Airties tilslut HDD Waoo
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=102042
Udskrevet den: 26-November-2024 kl. 17:57
Emne: Airties tilslut HDD Waoo
Skrevet af: The_Joshua
Emne: Airties tilslut HDD Waoo
Skrevet den: 23-September-2011 kl. 23:15
Hej
Jeg har netop fået Waoo med Seas fibernet. Vi har derfor også fået deres fantastiske box!! Mit Panasonic G20 er derfor reduceret til en dum skærm og alle features jeg havde til det er dermed røget med.
Jeg har nu en lille harddisk der var tilsluttet TV-et. Den box tænkte jeg om jeg kan slutte til settopboksen fra Airties. Det er en model 7120.
Er der andre der ved om man kan tilgå sin boks via en servicemenu eller via noget management mode?
Håber at nogen kan hjælpe mig med mine svar.
Mvh Chris
|
Svar:
Skrevet af: Jubas
Skrevet den: 24-September-2011 kl. 09:32
Nej den mulighed har man ikke endnu hos Waoo.
|
Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 24-September-2011 kl. 15:19
Det er ikke muligt og bliver det heller ikke.
------------- | Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
Skrevet den: 24-September-2011 kl. 23:55
Jeg undrer mig bare over de begrænsede muligheder den har. DEn er ikke særligt bevendt. Derudover må der da være en måde at tilgå en mere avanceret menu. Der er jo remote management fra udbyderen. Men hvis man ikke kan sætte en USB harddisk til, hvad er USB indgangene så til? Udover en wifidongle?
|
Skrevet den: 25-September-2011 kl. 00:01
I følge hvad AirTies selv skriver på deres hjemmeside, så er det kun til en wifi dongle intet andet.
Hvad muligheder vil du da ellers have i den??? Og hvad mener du med at den er ikke særlig bevendt??? Det er jo ikke en computer / mediacenter på nogen måder.
Nej der er ingen avanceret menu at tilgå den på, og du siger remote management, hvor har du den info fra???
------------- | Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
Skrevet den: 25-September-2011 kl. 00:17
Som jeg forstår det, så sætter Seas/Waoo denne boks op, hvorfor jeg ikke kan gå ud og købe en hvilken som helst set top boks, men skal købe den af SEAS. Derudover kan udbyderen opdatere firmwaren i den, hvorfor jeg antager den må være styret "remotely". Jeg afviser ikke, at jeg har komplet misforstået lige netop den del af det.Mht. Den ikke er bevendt, mener jeg at den ikke har mulighed for at tilslutte storage, som mit fjernsyn. Den har udelukkende IR-styring, hvorfor jeg er nødt til at have den stående fremme eller finde en løsning med et ir-øje. Man kan leje film på den, men det kan min boxee også, der er start-stop, men det har mit TV. Så for mig, er den ikke bevendt til andet end at modtage signalet fra udbyderen og intet andet. Nå ja og så til at stå og fylde på reolen ;-)
|
Skrevet den: 25-September-2011 kl. 11:37
http://www.airties.com/datasheets/AIR7120EN_DS.pdf - http://www.airties.com/datasheets/AIR7120EN_DS.pdf I denne PDF, står der både remote management og HDD er mulig på 7120. I hvert fald som jeg læser det.
|
Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 26-September-2011 kl. 07:58
The_Joshua skrev:
http://www.airties.com/datasheets/AIR7120EN_DS.pdf - http://www.airties.com/datasheets/AIR7120EN_DS.pdf I denne PDF, står der både remote management og HDD er mulig på 7120. I hvert fald som jeg læser det. | Det er med standard firmware. Desværre mener jeg at udbyderne kører med ders egen customiserede fw, hvor mange ting er disabled ift standard. Det gør deres support nemmere at der ikke er så mange muligheder.
------------- /Peter
|
Skrevet den: 26-September-2011 kl. 08:46
The_Joshua skrev:
http://www.airties.com/datasheets/AIR7120EN_DS.pdf - http://www.airties.com/datasheets/AIR7120EN_DS.pdf I denne PDF, står der både remote management og HDD er mulig på 7120. I hvert fald som jeg læser det. |
Hvis der skal være harddisk i den så hedder den hvis 7130 og ikke 7120.
Men USB porten kan ikke bruges til at man kan tilslutte sin harddisk til.
Om man synes det er træls eller ej, og man ikke synes den er bevendt er jo så kun din mening. Jeg har selv 3 stk af dem, og de levere det jeg har af forventning til den, nemlig at den levere et godt billed og er stabil som en stb burde være.
Og ved da at SEAS har andre STB hvor man kan optage hvis man vil dette mv.
|
Skrevet af: mhv_omjk
Skrevet den: 26-September-2011 kl. 10:39
- Undskyld jeg lige låner tråden her lidt, men hvis man er oprindelig Dansk Bredbånd kunde der lige er blevet skiftet til Waoo her for nyligt, modtager man så nye bokse fra Waoo eller skal man selv ordne den side af sagen?
------------- mhv_omjk alias Michael Hvidberg
|
Skrevet den: 26-September-2011 kl. 13:22
mhv_omjk skrev:
- Undskyld jeg lige låner tråden her lidt, men hvis man er oprindelig Dansk Bredbånd kunde der lige er blevet skiftet til Waoo her for nyligt, modtager man så nye bokse fra Waoo eller skal man selv ordne den side af sagen? |
Man modtager ikke nye bokse af sig selv. Man skal kontakte Dansk Bredbånd eller sin leverandør for dette, og høre om man kan få en anden tv boks. Dog skal man regne med at man skal betale et ombytnings beløb.
|
Skrevet af: mhv_omjk
Skrevet den: 26-September-2011 kl. 14:50
- Tænkte jeg nok (/&&€%€%&/%€& = udsagn ikke egnet til offentliggørelse))
------------- mhv_omjk alias Michael Hvidberg
|
Skrevet den: 27-September-2011 kl. 21:40
Jeg kan nu berette om, at det KAN lade sig gøre at tilslutte en ekstern harddisk til sin Airties 7120.
Jeg låste systemet op med pinkode, satte harddisken til. Efter lidt tid begyndte harddisken at blinke. Kort tid efter virkede fjernbetjeningen til stb'en ikke. Jeg slukkede systemet, der opdaterede sin software og derefter kunne jeg optage på harddisken. Om et af trinene kunne være undgået kan jeg ikke sige, men det var den her rækkefølge jeg fulgte og derefter havde mulighed for at optage. Jeg kan både optage og stadig se andre kanaler.
|
Skrevet af: MS0708
Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 13:21
Jeg fik det også kort til at virke i går. Men her til morgen, efter jeg har haft min HDD formateret, så virker det ikke mere..
The_Joshua: Kan du fortælle mig om min HDD skal være formateret på en bestemt måde? Den er pt. NTFS formateret (standard) - men er i tvivl om den var det før. HDD-en starter fint op (lys i dioden) men jeg kan ikke optage når jeg trykker på optage knappen på min STB fjernbetjening. Dog virker start/stop? Synes at det virker underligt, da den må lagre det et eller andet sted - eller er det mig der er helt gal på den?
Håber nogle kan hjælpe.
/MS0708
|
Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 14:40
Min harddisk blev sat direkte i fra mit Panasonic og det filformat som kørte der. Jeg tror ikke det var et kendt format, men ved det ikke. Jeg har også været hos en anden hvor vi prøvede med en LaCie harddisk, men den kunne ikke lige fanges af set top boksen. Jeg ved ikke om det kun er nogle bestemte typer den kan håndtere, om der evt. skal være separat usb-tilslutning til strøm. Begge usb-stik til harddisken er sat i set top boksen hos mig.
|
Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 14:41
Start/stop bliver lagret i boksens egen hukommelse. Efter jeg satte min hdd til, fik jeg f.eks. i guide-menuen når jeg trykker på blå cirkel, en række vlagmuligheder og her optræder rød cirkel nu med mulighed for optagelse.
|
Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 14:44
Skal det forstås sådan at dine ene HDD er sat til i dit fjernsyn eller er det fordi du har en anden boks en jeg har (Panasonic).
Jeg prøver igen og se om jeg kan få det til at virke. Evt. med en FAT32 formatering af HDD. Ved ikke om det virker - men man ved aldrig.
Ellers tak for input.
|
Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 14:49
Nej, mit Panasonic fjernsyn har også mulighed for optagelse og blev benyttet til det inden vi fik fibernet og nye bokse, der eliminerede fjernsynets muligheder. Jeg har en AirTies 7120 STB, hvor hdd nu er isat.
|
Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 14:50
Ok, lyder mere rigtigt i mit hoved :) Jeg vil give det et forsøg og se om jeg kan få det til at virke - det mest irriterende er jo at det har virket....
|
Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 14:54
Har du åbnet boksen med kode?
|
Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 14:56
Ja det har jeg prøvet. Og både haft HDD siddende i da jeg åbnede og også åbnet og herefter sat HDD i. Har dog ikke haft "porblemet" som du beskrev med at det hele frøs og en reboot var nødvendig. Det er lidt irriterende at man ikke kan resette boksen - kunne forestille mig at det har noget med firmware at gøre måske?
|
Skrevet af: spacejam
Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 19:29
The_Joshua skrev:
Har du åbnet boksen med kode? |
Hvad er det for en kode, hvor får man den oplyst.?????
|
Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 19:40
Jeg fik min ved at ringe til Waoo kundeservice.
|
Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 20:35
Min kom med brev. Prøv evt. 0000, som er standard inden man selv laver den om.
|
Skrevet af: maritrema
Skrevet den: 27-November-2011 kl. 22:14
Kan du stadig bruge din USB hard disk til at optage fra Airties 7120?
Er det en ganske almindelig ekstern hard disk, som udelukkende får strøm gennem USB kabel?
Er der andre, som har fået det til at fungere?
Har i denne uge fået en Airties 7120 fra Energimidt/Waoo, fordi min Motorola boks ikke fungerede med start-forfra.
|
Skrevet den: 28-November-2011 kl. 08:55
Ja, den virker, Der er en Acer harddisk med dobbelt usb-tilslutning, og begge sidder i Airties da den har to usb-porte. Om det er nødvendigt med begge skal jeg lade være usagt.
|
Skrevet den: 28-November-2011 kl. 09:02
Det giver simpelthen ingen mening.
Jeg har prøvet både at tilslutte min Western Digital, min Seagate og nu en helt tredje hvor der ovenikøbet er ekstern strøm til. Og ingen af dem bliver registreret.
Det virkede en kort overgang, men ikke længere.
Nogle gode ideer til hvorfor? Evt. den fremgangsmåde du har brugt?
Gode råd er kærkomne :)
/Mikael
|
Skrevet den: 28-November-2011 kl. 09:23
Jeg var inde i menusystemet og "åbne" det med koden "0000" Derudover har jeg intet gjort. Jeg tog den direkte fra mit Panasonic G20 hvor hdd havde fungeret som optager der.Men på Airties' hjemmeside står der et eller andet sted under 7120, at der kan tilsluttes hd, bare ikke hvordan man gør.
|
Skrevet af: Letten
Skrevet den: 28-November-2011 kl. 13:40
Mener disken skal være formateret med FAT32?
Tror også Airties skal være helt slukket når disken tilsluttes USB-stikket.
NB: husk der er en 4Gb grænse for filer på FAT32 - der er altså grænser for hvor lange optagelser man kan lave.
|
Skrevet den: 29-November-2011 kl. 17:18
Hvis der er en grænse på 4 GB, er det jo ikke et alternativ til en traditionel harddisk-optager?
Troede lige, at jeg kunne sende den gamle harddisk-optager på pension.
|
Skrevet den: 29-November-2011 kl. 19:09
Så kan du vel bare snuppe modellen med indbygget harddisk, jeg antager at den ikke ligger under for samme begrænsning.
Bemærk jeg gætter, har ikke prøvet det selv.
|
Skrevet den: 29-November-2011 kl. 19:23
Ja, det er vel indlysende at modellen med indbygget harddisk virker
Det er selvfølgelig den forkromede og desværre også dyre løsning.
|
Skrevet den: 29-November-2011 kl. 19:50
Jeg har tænkt mig at forsøge mig med løs USB-disk og se om det ikke er tilstrækkeligt til vores behov - ellers må det blive modellen med indbygget disk.
|
Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 17-Januar-2012 kl. 12:05
Kan i prøve at formatere i ext2 eller andet "linux" og se om det virker?
------------- .....
|
Skrevet af: Ole77
Skrevet den: 30-Juli-2013 kl. 15:26
Jeg kan se at det er et godt stykke tid siden denne tråd sidst var aktiv men jeg har lige et spørgsmål.
Jeg har idag fået en Airties 7210 i stedet for den gamle airties 7120. Jeg kan se på deres hjemmeside at den skulle kunne optage på usb men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg har bare prøvet med en usb nøgle. Når den er formateret i fat 32 opretter boksen en pvr folder men jeg kan stadig ikke optage noget. Nogen der ved hvorfor ikke?
|
Skrevet den: 30-Juli-2013 kl. 15:56
Mener det er deaktiveret i Waoo's version af firmwaren.
Skide irriterende hvis du spørger mig, specielt i en tid hvor mange bare kan koble en USB harddisk til deres fjernsyn og optage på den fra DVB-C. Endnu et punkt hvor Waoo halter efter Kabel-TV.
|
Skrevet den: 30-Juli-2013 kl. 21:03
Jeg kan jo godt se grunden til det fra deres side da de jo så ikke får solgt mange med indbygget hdd. Men det kunne være der var en vej uden om ved at låse op på en eller anden måde.
|
Skrevet den: 30-Juli-2013 kl. 21:21
Det kan godt være det er derfor, men jeg synes den med harddisk er for dyr og føler mig ærligt talt fristet til at gå tilbage til Yousee og DVB-C, bl.a. Fordi jeg så kan optage ved bare at sætte USBdisk i TVet.
|
Skrevet af: jeps
Skrevet den: 31-Juli-2013 kl. 09:40
Jeg tror nu ikke Waoo er bekymret for salget af deres bokse. Jeg tror mere problemet ligger ved rettighedshaverne af programmerne. Det er nok også problematisk at skulle supportere alle mulige kombinationer, selvom det ikke lige er support, som belaster Waoo allermest
Waoo er nok ikke store til til at få samme rettigheder som YouSee, heller ikke på dette punkt.
|
Skrevet den: 31-Juli-2013 kl. 10:19
@jeps Hvordan vil du så forklare at alle TV producenterne uanset deres størrelse har indbygget mulighed for at optage på en USBdisk ?
Jeg tror også at det er fordi Waoo vil tvinge os over på den højere leje til en boks med indbygget disk.
Når TVproducenterne kan sørge for at optagelserne kun kan bruges med det TV der har optaget, bør Airties kunne det samme.
|
Skrevet af: jeps
Skrevet den: 31-Juli-2013 kl. 13:19
Det ved jeg da heller ikke om jeg kan forklare.
Licenshaverne kræver at det digitale signal er krypteret i hele kæden. Det vil sige at signalet også skal være krypteret på hdd, elllers kunne man tage hdd ud og dermed have en ikke krypteret kopi.
Hvorfor Waoo ikke implementere denne funktionalitet i deres Airties bokse ved jeg ikke. Et gæt kunne være manglende kræfter til at kryptere signalet til USB i realtime.
|
Skrevet den: 31-Juli-2013 kl. 14:40
Jeg gætter på at indmaden i de to airties bokse er helt ens bortset fra at der sidder en harddisk indbygget den ene.
Som det fremgår af airties hjemmeside understøtter den anden jo USB harddisk (såfremt deres kunde Waoo) måtte ønske det.
|
Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 01-August-2013 kl. 06:54
Ole77 skrev:
Jeg kan se at det er et godt stykke tid siden denne tråd sidst var aktiv men jeg har lige et spørgsmål.
Jeg har idag fået en Airties 7210 i stedet for den gamle airties 7120. Jeg kan se på deres hjemmeside at den skulle kunne optage på usb men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg har bare prøvet med en usb nøgle. Når den er formateret i fat 32 opretter boksen en pvr folder men jeg kan stadig ikke optage noget. Nogen der ved hvorfor ikke? |
Hej Ole. Hvordan kan det være at du har fået en 7210? Jeg har selv en 7120, men har en del problemer med den.
|
Skrevet den: 01-August-2013 kl. 12:43
På min 7120 havde jeg det problem at hvis jeg på mit tv gik væk fra HDMI1 hvor boksen sad til så begyndte den ofte at hakke i billedet når jeg vendte tilbage hvis boksen havde stået tændt i mellemtiden. Dette gjorde sig også gældende hvis jeg havde haft tv'et slukket og så tænder det igen og går hen på HDMI1 uden at tv boksen havde været slukket. Når det skete blev jeg nødt til at genstarte tv boksen og nogle gange låste ting så som menu'en sig fast så jeg blev nødt til at tage strømmen på boksen. Dette kunne ske nogle gange om dagen.
|
Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 01-August-2013 kl. 13:18
Tak for svaret. Det lyder til at jeg skal prøve at få fat på dem, da jeg tit har problem med sort skærm, også efter skift af hdmi indgang, så skal der også tages strøm for at den virker igen.
|
Skrevet den: 01-August-2013 kl. 13:26
Ja de sagde ellers at de aldrig havde hørt om det problem før men det siger de sikkert også til dig. En af mine venner havde et problem i selve fiber boksen og der sagde kundeservice at det problem havde de aldrig hørt om før men da teknikeren kom ud sagde han at det var et typisk problem og han skiftede denne del næsten dagligt i forskellige bokse.
|
Skrevet af: Warren
Skrevet den: 24-August-2013 kl. 17:20
Kan man sætte en ekstra harddisk til en air 7130? Eller åbne og sætte en større i?
|
Skrevet den: 26-August-2013 kl. 18:03
Warren skrev:
Kan man sætte en ekstra harddisk til en air 7130? Eller åbne og sætte en større i? |
Man kan godt sætte en større disk i, som den selv formaterer. Det går naturligvis ud over garantien.
|
Skrevet af: Warren
Skrevet den: 27-August-2013 kl. 17:52
Tak. Er det en 2,5" hdd der sidder? og på hvor mange GB? Nogen der ved om der er et max som den kan håndtere?
|
Skrevet den: 02-September-2013 kl. 15:26
Ja 2,5" 250GB eller 320GB, der er ingen max.
|
|