Print side | Luk vindue

DVBViewer, manglende kanaler på Stofa

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=102436
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 19:01

Emne: DVBViewer, manglende kanaler på Stofa
Skrevet af: fltk
Emne: DVBViewer, manglende kanaler på Stofa
Skrevet den: 04-Oktober-2011 kl. 09:26
Jeg har netop fået kabeltv fra AN-TV, Aalborg, som får deres signal fra Stofa. Mit TV finder alle de kanaler jeg har betalt for, men i DVBViewer mangler:
RTL
TV2 Norge
DR HD
DR K
DR Update
Ramasjang
Folketingskanalen

Ved scanningen fandt DVBViewer ingen kanaler overhovedet, så jeg brugte Transedit og eksporterede den fundne kanalliste til DVBViewer. Jeg har foretaget adskillige scanninger med samme resultat.

Flemming 

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Svar:
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 10:32
14 visninger, men ingen bud på hjælpOuch

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Skrevet af: filthat
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 16:17
Jeg havde samme problem da jeg skulle lave kanalsøgning i DVB Viewer men jeg fandt dem ved at søge specifikt på 346mhz og så QAM256. Jeg havde fundet alle andre kanaler pånær DR, TV2 og de andre must carry kanaler.

Skrevet den: 06-Oktober-2011 kl. 09:41
Så blev alle kanaler fundet, dog ikke på QAM 64 som AN-TV og Stofa anbefaler til søgningen. Kanalerne ligger strøet på samtlige QAM´s blot til orientering for andre der måtte løbe ind i lignende problemer.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 06-Oktober-2011 kl. 22:36
Bare til info... 

Der er to forskellige ting:

1. Netværsksøgning - den skal foretages på 346000 kHZ, Symbol 6900, QAM 64, Netid 0 - det er en smart og hurtig måde at søge kanaler på men kræver at en DVB-C tuner (og softwaren deri/dertil) kan finde ud af det. Simpelt fortalt ved DVB-C tunere/softwaren at den skal se på det indtastede og på denne adresse findes en tabel med en oversigt over kanalerne i antennenettet.

2. Fuldsøgning - hvor man søger det hele igennem og finder alle kanaler - som en analog kanalsøgning i gamle dage

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...

Skrevet den: 07-Oktober-2011 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

2. Fuldsøgning - hvor man søger det hele igennem og finder alle kanaler - som en analog kanalsøgning i gamle dage

Og det var netop nødvendig i mit tilfælde da nogle af kanalerne ligger på lavere frekvenser end 346000, så jeg synes det er noget fis at Stofa skriver man skal starte ved 346000.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 08-Oktober-2011 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Og det var netop nødvendig i mit tilfælde da nogle af kanalerne ligger på lavere frekvenser end 346000, så jeg synes det er noget fis at Stofa skriver man skal starte ved 346000.

Flemming

Det skriver de heller ikke - de skriver du skal lave en netværkssøgning - og den skal altid være på netop den placering. En netværkssøgning er det 99% af alle fjernsyn kan - det fortæller fjernsynet at netop lige her ligger liste over alle kanaler - og i den liste kan fjernsynet så finde frekvenserne for alle kanalerne - som kan ligge spredt ud over det hele.

Så det er jo korrekt hvad Stofa skriver - da deres vejledningerne henvender sig til alm. forbrugere.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...

Print side | Luk vindue