Print side | Luk vindue

Hvor mange chancer har de til at rep. Tv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=101971
Udskrevet den: 29-Maj-2025 kl. 11:03


Emne: Hvor mange chancer har de til at rep. Tv
Skrevet af: NN1123
Emne: Hvor mange chancer har de til at rep. Tv
Skrevet den: 22-September-2011 kl. 07:29
Hej alle sammen
 
Jeg har lige et spørgsmål, ang. mit Panasonic VT20, det er til rep. for anden gang, med samme fejl. Tv holder op med at reagere, og så slukker det automatisk og tænder igen. Det er forskellige hvor mange gange det gør det nogle gange hver dag, andre gange et par gange om ugen. Sidste gang fik jeg skifte næste hele indmaden i tv. Og så til mit spørgsmål, kan jeg forlange en ombytning eller penge tilbage nu eller hvad. Mit tv er ca. 1½ år gammel.


-------------
Samsung UE55ES8005
Panasonic DMP-BDT300
Pioneer SC-LX85
B&W CM9
B&W CMC2
B&W CM5
B&W ASW10
PS3
Boxee Box
Synology DS1812+ 24TB






Svar:
Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 22-September-2011 kl. 07:51
Hej.
Jeg ved at Samsung rep. 3 gange før evt. ombytning.
 
lrev


-------------
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.


Skrevet af: db89
Skrevet den: 22-September-2011 kl. 08:23
Såvidt jeg husker så siger lovgivningen at de har 3 forsøg til at udbedre samme fejl.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 22-September-2011 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Såvidt jeg husker så siger lovgivningen at de har 3 forsøg til at udbedre samme fejl.

Lovgivningen siger ikke noget konkret. De 3 gange der ofte nævnes, er "almindelig praksis" - men der er mange ting der spiller ind i dén sammenhæng, såsom varens pris, hvor uundværlig er den for kunden, har butikken tilbudt et låneapparat, hvor lang tid har hvert forsøg taget, osv. Så i praksis er der ikke nogen firkantede regler man kan sætte op.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 22-September-2011 kl. 08:43
Iøvrigt, så er praksis på området væsentligt mere large når der er tale om periodiske fejl, som her - igen, især hvis der tilbydes et låneapparat.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: NN1123
Skrevet den: 22-September-2011 kl. 10:10
Okay tak for alle svarene, så bliver jeg nok nød til at se om de denne gang har ordnet problemet.
 
 


-------------
Samsung UE55ES8005
Panasonic DMP-BDT300
Pioneer SC-LX85
B&W CM9
B&W CMC2
B&W CM5
B&W ASW10
PS3
Boxee Box
Synology DS1812+ 24TB





Skrevet af: NN1123
Skrevet den: 15-Oktober-2011 kl. 07:58
Ja nu har tv forretningen (Lyd og Billede Frederikshavn) haft det i 4 uger, og de har ikke fundet fejlen, så de ville sende det tilbage til mig, men jeg forlangte de sendte det til Panasonic til rep. og de har nu haft det i lidt over en uge, og heller ikke fundet nogen fejl. Hvad skal jeg gøre hvis de heller ikke findet fejlen?? nu har jeg manglet mit tv i over 1½ månede.



-------------
Samsung UE55ES8005
Panasonic DMP-BDT300
Pioneer SC-LX85
B&W CM9
B&W CMC2
B&W CM5
B&W ASW10
PS3
Boxee Box
Synology DS1812+ 24TB





Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-Oktober-2011 kl. 11:55
Desværre tyder det på du er udsat for en dårlig service fra forhandleren. Bed dem om et nyt TV eller pengene retur. Og fortæl at du vil klage over dem hos Forbrugerklagenævnet


Skrevet af: bomndk
Skrevet den: 15-Oktober-2011 kl. 12:16
Pengene retur er vel ikke en option når fjernsynet er 1,5 år gammelt?

-------------
Mvh
Bo



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-Oktober-2011 kl. 12:33
Hvis RMA'en er trukket i langdrag, så jo! TV'et var vel forholdsvis nyt, da sagen blev startet



Print side | Luk vindue