Print side | Luk vindue

Sådan får du Spotify på Sonos

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=102767
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 20:04


Emne: Sådan får du Spotify på Sonos
Skrevet af: kris
Emne: Sådan får du Spotify på Sonos
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 12:55

….man installerer bare herfra: http://www.spotify.com/dk/ - http://www.spotify.com/dk/

 

MEN: Spotify forlanger, at man har en facebook-konto, så åbn (eller opret) din facebook, inden du følger linket – så går det hurtigere med oprettelsen. På et tidspunkt bliver man spurgt, om man vil logge ind med jeres facebook-data - det gjorde jeg bare. Man skal vælge premium-abonnementet (99 kr./mnd) – det er kravet for at få adgang til Spotify og 15 mio. numre direkte fra Sonos controlleren.

 

Husk også til sidst at nedfælde Spotify-username (9 cifre), der står på skærmen, og bestil passwordet (sendes til ens mail) – username og password skal nemlig bruges, når man aktiverer Spotify i Sonos (det er altså IKKE ens facebook-usernavn og password, der skal bruges ved aktivering). Aktivering i Sonos sker således: Åbn desktop-Sonos-controllen (Sonos på pc’en), gå ind i music -> set up services -> add og vælg så Spotify i listen og tryk ’næste’ og følg anvisningerne (herunder indtastning af brugernavn og password). SÅ ER SPOTIFY AT FINDE PÅ CONTROLLEREN (og alle de enheder, hvor man har Sonos-app'en installeret: iPad, iPod Touch, iPhone).

 

Ekstra: Download også Spotifys iPhone app – så har man også adgang til de 15 mio. numre, når man er på farten væk fra hjemmets trygge Sonos-rammer.

 
/kris


-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R



Svar:
Skrevet af: hattinglarsen
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 13:21
Hvem betaler for trafikken når man er på farten..???


Skrevet af: kris
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 13:45
...det gør du via dit mobilabonnement... så tjek det på forhånd!
 
/kris


-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R


Skrevet af: hattinglarsen
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 14:12
OK... for med TDC play er det nemlig ikke mig der betaler da det er et tdc abonnement, der er det faktisk TDC der gør det. :-)


Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 14:36
Kan yousee play du med sonos eller squeezebox

-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44


Skrevet af: kris
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 14:38
Ikke med Sonos - ved ikke med Squeezebox, men det tror jeg nu heller ikke...

-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R


Skrevet af: olandski
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 14:54
Hi Kris. Tak for indlæget.
Et kort spørgsmål. Er dit Sonos anlæg oprettet dansk eller amerikansk?


Skrevet af: kris
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 14:56
...siden i dag dansk! for nu behøver jeg jo ikke gemme mig mere!
 
/kris


-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R


Skrevet af: hattinglarsen
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 14:59
Har du prøvet Rhapsody..?? Det har jeg på mit nuværende setup til 10 USD om måneden. bortset fra åbenlyse mangler i dansk musik er det ganske fremragende..
 
Jeg spekulere hvordan forskellen mellem de 2 services er.


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 15:03
Kan Rhapsody downloade til kort og spille offline? En af forskellene er sikkert at Spotify har en fedt interaktion med Facebook. der er allerede kommet adskillige sure opstød om at man skal have FB profil for at få spotify men det sociale aspekt af spotify er fedt. Man kan f.eks. dele spillelister med FB-vennerne og den vej inspirere hindanden!


Skrevet af: kris
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 15:07
Brugte Rhapsody indtil for to måneder siden hvor mit dankort skulle udskiftes - og så røg min automatiske månedsbetaling pga nyt kortnummer... siden lykkedes det mig aldrig at snyde Sonos til at lukke Rhapsody ind igen! De to services ligner hinanden, men så vidt jeg kan se, mangler Spotify en rigtig god ting, som jeg brugte meget med Rhapsody: De prædifinerede musiklister (70'er-hit, hård rock, aktuelle hits osv.osv.osv). Så vidt jeg ved streamer Rhapsody kun 196 kbit/s mod Spotifys 320 kbit/s.
 
/kris


-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R


Skrevet af: dynrambo
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

...siden i dag dansk! for nu behøver jeg jo ikke gemme mig mere!
 
/kris

Hej Kris,

Jeg har en engelsk Spotify konto - hvordan skifter man til en dansk?
Jeg vil gerne undgå at skulle oprette alle mine spillelister igen...




Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Brugte Rhapsody indtil for to måneder siden hvor mit dankort skulle udskiftes - og så røg min automatiske månedsbetaling pga nyt kortnummer... siden lykkedes det mig aldrig at snyde Sonos til at lukke Rhapsody ind igen! De to services ligner hinanden, men så vidt jeg kan se, mangler Spotify en rigtig god ting, som jeg brugte meget med Rhapsody: De prædifinerede musiklister (70'er-hit, hård rock, aktuelle hits osv.osv.osv). Så vidt jeg ved streamer Rhapsody kun 196 kbit/s mod Spotifys 320 kbit/s.
 

/kris

Spotify's søgefunktion er ret fed. man søger f.eks. bare på playlist og så kommer der et hav af spillelister som andre brugere har oprettet. Her finder man så en 70'er playlist!
Spotify premium tilbyder 160 kbit/s på mobil og 320 kbit/s på andre devices.


Skrevet af: kris
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af dynrambo dynrambo skrev:

Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

...siden i dag dansk! for nu behøver jeg jo ikke gemme mig mere!
 
/kris

Hej Kris,

Jeg har en engelsk Spotify konto - hvordan skifter man til en dansk?
Jeg vil gerne undgå at skulle oprette alle mine spillelister igen...


Fra forsiden af sonos.com logger du ind på din account (øverst til højre) og ændrer land til danmark. EDIT - HAVDE IKKE DIN BESKED RIGTIGT - SORRY... ved ikke hvordan man ændrer en engelsk account, men det står sikkert her: http://www.spotify.com/dk/help/faq/account/how-can-i-change-my-country-setting/ - http://www.spotify.com/dk/help/faq/account/how-can-i-change-my-country-setting/
 
/kris


-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R


Skrevet af: kris
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Brugte Rhapsody indtil for to måneder siden hvor mit dankort skulle udskiftes - og så røg min automatiske månedsbetaling pga nyt kortnummer... siden lykkedes det mig aldrig at snyde Sonos til at lukke Rhapsody ind igen! De to services ligner hinanden, men så vidt jeg kan se, mangler Spotify en rigtig god ting, som jeg brugte meget med Rhapsody: De prædifinerede musiklister (70'er-hit, hård rock, aktuelle hits osv.osv.osv). Så vidt jeg ved streamer Rhapsody kun 196 kbit/s mod Spotifys 320 kbit/s.
 

/kris

Spotify's søgefunktion er ret fed. man søger f.eks. bare på playlist og så kommer der et hav af spillelister som andre brugere har oprettet. Her finder man så en 70'er playlist!
Spotify premium tilbyder 160 kbit/s på mobil og 320 kbit/s på andre devices.
 
Åh tak - skal lige lære det...Smile


-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 19:12
Et søge tip fra spotify hjemmeside:
Can I make more advanced searches? Yes, you can search for genres by writing genre: followed by the genre you want to find, likegenre:Trip-hop. You can do the same thing with release years for albums by writing year: and the year you want. You can even specify a range, likeyear:1979-1982. Other searches to play with areartist:, album: andtrack:. There are some more examples in this page. %20 -


Skrevet af: sorensen
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 20:07
jeg får ved mange nummer besked unable to play hvorfor gør den det?


Skrevet af: olandski
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 22:01
Så nu kører både Rhapsody og Spotify på mit Sonos....Cool stuff.
Min Sonos konto er stadigvæk en US konto, men den havde ingen problemer med at connecte til en dansk Spotify.


Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 13-Oktober-2011 kl. 21:15

Hvorfor er det ikke muligt at browse musik i Spotify?

Jeg synes det ville være fedt med mulighed for at browse forskellige kategorier, årstal, lande, mv. og en oversigt over de 25 nyeste albums.
 
Når man altid skal søge, finder man jo kun den musik man allerede kender Cry


-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: Ghidora
Skrevet den: 14-Oktober-2011 kl. 17:16
hmm satte spotify op på min sonos den anden dag og det virkede som det skulle... men i dag kan jeg slet ikke vælge spotify på sonos eller tilføje det igen under services? hvad gør man så lige?

-------------
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid


Skrevet af: henjorg
Skrevet den: 29-Oktober-2011 kl. 13:24
det gik lidt stærkt ved min instaltion jeg har ikke modtaget usernavn eller kode er der nogle der ved hvordan jeg kan skaffe den ?????
 
med venlig hilsen
henrik


Skrevet af: jimmi80
Skrevet den: 29-Oktober-2011 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af olandski olandski skrev:

Så nu kører både Rhapsody og Spotify på mit Sonos....Cool stuff.
Min Sonos konto er stadigvæk en US konto, men den havde ingen problemer med at connecte til en dansk Spotify.


Vil du være rar at forklare hvordan du har fået det til at lykkedes? Vil nemlig ikke af med rhapsody. Skal man have premium abonnement hos spotify eller hvad?


Skrevet af: kris
Skrevet den: 29-Oktober-2011 kl. 13:41
Henjorg: log in på din spotify account og klik på 'set password for your devices'

/kris

-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R


Skrevet af: henjorg
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 12:33
hej chris
 
det kan jeg simpelt hen ikke finde
 
spotify kører som det skal men kun ud på min pc :(
 
det er de koder jeg fik på mail som jeg var så dum at slætte gider du hjæple mig igen
 
på forhånd tak


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 12:37
Som kris skriver: så klarer du det selv, jeg roede selv lidt rundt med det, men oprettede selv en kode, og var hurtigt kørende


Skrevet af: kris
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af henjorg henjorg skrev:

hej chris
 
det kan jeg simpelt hen ikke finde
 
spotify kører som det skal men kun ud på min pc :(
 
det er de koder jeg fik på mail som jeg var så dum at slætte gider du hjæple mig igen
 
på forhånd tak
1. surf hen til spotify.dk
2. log in med din facebook-profil
3. klik på dit navn øverst til højre og vælg 'edit profile'
4. klik på 'set a password for devices' i øverste afsnit
/kris


-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R


Skrevet af: dynrambo
Skrevet den: 11-Oktober-2012 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Oprindeligt skrevet af dynrambo dynrambo skrev:

Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

...siden i dag dansk! for nu behøver jeg jo ikke gemme mig mere!
 
/kris

Hej Kris,

Jeg har en engelsk Spotify konto - hvordan skifter man til en dansk?
Jeg vil gerne undgå at skulle oprette alle mine spillelister igen...


Fra forsiden af sonos.com logger du ind på din account (øverst til højre) og ændrer land til danmark. EDIT - HAVDE IKKE DIN BESKED RIGTIGT - SORRY... ved ikke hvordan man ændrer en engelsk account, men det står sikkert her: http://www.spotify.com/dk/help/faq/account/how-can-i-change-my-country-setting/ - http://www.spotify.com/dk/help/faq/account/how-can-i-change-my-country-setting/
 
/kris


Hej Kris,

Mange tak for hjælpen - det var faktisk meget nemt da jeg fulgte dit link! :)

God dag!



Print side | Luk vindue