Print side | Luk vindue

Afspille m. tekst på PC, 109HD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=102158
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 19:12

Emne: Afspille m. tekst på PC, 109HD
Skrevet af: beamer
Emne: Afspille m. tekst på PC, 109HD
Skrevet den: 26-September-2011 kl. 21:36
Hej
Jeg har optaget en jagtudsendelse på SV2 søndag aften kl. 20. De har undertekster på 299. Virker fint på min Denver DVBC-109HD. Jeg brænder ofte det optagne med Freemake på DVD. Men så kan jeg ikke få tekster med.
Hvilket program til PC kan afspille med undertekster ?
Kan jeg evt. få det ned på DVD også med undertekster, jeg kan ikke komme på en metode. Jeg har flere jagtvenner, som nok gerne vil have undertekster med.

Svar:
Skrevet af: Der Alte
Skrevet den: 26-September-2011 kl. 21:38
VLC kan afspille med undertekster.

Skrevet den: 28-September-2011 kl. 11:05
Ja, VLC klarer det ret lækkert og lader sig indstille på korrekt tekst-tv side, 299.
Freemake kræver, at undertekster leveres i en fil, og sådan optager DVB-109HD jo ikke. Det hele er integreret i en ts-fil. Er der nogen måde at separere tekster ud i en undertekst-fil på ?

Skrevet af: tvviewer
Skrevet den: 01-Oktober-2011 kl. 12:26
Ja, det er der. Fyr op for projectx ( http://sourceforge.net/projects/project-x/files/project-x/ ). Den nyeste er udemærket. Du starter med .jar-filen. Derefter
1)File->add
2)Presettings->Presettings ->subtitle faneblad-teletext pages to decode->299->subtitle export formats srt. ->klik på 'x'.
3)recent output directories->vælg mappe
4)klik på knappen 'prepare'
5)Flueben i demux
6)Klik på knappen 'play/pause'

Mappen fyldes med de demuxede filer og så har du en undertekst-fil.
voila

Skrevet den: 01-Oktober-2011 kl. 14:46
Mange tak !
Det vil jeg rode med. Har downloaded.

Skrevet den: 01-Oktober-2011 kl. 16:38
Hejsa
Det lykkedes fint. Tak for en pædagogisk køreplan, tvviewer. Nu prøver jeg, om jeg også kan klippe i det med freemake, uden at synkronisering med undertekster fejler. Den nyeste Freemake kan iøvrigt joine. Brugte ellers TSSplitter. Så det er ved at være helt på plads. Det er et gennembrud at få undertekster på DVD, for jeg er hørehæmmet. Takker og bukker !

Skrevet den: 01-Oktober-2011 kl. 17:46
Til at klippe .ts og .mpg (både standard def som high def) er Videoredo ( http://www.videoredo.com/en/index.htm ) det bedste jeg kender. Om videoredo håndterer klippet filer med undertekster helt rigtigt er jeg ikke lige klar over.

Skrevet den: 01-Oktober-2011 kl. 19:03
Klip udsendelsen med Project-X - inden du demux'er. Så er lyd og billede i sync. - og undertekstfil er tilpasset til klippet.

Skrevet den: 01-Oktober-2011 kl. 20:11
Det gik nu fint med Freemake, hvor jeg bare fraklippede 2 min. i starten. Har også vdeoredo hjemme i folden.Sleepy

Skrevet den: 01-Oktober-2011 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af beamer beamer skrev:

Det gik nu fint med Freemake, hvor jeg bare fraklippede 2 min. i starten. Har også vdeoredo hjemme i folden.Sleepy
Selvfølgelig, men da du alligevel skal ind over Project-X for at få undertekstfilen ud, kunne du klare det hele i een arbejdsgang i stedet for to.

Skrevet den: 02-Oktober-2011 kl. 14:39
Det eneste dårlige er, at Freemake sætter undertekster ind ret lavt på 16:9 (så man kun ser den eneste halvdel af nederste linie i de 2), så man er nødt til at skifte afspilningen over på 4:3. Det problem er jeg strandet på lige nu. Måske skal jeg ikke bruge Freemake.

Skrevet den: 03-Oktober-2011 kl. 10:05
Det ser ud til, at ConvertXtoDVD, som jeg brugte tidligere, kan sætte noget mere op for TV (16:9) og også importere srt-fil. Prøver det. Andre ideer ?

Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 08:53
Ja, ConvertXtoDVD giver en perfekt placering af subtitles på 16:9. Til gengæld kan den ikke beskære. VideoRedo ser ikke ud til at kunne håndtere (klippe i) subtitles. Freemake kan beskære både video og subtitles, men placerer subtitles forkert på 16:9 (zoomer for meget), selv om man kan skifte imellem 16:9 og 4:3. Nu prøver jeg med smart cutter.

Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 22:31
TMPGEnc Authoring Works 4 kan vist klare .srt

Print side | Luk vindue