Print side | Luk vindue

Profiber - nu uden "Startforfra" og demand

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=101863
Udskrevet den: 02-December-2024 kl. 11:29


Emne: Profiber - nu uden "Startforfra" og demand
Skrevet af: pfugl
Emne: Profiber - nu uden "Startforfra" og demand
Skrevet den: 19-September-2011 kl. 17:35
Det sidste år har man som Profiber abonnent under Østjysk Energi haft "Start forfra" og "On demand" funktionerne i alle TV pakker. Her pr. de 14 sep. er de pludselig fjernet, uden at man har fået besked om det. På forespørgsel fik jeg at vide at de kun var til test, og hvis man vil have dem tilbage, skal man købe en Waoo 3 pakke, som naturligvis er dyrere og med færre kanaler. Jeg føler mig r.vrendt for at sige det pænt. Måtte bare have luft.Angry

-------------
/Peter



Svar:
Skrevet af: binderup
Skrevet den: 20-September-2011 kl. 11:27
Det virker da underligt, for det er da i klar modsætning til hvad de selv skriver på deres hjemmeside:

"Og det bedste er, at du får Start Forfra uden ekstra omkostninger, når du har et TV-abonnement hos Waoo!. Så bestil digitalt TV hos Waoo! allerede i dag."


Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 20-September-2011 kl. 14:05
Fordi jeg fra tidernes morgen har et Profiber abonnement fra før Waoo kom ind i billedet. Har en lumsk mistanke om at man gerne vil slippe af med disse gamle abonnementer.

-------------
/Peter


Skrevet af: binderup
Skrevet den: 20-September-2011 kl. 14:08
ahh på den måde.
der kan måske ligge nogle rettighedsmæssige problemer i det?


Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 21-September-2011 kl. 12:33
Det er helt sikker pga rettigheder at de gamle "Profiber" kunder ikke har disse funktioner mere. Det er ikke noget som de selv er herre over desværre. 

-------------
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |


Skrevet af: Tine M.
Skrevet den: 21-September-2011 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Fordi jeg fra tidernes morgen har et Profiber abonnement fra før Waoo kom ind i billedet. Har en lumsk mistanke om at man gerne vil slippe af med disse gamle abonnementer.

Me too, og jeg tror, du har ret i din antagelse.

Man kan jo heller ingen steder på nettet se, hvilken pakke, man har,
hvilke kanaler man betaler for, og hvad man betaler.

Derudover havde jeg tidligere et login til movieurope.com - det virker heller ikke mere,
det har jeg heller ikke fået besked om, fandt først ud af det, da jeg skrev til movieurope.com.

Så kommunikationen halter da gevaldigt, de kunne da bare skrive til os,
og få os konverteret om til en eller anden favorabel pris, - en gang for alle.

/Tine


Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 21-September-2011 kl. 17:54
Jeg er helt enig - en god kommunikation kan forebygge mange problemer og sure kunder. Det at man gemmer informationen dybt inde på en webside, virker som om man ikke har reelle hensigter, men skal have et eller lusket igennem.
Der var ikke noget i vejen med kommunikationen dengang man skulle kapre nye kunder.


-------------
/Peter


Skrevet af: binderup
Skrevet den: 21-September-2011 kl. 17:57
Uden at jeg skal tage Profiber til forsvar, så er der vel tale om at du har haft Waoo funktionalitet på dit Canal Digital abonnement (jeg antager at det er Family Mix pakken du har), og Waoo vil så ikke længere give den mulighed til de andre udbydere i samarbejdet? 


Skrevet af: janbau
Skrevet den: 23-September-2011 kl. 01:16
Jeg håber også snart der kommer til at ske noget nyt der er ikke sket meget siden overgangen til  Waoo , jeg skiftede over hovedsaglig på grund af at man så kunde få TV-2 sport Hd og så også for mugligheden for start forfra og de andre tiltag , men prisen var jo så desværre nedgangen af Hd kanaler . Noget jeg godt kan leve med et stykke tid endnu men er dog en del utilfreds  over at Waoo ikke er mere med på noderne set iforhold til deres konkurenter med priser og kanaludbrud.
Her tænker jeg på at man stadig ikke kan få Tv -3 Kanalerene ind i udvalget . Man er tvunget til at bestille en af Viasats små pakker hvor den minste pris er ca 189 kr + 67 ( Endnu en Serviseafgift ) = 256 kr oven i prisen for Waoo Store pakke 299 + 67  ( Serviseafgift ) = 366 kr . Samlet pris = 622 kr .
Det er en pris som ikke mange vil betale .
Tv-2 Sport og Tv-3 +( Viasat ) har jo også  Fået eneretten på Superligafodbold så ikke flere kampe på Canal 9 og Dr 1 noget der som Waoo kunde ikke er så godt for dem som er til Superligafodbold . 
 
Jeg snakede med kunde servise for ca 4 månder siden og forlagde dem for denne prisberegning og de kunne da godt se problemet og sagde at Tv-2 jo bliver betalingkanal pr 1-1-12 og så skulle der jo ses på sammensætningen af Waoo kanaludbud og pakker . Og her kunne Tv-3 kanalerene måske komme på Tale . Vi snakkede kort om at Viasat ikke er nemme at forhandle med men jeg sagde at nu da i heder Waoo burde i snart være store nok til at kunne få nogle priser og udbud som Stofa og Yosee .
De kører ellers masive Tv spots om Waoo i øjeblikket så vi må håbe det bedste , ellers er jeg  begyndt at overveje om jeg skal gå over til Stofa . Noget jeg ville være ærgelig over da fiber er fremtiden .
Jeg kom godt nok uden for emnet men lidt debat kan det vel sætte igang .
 


-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 23-September-2011 kl. 07:54
okay, jeg har personligt ikke taget alle de andre kanaler, har KUN viasat pakken + HD pakken så det er noget ala 249 kr om mdn (viasat 14 hedder den vist)  der er alt sporten, dog har jeg jo ikke canal 5-6-9 og tøse kanal 4.. men seriøst så dem aldrig på parabol det er reality.. istedet fik jeg Viasat Premier league både i alm og HD, dejlig kanal.
 
Så synes ikke det er STOR slemt. men ja det er ikke billigt.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: moho
Skrevet den: 23-September-2011 kl. 13:36

Hvad er Catch22 problemet mht. Viasat og så Waoo fibrene?  Og så er jeg uenig i at Fibrene skulle have nogen særlig fremtid.

Indrømmet dette er slynget ud for blot slynge noget ud   Wink
 
Iøvrigt mener jeg det er forkert at El selskaberne vil ind på et marked præget af "Pakkeløsninger", el betaler vi jo per kWh.  På den måde som TDC må kæmpe med næb og kløer for beholde sin førertrøje mht. kobberforbindelserne, da har andre parter vel en parallel ret til kæmpe for hvad man nu har af Tv program-udbud, uden bare give efter for hvad der ellers sker.


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: Tine M.
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 11:01
Hvor er det egentlig irriterende, at der sådan er forskel på kunder, det var jo ikke til at vide, at man valgte det "forkerte" selskab, da man sagde ja til hele pakken, da Profiber kom til byen.

Nå, jeg må prøve lykken med Nrgi's Kundeservice, og høre, om man overhovedet kan blive konverteret til fuldblods Waoo-kunde.........

/Tine


Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Tine M. Tine M. skrev:

Hvor er det egentlig irriterende, at der sådan er forskel på kunder, det var jo ikke til at vide, at man valgte det "forkerte" selskab, da man sagde ja til hele pakken, da Profiber kom til byen.

Nå, jeg må prøve lykken med Nrgi's Kundeservice, og høre, om man overhovedet kan blive konverteret til fuldblods Waoo-kunde.........

/Tine



Er spændt på at høre om dine erfaringer.


-------------
/Peter


Skrevet af: Tine M.
Skrevet den: 07-Oktober-2011 kl. 15:10
Hmm, det er altså ikke imponerende.

Inden jeg kørte til NRGI's kundeservice, var jeg ved at kigge efter, hvad jeg egentlig giver for tingene i dag.
Det kan jeg overhovedet ikke finde information om på nrgifibernet.dk, - der linkes jo direkte til waoo's sider.
Fandt så oplysningerne på min regning, fandt også et brev, at Canal Digital Family Mix skulle være steget fra 259 til 289,- fra den 1. juni 2011. Den prisstigning var så ikke lige slået igennem endnu på min sidste regning. Godt nok er det til min fordel, men det er da noget sjusk!

Nå, jeg kørte ned og forelagde damen mine synspunkter;

- at jeg var træt af at føle mig som en 2. rangs-kunde, hvor mine muligheder blev begrænsede, nu sidst hvor vi mistede "Start Forfra", og adgang til DR's arkiv "DRNU".

- at jeg var træt af at jeg selv skulle henvende mig for at blive konverteret om, de kunne godt tilgodese deres gamle Profiber-kunder med et godt konverteringstilbud, så vi alle "blev lige" og havde samme muligheder.

- at jeg var træt af, at jeg selv måtte skrive til movieurope.com for at finde ud af, at deres samarbejde med NRGI/Profiber VAR udløbet...
Det skulle så ha' stået med småt i bunden af et brev, NRGI havde sendt ud tidligere.
Har kigget alt igennem, kan ikke finde det. Gemmer ellers ALT.

Hendes svar på alle mine "anklager" var så, at hun beklagede meget, at det havde været en voldsom stor opgave at få 15 forsyningsselskaber til at køre på samme platform. Nogle kunder havde f.eks. ikke fået en regning i næsten et år, fordi man vidste at den ville indeholde forkerte tal, og når man vidste det, måtte man ikke sende dem ud, så jeg var heldig (!) at have fået min.

Jeg spurgte så, mht. at blive Waoo kunde, - når jeg kiggede på deres kampagne pakker, så var der jo nogle specielle kampagnepriser, som så ikke galt, hvis man havde fået leveret fiber-tv, og fiber-internet indenfor de sidste 6 måner? Det var korrekt, men det var ikke det, der skulle skille os ad, hvis jeg ville skifte.

Jeg valgte så at skifte, for jeg gider ikke længere være 2-rangs kunde.
Det ville koste mig ca. kr. 75 mere pr. md. Jeg får ikke flere kanaler ud af det, men får Start forfra og DRNU tilbage, og så får jeg vel Waoo-information, når der er nyt, og ikke NRGI-information.
Den opsætning, jeg har, passede så ikke ind i en pakke, så der var ikke nogle kampagne-penge sparet, tværtimod træder prisstigningen på Canal Digital nu i kraft, så jeg får lov at betale lidt mere dér.

Konklusion;
Jeg er træt at det roderi, og vil nok se mig om efter noget andet, eneste ulempe; - at jeg næsten ikke orker at skulle programmere min Logitech Harmony om! :-/

Hilsen
Tine



Print side | Luk vindue