Print side | Luk vindue

Transport af plasmaskærm

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=10220
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 20:59

Emne: Transport af plasmaskærm
Skrevet af: andje00
Emne: Transport af plasmaskærm
Skrevet den: 07-Marts-2006 kl. 18:52
Hej

Jeg har netop bestilt en 42" plasmaskærm, som bliver leveret hos mine forældre, da jeg ikke selv har mulighed for at modtage den. Derfor skal jeg have transporteret skærmen hjem til mig selv. Så vidt jeg husker, har jeg læst, at skærmen skal transporteres oprejst/stående. Gælder dette kun ved langvarig transport? Min skærm skal kun transporteres i ca. 5 min. Kan dette gøres liggende i en trailer, eller kan det absolut ikke anbefales?

Mvh. Anders

Svar:
Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 07-Marts-2006 kl. 19:24

Hej.

Den SKAL stå oprejst, ellers risikerer du at frontpladen knækker, og det kan den lige så godt gøre på en kort transport som en lang.

Jeg har set billeder af "knækkede" fladskærme, ikke noget skønt syn. Flere steder på nettet har jeg læst at hvis man modtager en skærm med fragtmand, og kan se at den liger ned i bilen, bør man nægte at modtage den.

m.v.h.

PS. Min stod op da den kom.

Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 07-Marts-2006 kl. 20:15

Hi Andje,

Skærmen kommer vel i original emballage? Så kan du vel transportere den i denne emballage på traileren (oprejst)? Eller er det mig der ikke fatter problemet.

Alternativt, altså hvis skærmen er pakket ud og den kun skal transporteres 5 minutter, så kan to mellemstærke personer sagtens bære sådan en 42" plasmaskærm. Hav eventuelt 1-2 back-up personer med på "turen", hvis en af jer skulle gå død .

/Nils 

-------------
           

Skrevet af: TOD
Skrevet den: 07-Marts-2006 kl. 20:27

Hej

Man kan godt transportere en 42" fladskærm lodret stående i original emballagen på bagsædet i sin bil.

Jeg har prøvet det med en 42" Amitech på bagsædet af min Peugeot 406. Dog måtte jeg rulle det ene sidevindue ned så kassen kunne stikke ud foroven.LOL

Du kan evt først prøve om den tomme emballage kan være der; det er lidt nemmere at kontrollere.

mvh Torben

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-Marts-2006 kl. 21:22

Hej Anders

Tag den ud af embalagen, og parker den tomme embalage hos forældrene. Bare sig at du ikke har plads til den selv

Placer den nu forsigtigt på bagsædet, med skærmen ind mod ryglænet. Hvis muligt, spænd den fast med en sele. Alternativt placér 1-2 store dyner imellem skærmen og forsæderne, og kør forsigtigt de 5 min. om til dig.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Print side | Luk vindue