Grotesk pris for grundpakke + Eurosport
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=102644
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 18:48
Emne: Grotesk pris for grundpakke + Eurosport
Skrevet af: quadrago
Emne: Grotesk pris for grundpakke + Eurosport
Skrevet den: 09-Oktober-2011 kl. 12:39
Bor i andelsboligforening i København, hvor vi alle er underlagt Yousees grundpakke. For et år siden kostede pakken os 48 kroner, den stiger til 85 kroner fra 1. januar. Nu vel, selvom jeg ikke ser kanalerne, kan jeg sagtens acceptere dette.
Nu er jeg blevet træt af at undvære Eurosport og det eneste jeg ser i tv, cykelsport. Det virker dog som et fuldstændig håbløst projekt at få denne kanal, til en bare nogenlunde acceptabel månedlig pris. Kan det virkelig passe at jeg skal bare fire ekstrakanaler, udover betaling for noget Youseekort-værk?
Er der ingen måder at få Eurosport alene et sted, uden at det betyder streaming fra deres egen elendige tjeneste?
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 09-Oktober-2011 kl. 13:05
Mig bekendt, så er der ingen måde at modtage de kanaler uden betaling, Hos You See er det som du skriver, skal man have tilvalgskanaler, så er det minimum 4 kanaler der skal betales for. Når man vil have sport på TV, ja så koster det.
PS: Du skal da være glad for den super lave pris på Grundpakken, her skal vi til næste år betale Kr. 156 for den.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 09-Oktober-2011 kl. 13:37
quadrago skrev:
Bor i andelsboligforening i København, hvor vi alle er underlagt Yousees grundpakke. For et år siden kostede pakken os 48 kroner, den stiger til 85 kroner fra 1. januar. Nu vel, selvom jeg ikke ser kanalerne, kan jeg sagtens acceptere dette.
Nu er jeg blevet træt af at undvære Eurosport og det eneste jeg ser i tv, cykelsport. Det virker dog som et fuldstændig håbløst projekt at få denne kanal, til en bare nogenlunde acceptabel månedlig pris. Kan det virkelig passe at jeg skal bare fire ekstrakanaler, udover betaling for noget Youseekort-værk?
Er der ingen måder at få Eurosport alene et sted, uden at det betyder streaming fra deres egen elendige tjeneste? |
Jeg har oplevet nogenlunde de samme prisstigninger på Grundpakken (Inklusive ophavsretsafgifter): 2010 38 kr. 2011 68 kr. 2012 78 kr.
Du kan hos YouSee få Eurosport som Ekstrakanal for 20 kr. Hertil kan du vælge 3 andre Ekstrakanaler til 10 kr. hver. Så har du valgt 4 kanaler for i alt 50 kr. pr. måned.
Du skal så have et YouSee kort. Det er kun en engangsudgift på 100 kr. Du skal også bruge et CA-modul (kortlæser). Det koster 400-500 kr. (engangsudgift).
------------- Venlig hilsen, Vilhelm
|
Skrevet den: 09-Oktober-2011 kl. 14:02
Det var heldigvis knap så galt som jeg havde frygtet. Troede at Youseekortet også forudsatte en abonnementsafgift. Kunne reelt nøjes med en brugt Youseeboks, engangsudgiftet for kortet og så en månedlig afgift for de fire ekstrakanaler - og være kørende derfra?
|
Skrevet den: 09-Oktober-2011 kl. 14:20
quadrago skrev:
Det var heldigvis knap så galt som jeg havde frygtet. Troede at Youseekortet også forudsatte en abonnementsafgift.
|
Det var i gamle dage. Læs indtil indeværende måned, nu er der jo indført fritvalg, så tingene forholder sig anderledes nu.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 09-Oktober-2011 kl. 14:32
quadrago skrev:
Det var heldigvis knap så galt som jeg havde frygtet. Troede at Youseekortet også forudsatte en abonnementsafgift. Kunne reelt nøjes med en brugt Youseeboks, engangsudgiftet for kortet og så en månedlig afgift for de fire ekstrakanaler - og være kørende derfra? | Ja, netop.
Du kan måske have glæde af at læse mere i min http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=5707 - Guide til digitalt kabel-tv hos YouSee som er helt up-to-date.
|
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 09-Oktober-2011 kl. 14:36
quadrago skrev:
Det var heldigvis knap så galt som jeg havde frygtet. Troede at Youseekortet også forudsatte en abonnementsafgift. Kunne reelt nøjes med en brugt Youseeboks, engangsudgiftet for kortet og så en månedlig afgift for de fire ekstrakanaler - og være kørende derfra?
|
Helt rigtigt opfattet.
------------- Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
Skrevet den: 09-Oktober-2011 kl. 20:17
Tak for hjælpen. Det er stadig en helt vanvittig pris jeg ender med at betale for én kanal, men betydeligt bedre end jeg havde forventet.
|
Skrevet den: 09-Oktober-2011 kl. 20:25
En kanal.? Eurosport har da 2 Kanaler og de er begge også i HD.
|
Skrevet den: 09-Oktober-2011 kl. 21:33
Ja, hvis trådstarter ønsker Eurosport og Eurosport 2, må han bestille dem begge. De koster hver 20 kr., og for den pris får han leveret både SD-version og HD-version af kanalerne.
|
Skrevet den: 09-Oktober-2011 kl. 23:40
Er nu kommet så langt at det er lykkedes mig at logge ind på Yousees kanalvalgsside. Her kan jeg rigtig nok vælge ES1 og ES2 til 20,-. Tilgengæld kan jeg også vælge ES1 HD og ES2 HD til 20,-.
Så er det spørgsmålet om det er deres teknik som ikke helt afspejler virkeligheden, eller hemmeligheden blot er at købe ES1 HD.
|
Skrevet den: 10-Oktober-2011 kl. 00:13
quadrago skrev:
Er nu kommet så langt at det er lykkedes mig at logge ind på Yousees kanalvalgsside. Her kan jeg rigtig nok vælge ES1 og ES2 til 20,-. Tilgengæld kan jeg også vælge ES1 HD og ES2 HD til 20,-.
Så er det spørgsmålet om det er deres teknik som ikke helt afspejler virkeligheden, eller hemmeligheden blot er at købe ES1 HD. |
Bestillingssystemet er måske ikke ideelt. Det er lige taget i brug.
Men vælg ES1 HD og ES2 HD, hvis du vil have begge. De koster hver 20 kr. Så får du adgang til disse og til ES1 og ES2 (SD-kanalerne har samme indhold som HD-kanalerne og følger gratis med). Find så et par andre kanaler og lav din bestilling.
Er du usikker, så ring til Kundeservice, 80 80 40 40, eler gå til en TDC-butik eller YouSee-forhandler.
|
|