Print side | Luk vindue

yousee boks harddisk søger??

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=101799
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 17:00

Emne: yousee boks harddisk søger??
Skrevet af: wuffer28
Emne: yousee boks harddisk søger??
Skrevet den: 18-September-2011 kl. 09:16
jeg har sådan en samsung boks fra yousee og er som sådan fin tilfreds. Dog fik jeg min første boks ombyttet da jeg ku høre harddisken klikke når den stod i standby. Nu er den nye også begyndt så måske er det ikke en klikken men istedet den lige søger på harddisken. Det er et problem da jeg sover lige ved siden af bokse og det er som om den kun gør det efter kl 22 før lægger jeg ikke mærke til det.
Prøver at optage lyden næste gang det kommer.

Men andre der oplever at harddisken larmer/klikker??

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-September-2011 kl. 10:34

Den er totalt lydløs, blæseren kan starte og køre få sekunder, men ellers ingen lyd fra den. I drift kun en let snurren fra HDDen, men det skal man lytte godt efter for at høre.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 18-September-2011 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Den er totalt lydløs, blæseren kan starte og køre få sekunder, men ellers ingen lyd fra den. I drift kun en let snurren fra HDDen, men det skal man lytte godt efter for at høre.
Samme her.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet den: 18-September-2011 kl. 10:41
Så er min boks nr 2 sikkert ved at dø. :-(
Den er kun 1 måned gammel ca. Men ser lige i aften om det er der igen så jeg kan få det optaget

Skrevet den: 18-September-2011 kl. 10:48

Normalt når en HDD i en PC klikker, så er der en fejl på den, eller den er ved at stå af. Er det en ny modtager du har, eller er det en genbrug.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 18-September-2011 kl. 10:51
Det er jeg ikke klar over. Fik bare en ny tilsendt pga den klikkede og frøs i menuen.

Skrevet den: 18-September-2011 kl. 11:01

Normalt kan man godt se på dem når de ikke er nye, og så ved man ikke hvordan de har været behandlet, og hvor længe de har være ude hos en anden, og derved ikke vide om den er afleveret på grund af en fejl. 

-------------

Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 18-September-2011 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Normalt kan man godt se på dem når de ikke er nye, og så ved man ikke hvordan de har været behandlet, og hvor længe de har være ude hos en anden, og derved ikke vide om den er afleveret på grund af en fejl. 
Du har ret i at man ikke ved hvor gamle de er og om de tidligere er returneret pga. fejl.
Men hvordan vil du "behandle" den forkert, så det kan give problemer med harddisken ??

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams

Skrevet den: 18-September-2011 kl. 13:24

Der er skrevet her på forummet, om ombytnings modtagere som er modtaget med ridser og buler, og andre defekter. Når det er en lejet ting så behandles det ikke altid lige godt når det er ude. Den jeg har er købt og ikke lejet, jeg skal ikke have noget som har være ude før.

-------------

Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 18-September-2011 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Men hvordan vil du "behandle" den forkert, så det kan give problemer med harddisken ??

Som med alle computer ting med en snurrende harddisk, lad være med at flytte eller give den stød når enheden er tændt.

Det er som regel det der er skyld i harddisk fejl

Print side | Luk vindue