Print side | Luk vindue

Testere til dr.dk/nu widget

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=102229
Udskrevet den: 14-Maj-2024 kl. 14:44


Emne: Testere til dr.dk/nu widget
Skrevet af: Runedj
Emne: Testere til dr.dk/nu widget
Skrevet den: 28-September-2011 kl. 21:05
Jeg har rodet lidt med at lave en dr.dk/nu video widget til Samsung Smart TV og nu mangler jeg nogle glade testere.

Som det ser ud nu, så kan programmet hente de forskellige video lister, men afspilning virker kun af de mest sete programmer.

For at køre apps der ikke ligger hos samsung skal man oprette en bruger der hedder develop. Derefter skal man logge ind med brugeren develop. Under settings er der nu en ny menu der hedder development og her kan man indtaste en IP adresse.
Her kommer så den lidt ærgelige ting: Jeg har ikke adgang til en webserver der altid er online, og hvor jeg kan ligge filer i roden, så med mindre man selv vil sætte en webserver op lokalt, så må man leve med at min PC ikke altid er tændt. Min IP er 2.110.35.29

mvh Rune
[edit] indsat ny IP-adresse igen.





Svar:
Skrevet af: HeltSikkert
Skrevet den: 29-September-2011 kl. 21:55
Hej Rune,

Jeg hjælper gerne med at teste det. Har længe tænkt over at jeg godt kunne bruge en sådan widget!
Har lige prøvet at synkronisere, men kan ikke få fat i den nævnte IP. Hvornår er der bedst mulighed for at fange den? Skal du også være online for at man kan bruge denne widget?

Mvh
Anders


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 29-September-2011 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af HeltSikkert HeltSikkert skrev:


Jeg hjælper gerne med at teste det. Har længe tænkt over at jeg godt kunne bruge en sådan widget!
Har lige prøvet at synkronisere, men kan ikke få fat i den nævnte IP. Hvornår er der bedst mulighed for at fange den? Skal du også være online for at man kan bruge denne widget?


Hej Anders,

Jeg er kun på om aftenen. Jeg har været på hele aftenen, men min router har drillet lidt.
Der er nogen der har hentet den kl 22.20, så det er muligt at få fat i den.
Min PC skal ikke være online for at bruge denne widget, men dit fjernsyn og dr.dk skal være online.

Mvh Rune


Skrevet af: Nigo
Skrevet den: 30-September-2011 kl. 06:46
Jeg vil med glæde hoste filen, hvis du har brug for det.

Og fedt at du laver den app - glæder mig til at teste den :-)


Skrevet af: HeltSikkert
Skrevet den: 30-September-2011 kl. 07:49
Hej Rune,
Jeg fik den hentet i går, da jeg prøvede igen. Som udgangspunkt var der store problemer med at streame. Den gik i stå kort efter at jeg trykkede play og hakkede sig derefter fremad i bidder af 5-10 sekunder. Jeg har 20 mbit LAN sat til fjernsynet, så det burde ikke være flaskehalsen.
Mvh
Anders


Skrevet af: Slettet_120331
Skrevet den: 30-September-2011 kl. 07:54
Hvad er det der kører på webserveren fordi hvis det bare er deling af en fil kan du vel bare smide den i din public dropbox. 

Kunne forresten forestille mig at du kan hente hjælp i koden til dr nu player til xbmc som jo er open source og som også udnytter deres api


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 30-September-2011 kl. 20:55
Tak for interessen.

Ang. at kigge på xbmc-koden, så har jeg ikke kunnet finde deres kode. Men det er pga. xbmc dr plugin, der fungerer fantastisk, at jeg har kastet mig over projektet. xbmc plugins er dog skrevet i python og samsung widgets i javascript så det kan ikke bruges en til en.
Jeg har dog styr på at læse og forstå data fra dr.dk/nu så den del af det er ok. Afspilningen er ret nem da man bare giver en URL til samsung video player.

Hvis videoen hakker så er det fordi din netforbindelse er for langsom, eller fordi DR ikke kan følge med. Det sidste er nok mest sandsynligt.

Ang. at ligge det på dropbox eller lign så er problemet at det skal ligge i roden af en webserver, dvs http://xxx.xxx.xxx.xxx/widgetlist.xml

Koden og widget kan hentes her.

https://bitbucket.org/runedj/dr.dk.nu.samsung/src

Mvh Rune


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 06-Oktober-2011 kl. 22:45
Programmet er nu i en brugbar tilstand hvor det hele burde virke.

Mvh Rune Dahl Jørgensen


Skrevet af: BSCEE
Skrevet den: 07-Oktober-2011 kl. 11:00
Øhhh, jeg har en Samsung BDD8200N (DVB-C dual tuner HDD optager) den har også Samsung Smart TV - kan jeg evt. også teste - og hvordan gør jeg ?
 
NB.: Fedt at nogle gider bruge tid på at udvikle widget til Samsung Smart TV !!
 
Mvh.
BSCEE


-------------
TV: Sony 60" (KDL60NX 720 BAE)
Højttalere: B&O Penta + Dali sub.
HDD optager: Samsung BDD8200N
DVB-C: Zaptor (Stofa)
Apple: Ipad, Apple TV


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 10-Oktober-2011 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af BSCEE BSCEE skrev:

Øhhh, jeg har en Samsung BDD8200N (DVB-C dual tuner HDD optager) den har også Samsung Smart TV - kan jeg evt. også teste - og hvordan gør jeg ?

Du kan starte med at oprette en bruger der hedder develop. Derefter burde der under indstillinger komme en ny menu der hedder udvikling.

Mvh Rune 


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 11-Oktober-2011 kl. 09:45
EDIT: Kan se der er beskrivelse i din første post:)
Men kan der komme en komplet liste med alle programmerne som man ser i f.eks. XBMC?


Skrevet af: Jagop
Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 21:18
Hej Rune

Super, at du har lavet sådan en app. Hvorfor har DR ikke lavet den selv?

Jeg har hentet den efter din anvisning. Ingen problemer.

Det hakker ca. hvert 10. sekund, men det er nok ikke dit problem, men DRs :-(
Kan man eventuelt vælge at gå ned i påløsning?

Med hensyn til selve app'en:

1) Retur sender mig ikke et skridt tilbage i menustrukturen, men helt tilbage til smarthub'en.
2) Den lille player skærm ser ikke ud til at virke. Start sender mig direkte i fuld skærm.

Ellers behøver det ikke være mere avanceret (måske lige nogle titel billeder sammen med beskrivelsen)

Fantastisk.

Venlig hilsen Jagop


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Jagop Jagop skrev:

Hej Rune

Super, at du har lavet sådan en app. Hvorfor har DR ikke lavet den selv?

Jeg har hentet den efter din anvisning. Ingen problemer.

Det hakker ca. hvert 10. sekund, men det er nok ikke dit problem, men DRs :-(
Kan man eventuelt vælge at gå ned i påløsning?

Med hensyn til selve app'en:

1) Retur sender mig ikke et skridt tilbage i menustrukturen, men helt tilbage til smarthub'en.
2) Den lille player skærm ser ikke ud til at virke. Start sender mig direkte i fuld skærm.

Ellers behøver det ikke være mere avanceret (måske lige nogle titel billeder sammen med beskrivelsen)

Fantastisk.

Venlig hilsen Jagop

Godt at du kan bruge den. 
Ang. opløsning så er jeg blank på hvordan man kan få streamen i en anden opløsning. 
Ang. retur der ikke sender dig et skridt tilbage, så er jeg også blank. Er du sikker på at det ikke er exit du har ramt? Return virker her.
Ang. den lille skærm så ville jeg helst fjerne den helt, men det kræver lidt mere tilpasning af GUI'en. Det er med vilje den hopper direkte i fuld skærm, hvem gider at glo på et lille vindue.

Mvh Rune - Der har købt et LG TV og nu har kastet sig over at lave en dr nu player på LG's platform.


Skrevet af: Jagop
Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 23:13
Hej Rune

Hej lige prøvet igen og nu virker det fint med streaming. Det virkede som om, at hvis jeg pausede den i et par minutter, så bufferede den og resten a filmen fungerede fint uden en eneste fejl (konen så hele "Borgen" fra i søndags :-)

Jeg er sikker på, jeg taster på Return. Kommer du blot opad i træstrukturen?

Venlig hilsen Jacob


Skrevet af: HeltSikkert
Skrevet den: 20-Oktober-2011 kl. 08:10
Hej Rune,

Jeg har samme problem med Return, som Jacob beskriver.
Til gengæld klagede jeg tidligere over at den hakkede meget, men det var sandsynligvis DR's skyld. Det er i hvert fald forsvundet nu.
Det er genialt med denne widget! Forstår ikke at DR ikke selv forlængst har lavet den.

Mvh
Anders


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 20-Oktober-2011 kl. 20:45
Kan I ikke prøve at hente igen(ver 0.6)? Jeg forstår ikke hvordan I kan ryge helt ud i smarthub på return! Det sker altså ikke i min emulator. Hvad sker der så hvis i trykker exit?


Skrevet af: Jagop
Skrevet den: 20-Oktober-2011 kl. 21:39
Hej Rune
 
Jeg har hentet en ny version. Der sker det samme.
 
Return sender mig hver gang tilbage til smarthub'en.
Exit sender mig helt tilbage til tv billedet.
 
Ellers virker det jo fint Smile
 
Jagop


Skrevet af: Nigo
Skrevet den: 20-Oktober-2011 kl. 23:26
Det samme her... Return sender mig ud af app'en.



Skrevet af: Nigo
Skrevet den: 21-Oktober-2011 kl. 07:45
Men retfærdigvis skal det siges at Samsung heller ikke selv kan finde ud af return tasten:

Prøv at åbne youtube app'en og søg efter et eller andet. Afspil et af resultaterne og tryk på return... Så vender den tilbage til søgeresultaterne. Venstre og højre tasterne kan også bruges til at "bladre" i resultaterne med når man har selve videovinduet åbent.

Prøv så i stedet at finde youtube videoer ved at trykke search (den store globale search-knap) først og søge derigennem... Her er navigation med return og venstre eller højre helt umulig og du bliver sendt tilbage til TV ved brug af return.

Meget lidt intuitivt og ret pinligt for Samsung


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 21-Oktober-2011 kl. 20:53
Ok, så er der en ny version 0.7 hvor return key er blokeret så systemet ikke opfatter at man har trykket på den og laver en exit på widget. Der er også en bedre brugerflade, med plads til en stor beskrivelse. 


Skrevet af: Hulabula
Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 20:43
Nogen der ved om man kan have mere end en User app installeret. Bruger super fed Plex app til mit samsung tv (UE46D6505) ( http://plexforsamsung.pbworks.com - http://plexforsamsung.pbworks.com ) som også skal installeres under develop konto. Mit problem er at når jeg installere dr.dk widget forsvinder min Plex... og også den omvente vej.


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 21:08
Jeg har desværre ikke noget samsung fjernsyn selv, så jeg kan ikke teste det andet end i en emulator, og det er ikke optimalt. Er der nogen kritiske fejl der bør rettes? Hvis der ikke er det vil jeg nemlig prøve at få den ud på alle samsung fjernsyn.


Skrevet af: Hulabula
Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 21:46
Return eller "stop" får den til at gå i sort og låser under afspilning, herefter skal jeg bruge exit for at komme ud.
Har også fået det til at gå ud af fullscreen ved at fumle lidt  med det mens den afspillede (først "pause" og derefter "enter" den i mitten af pilene). Den lavede et mindre billede ca 1/3 skærmstørrelse.
 
Har kigget lit på det med at have flere user apps installeret. tilsyneladende skal jeg til at lave min egen lille server hvor jeg har begge apps liggende for at kunne installere det. Har hentet developer pakken så må jeg jo se om jeg får tid at eksperimentere ved lejlighed.


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 00:10
Ok, ny version 0.8. Den virker meget bedre set herfra. 0.7 havde nogle grimme javascript errors.
Der er også kommet en ny API fra samsung hvor der står buffersizes beskrevet så de er sat til 8MB nu. Eneste problem er at jeg ikke ved hvad de er default, så måske er 8MB en nedsættelse :-) I deres eksempel kode er det dog kun 1MB. Det er dog et håndtag der er nemt at skrue på hvis folk stadigvæk har problemer med at afspilningen hakker i starten. Man kunne jo lave en opsætningsmenu, men det er mere end jeg gider lige nu, så det er kun til at ændre i koden.


Skrevet af: Jagop
Skrevet den: 31-Oktober-2011 kl. 19:31
Hej Rune

Super. Tester den så snart du tænder din computer så jeg kan hente den :-)

Jagop


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 31-Oktober-2011 kl. 19:41
Hvis i vil hente den bliver det fra det bitbucket link jeg har skrevet tidligere. Nogen har gravet mit telefonkabel over, og først på fredag bliver det ordnet.


Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 01-November-2011 kl. 20:14
Har annulleret min ordre på et Panasonic TV, og får i stedet leveret et LG med SmartTV på onsdag. Så vil gerne hjælpe med at teste denne app til LG. Jeg syntes nærmest at alle DR's programmer er et must-have på sit nye TV, når de bare ligger på nettet og venter på at blive set Smile


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 04-November-2011 kl. 18:13
Så er der net igen, og den kan hentes resten af aftenen.


Skrevet af: Hulabula
Skrevet den: 11-November-2011 kl. 20:26
Meget bedre med 0.8 går ikke længere i sort når man siger return eller stop under afspilning. Efter lidt brug kunne jeg dog godt ønske en form for alfabetisk ordnet liste i serie der er lidt langt at bladne ned igennem når der er 300+ kunne også godt savne det lille preview billede der er på nettet. Rent funktionelt sytes det dog at fungere meget bedre.


Skrevet af: Jagop
Skrevet den: 13-November-2011 kl. 17:54
Hej

Har testet igen. Funktionelt virker det bedre nu med menuen. Men med hensyn til bufferen så virker det ikke optimalt. Applikationen buffer hvert 20. sekund. Faktisk er det som om der ikke kan afspilles og modtages samtidig. Det var bedre i tidligere versioner. Jeg kan stadig modtage streamet video fra SF og Viasat, så det er ikke båndbreden på nettet der er problemet - måske er det DR der ikke kan følge med!

Jagop


Skrevet af: Samsung_M
Skrevet den: 13-November-2011 kl. 19:42
Hej :)

Kan app'en hentes nu?? Jeg kan tilsyneladende ikke hente den fra ip-adressen på side 1.

Venlig hilsen

Christian


Skrevet af: dualistic
Skrevet den: 14-November-2011 kl. 19:48
Hej!

Hvordan er det præcis du opretter den developer bruger ? 

Hvis jeg til smart hub og vælger (rødt A) --> opret konto
Så skal kontoen have en email og et password og derfor er "developer" ikke et godkendt som brugernavn..

på forhånd tak,

- Alec


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 14-November-2011 kl. 21:24
Jeg har lagt en ny version 0.12 ud. Den primære ændring er at man kan bruge menu knappen til at ændre nogle settings. Man kommer både ind og ud af settings ved at trykke på menu.
Tryk 1 for at lave en større initial buffer og 4 for en mindre.
Tryk 2 for at lave en større pending buffer og 5 for en mindre.
Tryk 3 for at lave en større total buffer og 6 for en mindre.

Hvis I kommer frem til nogle gode settings kan jeg sætte dem ind som standard. Som det er er nu vil indstillingerne blive glemt når i lukker programmet.

Mvh Rune


Skrevet af: JKJe
Skrevet den: 18-November-2011 kl. 14:40
Hvordan går det med at lave en app til LG skrider det frem?
Lg 2011 skulle være updateret til flash 10 men det ser ikke ud til at være sket...
jfr.
http://www.pcworld.dk/art/115628 - http://www.pcworld.dk/art/115628


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 08:41
LG delen skrider fremad men ikke i denne uge da jeg ligger underdrejet af forkølelse. Flash er ikke aktuelt da gui'en er HTML og afspilningen foregår ved at give en intern afspiller linket til videoen. Mit LG tv kan godt afspille dr videoer så om en måneds- tid har jeg måske noget.


Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 12:59
Rune, det lyder godt med den ekstra julegave til os LG-ejere Smile og god bedring!

PS: Jeg går ud fra det er via webbrowseren du kan se DR's udsendelser direkte via Smart TV. Kan du få dem i fullscreen? Mit plasma er ikke så glad for alt det statiske grafik der er i webbrowseren, når jeg ser via nempodcast.dk


Skrevet af: JKJe
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 15:44
Det lyder sørme godt med en widget til LG,  Dr Nu ville være super at få....

Nempodcast.dk er faktisk ret smart og virker fint ved mig ( LG pz950)
Men der mangler en del ex Borgen Broen og andre serier.



Skrevet af: Sonnichsen
Skrevet den: 02-December-2011 kl. 18:14
Thumbs Up for denne App!!!Tongue
 
Jeg har et Samsung UE40c6700 hvorpå den kører.
Jeg har dog det problem at hvis jeg starter en ny video efter den første, så kører videoen i preview tilstand og ikke fuld skærm.
 
Mange tak for App'en!


-------------
Daniel Sönnichsen


Skrevet af: Princesslea
Skrevet den: 03-December-2011 kl. 22:39
Jeg vil også meget gerne prøve den... jeg har været alle trinene igennem, så sig venligst til når du er online, så jeg kan få det. Mange tak.

-------------
______________________________
Panasonic TX-P55VT30
Samsung HT-C9950W 7.1 ;)


Skrevet af: JKJe
Skrevet den: 12-December-2011 kl. 14:42
Hej 
Hvordan går det fremad med Lg Widgeten? 


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 12-December-2011 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af Sonnichsen Sonnichsen skrev:

Thumbs Up for denne App!!!Tongue
 
Jeg har et Samsung UE40c6700 hvorpå den kører.
Jeg har dog det problem at hvis jeg starter en ny video efter den første, så kører videoen i preview tilstand og ikke fuld skærm.
 
Mange tak for App'en!


Det burde virke i den nyeste udgave. Prøv at hente igen. Vi kan sige at maskinen er tændt fra 21.30 til 22.00.

Mvh Rune


Skrevet af: Sonnichsen
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 10:01
Hej Rune
 
Nu nåede jeg ikke lige at hente den igår.
Har du mulighed for at ligge det nyeste ud på
https://bitbucket.org/runedj/dr.dk.nu.samsung/src - https://bitbucket.org/runedj/dr.dk.nu.samsung/src ?
Der hentede jeg min fra, da dit kabel var gravet over.
 
På forhånd tak.
 
PS: Du burde gøre det muligt for os at donere lidt moneter for dit arbejde.


-------------
Daniel Sönnichsen


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Sonnichsen Sonnichsen skrev:

Hej Rune
 
Nu nåede jeg ikke lige at hente den igår.
Har du mulighed for at ligge det nyeste ud på
https://bitbucket.org/runedj/dr.dk.nu.samsung/src - https://bitbucket.org/runedj/dr.dk.nu.samsung/src ?
Der hentede jeg min fra, da dit kabel var gravet over.
 
På forhånd tak.
 
PS: Du burde gøre det muligt for os at donere lidt moneter for dit arbejde.

Nyeste er pushet til bitbucket. Rev 0.13.

Mvh Rune


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af JKJe JKJe skrev:

Hej 
Hvordan går det fremad med Lg Widgeten? 

Den mangler at forbinde med LG's interne afspiller. Den kan godt browse DR's programmer nu. Du skal opdatere dit fjernsyn til SDK 1.05(sker automatisk hvis du har netstik i). Herefter vil man kunne ligge programmer ind på fjernsynet via en USB-disk.

Mvh Rune


Skrevet af: JKJe
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 08:55
Lyder lovende. Hvor finde jeg LG app'en? 
Kan kun se Samsung versionen på din henvisning   https://bitbucket.org/runedj - https://bitbucket.org/runedj




Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af JKJe JKJe skrev:

Lyder lovende. Hvor finde jeg LG app'en? 
Kan kun se Samsung versionen på din henvisning   https://bitbucket.org/runedj - https://bitbucket.org/runedj

Så ligger LG-delen på bitbucket, men den kan altså ikke bruges endnu. Alle er dog velkomne til at udvikle videre på den.

Mvh Rune


Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 15-December-2011 kl. 09:44
Spændende med den LG app. Håber at Rune har nogle fridage i julen, og så skal du have stor tak for dit arbejde indtil videre Smile


Skrevet af: JKJe
Skrevet den: 15-December-2011 kl. 12:30
Skal jeg blot ligge den udpakkede zip fil på en tom usb-disk/nøgle og så installere den sig selv?
Kan ikke se at der er en installation funktion på lg tv'et


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 18-December-2011 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af JKJe JKJe skrev:

Skal jeg blot ligge den udpakkede zip fil på en tom usb-disk/nøgle og så installere den sig selv?
Kan ikke se at der er en installation funktion på lg tv'et


Der er ikke nogen widget til LG endnu. Når den kommer til at virke, skal den sendes til LG, der så pakker den ned og signerer den digitalt. Derefter kan den lægges på en USB-nøgle og bruges på fjernsynet.
Det er dog endnu ikke understøttet at teste programmet på et rigtigt TV, men ifølge LG så vil det være muligt fra 22.december.

Ang. samsung widget så kan den hentes hver dag fra 21.30 til 22.00

Mvh Rune


Skrevet af: Sarabjerg
Skrevet den: 20-December-2011 kl. 22:25
Har lige installeret din app på et UE46D8005. Installationen gik fint og jeg kan bladre i menuer mv.
Jeg kan også starte en udsendelse, den connecter og buffer, men udsendelsen starter ikke. Efter et par minutter ryger jeg tilbage til den menu hvor jeg valgte udsendelsen og der står "Render error" med rødt nederst til højre.

Nogen ideer til hvad der kan være galt ? Er D8005 ikke understøttet ?

Mvh.
Per


Skrevet af: Hulabula
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 22:55
Hmm virker lidt som om der er sket en ændring ved dr. Min har længe kørt rimeligt stabil med 0.8 men sidste uge en gang ville den bare ikke vise noget mere. Buffer op meget hurtigt men kun sort skærm. Installerede 0.13 idag men der er heller ikke meget held i den. Skriver enten bare "connection failed" i hjørnet eller ogso connecter den i meget lang tid for så at buffer op til et par procenter super langsomt der efter sort skærm et stykke tid og så tilbage med en "network disconnected"
Der er fint hul igennem til DR.NU fra computeren så det er tilsyneladende ikke overbelastning hos DR.


Skrevet af: BjarkeS
Skrevet den: 30-December-2011 kl. 11:19
Har lige installeret og testet afspiller i dag, den fungere fantastisk her, så tak for det Smile
Eneste lille bug jeg har fanget er at retur knappen ikke virker når man går ind i serier mappen, samt at mappen Alle programmer ikke virker hos mig.
 
Hvis du har interresse for det kunne vi sikkert godt finde ud af noget hosting til din app.


-------------
Mvh
Bjarke


Skrevet af: JKJe
Skrevet den: 02-Januar-2012 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af Runedj Runedj skrev:

Oprindeligt skrevet af JKJe JKJe skrev:

Skal jeg blot ligge den udpakkede zip fil på en tom usb-disk/nøgle og så installere den sig selv?
Kan ikke se at der er en installation funktion på lg tv'et


Der er ikke nogen widget til LG endnu. Når den kommer til at virke, skal den sendes til LG, der så pakker den ned og signerer den digitalt. Derefter kan den lægges på en USB-nøgle og bruges på fjernsynet.
Det er dog endnu ikke understøttet at teste programmet på et rigtigt TV, men ifølge LG så vil det være muligt fra 22.december.

Ang. samsung widget så kan den hentes hver dag fra 21.30 til 22.00

Mvh Rune

#Rune

Er det muligt at teste widgeten på tv'et nu (LG)

Mvh

Jakob


Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 02-Januar-2012 kl. 13:00
Glæder mig også som et lille barn til at teste LG app'en :-)


Skrevet af: nfelumb
Skrevet den: 04-Januar-2012 kl. 20:41
Øh,jeg er vist en nød til det her.
 
Jeg synes din samsung widget til dr nu lyder superfin. Når jeg går ind på bitbucket og læser at jeg skal clone repository, hvad er det så lige præcist jeg skal gøre? Hvis jeg skal lægge noget ind på en USB nøgle, hvordan får jeg så mit samsung til at fatte at det skal installere noget?
 
Beklager, men jeg er totalt analfabet hvad dette angår...


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 04-Januar-2012 kl. 21:43
Du kan hente den hver dag mellem 21.30 og 22.00 fra min pc. Følg guiden i de første indlæg. Du behøver ikke hente fra bitbucket.


Skrevet af: nfelumb
Skrevet den: 05-Januar-2012 kl. 20:37
Det lykkedes i går - fungerede fantastisk!

Sønnike har hygget sig med Agent Nørd.

Vildt fed widget du har lavet!!!

Den hakker noget i det (buffering), men det er nok relateret til DR.


Skrevet af: Sarabjerg
Skrevet den: 06-Januar-2012 kl. 08:56
Er der andre der har denne app kørende på et D8005 TV ?

Jeg kan ikke andet end bladre i menuerne, og vælge programmer uden at den starter på at vise dem.

Kan jeg evt. gøre noget for at fejlsøge ?

Per


Skrevet af: ezyryder
Skrevet den: 06-Januar-2012 kl. 20:23
Lige downloaded og installeret med succes på et Samsung C7705 men får konstant "connection failed" når jeg vælger et program??

Thumbs up til Rune for indsatsen :-)


Skrevet af: Marco
Skrevet den: 06-Januar-2012 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af ezyryder ezyryder skrev:

Lige downloaded og installeret med succes på et Samsung C7705 men får konstant "connection failed" når jeg vælger et program??

Thumbs up til Rune for indsatsen :-)

Ditto! Samme model og samme fejl. Håber at det kommer til at køre igen - hvordan kan vi påvirke den proces? :-)


Skrevet af: JKJe
Skrevet den: 11-Januar-2012 kl. 16:01
Hej Rune

Skrider det fremad LG appén eller er det helt umuligt at få til at virke?

Jakob


Skrevet af: Henno
Skrevet den: 11-Januar-2012 kl. 21:05
Er det stadig muligt at hente mellem 21 & 2130?

Når jeg forsøger kommer jeg kun til hvor der står connecting...

Skal jeg bare vente her, og i så fald hvor lang tid?



Edit:

Sorry havde læst forkert. Prøver igen om en halv time :D


Skrevet af: Henno
Skrevet den: 11-Januar-2012 kl. 21:40
Så blev den hentet.


Men jeg får også connection failed beskeden på BD-8200n


Det ville være så lækkert hvis denne app kunne komme op og stå igen


Skrevet af: JKJe
Skrevet den: 12-Januar-2012 kl. 13:31
Hej igen Rune

Det var denne signering som skulle til inden det kunne testes på et rigtigt tv ik?
  http://developer.lgappstv.com/devel/dnt/retrieveDNTInfo.lge?order=&docNo=769&docTpCode=DL3001&schType=&schCondition= - http://developer.lgappstv.com/devel/dnt/retrieveDNTInfo.lge?order=&docNo=769&docTpCode=DL3001&schType=&schCondition=




Skrevet af: Claus L
Skrevet den: 18-Januar-2012 kl. 10:01

Hej Rune,

Hentede din App igår og installerede på en UE40D6517 .... virker overbevisende Clap

Tak!


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 20-Januar-2012 kl. 12:45
@runeDJ eller andre: Jeg har installeret widget på mit PS51D800, men når jeg går ind i appen og vælger kategorierne kommer der intet frem..
Nogen der kan hjælpe??


Skrevet af: JKJe
Skrevet den: 30-Januar-2012 kl. 11:50
@runedj
Er LG appen opgivet?
Håber virkeligt du stadig vil lave den....


Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 31-Januar-2012 kl. 07:41
+1


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 14-Februar-2012 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af JKJe JKJe skrev:

@runedj
Er LG appen opgivet?
Håber virkeligt du stadig vil lave den....

Nej, den er ikke droppet. Det er netop lige lykkedes at afspille lykke i fuld skærm, og det kører rigtigt godt. Det er endnu en meget rå portering af koden fra samsung-afspilleren, så menuen er lidt for lille til skærmen da lg-tv'et har en højere opløsning. Derudover kommer man helt tilbage til hovedmenuen efter afspilning. 

Dem der vil være testere må skrive til mig da programmeret er signeret af LG der kun tillader 5 brugere. Jeg er den ene af dem :-) så der er fire pladser. 

Mvh Rune


Skrevet af: bodeen79
Skrevet den: 15-Februar-2012 kl. 13:21
Hej
 
Jeg vil gerne være tester.
 
Jeg har et 55LW980W fra LG
 
send gerne en mail til mailto:bodeen@snicki.dk - bodeen@snicki.dk
 
Også meget gerne hvordan man gør, altså step by step. :-)
 
Håber at høre fra dig.


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 16-Februar-2012 kl. 21:55
For at bruge den skal den unzippes til roden af en usb-nøgle der er formateret i FAT-format. 

På TV'et skal du:
1. Indsætte usb-nøglen.
2. Ind under LG apps.
3. Logge ind
4. Tryk på gul knap for at komme ind under 'mine programmer'
5. Tryk på P-nedad for at bladre til næste side.
6. Der skulle nu være et DR Nu Player icon.

https://skydrive.live.com/redir.aspx?cid=3ba4cb45daed8c57&resid=3BA4CB45DAED8C57!122&parid=3BA4CB45DAED8C57!119&authkey=!AFY1QttMMnQQGmY


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 16-Februar-2012 kl. 21:57
Dobbeltpost


Skrevet af: Nigo
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 21:18
Den nyeste udgave på Samsung BD-D8900n siger "render error" :-(

Har ikke kunnet finde systemet i det. Nogle af programmerne (fx camilla plum og nye hvide verden) kører fint, mens andre (fx debatten) melder om render error.

Gætter på at det er hos dr fejlen ligger, men hvis nogen ku bekræfte det?

Ellers et rigtigt fedt program - lidt ærgerligt at DR ikke selv spytter sådan noget ud. En lignende app til dr Bonanza ku være fantastisk :-)


Skrevet af: JKJe
Skrevet den: 24-Februar-2012 kl. 13:33
Tak for alt arbejdet Rune

Hvornår bliver den sendt til LG så alle og en hver kan bruge den
(omend det er superfedt som det kører nu) så bruger jeg begge usb indgange DVR og wifi.
Derfor ville det være lækkert bare at kunne lægge den ind i tv'ets hukommelse istedet.




Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 26-Februar-2012 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af JKJe JKJe skrev:

Tak for alt arbejdet Rune

Hvornår bliver den sendt til LG så alle og en hver kan bruge den
(omend det er superfedt som det kører nu) så bruger jeg begge usb indgange DVR og wifi.
Derfor ville det være lækkert bare at kunne lægge den ind i tv'ets hukommelse istedet.


Jeg ville gerne sende den til LG, men de har nogle meget rigide krav til brugerfladen. Den skal kunne benyttes med deres Wii-agtige remotes, hvilket er helt hul i hovedet, da der er stor forskel på en muse-betjent brugerflade, og pil-tast betjent brugerflade. Men jeg vil da kigge på det.

Ang. at sende det til samsung så er det nærmest håbløst. Det er kun muligt for almindelige udviklere udgive i USA. Hvis man vil udgive i f.eks Danmark så skal man indgå i et partnerskab med Samsung, hvilket er en lidt mere krævende process.

Jeg finder det besynderligt at tv-producenterne ikke laver et mere åbent marked ala Android market.

Mvh Rune


Skrevet af: Fingero
Skrevet den: 01-Marts-2012 kl. 20:41
Hejsa

Er lige faldet over denne tråd, og har læst den intenst .....men har lige et par spørgsmål. Hvor opretter man en bruger når man har et Samsung 40D8005 . Under den alm menu, er udviklerdelen "ghosted" , og hvis jeg forsøger at oprette en ny bruger under SmartHub , så vil den ikke acceptere develop som bruger, eller skal der laves et par fjernbetjenings-ninja tricks. Sidste spørgsmål, skal jeg stadigvæk oprette forbindelse til ip adressen på side 1. Håber på et svar ?

Og hvor er det skønt at der i vores lille land findes personer med hjerne og lyst til at udvikle programmer til alles fornøjelse ....tusinde tak


Skrevet af: casanostra
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 17:01
Fremragende app, runedj - 1.000 tak for den.

Alt i alt fungerer alt helt som det skal. Jeg har haft et par eksempler på "sort skærm" som nævnt tidligere i tråden, sjovt nok kun under kategorien nyeste (Samsung Series 6). Derudover et enkelt udfald under afspilningen af et program med "network error" - det behøver jo ikke være app'ens skyld. Men det altovervejende billede er, at afspilningen starter og kører, som den skal.

På længere sigt kunne det være superlækkert med en søgemulighed, alternativt mulighed for at scrolle en skærm ad gangen - der er mange entries under alle programmer.

Har du overvejet at foreslå DR en eller anden form for samarbejde, fx hvor de "køber" brugs- og distributionsretten for appen af dig mod at sørge for at køre godkendelsesprocessen op mod Samsung? Det er næsten for ærgerligt, at den ikke kan komme ud til hele familien Danmark :-)

- casanostra


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Fingero Fingero skrev:

Hejsa

Er lige faldet over denne tråd, og har læst den intenst .....men har lige et par spørgsmål. Hvor opretter man en bruger når man har et Samsung 40D8005 . Under den alm menu, er udviklerdelen "ghosted" , og hvis jeg forsøger at oprette en ny bruger under SmartHub , så vil den ikke acceptere develop som bruger, eller skal der laves et par fjernbetjenings-ninja tricks. Sidste spørgsmål, skal jeg stadigvæk oprette forbindelse til ip adressen på side 1. Håber på et svar ?

Og hvor er det skønt at der i vores lille land findes personer med hjerne og lyst til at udvikle programmer til alles fornøjelse ....tusinde tak

Hop ned til "Developer Login"
 
http://www.samsungdforum.com/upload_files/files/guide/data/html/html_3/getting_started/test_app_on_tv.html - http://www.samsungdforum.com/upload_files/files/guide/data/html/html_3/getting_started/test_app_on_tv.html



Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af casanostra casanostra skrev:

Fremragende app, runedj - 1.000 tak for den.

Alt i alt fungerer alt helt som det skal. Jeg har haft et par eksempler på "sort skærm" som nævnt tidligere i tråden, sjovt nok kun under kategorien nyeste (Samsung Series 6). Derudover et enkelt udfald under afspilningen af et program med "network error" - det behøver jo ikke være app'ens skyld. Men det altovervejende billede er, at afspilningen starter og kører, som den skal.

På længere sigt kunne det være superlækkert med en søgemulighed, alternativt mulighed for at scrolle en skærm ad gangen - der er mange entries under alle programmer.

Har du overvejet at foreslå DR en eller anden form for samarbejde, fx hvor de "køber" brugs- og distributionsretten for appen af dig mod at sørge for at køre godkendelsesprocessen op mod Samsung? Det er næsten for ærgerligt, at den ikke kan komme ud til hele familien Danmark :-)

- casanostra

Jeg har lagt en ny Samsung version 0.14 ud. I denne version er bufferne større og nu gemmer den indstillingerne. I kan dermed lege med buffer størrelse ved at trykke menu når i er inde i programmet. Jeg har set det køre med SDK 3, hvilket burde betyde at det virker med den nyeste generation af fjernsyn(og stadigvæk de gamle).

Ang. søgefunktion, så er den allerede lavet, men kun til LG :P

Ang. at få DR til at skubbe det ud i verden, så tror jeg ikke det er noget de vil bruge ressourcer på. Så tror jeg det er nemmere at prøve at få samsung-danmark til at hjælpe, da jeg ville anse det som en væsentlig salgsparameter.


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 22:57
Så er der en samsung version 0.15 hvor man kan søge. Man får dog max 10 hits. Den kan hentes på bit bucket.


Skrevet af: Marco
Skrevet den: 08-Marts-2012 kl. 23:07
@runedj - du er megasej! Nyder DR NU playeren på mit 50" Samsung fra 2010. Men hvordan opdaterer jeg min 2 mdr. gamle DR NU App hentet fra dig til den nye ver. 0.15? Skal jeg slette den eksisterende app - eller kan jeg tvinge den til opdatere sig?

Skriv lige en step-by-step guide hvis muligt, da jeg har svært ved at overskue denne tråd efterhånden - og har glemt hvordan jeg i første omgang fik din fremragende app til at virke... Tak!


Skrevet af: Rosenbæk
Skrevet den: 09-Marts-2012 kl. 13:18
Hej Runedj

Jeg har netop anskaffet mig et d7005 og har forsøgt at hente din højt roste app. Jeg opretter en konto med navnet develop. Ændrer server-IP adressen under udviklermenuen til 90.184.12.112 og vælger derefter programsynkronisering. Jeg har prøvet det flere gange de seneste dage bl.a. mellem 21.30 og 22 i går aftes, men den kan ikke få forbindelse. Er din server nede eller er der noget jeg gør forkert?

Glæder mig til at prøve app'en af


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 09-Marts-2012 kl. 14:20
Jeg har haft slået serveren fra, da det var lang tid siden jeg havde opdateret programmet. Vi kan sige at den er tændt hver aften fra 21.30 til 22.00 igen. Serveren er nok tændt fra kl 18 her fredag aften.


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 09-Marts-2012 kl. 19:57
Murphy strikes again...
Det var ikke det rigtige sted på serveren jeg havde lagt filerne, men nu skulle det være ok.


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 10-Marts-2012 kl. 09:56
Samsung widget kan hentes døgnet rundt på: 90.185.152.76.

Den anden IP bliver ikke tilgængelig igen.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 10-Marts-2012 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Runedj Runedj skrev:

Samsung widget kan hentes døgnet rundt på: 90.185.152.76.

Den anden IP bliver ikke tilgængelig igen.

Har lige indtastet din IP i min Server-IP setting. Den svarer ikke. 


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 10-Marts-2012 kl. 10:56
Ups. Log af og log på, så kom den :-)

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 10-Marts-2012 kl. 11:06
Og så alligevel ikke. Den siger den installer, men bliver stående i fuld statusbar, og kommer ikke videre. 

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Fingero
Skrevet den: 10-Marts-2012 kl. 13:02
Hej Runedj.......

Dyb respekt for dig og det stykke arbejde du har lavet. Kanon app ....virker bare 100 % på vores Samsung 8005

TOP$

Mvh
Claus


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 10-Marts-2012 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Fingero Fingero skrev:

Hej Runedj.......

Dyb respekt for dig og det stykke arbejde du har lavet. Kanon app ....virker bare 100 % på vores Samsung 8005

TOP$

Mvh
Claus

Hvordan fik du det installeret. Jeg har oprettet demo konto, og sat ip på server, men stadigvæk, så viser den at den henter den, men kommer aldrig på. Har et 55" 8005.



-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Claus L
Skrevet den: 10-Marts-2012 kl. 13:27
Hopsan,
 
prøvede også din nye server IP. Som Hummelmose skriver bliver den hængende ved 100%
og installerer ikke.
 
Har en 40D6517
 
StarKeep up the good work!


Skrevet af: RCTL
Skrevet den: 10-Marts-2012 kl. 14:38
Og så alligevel ikke. Den siger den installer, men bliver stående i fuld statusbar, og kommer ikke videre.    hvad gør jeg ?


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 10-Marts-2012 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af RCTL RCTL skrev:

Og så alligevel ikke. Den siger den installer, men bliver stående i fuld statusbar, og kommer ikke videre.    hvad gør jeg ?

Jeg tror bare vi alle venter på, at udvikleren kommer på :-)


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: RCTL
Skrevet den: 10-Marts-2012 kl. 14:43
men der står jo at Samsung widget kan hentes døgnet rundt på: 90.185.152.76.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 10-Marts-2012 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af RCTL RCTL skrev:

men der står jo at Samsung widget kan hentes døgnet rundt på: 90.185.152.76.

Og, der står også at vi andre har samme problem som dig :-), lad nu manden komme online, så skal det nok løse sig.




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 03:46
Ikke for at stresse Rune, men jeg oplever de samme issues på mit UE40D6515 som Hummelmose og andre nævner!

/Nils


-------------
           


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 09:46
Beklager at den nye ip adresse ikke virkede. Den virker fra en browser, men der er åbenbart et eller andet der er anderledes når det er et tv der henter. Brug den gamle op igen indtil videre.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Runedj Runedj skrev:

Beklager at den nye ip adresse ikke virkede. Den virker fra en browser, men der er åbenbart et eller andet der er anderledes når det er et tv der henter. Brug den gamle op igen indtil videre.

Har netop prøvet 90.184.12.112. Den svarer ikke Cry.

Glæder mig til at prøve plugin. Hvis du har brug for permanent og god hosting, så sig til. Recordere.dk vil gerne ligge plads til sådan et godt initiativ.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Runedj
Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 19:48
I må meget gerne prøve at hente fra 90.185.152.76 igen. Jeg bruger nu mini-httpd istedet for uhttpd og det så ud til at virke på mine forældres samsung.Da jeg ikke selv har et samsung tv er det nogen gange lidt svært at teste.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 11-Marts-2012 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af Runedj Runedj skrev:

I må meget gerne prøve at hente fra 90.185.152.76 igen. Jeg bruger nu mini-httpd istedet for uhttpd og det så ud til at virke på mine forældres samsung.Da jeg ikke selv har et samsung tv er det nogen gange lidt svært at teste.

Close but no cigar. Nu henter den, men da den er færdig, siger den Antal hentede Apps, men ikke noget antal. Så den henter ikke helt. ØV



-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk



Print side | Luk vindue