Print side | Luk vindue

Konverter .vob til .???

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: KiSS udstyr
Forumbeskrivelse: Det tidligere danske mærke KiSS
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=102661
Udskrevet den: 26-Juni-2022 kl. 10:41

Emne: Konverter .vob til .???
Skrevet af: Hr. K
Emne: Konverter .vob til .???
Skrevet den: 09-Oktober-2011 kl. 17:14
Hej Forum

Så døde min Kiss DP-558 omsider efter måneders dødskamp...Cry

Jeg har valgt en Samsung BD-D8900N som dens afløser og den er bestilt. Jeg står imidlertid med en PC fuld af overførte fjernsynsoptagelser fra KISS'en i .vob formatet. Jeg kan selvfølgelig brænde disse filer på DVD og se på min nye Samsung, men det ville måske være smartere at konvertere filerne til et format som Samsung'en kan læse (jeg regner ikke med at den kan læse .vob) og lægge optagelserne på min dlna-"NAS" (egentlig usb-disk tilsluttet router, men den skulle understøtte dlna).

Spørgsmålet er så hvilket format der er egnet til formålet og om I kan anbefale et godt gratis program til opgaven - gerne et som kan massekonvertere filerne i een arbejdsgang.

Ideer og råd modtages gerne.

Niels

Svar:
Skrevet af: Der Alte
Skrevet den: 09-Oktober-2011 kl. 19:16
Gratis-programmet SUPER kan det, du efterspørger, incl. batch kørsel i een arbejdsgang
Hvis Samsung'en ikke er glad for .vob filer, kunne du overveje at konvertere til standard .mpg. Jeg gætter på, at SUPER kan gøre det uden af re-encode, altså uden tab af kvalitet.

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 10-Oktober-2011 kl. 08:39
VOB er i bund og grund MPEG. Prøv blot at omdøbe en af filerne og se om Samsungen kan afspille den. Du mister dog eventuelle ikke fastbrændte undertekster ved en omdøbning.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox DVB-C/T2/S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet af: Blueyed1
Skrevet den: 11-Oktober-2011 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Hr. K Hr. K skrev:

Hej Forum

Så døde min Kiss DP-558 omsider efter måneders dødskamp...Cry

Jeg har valgt en Samsung BD-D8900N som dens afløser og den er bestilt. Jeg står imidlertid med en PC fuld af overførte fjernsynsoptagelser fra KISS'en i .vob formatet. Jeg kan selvfølgelig brænde disse filer på DVD og se på min nye Samsung, men det ville måske være smartere at konvertere filerne til et format som Samsung'en kan læse (jeg regner ikke med at den kan læse .vob) og lægge optagelserne på min dlna-"NAS" (egentlig usb-disk tilsluttet router, men den skulle understøtte dlna).

Spørgsmålet er så hvilket format der er egnet til formålet og om I kan anbefale et godt gratis program til opgaven - gerne et som kan massekonvertere filerne i een arbejdsgang.

Ideer og råd modtages gerne.

Niels

Jeg er nysgerrig, hvordan døde din KiSS? (jeg kunne godt bruge et DVD-drev/reservedele til min Kiss).

Med en Samsund BD-8900N kan man vel ikke hive optagelserne ud som man kunne med Kissen og heller ikke lægge nogle film/musik på ? Optagelserne er vel stavnsbundet i optageren.

/blueyed1

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-Oktober-2011 kl. 19:13

Ja, det er ikke muligt andet end Analogt at flytte optagelser fra den.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 08:44
Min KISS døde helt og aldeles. Den kunne ikke tænde og stod bare og småklikkede.
Blueeyed1: Du er velkommen til at få den til reservedele, hvis du kommer og henter den (Taastrup), men den har nu stået udenfor i en overdækket trailer i et par dage, så den er måske lidt medtaget.

Ang. gamle KISS-optagelser så forsøger jeg at lægge dem på en usb-harddisk tilsluttet min router. Så kan BD-D8900N afspille det via dlna. Jeg forsøgte kort imorgens og den kunne faktisk tilsyneladende afspille .vob filen direkte. Dog kunne den ikke spole.

Mig bekendt kan man ikke få (nye) optagelser ud af BD-D8900N og jeg kan sandsynligvis heller ikke lægge de gamle KISS-optagelser ind.

/ Hr. K

Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 10:36
Hej Hr. K

Det lyder som om disken er gået.

Jeg er mest interesseret i indmaden, dvs. DVD drev evt. strømforsyning, bundkort, hvis de ikke skulle fejle noget,. Jeg er ligeglad med kabinettet.

Måske kan jeg få en til at afhente den, jeg vender lige tilbage.

PS: Taasrup, det er på Sjælland ikk?

/Blueyed1

Skrevet den: 15-Oktober-2011 kl. 14:23
Det viser sig at BD-D8900N godt kan afspille både .vob og .mpg, men den kan ikke spole i dem. Man kan godt spole i .avi-filer så jeg vil gerne konvertere mine vob filer til avi. Jeg har forsøgt med SUPER som anbefalet ovenfor, men jeg får hele tiden fejlmeddelelser. Er det nogle meget specielle indstillinger man skal bruge?

/ Hr. K

Skrevet den: 17-November-2011 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Hr. K Hr. K skrev:

Min KISS døde helt og aldeles. Den kunne ikke tænde og stod bare og småklikkede.
Blueeyed1: Du er velkommen til at få den til reservedele, hvis du kommer og henter den (Taastrup), men den har nu stået udenfor i en overdækket trailer i et par dage, så den er måske lidt medtaget.

Ang. gamle KISS-optagelser så forsøger jeg at lægge dem på en usb-harddisk tilsluttet min router. Så kan BD-D8900N afspille det via dlna. Jeg forsøgte kort imorgens og den kunne faktisk tilsyneladende afspille .vob filen direkte. Dog kunne den ikke spole.

Mig bekendt kan man ikke få (nye) optagelser ud af BD-D8900N og jeg kan sandsynligvis heller ikke lægge de gamle KISS-optagelser ind.

/ Hr. K

Det var strømforsyningen der var defekt... en god ven har fixet den, så den endte ikke med at blive til reservedele, endnu!

/Blueyed1

Print side | Luk vindue