
 

Jeg vil netop ikke have et gammelt produkt. Jeg har lyst til at møde op og give dem den tilbage og ophæve købet. Det forstår jeg som at jeg godt kan..


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg vil netop ikke have et gammelt produkt. Jeg har lyst til at møde op og give dem den tilbage og ophæve købet. Det forstår jeg som at jeg godt kan..
 
Du kan forlange at få en ny eller at de udfører reparationen (tilfredsstillende) på DIN PS3, som du nu har passet så godt på. Og tiden de bruger på det SKAL være minimal.
Vil de ingen af delene, så kan du vælge at hæve købet og få dine penge retur.
 
Vil de heller ikke det, så er der kun forbrugerklagenævnet tilbage. Hvad der sker derfra, det må tiden vise. Under alle omstændigheder er det på det tidspunkt du skal vælge at offentliggøre deres navn, så andre ikke ryger i ligende situation med dem.
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 11:06
Jeg fik netop denne ps3 fordi det havde taget lang tid at reperere min egen. Altså, den kunne ikke repareres indenfor en overskuelig tid.

Eftersom det er ulovligt at give mig en brugt PS3 skal jeg have en anden eller mulighed for at ophæve købet som jeg forstår.


Skrevet af: Jakobfc
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 12:32
Ved du hvad den gamle du har modtaget er blevet fixet for??.
min bekymring ligger på at hvis det var Red light of Death. (CPU fejl)
og de har "lavet" den er det kun en tidsbegrænset lappeløsning da CPU fejlen vil opstå igen...


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 12:54
Nej, ingen info om tidligere fejl. Kun de nævnte skader og at jeg har fået erstattet min PS3, det er alt jeg ved.


Skrevet af: mikkel.lund
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 13:16
Jeg tillader mig lige at stille et tillægsspørgsmål etil alle ekperterne herinde:
 
Vi fik vores oprindelige PS3 40 GB byttet lige inden garanti.udløb for ca. 2 år siden pga. en ekstremt larmende blæser. Vi fik selvfølgelig en ny kvittering på den "ny" PS3, og 2 års reklamationsret. For ca. ½ år siden fik denne PS3 RloD, og den blev repareret - nu er fejlen så opstået igen, dog efter reklamationsrettens ophør, og butikken var ikke sikker på, at den ville blive repareret U.B. Men skal de ikke gøre det, da der er tale om den samme fejl, som de allerede har udbedret én gang?
 
Alternativt må jeg vel se, om jeg kan få dem til at smide en ny PS3 efter os.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 13:28
Der gives 2 års reklamationsret på dét er blevet repareret. Dvs. reklamationsretten på RloD gælder 2 år fra den dato du fik maskinen retur sidste gang - altså 1½ år endnu.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 16:38
Jeg kan lige opdatere tråden..

Brugte PS3 har butikken fået igen. De havde ingen nye PS3'ere. De ville ikke udmiddelbart give pengene tilbage. De ville skrive en ny reperationsseddel.

De ringer igen på mandag om jeg kan få pengene igen. Ekspedienten kendte ikke reglerne og cheferne var alle sammen til konference i kbh.. De mente udmiddelbart ikke de kunne give pengene tilbage, da der i sagens natur kun var blevet foretaget 1 ud af 3 forsøg.

De havde ikke nogen nye PS3'ere og sagde jeg nok skulle forvente at få en anden "refurbished" eg. fucked up PS3 som er lavet af importøren/Fabrikanten. Det var alm. procedure.

Synes ikke ligefrem det er den bedste service. Jeg synes ellers reglerne står sort på hvidt at jeg skal have en NY ps3, hvis det ikke kan lave den. Dertil, så når de hverken kan give ny, give min gamle tilbage i ordnet tilstand indenfor rimelig tid, så bør de da kunne give mig mine penge tilbage.

Dead


Skrevet af: david79
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 16:52
Du skal være MEGET klar på at du ikke vil acceptere et nyt reparations forsøg, fordi der er noget om at hvis du har accepteret at de får endnu et forsøg, så hænger du på den.

Jeg kan godt læse her, at det ikke er det som du ønsker, men det er meget vigtigt at have sagt klart og tydeligt i butikken.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 16:56
Hej David

Jeg sagde direkte at jeg ville have mine penge tilbage fremfor at den nye blev sendt til rep - men det kunne de ikke udmiddelbart, han (ekspedienten) var lidt usikker for han havde åbenbart ikke beføjelserne til det. Ergo, jeg skal vente til mandag.

Lige meget hvor meget jeg hev og trak, så kunne ekspedienten ikke gøre mere..


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 16:56
Det kan være en kamp, både sony (ps3) og apple (iphone) er slemme til de numre, reglerne er dog ret klare, så det er bare at holde fast... Jeg tror ingen af dem tør køre linen helt ud når det kommer til stykket... For det kan ikke betale sig... Resultatet bliver det samme.. Du skal have dine penge retur.. Og de hænger på regningen

-------------
Mvh

René


Skrevet af: papman
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 18:13
Meget interessant tråd.
Jeg har i øjeblikket en PS3 60gb til rep. To gange tidligere har jeg haft min PS til rep. og fået en refurbished retur. Den oprindelige maskine var købt lige efter launch i 2007 for næsten 5.000 kr. Og jeg er absolut ikke interesseret i at få endnu en refurbished retur. Selvom min PS3-udgave er bagudkompatibel m.m. Efter at have læst den her tråd vil jeg da prøve at forlange pengene tilbage. 


Skrevet af: Haapanen
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 18:55
jeg har også været igennem møllen.. refurbished dur bare ikke! 

http://www.pslife.dk/forum/viewtopic.php?f=7&t=10299&p=120492#p120492 - http://www.pslife.dk/forum/viewtopic.php?f=7&t=10299&p=120492#p120492


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 19:07
Er det stadig Metronome der står for distribution af Playstation i Danmark?
 
I så fald har de ændret taktik i forhold til tiden med Ps2. Der fik jeg byttet min Ps2 en del gange. Den blev aldrig sendt ind til rep. Jeg fik en helt ny i hånden + en ny kvittering få minutter efter jeg havde afleveret den defekte maskine.


Skrevet af: Haapanen
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Er det stadig Metronome der står for distribution af Playstation i Danmark?
 
I så fald har de ændret taktik i forhold til tiden med Ps2. Der fik jeg byttet min Ps2 en del gange. Den blev aldrig sendt ind til rep. Jeg fik en helt ny i hånden + en ny kvittering få minutter efter jeg havde afleveret den defekte maskine.

Nordisk Film har dem.


Skrevet af: Ghidora
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 19:43
De kan ikke give en helt ny FAT model da de ikke bliver produceret længere...
Og da du får fornyet din garanti kan man næppe klage over at få en brugt, når man har indleveret noget brugt... dog skal den naturligvis være i væsentligt samme stand.

Jeg fik en helt ny SLIM da min bluray laser røg sig en tur efter ca. et år...
 
Man får heller ikke en NY bil når man har bilen på pladeværksted med en forsikringsskade... de bruger endda brugte dele nogle gange! (ofte!) selvom bilen kun er 5 år gammel! du får ikke en bil der er SOM NY retur... men en der er i samme stand som før skaden!


-------------
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 16-September-2011 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Haapanen Haapanen skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Er det stadig Metronome der står for distribution af Playstation i Danmark?
 
I så fald har de ændret taktik i forhold til tiden med Ps2. Der fik jeg byttet min Ps2 en del gange. Den blev aldrig sendt ind til rep. Jeg fik en helt ny i hånden + en ny kvittering få minutter efter jeg havde afleveret den defekte maskine.

Nordisk Film har dem.

Nordisk film har vel også overtaget/opkøbt en del af Metronome siden Ps2-dagene.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 17-September-2011 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af Ghidora Ghidora skrev:

De kan ikke give en helt ny FAT model da de ikke bliver produceret længere...
Og da du får fornyet din garanti kan man næppe klage over at få en brugt, når man har indleveret noget brugt... dog skal den naturligvis være i væsentligt samme stand.

Som påpeget af andre i tråden... jo, det kan du klage over. Ombytning skal være til en ny vare.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 17-September-2011 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af Ghidora Ghidora skrev:

De kan ikke give en helt ny FAT model da de ikke bliver produceret længere...
Og da du får fornyet din garanti kan man næppe klage over at få en brugt, når man har indleveret noget brugt... dog skal den naturligvis være i væsentligt samme stand.

De må godt reparere den, så længe det stadig er den samme PS3 han får tilbage.
 
Oprindeligt skrevet af Ghidora Ghidora skrev:

Man får heller ikke en NY bil når man har bilen på pladeværksted med en forsikringsskade... de bruger endda brugte dele nogle gange! (ofte!) selvom bilen kun er 5 år gammel! du får ikke en bil der er SOM NY retur... men en der er i samme stand som før skaden!


Forsikringsskade ikke er ikke det samme som en garantiskade, men igen gør det sig gældende at de prøver at reparere din bil og ikke bare giver dig en anden brugt bil med hjem.



Skrevet af: Lorentzen1337
Skrevet den: 17-September-2011 kl. 15:04
Det er sku en ærgerlig service de yder, havde man været sikker på at den refurbished enhed man havde fået tilbage i mindst lige så god stand som den man havde indleveret så havde det vel været ok.
Men tror ikke at nordisk film / sony bukker sig, du skal satse på at ramme forhandleren, langt de fleste service mindede forhandlere vil hvis man på en pæn og ordentlig fortæller om sine frustrationer ombytte maskinen til en helt ny enhed. 
Man kan også gå den anden vej og "skabe" sig men mine erfaringer siger at det andet er mindst ligeså effektivt...


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 17-September-2011 kl. 15:15
Nej, det havde skisme ikke været ok hvis den var i samme stand. Det er stadig i strid med lovgivningen.


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 17-September-2011 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

 De mente udmiddelbart ikke de kunne give pengene tilbage, da der i sagens natur kun var blevet foretaget 1 ud af 3 forsøg.

Det der med 3 forsøg kan du også bede dem om at glemme, som udgangspunkt er der kun 1 forsøg med mindre der er tale om særlige omstændigheder.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 17-September-2011 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

 De mente udmiddelbart ikke de kunne give pengene tilbage, da der i sagens natur kun var blevet foretaget 1 ud af 3 forsøg.

Det der med 3 forsøg kan du også bede dem om at glemme, som udgangspunkt er der kun 1 forsøg med mindre der er tale om særlige omstændigheder.

Det sagde jeg også til ham, men ekspedienten virkede mest af alt som en stakkel som ikke vidste noget som helst om reglerne og kunne kun gøre hvad hans overordnede sagde til ham over telefon.. 

De får absolut ikke lov til at give mig en anden refurbished.. det kan de sq godt glemme.


Skrevet af: Chr. R.
Skrevet den: 17-September-2011 kl. 17:04
Sorry, men det er da en utrolig dårlig service der her udvises fra butikken Thumbs Down

Dels udlevere man en "forkert" vare, og da kunden henvender sig efterfølgende, så er der intet kompetent personale i butikken. Det er altså de mest basale regler butikken og dets personale ikke har styr på.  

Butikken har ikke ligefrem bevist dens eksistensberettigelse i et meget konkurrencepræget marked.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 19-September-2011 kl. 19:40
Så fik jeg endelig mine penge tilbageCool

Det tog sku sin tid og en del tid med offentlig transport hver vej (3 timer ca. alt i alt under forløbet).. men nu er sagen vist det man kan kalde for afsluttet


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 19-September-2011 kl. 19:43
Fedt at du har fået penge tilbage. Med al den tid du har brugt frem og tilbage, så skulle du næsten have haft et gavekort ved siden af. Det er irriterende at bruge så lang tid på det.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 19-September-2011 kl. 19:50
Ja.. glemte helt at nævne jeg skulle vente ½ time på at få mine penge tilbage.. De havde (selvfølgelig) ikke nok kontanter, så det hele skulle overføres via mit dankort inde i butikken. Gamestop's system var ikke glad for at lade handlen gå retur, så den stakkels ekspedient ringede til chefen flere gange  for at få det til at du - alt imens kunder i butikken blev trætte af at vente og til sidst gik.

Det skal lige siges jeg var blevet tilbudt en anden refurbished PS3.. ja, en anden brugt konsol.. og så var det ikke en 120 gb, næh, det var dælme en 250 gb (så ikke engang en 320 gb).. jeg synes sku det er en smule sølle at tilbyde en brugt vare når lovgivningen siger de skal tilbyde mig en ny.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-September-2011 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Ja.. glemte helt at nævne jeg skulle vente ½ time på at få mine penge tilbage.. De havde (selvfølgelig) ikke nok kontanter, så det hele skulle overføres via mit dankort inde i butikken. Gamestop's system var ikke glad for at lade handlen gå retur, så den stakkels ekspedient ringede til chefen flere gange  for at få det til at du - alt imens kunder i butikken blev trætte af at vente og til sidst gik.

Det skal lige siges jeg var blevet tilbudt en anden refurbished PS3.. ja, en anden brugt konsol.. og så var det ikke en 120 gb, næh, det var dælme en 250 gb (så ikke engang en 320 gb).. jeg synes sku det er en smule sølle at tilbyde en brugt vare når lovgivningen siger de skal tilbyde mig en ny.
Rigtigt godt at sagen er nu er på plads Troels  sådan nogle plattenslagereAngry

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 19-September-2011 kl. 20:11
Så er spørgsmålet bare: hvor køber man den nye henne?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-September-2011 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Så er spørgsmålet bare: hvor køber man den nye henne?
Tja, købte barnebarnets i Elgiganten, den gik hurtigt i udu, fik en sprit ny efter 14 dage, godt nok til migSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 20-September-2011 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

 

Det sagde jeg også til ham, men ekspedienten virkede mest af alt som en stakkel som ikke vidste noget som helst om reglerne og kunne kun gøre hvad hans overordnede sagde til ham over telefon.. 


Det ser man desværre tit (må være et utaknemmeligt job) - Den nyeste "trend" som jeg blandt andet har stødt på i elgiganten, er at man forsøger at tørre kontakten til producent/værksted af på kunden.

Men godt at du fik dine penge tilbageSmile


Skrevet af: mikkel.lund
Skrevet den: 26-September-2011 kl. 16:10
Jeg kommer lige med en afslutning på min "sag", som jeg havde smidt ind under denne tråd:
 
Efter at vores ombytnings-PS3 for anden gang blev ramt af YLOD, sagde Elektronikcentret, at den ikke kunne repareres. FONA accepterede, uden ballade, at vi fik en funklende ny PS3 160 GB udleveret, så her - ca. 4½ efter indkøbet af en PS3 40 GB - har vi fået, uden beregning, en fabriksny PS3 160 GB.
 
Stor tak til FONA.


-------------
Samsung UE46D8005, Denon AVR-1912, B&W DM603-S3, B&W DM601-S3, B&W CC6-S2, Dali SWA-12, WD TV Live, Playstation 3, Wii
Min filmsamling: http://c.mymovies.dk/mcmillan - http://c.mymovies.dk/mcmillan


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-September-2011 kl. 16:26
Det er da super rart at det fik den lykkelige slutning. Og stor respekt til Fona for deres håndtering af sagen.


Skrevet af: mhaahr
Skrevet den: 14-Oktober-2011 kl. 09:45
Det er faktisk en god forretning for Fona, at ombytte en gammel defekt Playstation. På flere plan.
* For det første, får Fona, den oprindelige kostpris refunderet, når varen erklæres endeligt defekt. De kan så nu "sælge" dig en ny, men lavere kostpris til samme pris, som du gav for din oprindelige. Derved har de en fortjeneste, idet de nu har solgt en ny Playstation, med lavere kostpris, til en højere pris. Plus for Fona.
* For det andet, føler du som kunde, at du har haft en fantastisk oplevelse, da du jo fik en helt ny, det siger du videre - og den bedste reklame, er den man får fra venner, bekendte og familie.
* For det tredje slipper Fona, for at du bliver sur over at få en refurb, som du ville få, hvis de brugte Nordisk Film (Der distribuerer PS3 i DK), som reparatør.

Så alt i alt, er det rart at Fona ombytter, men de gør det kun delvist for at yde en god service.. Det er lige så meget, fordi det er en god forretning - Husk, at du kunne have krævet pengene retur, istedet for en ombytning...



Print side | Luk vindue