iprange
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=102550
Udskrevet den: 02-December-2024 kl. 12:15
Emne: iprange
Skrevet af: terminator
Emne: iprange
Skrevet den: 06-Oktober-2011 kl. 23:31
jeg ved at disse oplysninger er "hemmelige" men hvordan får jeg fat i en liste ?
til waoo
siden ens energi selvskab kan se du har flere enheder på forbindelsen hvorfor bliver man så ikke stoppet ?
jeg mener de kan se du har mere end din tv-boks på forbindelsen , så hvad forhindre dem i at lukke din forbindelse, da de kan se du "misbruger" den !!!!
|
Svar:
Skrevet af: fredvej
Skrevet den: 08-Oktober-2011 kl. 09:48
Forudsætning for nedenstående: TV-boks og PC er på samme netværk.
- Hent Wireshark på http://www.wireshark.org/ og installér det på din PC - Sæt din IPTV-boks til fjernsynet og vis et program - Start Wireshark og se hvilke UDP-pakker der kommer. Læg mærke til hvilken adresse og port de kommer fra.
TV-programmerne bliver sendt som multicast på den samme port på de forskellige IP-adresser i den IP-range du har set i Wireshark. Typisk ændres kun den sidste gruppe i IP-adressen.
|
Skrevet af: confused
Skrevet den: 08-Oktober-2011 kl. 11:45
Man må ikke stjæle, men kun vise andre hvordan de gør
------------- Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
Skrevet af: mhv_omjk
Skrevet den: 10-Oktober-2011 kl. 10:25
- Fredvej - nu spørger jeg nok dumt, men når jeg så har set hvilke UDP-adresse og port det kommer fra, kan jeg så oprette den kanal som TV-kanal i et program som F.eks Win TV eller bede Media player eller BSplayer om at åbne den specifikke UDP-stream?
------------- mhv_omjk alias Michael Hvidberg
|
Skrevet af: fredvej
Skrevet den: 21-Oktober-2011 kl. 19:13
I VLC skal man skrive adressen som udp://@123.456.789.012:3456 Hvordan andre programmer skal overtales til at fange UDP-stream ved jeg ikke.
|
|