Print side | Luk vindue

YouSee indklaget til konkurrencetilsynet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=102424
Udskrevet den: 21-Maj-2024 kl. 00:55


Emne: YouSee indklaget til konkurrencetilsynet
Skrevet af: gearløs
Emne: YouSee indklaget til konkurrencetilsynet
Skrevet den: 03-Oktober-2011 kl. 21:41
Regeringen lovgav om frie kanal-, pakkevalg ud fra demokrati- og frihedsprincipper.

INGEN skulle tvinges til at købe (læs: betale) for ret meget mere end nødvendigt (tilføjelse: loven  må så absolut også indebære at priserne ikke skal stige - eller er loven jo til grin, hvis de bare henter "pakke" tabet hjem med prisstigninger, hvoraf loven som sådan også dikterer at priserne ikke må stige)

helt fint, OG så sker der gudhjælpe mig følgende...

Nu kan TV-producenterne desværre ikke score den samme profit ved at "medsælge" uønskede kanaler i pakker til folket.

OG så laver Yousee en TDC (en TDC er en ny betegnelse for et multinationalt profitselskab der  benytter sig af forvirringen ved ændringer til at score kassen med nye prissætninger).

Tænk hvis Netto altid havde solgt 1 liter mælk, hvor der var bundlet en lille fløde og Yougurt.

TÆNK, hvis Netto så kunne sige til deres kunder med tudekiks og andet pis, at DA DE IKKE mere kunne sælge mælk med ovennævne tilbehør SÅ SÆTTES PRISEN OP for fløde og Yougurt, samt at man nu kun kan købe 2 x 1/2 liter mælk i stedet for 1 liter (og dyrere).

UOVERSKUELIGT og forvirrende - og i tumulten løber de med folks penge.

DE VED GODT at folk i starten vil brokke sig

MEN de ved OGSÅ godt, at den pæne hr. Jensen hurtigt falder ned igen, fordi han er skolet til lydighed og kongehus.

MEN HVAD RAGER det OS, at de pludselig IKKE kan tjene det samme. Hidtil har De har skovlet penge ind fordi kanalerne ikke kunne adskilles på det analoge net.

Fu.. jer forkælede selskaber, bøj jer for tiderne og konkurrencen og indret jer til en lavere fortjeneste.

Jeg har derfor p.t. indgivet en anmeldelse til konkurrencestyrelsen for følgende...

UOVERSKULIGE KANALSAMMENSÆTNINGER
UIGENNEMSKULIGE PRISSTIGNINGER

OMBYTNING AF KANALER FOR AT SKABE FORVIRRING (MANIPULATION)

Hold da k... man, de tror saft-suseme at vi er en flok dresserede aber som de kan malke. JEG har aldrig set en så UFORSKAMMET, ÅBENLYS og AMATØRAGTIG måde at forsøge at score kassen på.

Helt ærligt - de tror at vi er IDIOTER. AT de bare kan bytte kanalerne rundt mellem pakkerne og så sætte priserne op - som om det var noget nyt og flot - haleluja !

ps: Har i set den med TV2-film kanalen. Man skal gud-hjælpe-mig købe HD-Pakken for at se TV2-film. Dette er bare et eksempel.



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 03-Oktober-2011 kl. 21:53
 
 TV2 Film, den skulle da udgå helt af udbuddet, det har der da været skrevet om.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: hyldig87
Skrevet den: 03-Oktober-2011 kl. 21:56
Omhandler ikke helt det samme, men de er også vildledende med bredbånd

Yousee kan åbenbart godt li at vildlede folk.
Se http://yousee.dk/Bredbaand/Priser/Hastighedsguide.aspx - http://yousee.dk/Bredbaand/Priser/Hastighedsguide.aspx

Den er jo helt gal med hvad de siger man skal bruge af hastighed til de forskellige ting...


Skrevet af: gearløs
Skrevet den: 03-Oktober-2011 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 TV2 Film, den skulle da udgå helt af udbuddet, det har der da været skrevet om.


Det er jo i princippet ikke så meget detaljer om den ene-eller-anden kanal kommer med eller havner-her-eller-der.

DET drejer sig om, at de "ryster posen" og laver et nummer der gør det ouverskueligt og ser nyt ud, så de kan sætte priserne op.

DE SKAL STÅ TIL REGNSKAB - ENTEN HOS KONKURRENCESTYRELSEN ELLER FORBRUGEROMBUDSMANDEN


Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 03-Oktober-2011 kl. 22:00
Jeg vil give gearløs ret. Det er sgu efterhånden for meget.
    carsten


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 03-Oktober-2011 kl. 22:15
Helt enig, det er forplumring og uigennemskuelighed så det batter. Jeg er sikker på at størstedelen af den "gennemsnitlige" TV-seende befolkning vil fatte hat af de her ændringer og "ala-carte" sammensætning...


Skrevet af: gearløs
Skrevet den: 03-Oktober-2011 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Jeg vil give gearløs ret. Det er sgu efterhånden for meget.
    carsten


Ja - Som Al Pacino i Godfather sagde, da han afslørede forrædderen "Det er en fornærmelse af min intelligens", når man tager i betragtning AT:

Loven om frie kanaler INDEBÆRER sådan set også FRIE PRISER - UDEN stigninger pga. tabte kanaler - ALTSÅ - En direkte underforstået besked fra lovgiverne: Den GÅR ikke mere, I kan ikke tvinge folk til at købe ting de ikke ønsker mere....

Ellers er loven jo til grin.  OG DET SKAL konkurrencestyrelsen alt. Ombudsmanden e.a. tage sig af.


Skrevet af: Der Alte
Skrevet den: 03-Oktober-2011 kl. 22:35
Gearløs, velkommen til.

Du er godt nok vred. Et kig rundt på recordere.dk og andre sites viser, at du bestemt ikke er ene om at være utilfreds med YouSee.
Jeg er ikke enig i, at YouSee gør det amatøragtigt. Tværtimod synes jeg, de er eminent dygtige til at fastholde kunderne qua det faktum, at de langt de fleste steder reelt har monopol. I hvert fald monopol på at levere KABEL-TV til de enkelte antenneforeninger.
TDC ved, at slutbrugeren kan vælge satelit-TV, hvis han ikke vil finde sig i prisen, udbuddet og service'en fra YouSee . De ved også, at der er mange, der ikke orker den omstilling.
Det benytter de sig selvfølgelig af.

Men nu har du fået luft for frustrationerne.


Skrevet af: gearløs
Skrevet den: 03-Oktober-2011 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af Der Alte Der Alte skrev:

Gearløs, velkommen til.

Du er godt nok vred. Et kig rundt på recordere.dk og andre sites viser, at du bestemt ikke er ene om at være utilfreds med YouSee.
Jeg er ikke enig i, at YouSee gør det amatøragtigt. Tværtimod synes jeg, de er eminent dygtige til at fastholde kunderne qua det faktum, at de langt de fleste steder reelt har monopol. I hvert fald monopol på at levere KABEL-TV til de enkelte antenneforeninger.
TDC ved, at slutbrugeren kan vælge satelit-TV, hvis han ikke vil finde sig i prisen, udbuddet og service'en fra YouSee . De ved også, at der er mange, der ikke orker den omstilling.
Det benytter de sig selvfølgelig af.

Men nu har du fået luft for frustrationerne.


De er dygtige til at fastholde... siger du ...fordi de har monopol... Ja det er vel logik Confused


Skrevet af: Der Alte
Skrevet den: 03-Oktober-2011 kl. 22:48
Præcis!


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 03-Oktober-2011 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Regeringen lovgav om frie kanal-, pakkevalg ud fra demokrati- og frihedsprincipper.


Hvilken lov?

Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

UOVERSKUELIGT og forvirrende - og i tumulten løber de med folks penge.

DE VED GODT at folk i starten vil brokke sig

MEN de ved OGSÅ godt, at den pæne hr. Jensen hurtigt falder ned igen, fordi han er skolet til lydighed og kongehus.


Du får det til at lyde som om at de nye Ekstrakanaler er eneste mulighed. Grund-, Mellem- og Fuldpakke eksisterer stadigvæk, så langt de fleste kunder vil ikke opleve ændringer.

Derudover har YouSee m.fl. i årevis sagt at frit valg og det der ligner vil blive dyrere, hvilket jo er logisk nok.

Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

ps: Har i set den med TV2-film kanalen. Man skal gud-hjælpe-mig købe HD-Pakken for at se TV2-film. Dette er bare et eksempel.


TV 2 Film ryger helt ud af YouSees kanaludvalg fra nytår, da TV 2 ville sætte prisen op.

Så det er et noget skidt eksempel du kommer med.

Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Loven om frie kanaler INDEBÆRER sådan set også FRIE PRISER - UDEN stigninger pga. tabte kanaler - ALTSÅ - En direkte underforstået besked fra lovgiverne: Den GÅR ikke mere, I kan ikke tvinge folk til at købe ting de ikke ønsker mere....


Igen, hvilken lov?

Hvis du tænker på medieforliget, hvor det ikke længere er tilladt for kommuner at tvinge husstande ind i en antenneforening via en lokalplan, så har det absolut intet at gøre med hvad den enkelte udbyder har af udbud.

Der er tale om frit valg af tv leverandør, og ikke frit valg af tv kanaler.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 03-Oktober-2011 kl. 23:34
Jeg vil også gerne ha' oplyst hvilket lovgrundlang, der lægges til grund for en klage.
At YouSee skydes i skoen, at de har monopol, er noget sludder.
Både antenneforeninger, boligforeninger, ejerforeninger og grundejerforeninger er normalt demokratiske foreninger. Det er dem, der i stor udstrækning handler med YouSee. At den enkelte utilfredse, så ikke orker/magter at forsøge at ændre tingene gemmen sin egen forening, det fortæller jo intet om YouSee. Nok nærmere at nogle utilfredse får afløb ved at skrive her i forum. Det hjælper bare ikke. Prøv nu af få flertal for at få ændringerne igennem. Hvis ikke det kan lykkes, må det jo være fordi et flertal mener, at alternativerne er endnu ringere. Sådan virker demokratiet. Jeg ved selvfølgelig godt, at en del af dem, der ikke kan få ret, så gerne vil ha' et mindretalsdemokrati - hvad det så end er.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: gearløs
Skrevet den: 03-Oktober-2011 kl. 23:38
Glimrende lunddal, du efterprøver mit emne kritisk. Jeg kunne have ladet være og bare kørt min sag i stilhed.

Udgangspunktet er netop lovgivningen.

Jeg har dybest set IKKE læst loven, men udelukkende forledt mig på, hvad jeg 1) har ladet mig fortælle gennen flere samtaler med Yousee og 2) har læst tilfældigt (men ikke husker præcist).

Det kunne selvfølgelig være komisk, hvis der noget som taler imod. Noget tyder på, når du siger "hvilken lov" og i så fald spyt dog ud med hvad du ved i første omgang, i stedet for at indlede en påståelighedstest og frem-og-tilbage snak, da vi så ellers får en masse indlæg.

Og hvad mener du med at de fleste kunder ikke vil opleve ændringer ? Det stiger mere eller mindre (mest)  for alle og jeg gider altså bare ikke at bruge tid på at hakke frem og tilbage om det er tilfældet - det er for åndssvagt..



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 03-Oktober-2011 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Det kunne selvfølgelig være komisk, hvis der noget som taler imod. Noget tyder på, når du siger "hvilken lov" og i så fald spyt dog ud med hvad du ved i første omgang, i stedet for at indlede en påståelighedstest og frem-og-tilbage snak, da vi så ellers får en masse indlæg.


Øh?

Du omtaler en lov i dit første indlæg, og jeg spørger så om hvilken lov det er du tænker på.

Jeg VED ikke hvad du tænker på, så det er da DIG der skal svare på det.

Hvis du ikke engang ved hvilken lov det er du bruger som grundlag for din klage (og derfor heller ikke har læst den), så synes jeg at det er flot at du kan komme med de påstande du kommer med.

Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Og hvad mener du med at de fleste kunder ikke vil opleve ændringer ? Det stiger mere eller mindre (mest)  for alle


Ja, der er prisreguleringerne på pakkerne hvert eneste år. Denne gang kommer TV 2 så med som betalingskanal, og det har selvfølgelig indflydelsen på prisændringerne.

Jeg gik dog ikke ud fra at det var det du brokkede dig over, da jeg ikke ligefrem kunne få det til at hænge sammen med uoverskuelighed, flytten rundt på kanaler osv. osv.


Skrevet af: gearløs
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg vil også gerne ha' oplyst hvilket lovgrundlang, der lægges til grund for en klage.
At YouSee skydes i skoen, at de har monopol, er noget sludder.
Både antenneforeninger, boligforeninger, ejerforeninger og grundejerforeninger er normalt demokratiske foreninger. Det er dem, der i stor udstrækning handler med YouSee. At den enkelte utilfredse, så ikke orker/magter at forsøge at ændre tingene gemmen sin egen forening, det fortæller jo intet om YouSee. Nok nærmere at nogle utilfredse får afløb ved at skrive her i forum. Det hjælper bare ikke. Prøv nu af få flertal for at få ændringerne igennem. Hvis ikke det kan lykkes, må det jo være fordi et flertal mener, at alternativerne er endnu ringere. Sådan virker demokratiet. Jeg ved selvfølgelig godt, at en del af dem, der ikke kan få ret, så gerne vil ha' et mindretalsdemokrati - hvad det så end er.


Wot ? - Jeg bor i en almen boligforening med Yousee. For en stribe år siden (5-6) mødtes vi og vedtog "pakkerne". Der var dengang det kørte analogt.

Siden har der ikke været møder om "pakkerne" - måske fordi Yousee indførte digitalt kort til mulighed for kanal-valg.

Vores "antenneforening" er ikke andet, end at vi har valgt YouSee som leverandør og ALT andet kører direkte mellem lejer og YouSee (dvs. pakke og kanalvalg).

MEN MEN - Hvis lovgivningen fritager "foreningsmedlemmer" (for medlemsskab, kanal og pakkevalg) så må det i princippet også forgrene sig helt op til YouSee, sådan at fx. undertegnede har (skal) have frit valg direkte hos leverandørern.

ps: Det der med at mødes og "vælge" pakkernes kanaler er godt nok old-nordisk. Det burde ikke kunne lade sig gøre...


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:


Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:



Jeg vil også gerne ha' oplyst hvilket lovgrundlang, der lægges til grund for en klage.
At YouSee skydes i skoen, at de har monopol, er noget sludder.
Både antenneforeninger, boligforeninger, ejerforeninger og grundejerforeninger er normalt demokratiske foreninger. Det er dem, der i stor udstrækning handler med YouSee. At den enkelte utilfredse, så ikke orker/magter at forsøge at ændre tingene gemmen sin egen forening, det fortæller jo intet om YouSee. Nok nærmere at nogle utilfredse får afløb ved at skrive her i forum. Det hjælper bare ikke. Prøv nu af få flertal for at få ændringerne igennem. Hvis ikke det kan lykkes, må det jo være fordi et flertal mener, at alternativerne er endnu ringere. Sådan virker demokratiet. Jeg ved selvfølgelig godt, at en del af dem, der ikke kan få ret, så gerne vil ha' et mindretalsdemokrati - hvad det så end er.


Wot ? - Jeg bor i en almen boligforening med Yousee. For en stribe år siden (5-6) mødtes vi og vedtog "pakkerne". Der var dengang det kørte analogt.

Siden har der ikke været møder om "pakkerne" - måske fordi Yousee indførte digitalt kort til mulighed for kanal-valg.

Vores "antenneforening" er ikke andet, end at vi har valgt YouSee som leverandør og ALT andet kører direkte mellem lejer og YouSee (dvs. pakke og kanalvalg).


Og din "antenneforening" kan frit vælge en anden leverandør, hvis der er flertal for det.

Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

MEN MEN - Hvis lovgivningen fritager "foreningsmedlemmer" (for medlemsskab, kanal og pakkevalg) så må det i princippet også forgrene sig helt op til YouSee, sådan at fx. undertegnede har (skal) have frit valg direkte hos leverandørern.


Nej, du blander ting sammen.


Skrevet af: gearløs
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 00:28



Skrevet af: gearløs
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 00:29



Skrevet af: gearløs
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 00:29
Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Hvad er egentligt din agenda lunddal (med al respekt)

Synes du at Yousee's kanal- og pakkepolitik, samt prissætninger er i orden. Vil du forsvare det eller hvad ?

Jeg stiller mig op og forsøger at anstød imod, hvad jeg betragter som et mediecirkus, med koncerner som aktører og forbrugerne som betalere.

Især TDC har ry for og telestyrelsens bevågenhed (iøvrigt også de andre) for at sprøjte nye tilbud ud som nærmest mere eller mindre er til at vildlede forbrugerne..

Måske rammer jeg lidt ved siden af, men jeg sigter sku da i den rigtige retning.

Hvad er din agenda ? Det virker som om, at du synes det er mere eller mindre i orden at Yousee smider nogle temmelig høje stigninger i hoved på os


Skrevet af: gearløs
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 00:30
ohh shit - jeg fukkede 2 redigeringer op så de blev til besvarelser (vidste du at jeg hedder Georg til fornavn)


Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 01:55
Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Regeringen lovgav om frie kanal-, pakkevalg ud fra demokrati- og frihedsprincipper.

INGEN skulle tvinges til at købe (læs: betale) for ret meget mere end nødvendigt (tilføjelse: loven  må så absolut også indebære at priserne ikke skal stige - eller er loven jo til grin, hvis de bare henter "pakke" tabet hjem med prisstigninger, hvoraf loven som sådan også dikterer at priserne ikke må stige)

helt fint, OG så sker der gudhjælpe mig følgende...

Nu kan TV-producenterne desværre ikke score den samme profit ved at "medsælge" uønskede kanaler i pakker til folket.

OG så laver Yousee en TDC (en TDC er en ny betegnelse for et multinationalt profitselskab der  benytter sig af forvirringen ved ændringer til at score kassen med nye prissætninger).

Tænk hvis Netto altid havde solgt 1 liter mælk, hvor der var bundlet en lille fløde og Yougurt.

TÆNK, hvis Netto så kunne sige til deres kunder med tudekiks og andet pis, at DA DE IKKE mere kunne sælge mælk med ovennævne tilbehør SÅ SÆTTES PRISEN OP for fløde og Yougurt, samt at man nu kun kan købe 2 x 1/2 liter mælk i stedet for 1 liter (og dyrere).

UOVERSKUELIGT og forvirrende - og i tumulten løber de med folks penge.

DE VED GODT at folk i starten vil brokke sig

MEN de ved OGSÅ godt, at den pæne hr. Jensen hurtigt falder ned igen, fordi han er skolet til lydighed og kongehus.

MEN HVAD RAGER det OS, at de pludselig IKKE kan tjene det samme. Hidtil har De har skovlet penge ind fordi kanalerne ikke kunne adskilles på det analoge net.

Fu.. jer forkælede selskaber, bøj jer for tiderne og konkurrencen og indret jer til en lavere fortjeneste.

Jeg har derfor p.t. indgivet en anmeldelse til konkurrencestyrelsen for følgende...

UOVERSKULIGE KANALSAMMENSÆTNINGER
UIGENNEMSKULIGE PRISSTIGNINGER

OMBYTNING AF KANALER FOR AT SKABE FORVIRRING (MANIPULATION)

Hold da k... man, de tror saft-suseme at vi er en flok dresserede aber som de kan malke. JEG har aldrig set en så UFORSKAMMET, ÅBENLYS og AMATØRAGTIG måde at forsøge at score kassen på.

Helt ærligt - de tror at vi er IDIOTER. AT de bare kan bytte kanalerne rundt mellem pakkerne og så sætte priserne op - som om det var noget nyt og flot - haleluja !

ps: Har i set den med TV2-film kanalen. Man skal gud-hjælpe-mig købe HD-Pakken for at se TV2-film. Dette er bare et eksempel.
 
Med fare for at blive anklaget, for bare ville lave et indlæg uden nytte, vil jeg gøre et forsøg.
Jeg vil først sige at det er fremragende at intiativrige personer som Gearløs, bruger sin demokratiske ret til at indklage Yousee (TDC) for ombudsmanden, og guderne skal vide at jeg ønsker at sagen falder ud til Gearløs fordel, det er på tide at stoppe dette vandvid hvor man sender 40-50 intetsigende kanaler i hovedet på folk til 340 kr pr.mdr. og hvis de har den frækhed at vælge 15 til 20 kanaler selv, kan de få dem til samme pris - Tv2 som bliver omtalt stiger ok 12 kr i den lille pakke, men pakken stiger 30 kr- der sider nogle sultende mænd i den engelske kapitalfond som ejer tdc - og bare vil have mere og mere, de kan aldrig få nok- seneste regnskab kaldte den admin. direktør yousee en god forretning som han ville fremhæve- surtnok for alle med lav indtægt der er lejer i et såkalt demokratisk boligforening.Confused


-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: Guests
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 02:34
Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Regeringen lovgav om frie kanal-, pakkevalg ud fra demokrati- og frihedsprincipper.

INGEN skulle tvinges til at købe (læs: betale) for ret meget mere end nødvendigt (tilføjelse: loven  må så absolut også indebære at priserne ikke skal stige - eller er loven jo til grin, hvis de bare henter "pakke" tabet hjem med prisstigninger, hvoraf loven som sådan også dikterer at priserne ikke må stige)


Du bringer en lov på banen, vis os den. At du har hørt om der findes sådan en lov kan vi ikke bruge til noget. Ellers så klager du bare over noget som du tror er forkert.

Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

helt fint, OG så sker der gudhjælpe mig følgende...

Nu kan TV-producenterne desværre ikke score den samme profit ved at "medsælge" uønskede kanaler i pakker til folket.

OG så laver Yousee en TDC (en TDC er en ny betegnelse for et multinationalt profitselskab der  benytter sig af forvirringen ved ændringer til at score kassen med nye prissætninger).


Ellers så bliver de nødt til at justere deres priser fordi de ikke får rabat ved at købe og sælge kanalerne i pakker.
Lad os tage et simplificeret eksembel. Kanal 123ABC blev før solgt til Yousee til 10.000.000 kr om måneden og var i mellempakken (som har lad os sige 1.000.000 modtagere altså 10 kr pr seer) og de desuden fik 10 kr i reklameindtægter pr seer pr måned. Altså havde kanalens producent 20.000.000 kr om måneden.
Nu bliver der frit valg og 50 % vælger kanalen fra. Det kræver stadig 20.000.000 kr at få kanalen til at løbe rundt, men de kan kun få 5.000.000 kr i reklameindtægter, altså bliver de nødt til sætte prisen til 15.000.000 hos yousee, som nu kun har 500.000 seere tilbage til kanalen. De bliver så nødt til betale 30 kr om måneden fordi det bliver jo ikke billigere at lave kanalen selv om der kun er halv så mange der ser den. Og jo flere seere kanalen mister jo dyrere bliver det for forbrugeren.

Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Tænk hvis Netto altid havde solgt 1 liter mælk, hvor der var bundlet en lille fløde og Yougurt.

TÆNK, hvis Netto så kunne sige til deres kunder med tudekiks og andet pis, at DA DE IKKE mere kunne sælge mælk med ovennævne tilbehør SÅ SÆTTES PRISEN OP for fløde og Yougurt, samt at man nu kun kan købe 2 x 1/2 liter mælk i stedet for 1 liter (og dyrere).

UOVERSKUELIGT og forvirrende - og i tumulten løber de med folks penge.


Så du siger ligefrem at nogle gange er det billigere at udnytte et 3 for x antal kroner i stedet for købe varerne hver for sig eller man betaler en billigere kg pris ved at købe stor pakke kød??Shocked


Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

MEN HVAD RAGER det OS, at de pludselig IKKE kan tjene det samme. Hidtil har De har skovlet penge ind fordi kanalerne ikke kunne adskilles på det analoge net.

Fu.. jer forkælede selskaber, bøj jer for tiderne og konkurrencen og indret jer til en lavere fortjeneste.


Det er jo simpelt nok. Kanalerne bliver ikke billigere at producere og er der færre der vil se kanalerne så bliver de dyrere.
Det er heller ikke uden problemer at skille kanalerne af på et digitalt net med frit  valg af kanaler. Det vil kræve programkort på alle fjernsyn i husstanden. Det vil også gøre det nemmere at snyde (Du kunne jo bare købe et ekstra kort og give det til din nabo og så deler I udgifterne).

Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Jeg har derfor p.t. indgivet en anmeldelse til konkurrencestyrelsen for følgende...

UOVERSKULIGE KANALSAMMENSÆTNINGER
UIGENNEMSKULIGE PRISSTIGNINGER

OMBYTNING AF KANALER FOR AT SKABE FORVIRRING (MANIPULATION)

Hold da k... man, de tror saft-suseme at vi er en flok dresserede aber som de kan malke. JEG har aldrig set en så UFORSKAMMET, ÅBENLYS og AMATØRAGTIG måde at forsøge at score kassen på.

Helt ærligt - de tror at vi er IDIOTER. AT de bare kan bytte kanalerne rundt mellem pakkerne og så sætte priserne op - som om det var noget nyt og flot - haleluja !


Hvorfor mener du deres kanalsammensætning er uoverskuelig?
Du kan ikke undgå grundpakken og de kanaler der er der er enten fordi de skal være der, ikke koster alverden eller fordi udbyderne ellers ikke vil sælge kanalen til yousee.
Eller så kan du vælge at købe mellempakken eller fuldpakken.
I begge tilfælde sparer du penge i forhold til at købe kanalerne hver for sig, det synes jeg også er meget logisk.
Så har du frit valgskanalerne og nogle yderlige programpakker, der enten er de rigtig dyre kanaler
som canal+ og tv1000 eller de specielle udenlandske kanaler.
Det er da ikke specielt indviklet.
Ind i mellem bliver der flyttet en kanal fra en pakke til en anden enten pga forhandlinger med udbyderne til fordi kunderne gerne vil have kanalen flyttet. Man kan desuden ikke andet end forvente andet end mindre prisstigning hver år.

At man tror frit valg giver andet end dyrere priser er naivt. Det strider vel også i mod grundprincippet i en forening, nemlig at står man mange samlet står man stærkere end hvis man var 1 og 1, men det kræver at man ikke kun fokuserer på ens egne behov. Kan godt være man betaler 100 kr til kanaler som man ikke ser, men hvis man har sparet 200 kr i forhold til at skulle købe kanalerne hver for sig, så vil jeg nu mene man har vundet.

Du kan jo se om alternativerne er billigere og om de i det hele taget kan opfylde dine krav.


Skrevet af: gearløs
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 03:29
Donfrankie - Glimrende indlæg ! Du går ind i sagens substanser, så emnet belyses.

Jeg har nok været for naiv m.h.t. at fremture en lovgivning. Det er IKKE noget jeg selv har opdigtet, men vitterligt noget som jeg har fra samtaler med Yousee. Måske har jeg så misforstået noget.

Ikke desto mindre nævner du i dit eksempel med reklameindtægterne, at "..nu bliver der frit valg..."

Jeg forsøger at holde mig til det generelle overblik dvs. priserne som jeg (vi) skal betale for at få NØJAGTIG det samme.

Jeg havde mellempakken + ca. 13 ekstra kanaler a kr 12,-, hvortil jeg nu ca. skal betale op til 148,- mere mdl.  (1.800,- årl) for DET SAMME.

Det spiller ikke - og SÅ er jeg bedøvende LIGEGLAD med om nogle kanaler dør. Hvis de ikke kan skabe et marked - enten af egen drift, eller med tilskud - så må det ske.

UANSET hvordan man vender den aka eksemplet på en kanal der "mister" 50% seere, så HAR de jo IKKE et reelt markedsgrundlag, men levet på - ska vi sige - nas og nåde.

Med hensyn til overskueligheden. Jeg synes vitterligt ikke, at Yousee har været særligt gode til at informere rettidigt med priser og kanaler. Først her mandag den 3 oktober blev deres hjemmeside opdateret med kanaler/priser. Og så kunne de fx. have sendt et brev med et tilbud/oversigt over de kanaler jeg har og hvordan jeg kunne opnå samme.

Altså - det er sku stadig et værre cirkus med de kanaler og priser.

Hva sku den der HD pakke gøre godt for - jeg kan kun bruge et par stykker.


Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 08:50
Hej
 
Jeg vil også komme med et par ord.
Jeg synes også det er mærkværdigt at de kanaler kan koste så meget.
Og uanset hvilken udbyder man har er prisen ens.
De har aftalte priser , som med meget andet.
Jeg har også læst om det med at man skulle have lov til at vælge de kanaler man ville have og at de ville lovgive om det , men er ikke sikker på at det nogensinde blev vedtaget.
Og når vi er igang , hvad med DR ??
Er da svineri at man skal betale 2200 kr om året for 1 kanal , mere eller mindre.
Jeg har bestemt mig at fra 1 januar , vil jeg ikke betale for det skrammel , ikke den pris.
Det er max 25 kr værd pr mdr.
Så må jeg jo se hvad de vil gøre ved det .
Kan være man kan få så meget omtale i medierne at der sker noget på det område.
Og så pisser det mig vildt af at jeg skal betale KODA afgift til eks tyske kanaler , for pengene går fandme ikke til dem , den hopper jeg ikke på.
Nej lad os få piratkort tilbage.
Jeg undrer mig over at man laver en lov for at beskytte et firma i England , CD og Viasat .
 
 
 
The_Unforgiven


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Hvad er egentligt din agenda lunddal (med al respekt)


Jeg prøver primært at finde ud af hvad det egentlig er du mener med dine noget forvirrende indlæg.

Du nævner bl.a. en lov du ikke kender og ikke har læst, og det spørger jeg så ind til.

Større agenda har jeg nu ikke.

Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Synes du at Yousee's kanal- og pakkepolitik, samt prissætninger er i orden. Vil du forsvare det eller hvad ?


Jeg er af den holdning at virksomheder selv skal have lov til at bestemme hvilke produkter de udbyder - og til hvilke priser, og er man utilfreds, må man handle andetsteds.

Den ændring, som jeg går ud fra at du reagerer på, er Ekstrakanaler, og at det er dyrere at købe kanaler enkeltvis (eller i dette tilfælde mindst 4 af gangen), mener jeg er logik for burhøns.

Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Især TDC har ry for og telestyrelsens bevågenhed (iøvrigt også de andre) for at sprøjte nye tilbud ud som nærmest mere eller mindre er til at vildlede forbrugerne..


Jeg kan nu ikke se noget vildledende i det der er kommet nu.

Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Hvad er din agenda ? Det virker som om, at du synes det er mere eller mindre i orden at Yousee smider nogle temmelig høje stigninger i hoved på os


Kunne du ikke konkret nævne de prisstigninger du hentyder til?

Er de pakkepriserne? Er det for Ekstrakanalerne?


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Det spiller ikke - og SÅ er jeg bedøvende LIGEGLAD med om nogle kanaler dør. Hvis de ikke kan skabe et marked - enten af egen drift, eller med tilskud - så må det ske.


Og du kan jo så vælge kanalen fra, og den dør evt.

Resultatet bliver at der kommer et mere realistisk mediebillede i frit valgs enden, og du opnår et eller andet sted jo så det du efterspørger.

Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Med hensyn til overskueligheden. Jeg synes vitterligt ikke, at Yousee har været særligt gode til at informere rettidigt med priser og kanaler. Først her mandag den 3 oktober blev deres hjemmeside opdateret med kanaler/priser.


Ikke korrekt. Siden fik nyt design, men priserne har været der i et pænt stykke tid.

Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Og så kunne de fx. have sendt et brev med et tilbud/oversigt over de kanaler jeg har og hvordan jeg kunne opnå samme.


Alle Favoritkunder burde have modtaget et brev for noget tid siden. Om din antenneforening så er anderledes og information er sendt direkte til foreningen i stedet for, ved jeg ikke.


Skrevet af: Thorslund
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Lad os tage et simplificeret eksembel. Kanal 123ABC blev før solgt til Yousee til 10.000.000 kr om måneden og var i mellempakken (som har lad os sige 1.000.000 modtagere altså 10 kr pr seer) og de desuden fik 10 kr i reklameindtægter pr seer pr måned. Altså havde kanalens producent 20.000.000 kr om måneden.
Nu bliver der frit valg og 50 % vælger kanalen fra. Det kræver stadig 20.000.000 kr at få kanalen til at løbe rundt, men de kan kun få 5.000.000 kr i reklameindtægter, altså bliver de nødt til sætte prisen til 15.000.000 hos yousee, som nu kun har 500.000 seere tilbage til kanalen. De bliver så nødt til betale 30 kr om måneden fordi det bliver jo ikke billigere at lave kanalen selv om der kun er halv så mange der ser den. Og jo flere seere kanalen mister jo dyrere bliver det for forbrugeren.


For at udvide det simplificerede eksempel lidt:

Der er også kanalen 456DEF. Den koster det samme som 123ABC og henvender sig primært til de øvrige 50%.

I det frie valg vælges den så kun af de 50% som dermed også kommer til at betale 30 kr. om måneden.

Resultatet er, at alle før havde to kanaler og betalte 20 kr. om måneden for dem.
Nu har alle en kanal og betaler 30 kr. om måneden for den.





Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Er da svineri at man skal betale 2200 kr om året for 1 kanal , mere eller mindre




Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 11:17
Personligt har jeg modtaget brev fra YouSee. Min ejerforening har også. Kopi af det brev er opsat i alle 36 opgange, så vi føler os godt informaret.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Lad os tage et simplificeret eksembel. Kanal 123ABC blev før solgt til Yousee til 10.000.000 kr om måneden og var i mellempakken (som har lad os sige 1.000.000 modtagere altså 10 kr pr seer) og de desuden fik 10 kr i reklameindtægter pr seer pr måned. Altså havde kanalens producent 20.000.000 kr om måneden.
Nu bliver der frit valg og 50 % vælger kanalen fra. Det kræver stadig 20.000.000 kr at få kanalen til at løbe rundt, men de kan kun få 5.000.000 kr i reklameindtægter, altså bliver de nødt til sætte prisen til 15.000.000 hos yousee, som nu kun har 500.000 seere tilbage til kanalen. De bliver så nødt til betale 30 kr om måneden fordi det bliver jo ikke billigere at lave kanalen selv om der kun er halv så mange der ser den. Og jo flere seere kanalen mister jo dyrere bliver det for forbrugeren.
 
Dit eksempel er såmænd fint nok. Der er bare lige en detalje som overhovedet ikke bliver taget i betragtning, ihvertfald ikke når der regnes i den ene retning. Og det er hele hovedessen i problematikken.
 
Kanaler vurderes ikke ud fra, hvor mange som virkelig ser dem, men derimod et potientielt antal. Dvs. hvis udbyderen har smidt en kanal ind i pakken, så leveres den til (i dit eksempel) 1.000.000 brugere. Men hvis den pilles ud og dermed mister 50% seerer, så er det nok fordi den også kun havde 50% seerer da den var i pakken.
 
Det som reelt sker er, at man laver en pris ud fra et potientielt antal seerer, men prisen ændres, når kanalen pilles ud, og man dermed ikke har det samme poitientiale mere.
 
Det er IKKE en rigtig måde at prissætte noget på. Det ligner ikke engang udbud og efterspørgelse, for man aner det ikke, når en kanal er i en pakke, medmindre man som kanal har penge til at lave en decideret undersøgelse af, hvor mange procent som ser kanalen.
 
Min mening er såre simpel i den her henseende. Der skal ren og skær brugerbetaling til, hverken mere eller mindre. Og så skal reklamerne ud, eller gøres valgfri (hvis det er muligt).
 
Personligt er jeg ragende ligeglad med arabiske/tyske/tyrkiske/italienske/franske oa. af den slags kanaler. Jeg ser dem ikke, og kommer aldrig til det. Hvorfor skal jeg overhovedet betale for dem. Og betyder det, at de kanaler jeg ser, at de er billigere, fordi disse kanaler er med i den pakke jeg har? Næppe. Det er nok ganske få seerer som ser dem. Så formålet med at have dem med i pakkerne, det er udelukkende for, at det skal være billigere for de få som ser dem.
At pille disse kanaler ud af pakke, det vil betyde, at det bliver væsentligt dyrer for dem som ser dem. Og hvad så??? Hvorfor skal JEG betale for det, og endda, når de andre mere populærer kanaler ikke ligefrem bliver billigere af det.
 
Jeg er parat til 100% frit kanalvalg, også selvom det betyder, at det overordnet set bliver dyrer for mig. Det er mere sammenhængende og mere betryggende at vide, at man kun betaler for det man ser, også selvom det så bliver dyrer. Og med det digitale net, ja så kan man faktisk lave en administration der gør, at du kan tænde og slukke for kanalerne inden for ganske kort tid. Så måske er det i virkeligheden parkometer TV vi skal gå efter. Pt. er der mulighed for at betale for specifikke udsendelser. Og det kunne også være en reel løsning på hele den her problematik, hvis alt blev sådan.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Lad os tage et simplificeret eksembel. Kanal 123ABC blev før solgt til Yousee til 10.000.000 kr om måneden og var i mellempakken (som har lad os sige 1.000.000 modtagere altså 10 kr pr seer) og de desuden fik 10 kr i reklameindtægter pr seer pr måned. Altså havde kanalens producent 20.000.000 kr om måneden.
Nu bliver der frit valg og 50 % vælger kanalen fra. Det kræver stadig 20.000.000 kr at få kanalen til at løbe rundt, men de kan kun få 5.000.000 kr i reklameindtægter, altså bliver de nødt til sætte prisen til 15.000.000 hos yousee, som nu kun har 500.000 seere tilbage til kanalen. De bliver så nødt til betale 30 kr om måneden fordi det bliver jo ikke billigere at lave kanalen selv om der kun er halv så mange der ser den. Og jo flere seere kanalen mister jo dyrere bliver det for forbrugeren.
 
Dit eksempel er såmænd fint nok. Der er bare lige en detalje som overhovedet ikke bliver taget i betragtning, ihvertfald ikke når der regnes i den ene retning. Og det er hele hovedessen i problematikken.
 
Kanaler vurderes ikke ud fra, hvor mange som virkelig ser dem, men derimod et potientielt antal. Dvs. hvis udbyderen har smidt en kanal ind i pakken, så leveres den til (i dit eksempel) 1.000.000 brugere. Men hvis den pilles ud og dermed mister 50% seerer, så er det nok fordi den også kun havde 50% seerer da den var i pakken.
 
Det som reelt sker er, at man laver en pris ud fra et potientielt antal seerer, men prisen ændres, når kanalen pilles ud, og man dermed ikke har det samme poitientiale mere.
 
Det er IKKE en rigtig måde at prissætte noget på. Det ligner ikke engang udbud og efterspørgelse, for man aner det ikke, når en kanal er i en pakke, medmindre man som kanal har penge til at lave en decideret undersøgelse af, hvor mange procent som ser kanalen.
 
Min mening er såre simpel i den her henseende. Der skal ren og skær brugerbetaling til, hverken mere eller mindre. Og så skal reklamerne ud, eller gøres valgfri (hvis det er muligt).
 
Personligt er jeg ragende ligeglad med arabiske/tyske/tyrkiske/italienske/franske oa. af den slags kanaler. Jeg ser dem ikke, og kommer aldrig til det. Hvorfor skal jeg overhovedet betale for dem. Og betyder det, at de kanaler jeg ser, at de er billigere, fordi disse kanaler er med i den pakke jeg har? Næppe. Det er nok ganske få seerer som ser dem. Så formålet med at have dem med i pakkerne, det er udelukkende for, at det skal være billigere for de få som ser dem.
At pille disse kanaler ud af pakke, det vil betyde, at det bliver væsentligt dyrer for dem som ser dem. Og hvad så??? Hvorfor skal JEG betale for det, og endda, når de andre mere populærer kanaler ikke ligefrem bliver billigere af det.
 
Jeg er parat til 100% frit kanalvalg, også selvom det betyder, at det overordnet set bliver dyrer for mig. Det er mere sammenhængende og mere betryggende at vide, at man kun betaler for det man ser, også selvom det så bliver dyrer. Og med det digitale net, ja så kan man faktisk lave en administration der gør, at du kan tænde og slukke for kanalerne inden for ganske kort tid. Så måske er det i virkeligheden parkometer TV vi skal gå efter. Pt. er der mulighed for at betale for specifikke udsendelser. Og det kunne også være en reel løsning på hele den her problematik, hvis alt blev sådan.
Du tror vel ikke selv på, at det helt frie valg kommer i din tid? Findes det overhovedet noget steds i verden?


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Du tror vel ikke selv på, at det helt frie valg kommer i din tid? Findes det overhovedet noget steds i verden?


Et sted skal jo være det første.... Jeg TROR at om 5 år tilbyder YouSee FTA kanalerne og resten er fritvalg. Jeg TROR også at vi ikke snakker 10 til 40 kr pr kanal, men nærmere 5 kr. 30 til 40 kr vil få mange til at vælge fra, men 5 kroner har man da råd til. Mange bække små....

FLAME MODE = ON

Jeg selv er gladeligt skiftet til ekstrakanaler og havde egentligt regnet med at abbonere på Zulu, men til 40 kr om måneden? Fandme nej. Men til 10 kr om måneden? Ja tak.

Den "troende" J


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Du tror vel ikke selv på, at det helt frie valg kommer i din tid? Findes det overhovedet noget steds i verden?
 
Jeg kan ikke se nogen grund til, at det ikke skulle ske. Det er i bund og grund blot et spørgsmål om pris og behov, præcis som med alt andet her i verden. Og der er nok ingen tvivl om, at en sådan løsning vil få rigtig mange kanaler til enten at dreje nøglen om, eller at gøre noget atraktivt for at få seer.
 
Jeg synes ikke selv jeg er så speciel atypisk, udover når jeg gør mig selv til det, eksempelvis i form af at teste produkter. Men mit normale fobrug, der kan jeg inkl. de to børn jeg har, indskrænke os til meget meget få kanaler, og endnu mere til ekstremt få udsendelser. Umiddelbart vil jeg tro, at vi kan undværer godt og vel 95% af fuldpakken som vi har, og vi får alligevel vores behov dækket.
 
Hvis dette er det typiske billede, så er der noget helt galt, uanset pris.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Du tror vel ikke selv på, at det helt frie valg kommer i din tid? Findes det overhovedet noget steds i verden?
 
Jeg kan ikke se nogen grund til, at det ikke skulle ske. Det er i bund og grund blot et spørgsmål om pris og behov, præcis som med alt andet her i verden. Og der er nok ingen tvivl om, at en sådan løsning vil få rigtig mange kanaler til enten at dreje nøglen om, eller at gøre noget atraktivt for at få seer.
 
Jeg synes ikke selv jeg er så speciel atypisk, udover når jeg gør mig selv til det, eksempelvis i form af at teste produkter. Men mit normale fobrug, der kan jeg inkl. de to børn jeg har, indskrænke os til meget meget få kanaler, og endnu mere til ekstremt få udsendelser. Umiddelbart vil jeg tro, at vi kan undværer godt og vel 95% af fuldpakken som vi har, og vi får alligevel vores behov dækket.
 
Hvis dette er det typiske billede, så er der noget helt galt, uanset pris.
Jeg er helt enig i, at der er mange - rigtig mange - kanaler vi heller ikke ser. Jeg er dog også sådan indrettet, at skal vi betale 450 kr. pr. md. for de kanaler, vi normalt ser + lidt til og 375 kr. for Fuldpakken, ja, så vælger vi Fuldpakken. Med de 450 kr. har vi vores behov dækket, men for de 375 kr. får vi vores behov dækket godt og vel. Guld (læs: millimeterretfærdighed) kan købes for dyrt.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: ikje
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 10:41

Jeg tillader mig at blande mig i denne diskussion som repræsentant for YouSee.

Folketinget har IKKE vedtaget nogen lov, som pålægger tv-distributører at udbyde tv-kanaler i à la carte salg. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har - ifølge en artikel i Børsen i juli - i et udkast til en rapport om tv-markedet opfordret politikerne til at gennemføre en sådan lov. Danmark vil i så fald være det første land, der indfører en sådan regel. Om denne anbefaling vil indgå i den endelige rapport, ved vi ikke endnu.
 
Vedr. priser mv.
 
YouSee's pakkepriser stiger pr. 1 januar 2012 med 10 kr/mdl for Grundpakken og 25 kr/mdl for Mellem- og Fuldpakken.
 
Fra i mandags, den 3. oktober, har YouSee lanceret Ekstrakanaler. Det er et tilvalgsprodukt, som gør det muligt for kunderne at supplere deres tv-pakke med kanaler efter eget valg. Man skal vælge mindst 4, og priserne går fra 10 til 40 kr/mdl. pr. kanal.
 
Ekstrakanaler afløser Favorit, hvor prisen var den samme for alle kanaler, nemlig 12 kr/mdl. Kunder, der abonnerede på Favorit, blev i august varslet om den kommende ændring, som for en del af kunderne ville betyde en ganske pæn prisstigning, selv om vi i samme åndedrag også afskaffer kortgebyret på 30 kr/mdl. Det var der kunder, som naturligt blev noget utilfredse med, og jeg fornemmer, at den utilfredshed delvist ligger til grund for denne diskussion.
 
Mht. til prisforskelle mellem tv-pakker og à la carte-køb viser alle analyser, at kanaler købt enkeltvis vil være dyrere end kanaler købt i pakker. Man kan måske sammenligne det med det valg, man møder på en restaurant: Det er billigere at vælge en 3-retters menu, end det er at bestille de tre retter hver for sig på à la carte menuen.
 
Det ændrer ikke ved, at der i de senere år er opstået et mere udtalt ønske / krav om at få muligheden for selv at vælge. Det har vi forstået i YouSee, og det er derfor, vi har besluttet os for at bevæge os i retning af at kunne tilbyde mere frit valg. Første trin har været at erstatte Favorit med Ekstrakanaler, som dels indeholder flere kanaler end Favorit, dels har en prisstruktur, der imødekommer tv-stationernes krav om, at priserne skal afspejle forskelle i værdien af de enkelte kanaler. Det må være indlysende, at en kanal som TV 2 Zulu må være dyrere end f.eks. RaiUno.
 
Vi er helt indstillet på at give kunderne større valgfrihed, men vi advarer også mod at tro, at det giver lavere priser og flere kanaler at vælge mellem. Risikoen er, at det bliver snarere tværtimod. Vi gør det trinvist, så tv-stationer, rettighedshavere og producenter kan følge med og i tide nå at indstille sig på de nye markedsforhold.
 
vh.
 
Ib Konrad Jensen
Pressechef, YouSee


-------------
Ib Konrad Jensen
Pressechef, YouSee


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 11:47
Hej Ib.
Det er, som du selv siger, indlysende, at en kanal som TV 2 Zulu må være dyrere end eksempelvis RaiUno. Den del er vi alle nok ret enige om.
Men det interessante er, at RaiUno jo har en pris, men hvis RaiUno ikke har nogen seer (for nu at gøre det simpelt og konkret), hvorfor skal den, og dermed også dens pris, så ind i en pakke, hvor du/leverandørene allerede ved, at den ikke bliver set, og derfor blot bidrager til at gøre det dyrerer for forbrugerne? Hvorfor ikke pille den ud, og gøre den til tilvalg, for de som så ser den?
 
Årsagen kender jeg sandsynligvis godt.
Det skyldes formodentlig, at hvis man piller den ud, så bliver den selvstændigt set så dyr, så dem der evt. vil se den, de vil ikke have den pga. prisen. Så derfor putter man den ind i pakker, og holder dens selvstændige pris nede. Men det ændre jo ikke ved, at man dermed også hæver prisen samlet set, for de som ikke ser den i en pakkeløsning. For kanalen har jo en pris, uanset hvor den placeres.
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hej Ib.
Det er, som du selv siger, indlysende, at en kanal som TV 2 Zulu må være dyrere end eksempelvis RaiUno. Den del er vi alle nok ret enige om.
Men det interessante er, at RaiUno jo har en pris, men hvis RaiUno ikke har nogen seer (for nu at gøre det simpelt og konkret), hvorfor skal den, og dermed også dens pris, så ind i en pakke, hvor du/leverandørene allerede ved, at den ikke bliver set, og derfor blot bidrager til at gøre det dyrerer for forbrugerne? Hvorfor ikke pille den ud, og gøre den til tilvalg, for de som så ser den?
 
Årsagen kender jeg sandsynligvis godt.
Det skyldes formodentlig, at hvis man piller den ud, så bliver den selvstændigt set så dyr, så dem der evt. vil se den, de vil ikke have den pga. prisen. Så derfor putter man den ind i pakker, og holder dens selvstændige pris nede. Men det ændre jo ikke ved, at man dermed også hæver prisen samlet set, for de som ikke ser den i en pakkeløsning. For kanalen har jo en pris, uanset hvor den placeres.
 
Hvilken pakke ligger RaiUno i?


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: gearløs
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hej Ib.
Det er, som du selv siger, indlysende, at en kanal som TV 2 Zulu må være dyrere end eksempelvis RaiUno. Den del er vi alle nok ret enige om.
Men det interessante er, at RaiUno jo har en pris, men hvis RaiUno ikke har nogen seer (for nu at gøre det simpelt og konkret), hvorfor skal den, og dermed også dens pris, så ind i en pakke, hvor du/leverandørene allerede ved, at den ikke bliver set, og derfor blot bidrager til at gøre det dyrerer for forbrugerne? Hvorfor ikke pille den ud, og gøre den til tilvalg, for de som så ser den?
 
Årsagen kender jeg sandsynligvis godt.
Det skyldes formodentlig, at hvis man piller den ud, så bliver den selvstændigt set så dyr, så dem der evt. vil se den, de vil ikke have den pga. prisen. Så derfor putter man den ind i pakker, og holder dens selvstændige pris nede. Men det ændre jo ikke ved, at man dermed også hæver prisen samlet set, for de som ikke ser den i en pakkeløsning. For kanalen har jo en pris, uanset hvor den placeres.
 


Tja - Det er det, jeg (uden at hovere) tidligere har sagt - Uanset hvad, så er har pakkerne "uønskede" kanaler som overlever på det og som uanset hvad hæver pakkeprisen. MEN der falder naturligvis også lidt af til YouSee, ellers gad de nok heller ikke...


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:


Tja - Det er det, jeg (uden at hovere) tidligere har sagt - Uanset hvad, så er har pakkerne "uønskede" kanaler som overlever på det og som uanset hvad hæver pakkeprisen. MEN der falder naturligvis også lidt af til YouSee, ellers gad de nok heller ikke...
Gearløs hvilken pakke har du og hvilke kanaler vil du undvære i din pakke?

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 12:49
Lad mig prøve at komme med et eksempel på, hvad det kan koste i bundter eller enkeltvis. Det fire BBC programmer koster pr. md. 8,75 kr som et bundt og prisen for de fire programmer enkeltvis er i alt 15,31 kr. Priserne er incl. moms og er fra YouSee's prisliste fra december 2010.
Det er næsten, som når jeg bliver sendt på indkøb efter to agurker, men kommer hjem med tre. Min kone påtaler, at hun bestemt kun skrev to på sedlen og jeg svarer så, at to kostede 15 kr., men tre kostede kun 13 kr. Skulle vi nu ikke kunne spise den overskydende agurk, så er der stadig sparet 2 kr. Wink


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: gearløs
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Lad mig prøve at komme med et eksempel på, hvad det kan koste i bundter eller enkeltvis. Det fire BBC programmer koster pr. md. 8,75 kr som et bundt og prisen for de fire programmer enkeltvis er i alt 15,31 kr. Priserne er incl. moms og er fra YouSee's prisliste fra december 2010.
Det er næsten, som når jeg bliver sendt på indkøb efter to agurker, men kommer hjem med tre. Min kone påtaler, at hun bestemt kun skrev to på sedlen og jeg svarer så, at to kostede 15 kr., men tre kostede kun 13 kr. Skulle vi nu ikke kunne spise den overskydende agurk, så er der stadig sparet 2 kr. Wink


Jeg begynder mere og mere at tro på, at den chimpanse der svinger i din avatar, i virkeligheden er dig. Go Agurk huh huh huh Tongue


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Hvilken pakke ligger RaiUno i?
 
Jeg ved ikke hvor den ligger. Men det var for at blive i eksemplet.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Lad mig prøve at komme med et eksempel på, hvad det kan koste i bundter eller enkeltvis. Det fire BBC programmer koster pr. md. 8,75 kr som et bundt og prisen for de fire programmer enkeltvis er i alt 15,31 kr. Priserne er incl. moms og er fra YouSee's prisliste fra december 2010.
Det er næsten, som når jeg bliver sendt på indkøb efter to agurker, men kommer hjem med tre. Min kone påtaler, at hun bestemt kun skrev to på sedlen og jeg svarer så, at to kostede 15 kr., men tre kostede kun 13 kr. Skulle vi nu ikke kunne spise den overskydende agurk, så er der stadig sparet 2 kr. Wink
 
Lav dit regnestykke lidt om, så det passer i relationen.
 
1 agurk koster 8.
2 koster 15, (du spare een krone)
3 koster 20, (du spare 4 kroner)
 
Du SKAL kun bruge 2. Det var det din kone sendte dig afsted efter.
Men nu kommer du hjem med 3, og siger du har sparet 4 kroner. Ja, hvis du mener du skulle bruge den sidste og dermed får brugt den tredje, så har du ret. Men i sammenligningen,  så kræver det jo, at jeg alligevel ser RaiUno.
Vi kan også vende den om og sige, at du alligevel ikke fik brugt den sidste (tredje), så har du slet ikke sparet, men derimod brugt 5 kroner for meget.
 
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 13:08
Vi kan også stille det mere simpelt op.
Hvor meget har du sparet ved at købe noget (som har en pris), men som du ikke bruger?

Min påstand er, at du har næppe sparet noget. Hvor meget mere du har brugt, det afhænger lidt af, hvad prisen er, for det som du købte, som du ikke brugte. Og den pris kender vi ikke. Men vi ved prisen er der, i og med stortset intet er gratis i denne verden. Og Yousee er sat i verden til at tjene penge. Ergo er det legitimt at antage, at raiuno/agurken/tingen du købte, men ikke brugte, har en pris!
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Lad mig prøve at komme med et eksempel på, hvad det kan koste i bundter eller enkeltvis. Det fire BBC programmer koster pr. md. 8,75 kr som et bundt og prisen for de fire programmer enkeltvis er i alt 15,31 kr. Priserne er incl. moms og er fra YouSee's prisliste fra december 2010.
Det er næsten, som når jeg bliver sendt på indkøb efter to agurker, men kommer hjem med tre. Min kone påtaler, at hun bestemt kun skrev to på sedlen og jeg svarer så, at to kostede 15 kr., men tre kostede kun 13 kr. Skulle vi nu ikke kunne spise den overskydende agurk, så er der stadig sparet 2 kr. Wink
 
Lav dit regnestykke lidt om, så det passer i relationen.
 
1 agurk koster 8.
2 koster 15, (du spare een krone)
3 koster 20, (du spare 4 kroner)
 
Du SKAL kun bruge 2. Det var det din kone sendte dig afsted efter.
Men nu kommer du hjem med 3, og siger du har sparet 4 kroner. Ja, hvis du mener du skulle bruge den sidste og dermed får brugt den tredje, så har du ret. Men i sammenligningen,  så kræver det jo, at jeg alligevel ser RaiUno.
Vi kan også vende den om og sige, at du alligevel ikke fik brugt den sidste (tredje), så har du slet ikke sparet, men derimod brugt 5 kroner for meget.
 
 
Mit regnestykke skal ikke laves om. En agurk koster 7,50 kr., to koster så 15,00 kr. Tilbud på tre agurker 13 kr.
Det vil dog være rart, hvis du laved dit eksempel med RaiUno om til en kanal, der ligger i en af de tre pakker. Det gør RaiUno ikke. Det vil jo være ulig lettere, så der kan sættes pris på udgiften.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: gearløs
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

Jeg tillader mig at blande mig i denne diskussion som repræsentant for YouSee... afkortet af ut. ... Det må være indlysende, at en kanal som TV 2 Zulu må være dyrere end f.eks. RaiUno.

vh.
 
Ib Konrad Jensen
Pressechef, YouSee


Er det indlysende ? Jeg vil da tro, at RaiiUno koster mere at producere (inkl. købte serier) end TV 2 Zulu.

Jeg må desværre helt ærligt og redeligt fremhæve, at jeg ikke ved det, så det må være en påstand. Men da vi alle nok er født med anlæg til tyrkertro, vil jeg alligevel fremhæve det som eksempel på, at jeg har en svigermor's mistro til hele det cirkus med prissætninger.

Og det fordi at uanset hvor venlige og hjælpsomme Yousee fremstår (ligesom banker og forsikringer), så er og bliver de en BUSINESS der skal TJENE penge på dig. Det vil i sidste end afspejles i en-eller and form for anstrengelse når du sidst på måneden ser på din bankkonto.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Vi kan også stille det mere simpelt op.
Hvor meget har du sparet ved at købe noget (som har en pris), men som du ikke bruger?

Min påstand er, at du har næppe sparet noget. Hvor meget mere du har brugt, det afhænger lidt af, hvad prisen er, for det som du købte, som du ikke brugte. Og den pris kender vi ikke. Men vi ved prisen er der, i og med stortset intet er gratis i denne verden. Og Yousee er sat i verden til at tjene penge. Ergo er det legitimt at antage, at raiuno/agurken/tingen du købte, men ikke brugte, har en pris!
 
Du burde vel også forsøge at sætte pris på den administrative merudgift, der helt klart kommer, hvis millimeterretfærdigheden sker fyldest. Hvor mange gode kanaler tror du ikke, at du kan få for det?


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

Jeg tillader mig at blande mig i denne diskussion som repræsentant for YouSee... afkortet af ut. ... Det må være indlysende, at en kanal som TV 2 Zulu må være dyrere end f.eks. RaiUno.

vh.
 
Ib Konrad Jensen
Pressechef, YouSee


Er det indlysende ? Jeg vil da tro, at RaiiUno koster mere at producere (inkl. købte serier) end TV 2 Zulu.

Jeg må desværre helt ærligt og redeligt fremhæve, at jeg ikke ved det, så det må være en påstand. Men da vi alle nok er født med anlæg til tyrkertro, vil jeg alligevel fremhæve det som eksempel på, at jeg har en svigermor's mistro til hele det cirkus med prissætninger.

Og det fordi at uanset hvor venlige og hjælpsomme Yousee fremstår (ligesom banker og forsikringer), så er og bliver de en BUSINESS der skal TJENE penge på dig. Det vil i sidste end afspejles i en-eller and form for anstrengelse når du sidst på måneden ser på din bankkonto.
Det gør jo ikke noget, hvis vi forsøger at sætte tingene i perspektiv. Lad da bare udsendelser fra RaiUno være dyrere i pris end TV2 Zulu. Du skal selvfølgelig se på, hvor mange der kan ta' RaiUno og hvor mange, der kan ta' Zulu. Det som RaiUno indbringer i DK er meget minimalt, men en ekstra gevinst for kanalen. Samme gælder også Zulu, men den bliver sikker ikke solgt til andre lande i nævneværdigt omfang.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: ikje
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 13:27
Hej Kim,
 
Jeg ser på tv-pakker lidt på samme måde som aviser. Der findes ingen andre end redaktøren selv, som læser hele avisen. Alle andre pluklæser, nogle sporten og erhversnyheder, andre kultur og debat, nogle ganske få prædikantlisten osv. Hvis sidstnævnte skulle udkomme som selvstændig tryksag, ville den blive vanvittig dyr, og ingen ville købe den, men den er kun en marginal driftsudgift i den store avis, så derfor bliver den trykt - og opfylder behovet for en lille, nichepræget læserskare.
 
Når en tv-kanal indgår i pakker, er de ligesom prædikantlisten, del af et større produkt, hvor 'købsbarrieren' er væk: Inden for pakken har kunden den ultimative valgfrihed, og det koster ikke ekstra at se den lille kanal. Det giver flere seere, end hvis kanalen blev solgt à la carte, og dermed kan prisen holdes nede.
 
Så føler nogle, at de betaler for kanaler, de aldrig ser. Det er en kendsgerning, men spørgsmålet er samtidig, om de så ikke også ser kanaler, som de ellers ikke ville have set og dermed måske forbruger mere tv? Det er med til at holde kanalpriserne nede, for flere seere er lig med flere reklameindtægter. Hvis dette merforbrug forsvinder, når vi skifter til ren à la carte tv, så er det ikke kun prisen på den enkelte tv-kanal men det generelle prisniveau, der stiger.
 
Rai Uno er kun til salg som enkeltkanal og indgår ikke i YouSee's pakker.
 
vh.


-------------
Ib Konrad Jensen
Pressechef, YouSee


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 13:34
For at sætte tingene i perspektiv, så koster TV2 Zulu 17,33 kr. pr. md. og BBC News 2,25 kr. Også disse priser er fra december 2010 og incl. moms, men excl. KODA og COPY-DAN.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Mit regnestykke skal ikke laves om. En agurk koster 7,50 kr., to koster så 15,00 kr. Tilbud på tre agurker 13 kr.
 
Dit regnestykke vil hænge sammen, hvis du mener, at den sidste argurk ikke bare er gratis, men den også trækker prisen ned på de to andre. 3 til normalpris vil jo være 22,50 kr. Så det er ikke bare een agurk du får gratis, det er 1 og en kvart i forhold til normalprisen.
I relation til kanaler, så betyder det, at Raiuno skulle være billigere end gratis.
 
 
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Det vil dog være rart, hvis du laved dit eksempel med RaiUno om til en kanal, der ligger i en af de tre pakker. Det gør RaiUno ikke. Det vil jo være ulig lettere, så der kan sættes pris på udgiften.
Jamen bevars, hvis det er svært at forholde sig til at Raiuno kunne have været en hvilken som helst andet kanal, som jeg eksempelvis ikke ser.
Men nu skal jeg forsøge at remse op, hvilke kanaler jeg ikke ser og heller ikke mister ved at de bliver pillet ud af fuldpakken, som jeg har:
TV2Film
TV2Sport
TV2SportHD
TV3puls
ARD
BBC entertainment
BBC Lifestyle
Eurosport2
Eurosport
TV2 Film HD
Kanal 4
MTV
NDR
NRK1
Nickelodeon
Nickelodeon HD
RTL
SVT1
SVT1 HD
SVT2
TCM
TV3
TV3+
TV3HD
TV4 (Formoder det er den svenske)
TV fra folketinget
VH1
The Voice
ZDF
ZDF HD
TV 2 Zulu
DK4
 
Så kan du sådan set selv vælge, hvilken du vil skifte RaiUno ud med.
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

For at sætte tingene i perspektiv, så koster TV2 Zulu 17,33 kr. pr. md. og BBC News 2,25 kr. Også disse priser er fra december 2010 og incl. moms, men excl. KODA og COPY-DAN.
 
Betyder det så at min fuldpakke bliver 19,58.- billigere (17,33 + 2,25) hvis jeg kunne fravælge dem? Hvis ikke, så er din pris ikke relevant her i den relation vi snakker om, for der er den fiktiv!
 
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Mit regnestykke skal ikke laves om. En agurk koster 7,50 kr., to koster så 15,00 kr. Tilbud på tre agurker 13 kr.
 
Dit regnestykke vil hænge sammen, hvis du mener, at den sidste argurk ikke bare er gratis, men den også trækker prisen ned på de to andre. 3 til normalpris vil jo være 22,50 kr. Så det er ikke bare een agurk du får gratis, det er 1 og en kvart i forhold til normalprisen.
I relation til kanaler, så betyder det, at Raiuno skulle være billigere end gratis.
 
 
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Det vil dog være rart, hvis du laved dit eksempel med RaiUno om til en kanal, der ligger i en af de tre pakker. Det gør RaiUno ikke. Det vil jo være ulig lettere, så der kan sættes pris på udgiften.
Jamen bevars, hvis det er svært at forholde sig til at Raiuno kunne have været en hvilken som helst andet kanal, som jeg eksempelvis ikke ser.
Men nu skal jeg forsøge at remse op, hvilke kanaler jeg ikke ser og heller ikke mister ved at de bliver pillet ud af fuldpakken, som jeg har:
TV2Film
TV2Sport
TV2SportHD
TV3puls
ARD
BBC entertainment
BBC Lifestyle
Eurosport2
Eurosport
TV2 Film HD
Kanal 4
MTV
NDR
NRK1
Nickelodeon
Nickelodeon HD
RTL
SVT1
SVT1 HD
SVT2
TCM
TV3
TV3+
TV3HD
TV4 (Formoder det er den svenske)
TV fra folketinget
VH1
The Voice
ZDF
ZDF HD
TV 2 Zulu
DK4
 
Så kan du sådan set selv vælge, hvilken du vil skifte RaiUno ud med.
 
Så må løsningen være indlysende: Grundpakken + evt. et par børneprogrammer + CNN og TV2 News.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

Hej Kim,
 
Jeg ser på tv-pakker lidt på samme måde som aviser. Der findes ingen andre end redaktøren selv, som læser hele avisen. Alle andre pluklæser, nogle sporten og erhversnyheder, andre kultur og debat, nogle ganske få prædikantlisten osv. Hvis sidstnævnte skulle udkomme som selvstændig tryksag, ville den blive vanvittig dyr, og ingen ville købe den, men den er kun en marginal driftsudgift i den store avis, så derfor bliver den trykt - og opfylder behovet for en lille, nichepræget læserskare.
 
Når en tv-kanal indgår i pakker, er de ligesom prædikantlisten, del af et større produkt, hvor 'købsbarrieren' er væk: Inden for pakken har kunden den ultimative valgfrihed, og det koster ikke ekstra at se den lille kanal. Det giver flere seere, end hvis kanalen blev solgt à la carte, og dermed kan prisen holdes nede.
 
Jeg er som sådan ikke uenig, udover, en avis er:
1. Oftest væsentlig billigere.
2. Avisen du læser vælger du oftest selv. Der kommer ikke en masse andre/flere aviser oven i dit abonnement, som du forøvrigt ikke kan nå at læse, før der dumper en ny avis ind af døren.
3. Du kan læse den når det passer dig. Du ejer den og styrer fuldstændigt selv, hvad, hvor og hvornår.
 
Sidstnævnt kan du også tildels med TV, det er bare lidt mere besværligt og ofte forbundet med en mer-udgift som du ikke har på avisen. Til gengæld skal du ikke ud i postkassen for at hente den ind.
 
Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

Så føler nogle, at de betaler for kanaler, de aldrig ser. Det er en kendsgerning, men spørgsmålet er samtidig, om de så ikke også ser kanaler, som de ellers ikke ville have set og dermed måske forbruger mere tv? Det er med til at holde kanalpriserne nede, for flere seere er lig med flere reklameindtægter. Hvis dette merforbrug forsvinder, når vi skifter til ren à la carte tv, så er det ikke kun prisen på den enkelte tv-kanal men det generelle prisniveau, der stiger.
 
Du forudsætter hermed, at folk alligevel ser kanalerne, som de siger de ikke ser. Den del må helt klart stå for din egen regning. Hvis du har ret i din antagelse, så er det klart, at mit argument ikke holder. Men jeg kan kun svare for mig selv, kanaler jeg ikke ser, dem ser jeg ikke. Og en del af dem bliver jeg ikke motiveret til at se, bare fordi de er der.
 
Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

Rai Uno er kun til salg som enkeltkanal og indgår ikke i YouSee's pakker.
 
vh.
Den del er jeg klar over nu. Jeg blev i eksemplet fra Ib. Beklager meget.
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

For at sætte tingene i perspektiv, så koster TV2 Zulu 17,33 kr. pr. md. og BBC News 2,25 kr. Også disse priser er fra december 2010 og incl. moms, men excl. KODA og COPY-DAN.
 
Betyder det så at min fuldpakke bliver 19,58.- billigere (17,33 + 2,25) hvis jeg kunne fravælge dem? Hvis ikke, så er din pris ikke relevant her i den relation vi snakker om, for der er den fiktiv!
 
 
Det er YouSee's officielle priser pr. december 2010. Priserne er nævnt som svar på, at et "stort" program er dyrer at producere end et lille. Som det jo også er forbigået dig, har jeg også nævnt bundtpriserne for BBC's kanaler. Det er ikke mig, men dig, der tager dem ud af sammenhængen. Den eneste, der omtaler noget fiktivt er vel egentlig dig og RaiUno i en af pakkerne.Wink
Uden i øvrigt at sammeligne, er det vel også nemmere at opnå en "god" pris på rådgivning fra et ingeniørfirma, jo større projektet er. Sådan er verden skruet sammen og nej, jeg finder det ikke odiøst at tjene penge ved sit salg.
Sluttelig tror jeg bare, at vi skal være enige om, at vi nok ikke bliver enige. Måske blot huske på, at tråden omhandler en klage til konkurrencetilsynet. Så langt tror jeg dog ikke, du kommer.WinkFortsat god dag


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

 
Jeg er som sådan ikke uenig, udover, en avis er:
1. Oftest væsentlig billigere.
 
Den kan jeg ikke lade gå upåtalt hen. Holder du daglig avis? Jeg betaler godt 400 kr. pr. md. for én avis, altså er det mere end, jeg betaler for Fuldpakken alt incl.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Så må løsningen være indlysende: Grundpakken + evt. et par børneprogrammer + CNN og TV2 News.
 
Det vidste jeg du ville svare. Men det forklare ikke, hvorfor der er kanaler, der ikke bliver set, i en pakke.
Og din løsning med grundpakken forklarer/løser heller ikke problemet. Der er stadigvæk kanaler i, som jeg ikke ser.
 
Hvad koster grundpakken for mig, hvis vi piller følgende kanaler ud, (husk det var dig selv der ville snakke pris i releation til dette her, så formoder jeg også du er klar til at fuldføre det).
ARD
NRD
NRK1
RTL
SVT1
SVT1 HD
SVT2
TV3
TV fra Folketinget
ZDF
ZDF HD
dk4
 
Hvis pakken koster det samme, så er jeg og sandsynligvis også Yousee glade. Jeg mister jo ikke noget jeg alligevel ikke ser. Og prisen er den samme, så Yousee mister intet.
Hvis pakken stiger, så er der noget galt et sted. Eller der mangler noget argument for dette.
Hvis den falder, (hvilket den burde) er jeg ihvertfald glad.
 
I relation til det hele her, så er spørgsmålet, hvor langt kan jeg komme med det jeg betaler idag (409,- om måneden), og så få et resultat, som jeg så også har i sinde at bruge.
Eller alternativt, hvor langt kan man komme ala cart for grundpakkens pris, (da det er det mindste) og stadigvæk få dækket sit behov.
 
For mig som forbruger, der handler det om at sætte et budget for, hvor meget jeg vil bruge på TV. Pt. er det 409,-. Men de er rigtig dårligt givet ud (kan du nok se). Og mit problem løses ikke ved at give en mindre pris (grundpakke). Problemet er det samme.
 
I realiteten burde jeg sætte mig ned og se, hvilke kanaler, som jeg ser, kan jeg få for det budget (409,-) som jeg har sat.
Men det kræver at jeg kan få prisen på de kanaler. Og det kan jeg åbenbart ikke fuldt ud, for prisen variere alt efter hvilke og hvor mange kanaler jeg tager med i købet, som jeg (og Yousee) ved, jeg alligevel ikke ser.
 
Det bør være den måde det vurderes på, fuldstændig uden hensyntagende til, om en kanal mister seer (som de alligevel ikke havde).


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

For at sætte tingene i perspektiv, så koster TV2 Zulu 17,33 kr. pr. md. og BBC News 2,25 kr. Også disse priser er fra december 2010 og incl. moms, men excl. KODA og COPY-DAN.
 
Betyder det så at min fuldpakke bliver 19,58.- billigere (17,33 + 2,25) hvis jeg kunne fravælge dem? Hvis ikke, så er din pris ikke relevant her i den relation vi snakker om, for der er den fiktiv!
 
 
Det er YouSee's officielle priser pr. december 2010. Priserne er nævnt som svar på, at et "stort" program er dyrer at producere end et lille. Som det jo også er forbigået dig, har jeg også nævnt bundtpriserne for BBC's kanaler. Det er ikke mig, men dig, der tager dem ud af sammenhængen. Den eneste, der omtaler noget fiktivt er vel egentlig dig og RaiUno i en af pakkerne.Wink 
 
Det er dig der nævner priser. Jeg forholder mig til realiteterne. RaiUno er et eksempel, som forøvrigt blev bragt frem i sammenligning med TV 2 Zulu, og raiuno skulle være billigere. Men uanset hvor meget billigere den er en TV 2 Zulu eller en hvilken som helst anden kanal, så har den en pris. Det er/må være et faktum, indtil der er nogen der tør sige, at raiuno er en gratis kanal.
 
Hvad angår pakker, så er raiuno brugt som en relation til en kanal i en pakke, man ikke kan fravælge. Om den findes i en pakke eller ej er i irelevant for relationen til pakken, kanaler der ikke ses og priser. Du kan/kunne selv skifte den ud med en hvilken som helst anden kanal, som findes i en pakke, og dermed ikke kan pilles ud. Forsøg evt. med ARD.
 
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Uden i øvrigt at sammeligne, er det vel også nemmere at opnå en "god" pris på rådgivning fra et ingeniørfirma, jo større projektet er. Sådan er verden skruet sammen og nej, jeg finder det ikke odiøst at tjene penge ved sit salg.
 
Nu er det sjældent i ingeniør verdene, at du får noget med i et projekt, som du ikke skal bruge til noget og aldrig kommer til det! Det er muligt du kan få nogle side-gevinster med, men decideret dele projekter, dem kommer man til at betale for på den ene eller den anden måde. Og lige en sidebemærkning. Jeg arbejder til daglig i den verden! Wink
 
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Sluttelig tror jeg bare, at vi skal være enige om, at vi nok ikke bliver enige. Måske blot huske på, at tråden omhandler en klage til konkurrencetilsynet. Så langt tror jeg dog ikke, du kommer.WinkFortsat god dag
Det kan jeg accepter. Men det er ikke klædeligt at undgå at besvare spørgsmålet på den måde. Jeg synes faktisk slet ikke du forholder dig til det.
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

 
Jeg er som sådan ikke uenig, udover, en avis er:
1. Oftest væsentlig billigere.
 
Den kan jeg ikke lade gå upåtalt hen. Holder du daglig avis? Jeg betaler godt 400 kr. pr. md. for én avis, altså er det mere end, jeg betaler for Fuldpakken alt incl.
 
Nix, jeg holder ikke daglig avis, for så kunne jeg da skære mange flere tv kanaler fra alene pga. den manglende tid.
 
Men lad os så blive i dit eksempel med din avis og dit budget og pakkeløsninger.
Nu henvender jeg mig til din avis. De har et tilbud. Jeg kan få den samme avise som dig, plus 30 andre aviser, som godtnok indeholder væsentlig flere reklamer, og jeg får sandsynligvis aldrig læst de 30 aviser overhovedet. Men jeg betaler pudsigt nok samme pris som dig.
 
Nu skal du argumenter for, hvorfor du synes prisen på din avis er rigtig.
 
Husk igen på det jeg skrev. Hvor meget har du sparet/fået noget ud af, noget du ikke bruger? Hvis du kommer frem til et hvilket som helst andet svar end "intet", så er jeg MEGET interesseret i at høre om det.
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

For at sætte tingene i perspektiv, så koster TV2 Zulu 17,33 kr. pr. md. og BBC News 2,25 kr. Også disse priser er fra december 2010 og incl. moms, men excl. KODA og COPY-DAN.
 
Betyder det så at min fuldpakke bliver 19,58.- billigere (17,33 + 2,25) hvis jeg kunne fravælge dem? Hvis ikke, så er din pris ikke relevant her i den relation vi snakker om, for der er den fiktiv!
 
 
Det er YouSee's officielle priser pr. december 2010. Priserne er nævnt som svar på, at et "stort" program er dyrer at producere end et lille. Som det jo også er forbigået dig, har jeg også nævnt bundtpriserne for BBC's kanaler. Det er ikke mig, men dig, der tager dem ud af sammenhængen. Den eneste, der omtaler noget fiktivt er vel egentlig dig og RaiUno i en af pakkerne.Wink 
 
Det er dig der nævner priser. Jeg forholder mig til realiteterne. RaiUno er et eksempel, som forøvrigt blev bragt frem i sammenligning med TV 2 Zulu, og raiuno skulle være billigere. Men uanset hvor meget billigere den er en TV 2 Zulu eller en hvilken som helst anden kanal, så har den en pris. Det er/må være et faktum, indtil der er nogen der tør sige, at raiuno er en gratis kanal.
 
Hvad angår pakker, så er raiuno brugt som en relation til en kanal i en pakke, man ikke kan fravælge. Om den findes i en pakke eller ej er i irelevant for relationen til pakken, kanaler der ikke ses og priser. Du kan/kunne selv skifte den ud med en hvilken som helst anden kanal, som findes i en pakke, og dermed ikke kan pilles ud. Forsøg evt. med ARD.
 
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Uden i øvrigt at sammeligne, er det vel også nemmere at opnå en "god" pris på rådgivning fra et ingeniørfirma, jo større projektet er. Sådan er verden skruet sammen og nej, jeg finder det ikke odiøst at tjene penge ved sit salg.
 
Nu er det sjældent i ingeniør verdene, at du får noget med i et projekt, som du ikke skal bruge til noget og aldrig kommer til det! Det er muligt du kan få nogle side-gevinster med, men decideret dele projekter, dem kommer man til at betale for på den ene eller den anden måde. Og lige en sidebemærkning. Jeg arbejder til daglig i den verden! Wink
 
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Sluttelig tror jeg bare, at vi skal være enige om, at vi nok ikke bliver enige. Måske blot huske på, at tråden omhandler en klage til konkurrencetilsynet. Så langt tror jeg dog ikke, du kommer.WinkFortsat god dag
Det kan jeg accepter. Men det er ikke klædeligt at undgå at besvare spørgsmålet på den måde. Jeg synes faktisk slet ikke du forholder dig til det.
 
Svare på hvad? En Grundpakke har da den pris en Grundpakke nu en gang har. Jeg er naturligsvis helt bevidst om, at du arbejder som konsulent i et rådgivende ingeniørfirma jvf. din profil. Derfor selvfølgelig "sammenligningen".
Hvis du giver mig navnene på de få kanaler, du ser, skal jeg forsøge at gi' dig den samlede pris på "KIMS PAKKE".


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

For at sætte tingene i perspektiv, så koster TV2 Zulu 17,33 kr. pr. md. og BBC News 2,25 kr. Også disse priser er fra december 2010 og incl. moms, men excl. KODA og COPY-DAN.
 
Betyder det så at min fuldpakke bliver 19,58.- billigere (17,33 + 2,25) hvis jeg kunne fravælge dem?
 
 
 
Her er hvad du undgik at svare på.
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

 
Jeg er som sådan ikke uenig, udover, en avis er:
1. Oftest væsentlig billigere.
 
Den kan jeg ikke lade gå upåtalt hen. Holder du daglig avis? Jeg betaler godt 400 kr. pr. md. for én avis, altså er det mere end, jeg betaler for Fuldpakken alt incl.
 
Nix, jeg holder ikke daglig avis, for så kunne jeg da skære mange flere tv kanaler fra alene pga. den manglende tid.
 
Men lad os så blive i dit eksempel med din avis og dit budget og pakkeløsninger.
Nu henvender jeg mig til din avis. De har et tilbud. Jeg kan få den samme avise som dig, plus 30 andre aviser, som godtnok indeholder væsentlig flere reklamer, og jeg får sandsynligvis aldrig læst de 30 aviser overhovedet. Men jeg betaler pudsigt nok samme pris som dig.
 
Nu skal du argumenter for, hvorfor du synes prisen på din avis er rigtig.
 
Husk igen på det jeg skrev. Hvor meget har du sparet/fået noget ud af, noget du ikke bruger? Hvis du kommer frem til et hvilket som helst andet svar end "intet", så er jeg MEGET interesseret i at høre om det.
 
Nu er verden altså sådan, at min avis ikke sælger andre aviser. At de ofte kommer med tilbud til nye abonnenter, som så ikke gælder for de nuværende, det kan ikke ændres. Har forsøgt. Det samme har jeg i øvrigt prøvet med hastigheden på bredbånd. Her fik jeg samme tilbud som nye abonnenter.Smile
Jeg hverken kan eller vil agumentere for, at prisen på min avis er rimelig, det synes jeg selvfølgelig ikke, at den er. Men jeg holder den på trods af det. Læser vel ca. 30 - 40%, men jeg kan ikke få den i reduceret form. Det skal i øvrigt bemærkes, at prisen på avisen ville ha' været højere, hvis ikke vi betalte til den trykte dagspressen via skatten. Det gælder selvfølgelig også jer, der ikke holder avis.Wink


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

For at sætte tingene i perspektiv, så koster TV2 Zulu 17,33 kr. pr. md. og BBC News 2,25 kr. Også disse priser er fra december 2010 og incl. moms, men excl. KODA og COPY-DAN.
 
Betyder det så at min fuldpakke bliver 19,58.- billigere (17,33 + 2,25) hvis jeg kunne fravælge dem?
 
 
 
Her er hvad du undgik at svare på.
 
Nej, det undgik jeg ikke. Enhver ved, at en samlet pakke er billigere en den samme pakke i små stykker. De ved du også. Det var jo alene en sammenligning med en dansk kanal og en "udenbys". Hvis jeg lagde alle priserne (hvis jeg har dem) sammen, ville pakkerne være ubetalelige. Som tidligere nævnt er prisen på de fire BBC kanaler 8,75 kr., når de er sammen og enkeltvis koster de 15,31 kr. Efter dit spørgsmål ville det jo betyde, at hvis alle fire kanaler udgår af din pakke, så skulle du kunne spare 15,31 på trods af, at du nu kun betaler 8,75 kr. Nej, den går ikke.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: db89
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Så må løsningen være indlysende: Grundpakken + evt. et par børneprogrammer + CNN og TV2 News.
 
Det vidste jeg du ville svare. Men det forklare ikke, hvorfor der er kanaler, der ikke bliver set, i en pakke.
Og din løsning med grundpakken forklarer/løser heller ikke problemet. Der er stadigvæk kanaler i, som jeg ikke ser.
 
Hvad koster grundpakken for mig, hvis vi piller følgende kanaler ud, (husk det var dig selv der ville snakke pris i releation til dette her, så formoder jeg også du er klar til at fuldføre det).
ARD
NRD
NRK1
RTL
SVT1
SVT1 HD
SVT2
TV3
TV fra Folketinget
ZDF
ZDF HD
dk4
 
Hvis pakken koster det samme, så er jeg og sandsynligvis også Yousee glade. Jeg mister jo ikke noget jeg alligevel ikke ser. Og prisen er den samme, så Yousee mister intet.
Hvis pakken stiger, så er der noget galt et sted. Eller der mangler noget argument for dette.
Hvis den falder, (hvilket den burde) er jeg ihvertfald glad.
 
I relation til det hele her, så er spørgsmålet, hvor langt kan jeg komme med det jeg betaler idag (409,- om måneden), og så få et resultat, som jeg så også har i sinde at bruge.
Eller alternativt, hvor langt kan man komme ala cart for grundpakkens pris, (da det er det mindste) og stadigvæk få dækket sit behov.
 
For mig som forbruger, der handler det om at sætte et budget for, hvor meget jeg vil bruge på TV. Pt. er det 409,-. Men de er rigtig dårligt givet ud (kan du nok se). Og mit problem løses ikke ved at give en mindre pris (grundpakke). Problemet er det samme.
 
I realiteten burde jeg sætte mig ned og se, hvilke kanaler, som jeg ser, kan jeg få for det budget (409,-) som jeg har sat.
Men det kræver at jeg kan få prisen på de kanaler. Og det kan jeg åbenbart ikke fuldt ud, for prisen variere alt efter hvilke og hvor mange kanaler jeg tager med i købet, som jeg (og Yousee) ved, jeg alligevel ikke ser.
 
Det bør være den måde det vurderes på, fuldstændig uden hensyntagende til, om en kanal mister seer (som de alligevel ikke havde).

Såvidt jeg husker så er folketingskanalen lige så "gratis" som DR kanalerne. De tyske og svenske kanaler har i hvert fald tidligere været næsten gratis, dvs måske 1½-2kr. Dog er det et par år siden jeg sad med den store prisliste fra YouSee.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Læser vel ca. 30 - 40%, men jeg kan ikke få den i reduceret form. Det skal i øvrigt bemærkes, at prisen på avisen ville ha' været højere, hvis ikke vi betalte til den trykte dagspressen via skatten. Det gælder selvfølgelig også jer, der ikke holder avis.Wink
 
Jeg har fuldt ud forståelse for, at det er svært at pille en avis fra hinanden, så den kun dække det individuelle behov. Men også her er der en forskel, når det så kommer til TV kanaler, for det er rent teknisk muligt at gøre sådan. Vi mangler bare et rimelig argument for, hvorfor:
1. Det ikke gøres, eller det i det mindste stilles som en mulighed
2. Begrundelsen for, at det samlet set skulle blive dyrere, når/hvis vurderingen gøres ud fra antallet af seer på en kanal.
 
ARD mister jo ikke en seer de ikke havde mistet i forvejen, ved at jeg gerne vil have pillet den ud. (og bemærk venligst, nu har jeg skiftet Raiuno ud med en kanal, som vitterlig er i fuldpakken, og gud hjælpe mig om den ikke også er de andre pakker.. Viola! Wink).
 
Jeg mangler helt konkret argumentet for, at min samlet pris skulle blive dyrere, ved at fjerne en kanal som ARD. Det kan kun lade sig gøre, hvis man ikke vurdere kanalens pris ud fra antallet af seer.
 
For en del indlæg siden, der skrev jeg selv den formodentlige argumentation for dette. Og det er at ARD vil blive så dyr for de få der i givet fald ville vælge den, for den skal jo betales.
Mit spørgsmål er helt konkret. Og hvad så? Helt seriøst, hvad vedkommer det egentlig mig? Det er jo deres valg, at de vil se den så.
 
Yousee/leverandørene siger, det bliver billigere for alle, jo flere der vælger den. Enig, men her er der ikke tale om et valg fra min side, men derimod en pålæggelse fra leverandørenes side. Og da jeg alligevel ikke ser den, så tjener mit "valg" jo kun, at den er billigere for dem som så ser den.
Og med det argument, så kan leverandørene jo nøjes med een stor pakke, inkl. alle kanaler (C+ osv.), og så sende dem ud til samtlige kunder. Så må prisen jo falde næsten til noget der er gratis, for alle.. Eller? Nå ikke! Jamen, så forstår jeg det ikke.
 
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Nej, det undgik jeg ikke. Enhver ved, at en samlet pakke er billigere en den samme pakke i små stykker. De ved du også.
 
Jeg ved det, fordi nogen siger at det er sådan. Men det er bestemt ikke ens betydende med, at jeg forstår det eller kan se det logiske i det.
 
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Efter dit spørgsmål ville det jo betyde, at hvis alle fire kanaler udgår af din pakke, så skulle du kunne spare 15,31 på trods af, at du nu kun betaler 8,75 kr. Nej, den går ikke.
 
Hvorfor går den ikke?
Og når den ikke går, er det så overhovedet værd at nævne kanalernes pris, når du alligevel ikke kan pille dem ud (eller lægge dem til, om man vil) og få noget ud af det "der går"?
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Nej, det undgik jeg ikke. Enhver ved, at en samlet pakke er billigere en den samme pakke i små stykker. De ved du også.
 
Jeg ved det, fordi nogen siger at det er sådan. Men det er bestemt ikke ens betydende med, at jeg forstår det eller kan se det logiske i det.
 
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Efter dit spørgsmål ville det jo betyde, at hvis alle fire kanaler udgår af din pakke, så skulle du kunne spare 15,31 på trods af, at du nu kun betaler 8,75 kr. Nej, den går ikke.
 
Hvorfor går den ikke?
Og når den ikke går, er det så overhovedet værd at nævne kanalernes pris, når du alligevel ikke kan pille dem ud (eller lægge dem til, om man vil) og få noget ud af det "der går"?
 
Jeg gentager for 3. gang: Jeg skrev det for at få en sammenligning mellem en dansk og udenlandsk kanal. Ikke andet. Er det så svært?


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 15:31
Kære Kim.
 
Normalt betaler man ikke for nabolandenes nationale TV kanaler. Jeg ved dog ikke, om der er KODA o. l.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: ikje
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 16:09
Jeg sammenlignede med en avis, fordi vi - i forbindelse med en anden undersøgelse - for sammenligingens skyld ville efterprøve, om avisabonnenter havde samme syn på avisen, som tv-abonnenter har på tv (En undersøgelse fra Forbrugerstyrelsen viste, at et stort tal ville fravælge en eller flere tv-kanaler, hvis de havde mulighed for det).
 
Vores undersøgelse viser, at halvdelen af alle abonnenter vil fravælge 1/4 af avisens sektioner, hvis de havde mulighed for det, fordi de ikke læser dem. 4 ud af 10 mener, at prisen på avisen er høj.
 
Man skal ikke overdrive sammenligningen, men jeg mener, at vores tal meget godt illustrerer, at man i denne type undersøgelser får de svar, man ønsker.
 
Og så er abonnementsprisen på en avis stort set den samme som prisen på YouSee's fuldpakke. Men hvor gennemsnitslæseren bruger under et kvarter på at læse avis om dagen, bruger gennemsnitsseeren over tre timer.
 
vh.


-------------
Ib Konrad Jensen
Pressechef, YouSee


Skrevet af: ikje
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 16:19

For nu at undgå misforståelser:

1) YouSee er 100 pct. indstillet på at skabe større valgfrihed.
2) Lanceringen af Ekstrakanaler er et vigtigt skridt i den retning.
3) Vi går videre og vores mål er også, at vi kan komme fri af kravet om, at kunderne skal abonnere på mindst 4 kanaler i Ekstrakanaler, altså en form for à la carte.
 
Men,
 
Vi vil fortsat have en grundpakke, og den vil også indeholde kommercielle kanaler som f.eks. TV 2, TV3 og Kanal5. En grundpakke, der kun indeholder must carry kanaler, giver ingen mening, for så kan man som kunde lige så godt købe sig en digital antenne og hente DR fra DTT-nettet.
 
Vi er en kommercielt drevet virksomhed, og vi vil selvfølgelig benytte de muligheder og den kapacitet, vi råder over, til at tilbyde gode og attraktive produkter.
 
vh.
 


-------------
Ib Konrad Jensen
Pressechef, YouSee


Skrevet af: ikje
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 16:23

Nej, jeg siger ikke, at folk ser de kanaler, som de ellers siger, de ikke ser. Jeg siger, at de i kraft af pakkerne formentlig ser kanaler, som de ellers ikke ville have set/købt, hvis de skulle have købt dem som enkeltkanaler.

Dét er med til at øge det generelle tv-forbrug og medvirkende til, at vores tv-forbrug i de seneste år har bredt sig ud på betydeligt flere kanaler end tidligere.
 
vh.


-------------
Ib Konrad Jensen
Pressechef, YouSee


Skrevet af: gearløs
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 17:03
Jeg kommer tanke om, at jeg et-eller-andet sted har læst, at Internettet har overhalet hollywood i popularitet.

Selv om jeg ikke kender de tørre tal fx. om det er tidsforbrug, eller omsætning, så er det jo nok ikke en så stor åbenbaring, hvis man fx. tænker på især spil, facebook, wikipeida (infomationskanaler).

Ja TV - ER en lidt gammel dreng - Envejs og forudsigelig.

Bemærk at forandringerne blot er bedre kvalitet (altså billede) og flere kanaler (ok der er kommet nogle interessant science kanaler - indrømmet, men fx. mythbusters er ikke helt science).

Traverne er de samme, serier, film med uendelige gentagelser af sction med biljagter og eksposioner (OG genudsendelser (som altså ikker er gentagelser)).

Faktisk SER jeg ikke ret meget TV, MEN når jeg gør, så  skal det være kvalitet og DERFOR er jeg NØDT til at have tilstrækkeligt med kanaler at zappe hen til (og så er det gu-hjælpe-mig ikke ENGANG NOK med de-der 30-40 stykker - det er jo efterhånden ligesom vores fødevarer - udvandede og kedelige).

Men penge det koster det.

FAKTISK burde vi have betaling for at se nogle af kanalerne, ligesom klik på internettet.


VAR DET IKKE NOGET - HVA - PRESSECHEF

HELL YAA - PAY OR HIGHWAY




Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

Vi vil fortsat have en grundpakke, og den vil også indeholde kommercielle kanaler som f.eks. TV 2, TV3 og Kanal5. En grundpakke, der kun indeholder must carry kanaler, giver ingen mening, for så kan man som kunde lige så godt købe sig en digital antenne og hente DR fra DTT-nettet.


Jeg har YouSee grundpakke via ejerforeningen, så den slipper jeg ikke for ved at sætte en antenne op. Jeg så meget gerne en grundpakke uden disse 3 nævnte kanaler. Denne barberede grundpakke vil jo være billigere for ejerforeningen og fællesudgifterne kunne sættes ned.

Det vil i min optik, give god mening. Især når man som mig aldrig kommer til at se TV3 og gladeligt har et par 30 kr ekstrakanaler, som jeg rent faktisk ser.

Så en grundpakke med must carry og lad os betale pr kanal vi vil have. Kan evt suppleres med tilbud; Hvad med en bland-selv pakke: 10 kanaler for 180 kr? Bare et forslag.

J


Skrevet af: db89
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

Vi vil fortsat have en grundpakke, og den vil også indeholde kommercielle kanaler som f.eks. TV 2, TV3 og Kanal5. En grundpakke, der kun indeholder must carry kanaler, giver ingen mening, for så kan man som kunde lige så godt købe sig en digital antenne og hente DR fra DTT-nettet.


Jeg har YouSee grundpakke via ejerforeningen, så den slipper jeg ikke for ved at sætte en antenne op. Jeg så meget gerne en grundpakke uden disse 3 nævnte kanaler. Denne barberede grundpakke vil jo være billigere for ejerforeningen og fællesudgifterne kunne sættes ned.

Det vil i min optik, give god mening. Især når man som mig aldrig kommer til at se TV3 og gladeligt har et par 30 kr ekstrakanaler, som jeg rent faktisk ser.

Så en grundpakke med must carry og lad os betale pr kanal vi vil have. Kan evt suppleres med tilbud; Hvad med en bland-selv pakke: 10 kanaler for 180 kr? Bare et forslag.

J

Nu kan jeg godtnok ikke tale på vegne af YouSee, men som jeg ser det så vil det være fuldstændigt uøkonomisk hvis YouSee lavede en pakke udelukkende med must-carry kanaler, de vil jo have driftsomkostninger men nok ingen indtægt på det, et alternativ ville nok være at lave en pakke til xxx kr som udelukkende indeholdt must-carry kanalerne men hvor du så til gengæld var forpligtiget til at tilkøbe mindst y antal ekstra kanaler.


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Nu kan jeg godtnok ikke tale på vegne af YouSee, men som jeg ser det så vil det være fuldstændigt uøkonomisk hvis YouSee lavede en pakke udelukkende med must-carry kanaler, de vil jo have driftsomkostninger men nok ingen indtægt på det, et alternativ ville nok være at lave en pakke til xxx kr som udelukkende indeholdt must-carry kanalerne men hvor du så til gengæld var forpligtiget til at tilkøbe mindst y antal ekstra kanaler.

Selvfølgelig skal YouSee tage sig betalt for sådan en pakke. Ok, must carry er måske lige lidt nok. Jeg mente egenligt FTA, altså med lidt nabolande i.

Oven på den pakke kan YouSee så friste os med gode tilbud på ekstrakanaler, bundels og pay pr view på store events. Teknikken er til det......

Personligt vil jeg gerne f.eks. betale 50 kr om måneden for en grundpakke og derudover 200 kr for lidt andre kanaler, men kun nogle jeg rent faktisk ser. Bare jeg slipper for at betale til TV3 og SBS.

J


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

Vi vil fortsat have en grundpakke, og den vil også indeholde kommercielle kanaler som f.eks. TV 2, TV3 og Kanal5. En grundpakke, der kun indeholder must carry kanaler, giver ingen mening, for så kan man som kunde lige så godt købe sig en digital antenne og hente DR fra DTT-nettet.


Jeg har YouSee grundpakke via ejerforeningen, så den slipper jeg ikke for ved at sætte en antenne op. Jeg så meget gerne en grundpakke uden disse 3 nævnte kanaler. Denne barberede grundpakke vil jo være billigere for ejerforeningen og fællesudgifterne kunne sættes ned.

Det vil i min optik, give god mening. Især når man som mig aldrig kommer til at se TV3 og gladeligt har et par 30 kr ekstrakanaler, som jeg rent faktisk ser.

Så en grundpakke med must carry og lad os betale pr kanal vi vil have. Kan evt suppleres med tilbud; Hvad med en bland-selv pakke: 10 kanaler for 180 kr? Bare et forslag.

J
Det koster da ikke ejerforeningen noget. Ejerforeningen opkræver blot Grundpakken for YouSee. Altså Grundpakken er ikke en fællesudgift.
Når Grundpakken tilsyneladende er påkrævet, er det jo en aftale ejerforeningen har indgået med YouSee. Normalt betyder det også, at YouSee har bekostet og fortsat servicere det interne net i ejendommen.
Afvises kan det vel ikke, at der kan laves en anden aftale, men så kommer I jo bare til at betale på anden vis. Intet i denne verden er gratis.
Heldigvis er der mange ejerforeninger, der ikke giver tilladelse til parabol o. l. Bor selv i en af dem.
Dit forslag om 180 kr. virker underligt. Går du også ned til købmanden/supermarkedet og foreslår dem en prisfastsættelse? Forslag eller ej - underligt.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Nu kan jeg godtnok ikke tale på vegne af YouSee, men som jeg ser det så vil det være fuldstændigt uøkonomisk hvis YouSee lavede en pakke udelukkende med must-carry kanaler, de vil jo have driftsomkostninger men nok ingen indtægt på det, et alternativ ville nok være at lave en pakke til xxx kr som udelukkende indeholdt must-carry kanalerne men hvor du så til gengæld var forpligtiget til at tilkøbe mindst y antal ekstra kanaler.

Selvfølgelig skal YouSee tage sig betalt for sådan en pakke. Ok, must carry er måske lige lidt nok. Jeg mente egenligt FTA, altså med lidt nabolande i.

Oven på den pakke kan YouSee så friste os med gode tilbud på ekstrakanaler, bundels og pay pr view på store events. Teknikken er til det......

Personligt vil jeg gerne f.eks. betale 50 kr om måneden for en grundpakke og derudover 200 kr for lidt andre kanaler, men kun nogle jeg rent faktisk ser. Bare jeg slipper for at betale til TV3 og SBS.

J
Det der med teknikken er en sandhed med motifikationer. Lang fra alle har mulighed for at anvende kort til YouSee. De mange, mange tusinder er tilsynelandende glemt. Det kunne være rart, hvis man havde en fornemmelse af, hvor mange, der ikke umiddelbart kan klare det uden mer-/nyanskaffelser.
Bruger jeg mig selv som eksempel, kan jeg se TV i fire rum. Kun et TV er med DVB-C tuner. Alle fire steder er der en boks fra YouSee, men hvor mange er villige til det? Ikke ret mange. Vi skal måske tvinge den aldrende fru Jensen til at anskaffe noget teknik eller lade hende betale en meget høj pris for pakkerne. Tror ikke mange specielt boligforeninger, hopper på den.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: ikje
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Nu kan jeg godtnok ikke tale på vegne af YouSee, men som jeg ser det så vil det være fuldstændigt uøkonomisk hvis YouSee lavede en pakke udelukkende med must-carry kanaler, de vil jo have driftsomkostninger men nok ingen indtægt på det, et alternativ ville nok være at lave en pakke til xxx kr som udelukkende indeholdt must-carry kanalerne men hvor du så til gengæld var forpligtiget til at tilkøbe mindst y antal ekstra kanaler.

Selvfølgelig skal YouSee tage sig betalt for sådan en pakke. Ok, must carry er måske lige lidt nok. Jeg mente egenligt FTA, altså med lidt nabolande i.

Oven på den pakke kan YouSee så friste os med gode tilbud på ekstrakanaler, bundels og pay pr view på store events. Teknikken er til det......

Personligt vil jeg gerne f.eks. betale 50 kr om måneden for en grundpakke og derudover 200 kr for lidt andre kanaler, men kun nogle jeg rent faktisk ser. Bare jeg slipper for at betale til TV3 og SBS.

J
Det der med teknikken er en sandhed med motifikationer. Lang fra alle har mulighed for at anvende kort til YouSee. De mange, mange tusinder er tilsynelandende glemt. Det kunne være rart, hvis man havde en fornemmelse af, hvor mange, der ikke umiddelbart kan klare det uden mer-/nyanskaffelser.
Bruger jeg mig selv som eksempel, kan jeg se TV i fire rum. Kun et TV er med DVB-C tuner. Alle fire steder er der en boks fra YouSee, men hvor mange er villige til det? Ikke ret mange. Vi skal måske tvinge den aldrende fru Jensen til at anskaffe noget teknik eller lade hende betale en meget høj pris for pakkerne. Tror ikke mange specielt boligforeninger, hopper på den.

Der er faktisk kommet nogle ganske interessante bud på, hvordan man kan kombinere større eller mindre pakker med frit valg. Tak for det, det tager jeg med videre.

Jørn har en god pointe mht. teknikken. Den digitale teknik åbner, som flere er inde på, en masse muligheder for at skræddersy tv-løsninger til den enkelte, men bagsiden af medaljen er, at man skal have boks og kort til hvert eneste tv. Tv-pakkerne hvor kanalerne er ukrypterede og i flere formater (analog, SD og HD) er omvendt 100 pct. fleksible i den forstand, at man tilslutte lige så mange apparater, man orker og har rum til.

Af samme grund er jeg overbevist om, at langt de fleste i sidste ende vil foretrække pakkerne. Dem, der vil fortrække den skræddersyede løsning, som er rigtig god, hvis man har et mere nichepræget tv-forbrug. Hvis man f.eks. er meget nyhedsfokuseret og ikke rigtig bruger sit tv til så meget andet, kan det være en ret stor økonomisk fordel at droppe f.eks. Fuldpakken, og så tilkøbe BBC World, CNN, Bloomberg og TV2 News som Ekstrakanaler fra Grundpakken.

vh.



-------------
Ib Konrad Jensen
Pressechef, YouSee


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Dit forslag om 180 kr. virker underligt. Går du også ned til købmanden/supermarkedet og foreslår dem en prisfastsættelse? Forslag eller ej - underligt.


Ja ! nogle steder ! Jeg betaler 20 kr pr 100 gram blandet slik når jeg går i biffen! Og jeg bstemmer selv om jeg vil have vampyrer eller tyggemåner :-)

F.eks 10 blandede kanaler for 180 eller 20 kanaler for 250? Har du aldrig hørt om mængderabbat? Det er ellers et meget udbredt koncept.

J


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

Vores undersøgelse viser, at halvdelen af alle abonnenter vil fravælge 1/4 af avisens sektioner, hvis de havde mulighed for det, fordi de ikke læser dem. 4 ud af 10 mener, at prisen på avisen er høj.
 
Og så er abonnementsprisen på en avis stort set den samme som prisen på YouSee's fuldpakke. Men hvor gennemsnitslæseren bruger under et kvarter på at læse avis om dagen, bruger gennemsnitsseeren over tre timer.
 
vh.
 
Man skal vel ligesom holder de to ovenstående ting sammen, for at kunne få et rimeligt overblik over det.
Dels hvad er det for 3/4 kanaler, som seerne så bruger disse over 3 timer i gennemsnit på.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

Vi vil fortsat have en grundpakke, og den vil også indeholde kommercielle kanaler som f.eks. TV 2, TV3 og Kanal5. En grundpakke, der kun indeholder must carry kanaler, giver ingen mening, for så kan man som kunde lige så godt købe sig en digital antenne og hente DR fra DTT-nettet.

Yousee/kabeltv udbyderne kunne vel også bare åbne disse kanaler uden brug af pakker? Det var vel i bund og grund det som var hele udgangspunktet med must carry begrebet i sin tid.
 
[QUOTE=ikje] Vi er en kommercielt drevet virksomhed, og vi vil selvfølgelig benytte de muligheder og den kapacitet, vi råder over, til at tilbyde gode og attraktive produkter.
 
vh.
 
 
Det har jeg fuldt respekt for, ligesom med alle andre virksomheder. Underskud er en rigtig dårlig ide. Men, hvori ligger det attraktive i at tilbyde kanaler, der ikke ses, og hvis de ses, så er det et lille fåtal?
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

Nej, jeg siger ikke, at folk ser de kanaler, som de ellers siger, de ikke ser. Jeg siger, at de i kraft af pakkerne formentlig ser kanaler, som de ellers ikke ville have set/købt, hvis de skulle have købt dem som enkeltkanaler.

Det kunne da fint klares med en prøve periode, og/eller omtale. I det hele taget har jeg svært ved at se det som værende et godt argument. Vi fravælger så meget andet her i livet, pga. manglende viden. Så jeres opgave er vel ikke ligefrem at tvinge disse forbruger til at tage (og betale) kanalerne, men derimod at markedsføre dem som valg/alternativ igennem information. Er det ikke det som ekstra kanalen bruges til?
 
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Dit forslag om 180 kr. virker underligt. Går du også ned til købmanden/supermarkedet og foreslår dem en prisfastsættelse? Forslag eller ej - underligt.


Ja ! nogle steder ! Jeg betaler 20 kr pr 100 gram blandet slik når jeg går i biffen! Og jeg bstemmer selv om jeg vil have vampyrer eller tyggemåner :-)

F.eks 10 blandede kanaler for 180 eller 20 kanaler for 250? Har du aldrig hørt om mængderabbat? Det er ellers et meget udbredt koncept.

J
 
LOL! Jeg var lige ved at skrive præcis det samme LOL


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

Af samme grund er jeg overbevist om, at langt de fleste i sidste ende vil foretrække pakkerne. Dem, der vil fortrække den skræddersyede løsning, som er rigtig god, hvis man har et mere nichepræget tv-forbrug. Hvis man f.eks. er meget nyhedsfokuseret og ikke rigtig bruger sit tv til så meget andet, kan det være en ret stor økonomisk fordel at droppe f.eks. Fuldpakken, og så tilkøbe BBC World, CNN, Bloomberg og TV2 News som Ekstrakanaler fra Grundpakken.

Jamen, jeg er helt enig. Behold bare fuldpakken til dem der vil have et stort udvalg til fast pris. Jeg har også fuld forståelse for at meningen med ekstrakanaler, er til os med niciepræget forbrug. Køber man mange ekstra kanaler bliver hurtigt dyrere end f.eks. fuldpakken. Sådan er det bare.

Jeg vil bare gerne have fuld valgfrihed. En grundpakke uden betalingskanaler. Så må jeg selv bestemme om hvad jeg vil betale for af ekstrakanaler. Jo, de enkelte kanaler bliver dyrere, men jeg bestemmer helt selv.....

J


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

Jørn har en god pointe mht. teknikken. Den digitale teknik åbner, som flere er inde på, en masse muligheder for at skræddersy tv-løsninger til den enkelte, men bagsiden af medaljen er, at man skal have boks og kort til hvert eneste tv. Tv-pakkerne hvor kanalerne er ukrypterede og i flere formater (analog, SD og HD) er omvendt 100 pct. fleksible i den forstand, at man tilslutte lige så mange apparater, man orker og har rum til.
 
Man skal vel ikke ligefrem have boks, hvis man har et TV med DVB-C og CI.
Og kortet er vel i bund og grund det som alt det her handler om, nemlig igen et valg. Ønsker man specielle løsninger, så er det klart der må et kort til.

 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Det koster da ikke ejerforeningen noget. Ejerforeningen opkræver blot Grundpakken for YouSee. Altså Grundpakken er ikke en fællesudgift.
Når Grundpakken tilsyneladende er påkrævet, er det jo en aftale ejerforeningen har indgået med YouSee. Normalt betyder det også, at YouSee har bekostet og fortsat servicere det interne net i ejendommen]


Nu vrøvler du. Nej, det koster ikke ejerforeningen noget, det koster mig noget. Ja, ejerforeningen betaler YouSee og ejerforeningen opkræver mig penge. Hos os indgår Grundpakken i fællesudgifterne, uden at det er specificeret hvor meget vi betaler. Men (For et eksempel) hvis Grundpakken falder fra 100 kr måned pr husstand til 50 kr, så falder min månedlige udgift til fællesudgifter med 50 kr. Det er da lige til.

J


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 20:36
En kunde går ind i en tøjbutik og for at købe en tshirt til 100,-. Ved kassen får han stukket 27 par sokker med. Kunden siger, dem vil han egentlig gerne være fri for. Fint siger ekspedienten, så koster tshirten istedet 120,-
Logik, nej!
Den eneste matchende logik jeg lige kom i tanke om her, det er DBS´s ringsystem københavnsområdet. De er de eneste jeg kender, hvor prisen for transport fra A til B, er/kan være anderledes end transport fra B til A.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Og kortet er vel i bund og grund det som alt det her handler om, nemlig igen et valg. Ønsker man specielle løsninger, så er det klart der må et kort til.

Helt enig. Indtil flere kort. YouSee har jo Tvillinge kort til 15 kr om måneden. Det syntes jeg faktisk er en fair pris for at kunne se sine ekstrakanaler på et TV mere. (Jeps, jeg har selv et)

J


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Dit forslag om 180 kr. virker underligt. Går du også ned til købmanden/supermarkedet og foreslår dem en prisfastsættelse? Forslag eller ej - underligt.


Ja ! nogle steder ! Jeg betaler 20 kr pr 100 gram blandet slik når jeg går i biffen! Og jeg bstemmer selv om jeg vil have vampyrer eller tyggemåner :-)

F.eks 10 blandede kanaler for 180 eller 20 kanaler for 250? Har du aldrig hørt om mængderabbat? Det er ellers et meget udbredt koncept.

J
Jo jeg har bestemt hørt og læst om mængderabat. Netop det en del i denne tråd ikke helt erkender findes. Det, jeg IKKE har hørt , er, at kunden selv foreslår/bestemmer prisen.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Dit forslag om 180 kr. virker underligt. Går du også ned til købmanden/supermarkedet og foreslår dem en prisfastsættelse? Forslag eller ej - underligt.


Ja ! nogle steder ! Jeg betaler 20 kr pr 100 gram blandet slik når jeg går i biffen! Og jeg bstemmer selv om jeg vil have vampyrer eller tyggemåner :-)

F.eks 10 blandede kanaler for 180 eller 20 kanaler for 250? Har du aldrig hørt om mængderabbat? Det er ellers et meget udbredt koncept.

J
 
LOL! Jeg var lige ved at skrive præcis det samme LOL
Egentlig underligt at netop du skulle kunne skrive præcis det samme. Du vil jo ikke helt erkende betydningen af mængderabat. Nu vil du måske også være medbestemmende om prisen, som svaret jo gik på.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

Af samme grund er jeg overbevist om, at langt de fleste i sidste ende vil foretrække pakkerne. Dem, der vil fortrække den skræddersyede løsning, som er rigtig god, hvis man har et mere nichepræget tv-forbrug. Hvis man f.eks. er meget nyhedsfokuseret og ikke rigtig bruger sit tv til så meget andet, kan det være en ret stor økonomisk fordel at droppe f.eks. Fuldpakken, og så tilkøbe BBC World, CNN, Bloomberg og TV2 News som Ekstrakanaler fra Grundpakken.

Jamen, jeg er helt enig. Behold bare fuldpakken til dem der vil have et stort udvalg til fast pris. Jeg har også fuld forståelse for at meningen med ekstrakanaler, er til os med niciepræget forbrug. Køber man mange ekstra kanaler bliver hurtigt dyrere end f.eks. fuldpakken. Sådan er det bare.

Jeg vil bare gerne have fuld valgfrihed. En grundpakke uden betalingskanaler. Så må jeg selv bestemme om hvad jeg vil betale for af ekstrakanaler. Jo, de enkelte kanaler bliver dyrere, men jeg bestemmer helt selv.....

J
Så må du jo se at få ejerforeningens generalforsamling til at træffe beslutning om en leverandør, der vil tilgodese dit behov - hvis en sådan findes. Det er jo ejerforeningen, der har indgået en aftale med YouSee, så på med arbejdshandskerne. God fornøjelse - husk at købe noget snask til forsamlingen med mængderabat.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Det koster da ikke ejerforeningen noget. Ejerforeningen opkræver blot Grundpakken for YouSee. Altså Grundpakken er ikke en fællesudgift.
Når Grundpakken tilsyneladende er påkrævet, er det jo en aftale ejerforeningen har indgået med YouSee. Normalt betyder det også, at YouSee har bekostet og fortsat servicere det interne net i ejendommen]


Nu vrøvler du. Nej, det koster ikke ejerforeningen noget, det koster mig noget. Ja, ejerforeningen betaler YouSee og ejerforeningen opkræver mig penge. Hos os indgår Grundpakken i fællesudgifterne, uden at det er specificeret hvor meget vi betaler. Men (For et eksempel) hvis Grundpakken falder fra 100 kr måned pr husstand til 50 kr, så falder min månedlige udgift til fællesudgifter med 50 kr. Det er da lige til.

J
Nej jeg vrøvler ikke. I langt de fleste ejerforeninger er der lejligheder med forskellige fordelingstal og derfor må du selvfølgelig vide, nøjagtigt hvad du betaler for Grundpakken. Hvis Grundpakken i vores forening var en almindelig fællesudgift, skulle jeg betale dobbelt så meget, som min nabo. Den går selvfølgelig ikke. Hvem er det nu, der vrøvler?


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Og kortet er vel i bund og grund det som alt det her handler om, nemlig igen et valg. Ønsker man specielle løsninger, så er det klart der må et kort til.

Helt enig. Indtil flere kort. YouSee har jo Tvillinge kort til 15 kr om måneden. Det syntes jeg faktisk er en fair pris for at kunne se sine ekstrakanaler på et TV mere. (Jeps, jeg har selv et)

J
Problemet er jo ikke korte, der nu bliver gratis (dog ikke tvillingekortene), men den teknik folk skal anskaffe for at få den valgfrihed I så nrændende ønsker. Ikke mindst hvis man selv får lov til at fastsætte prisen. Det interne og eksterne net, der skal transportere signalerne, skal I vel også slippe for at betale eller hvad?


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Så må du jo se at få ejerforeningens generalforsamling til at træffe beslutning om en leverandør, der vil tilgodese dit behov - hvis en sådan findes. Det er jo ejerforeningen, der har indgået en aftale med YouSee, så på med arbejdshandskerne. God fornøjelse - husk at købe noget snask til forsamlingen med mængderabat.


Jeg er faktisk glad nok for ejerforeningens valg af YouSee, jeg behøver ikke at skifte leverandør. Så skal vi ikke blande ejerforeningen uden om nu? Det er indholdet at grundpakken jeg har noget imod.

Jeg reagerede på Ib's begrundelse for at TV2, TV3 og Kanal 5 skulle med i grundpakken. Den er jeg bare ikke enig i. Grundpakken kan kun blive dyrere med de 3 kanaler i den. Jeg argumenterer blot for, kun at betale for det som jeg ser. Så når en repræsentant for leverandøren (Velkommen til Ib) skriver her på Recorders, ja så giver jeg min mening til kende for ham.

J


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Så må du jo se at få ejerforeningens generalforsamling til at træffe beslutning om en leverandør, der vil tilgodese dit behov - hvis en sådan findes. Det er jo ejerforeningen, der har indgået en aftale med YouSee, så på med arbejdshandskerne. God fornøjelse - husk at købe noget snask til forsamlingen med mængderabat.


Jeg er faktisk glad nok for ejerforeningens valg af YouSee, jeg behøver ikke at skifte leverandør. Så skal vi ikke blande ejerforeningen uden om nu? Det er indholdet at grundpakken jeg har noget imod.

Jeg reagerede på Ib's begrundelse for at TV2, TV3 og Kanal 5 skulle med i grundpakken. Den er jeg bare ikke enig i. Grundpakken kan kun blive dyrere med de 3 kanaler i den. Jeg argumenterer blot for, kun at betale for det som jeg ser. Så når en repræsentant for leverandøren (Velkommen til Ib) skriver her på Recorders, ja så giver jeg min mening til kende for ham.

J
Hvis det "kun" er til Ib, kunne du jo sende en PM. Nu har du gjort det åbne rum og så pipper vi alle med.
Selvfølgelig kan vi ikke udelukke din ejerforening. Det er jo den, der har indgået aftalen med YouSee om, at alle medlemmer som et minimum skal ha' Grundpakken.
Har du tænkt over, at der med et helt frit valg sikkert kommer en fast abonnementspris til dækning af vedligeholdelse m.m? Prisen skal i givet fald være ene - uanset forbrug af TV-kanaler.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: ikje
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 22:30
Det hører med til billedet, at når vi medtager de tre kommercielle kanaler i Grundpakken, er det også en del af prisen for, at vi kan få mulighed for at tilbyde broadcasternes andre kanaler i styksalg. Så ved jeg godt, at Viasat og TV 2 ikke vil lade os sælge hhv. 3+ og TV 2 Film i Ekstrakanaler, men det er undtagelserne, der bekræfter reglen.

Vh.

-------------
Ib Konrad Jensen
Pressechef, YouSee


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Hvis det "kun" er til Ib, kunne du jo sende en PM. Nu har du gjort det åbne rum og så pipper vi alle med.
Selvfølgelig kan vi ikke udelukke din ejerforening. Det er jo den, der har indgået aftalen med YouSee om, at alle medlemmer som et minimum skal ha' Grundpakken.
Har du tænkt over, at der med et helt frit valg sikkert kommer en fast abonnementspris til dækning af vedligeholdelse m.m? Prisen skal i givet fald være ene - uanset forbrug af TV-kanaler.


Selvfølgeligt må alle pippe med. Men du pipper om alt muligt andet end det jeg argumenterer for: Ingen betalingskanaler i grundpakken. Hvad er din holdning til det?

J


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

Det hører med til billedet, at når vi medtager de tre kommercielle kanaler i Grundpakken, er det også en del af prisen for, at vi kan få mulighed for at tilbyde broadcasternes andre kanaler i styksalg. Så ved jeg godt, at Viasat og TV 2 ikke vil lade os sælge hhv. 3+ og TV 2 Film i Ekstrakanaler, men det er undtagelserne, der bekræfter reglen.

Vh.

Tak for det ærlige svar. Det bekræfter alle rygterne om hvordan Grundpakken kom til at se sådan ud....

J


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Hvis det "kun" er til Ib, kunne du jo sende en PM. Nu har du gjort det åbne rum og så pipper vi alle med.
Selvfølgelig kan vi ikke udelukke din ejerforening. Det er jo den, der har indgået aftalen med YouSee om, at alle medlemmer som et minimum skal ha' Grundpakken.
Har du tænkt over, at der med et helt frit valg sikkert kommer en fast abonnementspris til dækning af vedligeholdelse m.m? Prisen skal i givet fald være ene - uanset forbrug af TV-kanaler.


Selvfølgeligt må alle pippe med. Men du pipper om at muligt andet end det jeg argumenterer for: Ingen betalingskanaler i grundpakken. Hvad er din holdning til det?

J
Jeg ser da gerne, at der ingen betalingskanaler er i Grundpakken, hvis prisen bliver fastsat på en måde, der gør, at brugerne af Grundpakken også kommer til at betale til de faste omkostninger, så de ikke bare bliver "tørt" af på andre forbrugere. Jeg har intet imod større valgfirhed, men påpeger bare, at den ultimative frihed kommer til at koste. Som jeg har skrevet før: Guld kan købes for dyrt.
Det frie valg vi i så tilfælde berøre enkelt tilsluttede, ejerforeninger, boligforeninger, grundejerforeninger, andelsforeninger og ejerforeninger. Det bliver ikke nogen let omstilling. Om det bliver indenfor det nærmeste årti er tvivlsomt.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 06-Oktober-2011 kl. 01:16
Når diverse boligforeninger oven i købet tvinger deres medlemmer til medlemsskab (nogle endog af fuldpakke, om end det vel oftest som minumum er tvang til grundpakken der er på tale), burde der imho laves en lov om at der ikke var- og der ikke skulle betales for betalingskanaler i grundpakken.
Eller egentligt endnu mere betimeligt: Der burde laves en lov der beskytter den enkelte forbruger ved direkte at forbyde boligforeningerne at tvinge deres medlemmer til i fællesskabets hellige navn at abonnere på diverse komercielle service ydelser, hvad enten det så er tv, internet, aviser eller telefoni. De medlemmer der ikke vil være med i forbindelse med KOMERCIELLE abonemmenter (jeg taler ikke om etableringer af legepladser, vaskekældre eller anden infrastruktur) burde have lovhjemmel til at kunne takke nej tak til det KOMERCIELLE tilbud der nu engang er.
Der er jo typisk også individuel brugerbetaling på brug af vaskekælderen, selv om etableringsomkostningerne sagtens kan være fra den fælles kasse, men brugerne derefter betaler i henhold til deres forbrug. Det samme burde gælde kabel-tv hvor etableringsomkostningerne snildt kan være fra fælleskassen, mens forbrugsudgifterne bør være individuelle. For det ville da være mærkeligt og uvederhæftigt at at dem der ikke selv vasker tøj, betaler for de andres forbrug af den etablerede serivce mulighed.
 
 



Print side | Luk vindue