Den nye WD TV Live - til DK?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=102769
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 08:51
Emne: Den nye WD TV Live - til DK?
Skrevet af: C K N
Emne: Den nye WD TV Live - til DK?
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 13:12
Western Digital er kommet med en ny udgave af WD TV Live, men kan ikke rigtigt finde ud af om den kommer til DK, eller den kun er forbeholdt US?
Overvejer den "gamle" med ved evt. ikke om jeg skal vente...
|
Svar:
Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 14:35
Hvad er der nyt ved den, spørger jeg nysgerrigt
------------- LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
Skrevet af: len61
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 14:46
Trådløs ,med fjernbetjening og UI, ala' wd hub. Kan se de viser netflix på Promo ,men det er kun for amerikanske brugere, så ved ikke hvornår der kommer en til EU, og resten af verden ?
------------- Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's
|
Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 15:44
Og så understøtter den også Spotify
|
Skrevet af: broholm
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 16:14
Komplett for den til 795, så den kommer til dk
|
Skrevet den: 12-Oktober-2011 kl. 18:46
Ok, det er da fint, hvis den er undervejs...
Jeg har ikke selv noget at bruge wifi til. Men Spotify, kunne måske være interessant...
Jeg skal primært bruge den til at afspille min dvd-samling, som ligger direkte kopieret på disk... Hvordan er den gamle til at vise billeder?
|
Skrevet af: Recordman
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 02:51
Jeg overvejer denne her fine kasse. Jeg bruger en kablet forbindelse, så har i princippet ikke noget at bruge Wifi-delen til, men synes det nye interface ser nydeligt ud.
Er der nogen der allerede har erfaringer, og kan sige lige lidt om denne udgave i forhold til de andre WD mediaplayers![Question Question](smileys/smiley25.gif)
|
Skrevet af: Madz
Skrevet den: 31-Oktober-2011 kl. 09:43
Har også lige bestilt en. http://www.youtube.com/watch?v=awBXpQv3cAI - http://www.youtube.com/watch?v=awBXpQv3cAI http://www.youtube.com/watch?v=Jyg-hvStbSI&feature=related - http://www.youtube.com/watch?v=Jyg-hvStbSI&feature=related
Den ser nu meget lovende ud i forhold til den gamle..
|
Skrevet af: mhv_omjk
Skrevet den: 31-Oktober-2011 kl. 10:06
- Jeg synes dog det var lidt ærgeligt at der ikke er mulihed for at slutte et analpgt TV til den, for så havde jeg fundet svaret på hvad jeg skulle have som afløser DVDen.
Men ser ellers fedt ud.
------------- mhv_omjk alias Michael Hvidberg
|
Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 31-Oktober-2011 kl. 10:33
Du kan da fint sætte den til et "analogt TV" der er composit AV udgang, så det er bare om at finde de rigtige stik. Men du kan da ikke bruge den som afløser for din DVD, der er jo ikke noget drev i den !
|
Skrevet af: Moushi
Skrevet den: 31-Oktober-2011 kl. 11:01
Ser spændende ud. Så mangler der bare en brugbar App til iPhonen - gider ikke have TV'et tændt for at kunne spille musik.
|
Skrevet den: 31-Oktober-2011 kl. 20:37
Jeg har nu læst denne lange tråd på Avforums: http://%20www.avforums.com/forums/streamers-network-media-players/1524870-wdtv-live-new-version.html - http://www.avforums.com/forums/streamers-network-media-players/1524870-wdtv-live-new-version.html Det er overvejende positive ting der berettes hos den kræsne flok, så derfor må den afløse min gamle Xtreamer med ventilator-problemer.
Men er der nogen på lager i danske butikker![Question Question](smileys/smiley25.gif) Sig til hvis i finder et sted med fornuftig pris, og varen på lager
|
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 31-Oktober-2011 kl. 20:48
Moushi skrev:
Ser spændende ud. Så mangler der bare en brugbar App til iPhonen - gider ikke have TV'et tændt for at kunne spille musik. |
¨den understøtter DLNA, så derfra kan du jo styre musikken, det kan og gør jeg dog med serier. med burde jo være præcis det samme med musik.
|
Skrevet af: BusinessBo
Skrevet den: 31-Oktober-2011 kl. 20:58
pendec skrev:
Moushi skrev:
Ser spændende ud. Så mangler der bare en brugbar App til iPhonen - gider ikke have TV'et tændt for at kunne spille musik. |
¨den understøtter DLNA, så derfra kan du jo styre musikken, det kan og gør jeg dog med serier. med burde jo være præcis det samme med musik. |
Det skal jeg lige forestå rigtig.. Kan du styre boksen med din fon ?
------------- Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
|
Skrevet den: 31-Oktober-2011 kl. 21:23
BusinessBo skrev:
pendec skrev:
Moushi skrev:
¨den understøtter DLNA, så derfra kan du jo styre musikken, det kan og gør jeg dog med serier. med burde jo være præcis det samme med musik. |
Det skal jeg lige forestå rigtig.. Kan du styre boksen med din fon ? |
måske ikke helt som du siger det.. DLNA gør jeg kan sende et musik nr fra en NAS med DLNA til min WDTV som er tilsluttet anlægget. så via en app (android/iPhone) kan du så sende fra DLNA-A til DLNA-B. Når WDTV er DLNA client og server, vil du kunne afspille musik fra lokal lagr eller en tilsluttet NAS (som altså skal køre DLNA) og afspille det på din wdtv. DLNA service delen kan jo også være din PC eller anden enhed. men nej, det er ikke et direkte alternativ til bruger interface men når wdtv skal afspille musik på anlægget, bliver det nok det tætteste man kan komme noget uden tv't tændt. på android vil IMediashare (som vist også findes til iPhone) kunne bruges.
|
Skrevet af: BusinessBo
Skrevet den: 31-Oktober-2011 kl. 22:37
pendec skrev:
BusinessBo skrev:
pendec skrev:
Moushi skrev:
Det skal jeg lige forestå rigtig.. Kan du styre boksen med din fon ? |
måske ikke helt som du siger det.. DLNA gør jeg kan sende et musik nr fra en NAS med DLNA til min WDTV som er tilsluttet anlægget. så via en app (android/iPhone) kan du så sende fra DLNA-A til DLNA-B. Når WDTV er DLNA client og server, vil du kunne afspille musik fra lokal lagr eller en tilsluttet NAS (som altså skal køre DLNA) og afspille det på din wdtv. DLNA service delen kan jo også være din PC eller anden enhed. men nej, det er ikke et direkte alternativ til bruger interface men når wdtv skal afspille musik på anlægget, bliver det nok det tætteste man kan komme noget uden tv't tændt. på android vil IMediashare (som vist også findes til iPhone) kunne bruges. |
Så den kan bruges som en slags fjernbetjening.. Det lyder sku da vold nice.
Hvordan er youtube på denne? Kan den vise HD videoer ?
------------- Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
|
Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 31-Oktober-2011 kl. 23:14
BusinessBo skrev:
Så den kan bruges som en slags fjernbetjening.. Det lyder sku da vold nice.
Hvordan er youtube på denne? Kan den vise HD videoer ? |
Man kan bruge et UPNP plugin i foobar2000 til at sende musik til wd tv live ( i hvert fald den "gamle"). Lidt på samme måde som itunes med en airport express. Dog langt fra lige så elegant. Det er pænt irriterende at se youtube på en wd tv, da mange videoer ikke må vises på et TV. Især musikvideoer er ofte begrænset af udbyderne til kun at kunne vises på en computer. Det værste er at videoer der ikke må spilles dukker op i søgningerne og man får så en besked om at de ikke kan spilles når man sætter dem i gang. Ufatteligt men sandt ![Confused Confused](smileys/smiley5.gif) MVH
|
Skrevet den: 31-Oktober-2011 kl. 23:20
på den gamle burde WDXLTV så løse det og HD youtube?
|
Skrevet den: 31-Oktober-2011 kl. 23:28
pendec skrev:
på den gamle burde WDXLTV så løse det og HD youtube? |
Pas.. Har ikke prøvet. Jeg har prøvet at køre med WDLXTV en kort overgang, men jeg synes simpelthen at boksen blev for sløv af det, så jeg gik tilbage til fabriksfirmware. Er pt på 1.04.22 da den nyeste (1.06.15) firmware er helt vild buggy. I det hele taget har jeg været lidt skuffet over de seneste firmwares til wd tv live. Med lidt held er dem til den nye boks bedre. MVH
|
Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 01-November-2011 kl. 01:05
Hvad er der buggy ved den nye firmware? Jeg har ikke oplevet nogle endnu. Synes det er rart, de har rettet det problem der var, med at vælge undertekster...
|
Skrevet den: 01-November-2011 kl. 01:36
Match video frame rate virker ikke. Sidste firmware hvor det virkede var 1.04.X, som vist er omkring et halvt år gammel. Det lader til at der er lidt forskelligt om det virker eller ej, alt efter hvilket tv man har. Der er til syneladende mange der har problemet.1.06.15 laver også rod i NTFS filsystemet. Jeg ved ikke om det er på alle diske, men jeg havde problemet og måtte reparere filsystemet hver gang jeg tilsluttede min usb disk til en win 7 maskine. Ellers har jeg oplevet at den crashede når den blev tilsluttet min projektor. Alt i alt virker 1.04.22 langt mere stabil. Det eneste jeg savner ved den er at man ikke kan angive hvilke audioformater man kan dekode eksternt, sådan som man kan i 1.06.15. Det er en super praktisk feature.
|
Skrevet den: 02-November-2011 kl. 23:49
Så tog jeg springet og bestilte hos Dustinhome, der var det eneste sted jeg kunne finde den på lager, og til rimelig pris.
Glæder mig til at modtage mit nye legetøj! ![Tongue Tongue](smileys/smiley17.gif)
|
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 07:20
Min skulle også komme med posten idag fra dustin
|
Skrevet af: Treated
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 08:27
lyder sku da rigtig fed den der, kan den afspille IPTV også??
|
Skrevet af: SørenR
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 10:15
Madz skrev:
Min skulle også komme med posten idag fra dustin ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) |
Det lyder spændende. Kan du måske smide et par ord op, om hvordan brugergrænse fladen ser ud i forhold til den gamle grænseflade som jeg synes var lidt trist ?.
------------- Søren Riis
|
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 13:14
SørenR skrev:
Madz skrev:
Min skulle også komme med posten idag fra dustin ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) |
Det lyder spændende. Kan du måske smide et par ord op, om hvordan brugergrænse fladen ser ud i forhold til den gamle grænseflade som jeg synes var lidt trist ?. |
Du kan se det i de film jeg postet tidligere i tråden
|
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 15:00
Har sku også lige bestilt ved Dustin... Håber jeg har valgt rigtigt... ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
Fik ordrebekræftigelse kl 12.28, kl 14.06 var pakken afsendt...
|
Skrevet af: marlar
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 15:51
Er dette den nye boks I taler om : http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?q=wd+tv+live&sp=all&pid=643531 - http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?q=wd+tv+live&sp=all&pid=643531
Eller er det den gamle version?
|
Skrevet af: SørenR
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 16:04
marlar skrev:
Er dette den nye boks I taler om : http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?q=wd+tv+live&sp=all&pid=643531 - http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?q=wd+tv+live&sp=all&pid=643531
Eller er det den gamle version?
|
det er den gamle - det er denne her http://www.dustinhome.dk/western-digital-tv-hd-live-media-player-wifi/product/5010610641 - http://www.dustinhome.dk/western-digital-tv-hd-live-media-player-wifi/product/5010610641
------------- Søren Riis
|
Skrevet af: EHansen
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 16:35
desværre ikke samme chipset som deres USA udgivelse, så den kommer aldrig til at køre Netflix eller HuluPlus og lign... skal dette være med, så skal boksen købes på ebay.
Interfacet er dog helt fint, det er det samme som WDTV LIVE HUB udgivelsen.
|
Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 19:17
Fik min gen. 3 igår og har ikke helt gennemtestet den endnu. Men den streamer ihvertfald 720P trådlöst uden problem ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) GUI er flot og har fornuftig hastighed. Har fundet en app till Android (WDTV MediaPlayers Remote) men den kräver telnet aktiveret på wd tv. Kan man göre det i orginal firmwaren?
|
Skrevet af: Theilo
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 21:15
På wdtv live hub kan det gøres med original firmware, og mener det er samme på gen 3, men har ikke set noget om det endnu, som bekræfter det Theilo
|
Skrevet af: MortenP
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 21:30
har den nye automatisk hentning af covers til film osv. (movie sheets?)
|
Skrevet af: Lars_M
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 21:32
Kan du overtales til at teste om nogle af alle de fejlene fra WDTV Live er rettet?
|
Skrevet af: dynrambo
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 21:57
Jeg er også meget interesseret i at vide om den selv henter IMDB info og movie sheets....
|
Skrevet den: 04-November-2011 kl. 10:50
Hej ejere af version 3. Er der en af jer der kan bekræfte om den har funktionen "match video frame rate" og at det virker? Funktonen virker ikke på min version 2 og jeg ville egentlig gerne over på trådløs så måske man skulle over veje en ny. MVH
|
Skrevet af: marlar
Skrevet den: 04-November-2011 kl. 10:52
EHansen skrev:
desværre ikke samme chipset som deres USA udgivelse, så den kommer aldrig til at køre Netflix eller HuluPlus og lign... skal dette være med, så skal boksen købes på ebay. |
Hvis man så gør det, køber USA-udgaven, er der så nogle ting der virker ikke her i DK?
|
Skrevet den: 04-November-2011 kl. 22:46
I princippet skulle wd tv live G3 kunne vise moviesheets ligesom wd tv hub, nogle der har fået det til at virke? Theilo
|
Skrevet af: EHansen
Skrevet den: 05-November-2011 kl. 12:19
marlar skrev:
EHansen skrev:
desværre ikke samme chipset som deres USA udgivelse, så den kommer aldrig til at køre Netflix eller HuluPlus og lign... skal dette være med, så skal boksen købes på ebay. |
Hvis man så gør det, køber USA-udgaven, er der så nogle ting der virker ikke her i DK?
| nej, det er kun chippen til forskel.
|
Skrevet den: 08-November-2011 kl. 08:10
Theilo skrev:
I princippet skulle wd tv live G3 kunne vise moviesheets ligesom wd tv hub, nogle der har fået det til at virke? Theilo |
Ja, det virker. Når du har mappen, hvori filmen ligger markerer du den og trykker options. Derefter trykker du "Get movie contens" Data gemmes lokalt under filmen. Alt er dog på engelsk. Den kan fx. godt finde Adams Æbler, men den bliver omdøbt til Adams Apples. Skal lige have fundet ud af om man kan omdøbe det tilbage...
Nogen gange skal man rodde lidt med navnet for at den kan finde info... Men ellers synes jeg det virker ok... ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet af: Frillen
Skrevet den: 08-November-2011 kl. 11:50
C K N skrev:
Theilo skrev:
I princippet skulle wd tv live G3 kunne vise moviesheets ligesom wd tv hub, nogle der har fået det til at virke? Theilo |
Ja, det virker. Når du har mappen, hvori filmen ligger markerer du den og trykker options. Derefter trykker du "Get movie contens" Data gemmes lokalt under filmen. Alt er dog på engelsk. Den kan fx. godt finde Adams Æbler, men den bliver omdøbt til Adams Apples. Skal lige have fundet ud af om man kan omdøbe det tilbage...
Nogen gange skal man rodde lidt med navnet for at den kan finde info... Men ellers synes jeg det virker ok... ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif) |
Hvis den ellers bruger samme xml format som WDTV Live Hub, så har jeg lavet et program, hvor man kan redigere eller oprette film info fra bunden - Du kan læse mere om det og downloade det her:
http://community.wdc.com/t5/WD-TV-Live-Hub-General/WDTV-Live-Hub-XML-Editor-Version-1-0-0-1-Released/td-p/176892 - http://community.wdc.com/t5/WD-TV-Live-Hub-General/WDTV-Live-Hub-XML-Editor-Version-1-0-0-1-Released/td-p/176892
------------- Hver eneste dag er fyldt med muligheder, hvis bare man åbner øjnene for det.
|
Skrevet den: 08-November-2011 kl. 16:29
Det lyder godt med moviesheets Jeg har lige lånt en kollega s med hjem og skal til at rode med den i aften.
Theilo
|
Skrevet den: 09-November-2011 kl. 09:10
Nu kom der firmwareopdatering i går og herefter viser den ikke billeder under Movies mere... (thumbnails)??? Har prøvet at slette op opdatere info, men lige meget hjælper det... Andre der oplever det?
|
Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 09-November-2011 kl. 10:02
C K N skrev:
Nu kom der firmwareopdatering i går og herefter viser den ikke billeder under Movies mere... (thumbnails)???
Har prøvet at slette op opdatere info, men lige meget hjælper det...
Andre der oplever det? |
Det er taget fra i den seneste firmware 1.03.10 (10/6/2011) men skulle komme med i den næste.
ellers en rigtig god afspiller fik den i går har prøvet MKV 1020/24P fra min QNAP fungerer uden problemer
jeg vil afprøve USB i aften.
|
Skrevet den: 09-November-2011 kl. 10:26
jugglerq skrev:
C K N skrev:
Nu kom der firmwareopdatering i går og herefter viser den ikke billeder under Movies mere... (thumbnails)???
Har prøvet at slette op opdatere info, men lige meget hjælper det...
Andre der oplever det? |
Det er taget fra i den seneste firmware 1.03.10 (10/6/2011) men skulle komme med i den næste.
ellers en rigtig god afspiller fik den i går har prøvet MKV 1020/24P fra min QNAP fungerer uden problemer
jeg vil afprøve USB i aften. |
Ja, det håber jeg sku det gør! Pisse træls! ![Angry Angry](smileys/smiley7.gif) Men ja, ellers en ganske fin afspiller, fik min i mandags, så er stadig ved at lege med den... Jeg kører mine film fra USB (WD Elements disk)
|
Skrevet af: Frillen
Skrevet den: 09-November-2011 kl. 14:57
C K N skrev:
Nu kom der firmwareopdatering i går og herefter viser den ikke billeder under Movies mere... (thumbnails)???Har prøvet at slette op opdatere info, men lige meget hjælper det... Andre der oplever det? |
Det samme sker på WDTV Live hub, men hvis man genstarter den fra systemmenuen, så vises alle de manglende thumbnails, måske dette også virker på WDTV Live 2011 ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
------------- Hver eneste dag er fyldt med muligheder, hvis bare man åbner øjnene for det.
|
Skrevet den: 09-November-2011 kl. 19:21
Frillen skrev:
C K N skrev:
Nu kom der firmwareopdatering i går og herefter viser den ikke billeder under Movies mere... (thumbnails)???Har prøvet at slette op opdatere info, men lige meget hjælper det... Andre der oplever det? |
Det samme sker på WDTV Live hub, men hvis man genstarter den fra systemmenuen, så vises alle de manglende thumbnails, måske dette også virker på WDTV Live 2011 ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) |
Ser ikke ud til at fungere... ![Cry Cry](smileys/smiley19.gif) -Og det var bare genstart fra menu, ikk? -og ikke reset, vel?
|
Skrevet den: 09-November-2011 kl. 20:00
Har i prøvet at slette wd tv system mappen og derefter genstarte og prøve at se. Det er velkendt på den gamle wd tv live og står også under troubleshooting på den nye Theilo
|
Skrevet af: Niller
Skrevet den: 11-November-2011 kl. 00:27
Hvad var forskellen på chippen i dk og us udgaven? Nogen der ligger inde med et link om dette?
|
Skrevet den: 15-November-2011 kl. 08:49
Jeg har fundet en test af den den får gode karakterer. så mangler vi bare at få moviesheets til at virke, jeg har fundet ud af at når man afspiller en film og sætter den på pause så kan man afhente contens info / movie sheets, men det virker ikke på alle.
http://www.legitreviews.com/article/1738/1/ - http://www.legitreviews.com/article/1738/1/
|
Skrevet den: 17-November-2011 kl. 22:02
ny Firmware,![Thumbs Up Thumbs Up](smileys/smiley20.gif) http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=1011&lang=en - http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=1011&lang=en
|
Skrevet den: 17-November-2011 kl. 23:29
jugglerq skrev:
ny Firmware,![Thumbs Up Thumbs Up](smileys/smiley20.gif) http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=1011&lang=en - http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=1011&lang=en |
Lækkert at de er forholdsvist hurtige med firmwareopdateringer. Jeg var nu godt tilfreds allerede inden, men kan se at denne update, skulle gøre det muligt at hente film- og serieinfo via netværk også. Det har der vist været meget stor efterspørgsel efter!
Jeg bruger i stedet WDTVhubgen programmet til at hente metadata og billeder. Ligger her: http://%20wdtvhubgen.codeplex.com/ - http://wdtvhubgen.codeplex.com/
Synes det fungerer langt bedre på en rigtig pc, der har noget flere kræfter. Ligesom det er noget nemmere at ændre i filnavne osv. med et rigtigt tastatur i stedet for remoten. Alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds med produktet! ![Thumbs Up Thumbs Up](smileys/smiley20.gif)
|
Skrevet den: 18-November-2011 kl. 12:26
jugglerq skrev:
ny Firmware,![Thumbs Up Thumbs Up](smileys/smiley20.gif) http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=1011&lang=en - http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=1011&lang=en |
Er Moviesheets tilbage??
|
Skrevet den: 18-November-2011 kl. 12:49
Ja Movie sheets er tilbage man skal bare huske at gøre nedenstående
You may need to re-add your server.
Go to NETWORK SETTINGS and CLEAR LOGIN INFO FOR NETWORK SHARES.
Then Log-in again, and check the ticky-mark to add to your media library.
Then, after it's added, change your content source to MY MEDIA LIBRARY.
Voila!
Tip for those interested in the Media Library feature for Network Shares:
To add / manage the Network Shares defined for the Media Library, go into
Setup > System > Media Library > Media Library Manager for Network Share
Here you can
- add/remove Network Shares for the Media Library
- change the scan options (system standby is the default), or
- See the status of each share in context of the Media Library
Also, note, only one media folder can be defined per Network Share device, but i see no limitation to add as devices as you want). This is a problem for me as i have a Videos folder, Music folder, and Photos folder in the root of my My Book Live, and i can only add one of those. I'll have to move them back to the default Public folder if i want all three in the Media Library.
|
Skrevet den: 18-November-2011 kl. 22:01
Rigtig gode tips. Det var lige hvad der skulle til. Tak for det Jugglerq.
|
Skrevet den: 19-November-2011 kl. 15:35
[/QUOTE] Jeg bruger i stedet WDTVhubgen programmet til at hente metadata og billeder. Ligger her: http://%20wdtvhubgen.codeplex.com/ - http://wdtvhubgen.codeplex.com/
Synes det fungerer langt bedre på en rigtig pc, der har noget flere kræfter. Ligesom det er noget nemmere at ændre i filnavne osv. med et rigtigt tastatur i stedet for remoten. Alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds med produktet! ![Thumbs Up Thumbs Up](smileys/smiley20.gif)
[/QUOTE]
Har prøvet at installere overstående program, men kan overhovedet ikke få det til at virke? Får en fejlmelding med at der ikke er adgang til drevet (ekstern disk, tilsluttet pc'en)
|
Skrevet den: 19-November-2011 kl. 17:53
jugglerq skrev:
Voila!
Here you can
Also, note, only one media folder can be defined per Network Share device, but i see no limitation to add as devices as you want). This is a problem for me as i have a Videos folder, Music folder, and Photos folder in the root of my My Book Live, and i can only add one of those. I'll have to move them back to the default Public folder if i want all three in the Media Library.
|
Hvad skal man gøre når man bruger en USB-disk? Kan ikke få den til at vise thumbnail/cover for mappen, der er bare sådan et "filmkamera-icon" Jeg kan trykke options for filmmappen og vælge "Get movie content" og den kan også finde og hente info. Den viser også fint info når man trykker options og vælger "View Info" Men hvorfor f..... viser den ikke coveret i selve hovedmappen mere, det gjorde out-of-the-box, inden jeg opdaterede firmware... SKOD! ![Angry Angry](smileys/smiley7.gif)
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 02:40
C K N skrev:
jugglerq skrev:
Voila!
Here you can
|
Hvad skal man gøre når man bruger en USB-disk? Kan ikke få den til at vise thumbnail/cover for mappen, der er bare sådan et "filmkamera-icon" Jeg kan trykke options for filmmappen og vælge "Get movie content" og den kan også finde og hente info. Den viser også fint info når man trykker options og vælger "View Info" Men hvorfor f..... viser den ikke coveret i selve hovedmappen mere, det gjorde out-of-the-box, inden jeg opdaterede firmware... SKOD! ![Angry Angry](smileys/smiley7.gif) |
Læste om en anden der havde problemer på et andet forum. Han manglede at installere Microsoft .NET Framework 4. Kan hentes her: http://www.microsoft.com/download/en/confirmation.aspx?displaylang=en&id=17851
Ved dog ikke om det afhjælper dit problem?
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 02:41
Hjælper det ikke at "change view" på det gule ikon oppe i højre hjørne?
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 10:00
Recordman skrev:
Læste om en anden der havde problemer på et andet forum. Han manglede at installere Microsoft .NET Framework 4. Kan hentes her: http://www.microsoft.com/download/en/confirmation.aspx?displaylang=en&id=17851
Ved dog ikke om det afhjælper dit problem? |
Dette må være i relation til programmet som skulle installeres på pc? Ja, det manglede jeg, programmet vil jo slet ikke starte uden, men en installation gav heller ikke noget...
Recordman skrev:
Hjælper det ikke at "change view" på det gule ikon oppe i højre hjørne?
|
Hjælper heller ikke... Der er ingen af de view's der giver covers på mapperne. Har lavet en reset af boxen, slettet den der wd.tv mappe på harddisken, prøvet at følge overstående gennemgang for at få det til at virke... Boxen har jo ingen problemer med at hente info til filmene, den vil bare ikke vise coveret på mappen. Det er jo visuelt vigtigt, når ma bladrer gennem sine film...
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 11:43
Jeg har ingen problemer med USB disk, har taget lidt billeder.
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 12:33
Ja, det er jo sådan det burde se ud ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) Sådan så det også ud ved mig da jeg fik boxen, men siden forrige opdatering, har jeg bare det der "videokamera icon" i stedet for billedet...
Vælger også My Media Library...
![](uploads/3166/20111120_122229_Small.jpg) Sådan ser det ud ved mig... (skal lige siges at der kun er hentet info på første film)
Andet view... Der burde være sådan et drop-down billede ud for den aktive ramme...
-dette virker fint...
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 13:26
Har du tilføjet dine film som nye Film i media library efter update, det gør du med blå knap.
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 13:46
Nej, det har jeg ikke, men den finder kun 2 film...?
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 14:59
C K N skrev:
Nej, det har jeg ikke, men den finder kun 2 film...? |
Det kan have noget med navnet på dine filer at gøre.
De film jeg selv har rippet, og navngivet efter IMDBs navnekonventioner fandtes med det samme. Men enkelte andre film jeg har skaffet på, ahem... alternativ vis, skulle omdøbes før de kunne findes i databasen.
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 15:14
Den har på intet tidspunkt sagt at der var 298 nye filer (mængde film jeg har liggende på disk) hverken allerførste gang jeg satte disken til, eller nogen af de efterhånden 5-6 gange jeg er startet helt forfra... Jeg har selv navngivet filmene som jeg vil have dem, og hvis boxen ikke har kunnet finde metadata på filmen har jeg fiflet lidt med navnet, så den fandt dem... Det er KUN at den ikke vil vise coveret når man har selv mappestrukturen der irriterer mig grænseløst!!! ![Angry Angry](smileys/smiley7.gif)
Ved efterhånden ikke hvad jeg skal gøre mere...?
På min disk (en WD Elements) har jeg i rodden følgende mapper liggende: Andet, Dokumentarer, Film, Serier og Stand Up. Kan det have nogen indflydelse?
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 20:21
C K N skrev:
Ja, det er jo sådan det burde se ud ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) Sådan så det også ud ved mig da jeg fik boxen, men siden forrige opdatering, har jeg bare det der "videokamera icon" i stedet for billedet...
Vælger også My Media Library...
-dette virker fint... |
Du har til gengæld dansk info på eksemplet (12 Monkeys) ovenfor. Er det noget du selv har tilføjet eller hvordan?
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 23:51
Ja, det har jeg selv indsat... I mine desperate forsøg på at få coveret til at virke, kom jeg også til at rode lidt med XML-filen... Har bare åbnet den i Word, og erstattet teksten...
|
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 00:12
Tak for info. Har overvejet at gøre det samme med mine rips af børnefilm, så ungerne får mere ud af det.
Kan virkelig ikke forstå hvor det går galt for dig, men hvor må det være frustrerende! Tror jeg ville prøve at resette fra systemmenuen.
Alternativt kunne du prøve at smide et par af de film, der ikke vises, over på et usb-stick, eller en anden ekstern harddisk. Bare for at teste om fejlkilden kunne være din harddisk.
Måske har du prøvet alt sammen før, men desperate tider kræver desperate handlinger... ![Ermm Ermm](smileys/smiley24.gif)
|
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 05:36
C K N Prøv at komme med et eksempel på hvordan din mappestruktur er og hvad navne du bruger. Hvad billede format du bruger og hvad størrelse de er i.
|
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 08:06
Recordman skrev:
Tak for info. Har overvejet at gøre det samme med mine rips af børnefilm, så ungerne får mere ud af det.
Kan virkelig ikke forstå hvor det går galt for dig, men hvor må det være frustrerende! Tror jeg ville prøve at resette fra systemmenuen.
Alternativt kunne du prøve at smide et par af de film, der ikke vises, over på et usb-stick, eller en anden ekstern harddisk. Bare for at teste om fejlkilden kunne være din harddisk.
Måske har du prøvet alt sammen før, men desperate tider kræver desperate handlinger... ![Ermm Ermm](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley24.gif)
|
Nej, det er godt nok lidt irriterende... Jeg har lavet en reset fra systemmenu... Er hardreset på undersiden af boxen mon det samme?
Jeg kan prøve at smide en enkelt film på en stick, men det er jo bare underligt, når det har fungeret med harddisken før?
Theilo skrev:
C K NPrøv at komme med et eksempel på hvordan din mappestruktur er og hvad navne du bruger. Hvad billede format du bruger og hvad størrelse de er i. |
Jeg kommer lige med nogle billeder i eftermiddag, når jeg er hjemme fra arbejde... ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) Billederne er jo dem som bliver hentet fra den der moviedatabase som er "præinstalleret" på boxen... (er det tbmovie?)
|
Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 09:32
Hvordan har den nye boks det med auto frame-rate? Skal man selv ind og stille video output når man går fra 24p til PAL og NTSC? Eller har den en funktion som PCH hvor den selv indstiller output?
|
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 09:55
den indstiller selv Frame rate output, PAL , NTSC, 24p, osv
|
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 18:20
Et par billeder af disken set fra Windows:
Mappestruktur
Oversigt over film
|
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 18:43
jugglerq skrev:
den indstiller selv Frame rate output, PAL , NTSC, 24p, osv |
Vil det sige at "match video frame rate" kan bekræftes at virke og ikke bare er en funktion i menuen der er i stykker? MVH
|
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 18:44
Jeg vil sige at det ikke er der der er problemer, jeg går ud fra du har prøvet at slette wd tv system mappen? Husk at den skal stå lang tid for at scanne hele enheden igennem. Jeg har haft lånt den nye g3 version og lagde mærke til at der kunne gå lang tid før at filerne var registreret, selv på en 16gb pen. Den er ikke koblet til via netværket, vel? Theilo
|
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 19:49
tvkartoffel skrev:
jugglerq skrev:
Vil det sige at "match video frame rate" kan bekræftes at virke og ikke bare er en funktion i menuen der er i stykker? MVH |
på mit tv fungerer Match Framerate sådan, at mit G20 viser 1080p / 50Hz - 60Hz - 24p det kan jeg bekræfte at WDTVlive G3 sender til G20 automatisk hvis det er det du mener.
|
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 19:57
Theilo skrev:
Jeg vil sige at det ikke er der der er problemer, jeg går ud fra du har prøvet at slette wd tv system mappen? Husk at den skal stå lang tid for at scanne hele enheden igennem. Jeg har haft lånt den nye g3 version og lagde mærke til at der kunne gå lang tid før at filerne var registreret, selv på en 16gb pen. Den er ikke koblet til via netværket, vel? Theilo |
Ja, jeg har prøvet at slette mappen op til flere gange... Ingen forskel.
Ved ikke om det er et problem at harddisken har været været tilsluttet WMC7 før i tiden? Jeg undrede mig pludselig over hvorfor der lå 587 billedefiler på disken som WD TV boxen fandt... Det viser sig at de lå skjult i windows. Det er programmet MyMovies der har efterladt en XML-fil samt to jpg billeder, som altså var skjult... At slette disse filer gav dog heller ikke noget resultat ![Unhappy Unhappy](smileys/smiley6.gif)
|
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 21:51
jugglerq skrev:
tvkartoffel skrev:
jugglerq skrev:
Vil det sige at "match video frame rate" kan bekræftes at virke og ikke bare er en funktion i menuen der er i stykker? MVH |
på mit tv fungerer Match Framerate sådan, at mit G20 viser 1080p / 50Hz - 60Hz - 24p det kan jeg bekræfte at WDTVlive G3 sender til G20 automatisk hvis det er det du mener.
|
Det var det. Jeg har en masse forskellige filer med forskellig framerate og funktionen virker ikke på den seneste firmware til G2. Den har faktisk ikke virket længe, så jeg kører med en gammel firmware hvor det virker. Det er ret irriterende at WD ikke har fået taget sig sammen til at få det i orden. Det er langt over et halvt år siden det blev fejlmeldt af brugerne på WDs forum. G2 er desværre nok "end of life" så der kommer nok aldrig en rettelse. Det er da altid noget at det er i orden på G3. MVH
|
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 23:26
OK, foreløbig løsning efter at have rodet frem og tilbage i 3 timer, sammen med en kammerat:
Mine film ligger som en tilrettet kopi fra DVD'en, altså med Audio_ts og Video_ts mapper, vob filer osv... Det kan WD TV åbentbart ikke lide?!? Konverterer jeg mappen til en ISO-fil, Wupti så virker det... ![Thumbs Up Thumbs Up](smileys/smiley20.gif)
Så løsningen er nok at konvertere mine mapper til ISO-filer...
|
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 01:56
Ok. Det er da surt, men i det mindste kender du nu årsagen til problemet.
Håber virkelig der findes noget software der kan batch-konvertere filerne ti ISO. Ellers ved du da hvad du skal få de mørke vinteraftener til at gå med...![Wacko Wacko](smileys/smiley29.gif)
|
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 07:53
Recordman skrev:
Ok. Det er da surt, men i det mindste kender du nu årsagen til problemet.
Håber virkelig der findes noget software der kan batch-konvertere filerne ti ISO. Ellers ved du da hvad du skal få de mørke vinteraftener til at gå med...![Wacko Wacko](smileys/smiley29.gif)
|
Ja, det er sku lidt træls... Tror det tager 10-12 min pr film...
Overvejer at tage disken med på arbejde, så den arbejde dagen lang... ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 20:49
Ud fra det jeg har kunne snuse mig frem til rundt omkring, så er det TV'et der er afgørende for om auto-framerate funktionen virker optimalt.
|
Skrevet af: u2pia
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 23:18
Jeg har lige et par spørgsmål vedrørende den nye WD TV Live. Som ejer af den "gamle" WD TV Live er der 2 ting der irriterer mig. 1) For at spare på strømmen tændes og slukkes den sammen med fjernsynet. Når der sættes strøm til, tændes enheden, men jeg ville hellere have at den stod i standby så den kunne tændes med fjernbetjeningen. Dette er især irriterende når man benytter en Logitech remote der tror at boksen er slukket når den er tændt og omvendt. 2) Jeg savner muligheden for at starte direkte i film-menuen (som jeg altid bruger), i stedet for at skulle navigere helt fra roden hver eneste gang. Er der nogen der kan fortælle mig om ovenstående fungerer anderledes på den nye i forhold til den gamle?
|
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 16:33
Jeg kan ikke helt gennemskue den Media Library Manager...
Når jeg adder et share til den og derefter adder endnu et share fra samme computer overskriver den første share så man ikke kan slette og refreshe dette.
Er det sådan at det er tiltænkt? At man kun skal tilføje shares i form af enheder og så sorterer boksen selv video, musik og billeder?
Synes det ville være smartere med en liste over sine tilføjede shares.
|
Skrevet af: KEFiR
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 22:11
Hej folk.
Hvordan er folk generalt glade for den nye WD tv live boks?
Jeg over vejer det kraftig efter og været gået fra HTPC (ældre HW) -> WD TV (Gen.1) -> HTPC (i3 530) -> overvejer nu og skifte det med den nye WD TV Live 2011.
Har været lidt uheldig med XBMC ikke har været super stabil/pålidelig så ender med og side med HTPC tastatur med mus i windows 7 og bruge stifinder og VLC player. det fungere fint men det er ikke super elegant.
Så hvad siger i her inde?
------------- Hilsen KEFiR
|
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 23:20
KEFiR skrev:
Hej folk.
Hvordan er folk generalt glade for den nye WD tv live boks?
Så hvad siger i her inde?
|
Jeg er personligt rigtigt godt tilfreds. Den udfylder lige præcis den opgave, som jeg havde håbet. Den er nærmest lydløs, den afspiller alle tænkelige formater og den har et nydeligt ukompliceret interface med mulighed for at vise moviesheets.
Den er naturligvis ikke så avanceret som en "rigtigt" storstilet HTPC, men den opfylder mit behov, og er brugervenlig nok til at selv min 6 årige datter kan betjene den. (Konen er også ved at have lært det... )
|
Skrevet af: HbecH
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 23:23
det er mere eller mindre også de krag jeg har.
planen fra og skifte fra Fil server -> NAS HTPC -> Media streamer For og gøre det hele lidt mere simpelt. og ad mine behov de de par ting ikke er så store mere tror jeg sagtens NAS og Media Streamer istedet for Filserver og HTPC kan klare det.
------------- TV: panasonic tx-p42g10 Amp: Harman/Kardon AVR-460 Power Amp: 2x Vincent SP-996 Front: Dali Ikon 6 MK2 Center: Dali Ikon Vokal 2 MK2 Back: Dali Elegance 01 Sub: B&W ASW620XP Sourc: HTPC
|
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 23:33
HbecH skrev:
det er mere eller mindre også de krag jeg har.
planen fra og skifte fra Fil server -> NAS HTPC -> Media streamer For og gøre det hele lidt mere simpelt. og ad mine behov de de par ting ikke er så store mere tror jeg sagtens NAS og Media Streamer istedet for Filserver og HTPC kan klare det.
|
Jeg har selv været ude i et lignende setup, og selv om jeg egentlig nyder at nørde med muligheder og indstillinger osv., så må jeg bare erkende, at det er praktisk med et stykke familievenligt forbrugerelektronik, der bare skal tændes og slukkes.
Som denne tråd dog også viser, så er der folk der har bøvlet rigeligt med specifikke indstillinger og features. Jeg tror og håber dog at der er tale om at dem der har problemer, naturligt nok, poster mere end det tilfredse flertal?
Vil også lige tilføje, at jeg er begyndt at bruge en android app til at styre boksen med. Det startede som et eksperiment for sjov, men det fungerer faktisk rigtigt godt, selvom jeg også er glad for min Harmony multiremote.
|
Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 24-November-2011 kl. 13:08
Hvad med DTS-HD Master understøttes det.?
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet den: 24-November-2011 kl. 13:55
ikke endnu men som jeg kan læse det er det noget med firmware at gøre selve chipsettet kan godt håndterer det og andre audio formater. indsætter lige et link til WD
http://community.wdc.com/t5/WD-TV-Live-Streaming-Firmware/New-Release-Firmware-Version-1-04-12-for-WD-TV-Live-Streaming/td-p/295304/page/8 - http://community.wdc.com/t5/WD-TV-Live-Streaming-Firmware/New-Release-Firmware-Version-1-04-12-for-WD-TV-Live-Streaming/td-p/295304/page/8
jeg prøver lige at rippe en BLU-RAY når jeg kommer hjem med DTS HD Master for at se om det virker jeg har ikke afprøvet det endnu.
|
Skrevet den: 24-November-2011 kl. 13:58
jugglerq skrev:
ikke endnu men som jeg kan læse det er det noget med firmware at gøre selve chipsettet kan godt håndterer det og andre audio formater. indsætter lige et link til WD
http://community.wdc.com/t5/WD-TV-Live-Streaming-Firmware/New-Release-Firmware-Version-1-04-12-for-WD-TV-Live-Streaming/td-p/295304/page/8 - http://community.wdc.com/t5/WD-TV-Live-Streaming-Firmware/New-Release-Firmware-Version-1-04-12-for-WD-TV-Live-Streaming/td-p/295304/page/8
jeg prøver lige at rippe en BLU-RAY når jeg kommer hjem med DTS HD Master for at se om det virker jeg har ikke afprøvet det endnu.
|
udmærket, det er dét, som vil gøre det for mig.
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet den: 24-November-2011 kl. 18:22
Hermed afprøvet jeg får ingen lyd ud, men afspiller viser DTS HD MSTR, det må være firmware
så måske kommer det, man kan jo aldrig vide men sjovt den kan godt decode DTSMA om til PCM,
jeg ved at den understøtter DD TRUE HD og den afspiller BLU-RAY.iso
|
Skrevet af: Kim Dahl
Skrevet den: 24-November-2011 kl. 19:07
Nogen der har prøvetat streame 1080p mkv trådløst til den?
------------- Mitsubishi HC4900
Panasonic BD30
Onkyo TX-SR805
|
Skrevet den: 24-November-2011 kl. 19:59
jugglerq skrev:
Hermed afprøvet jeg får ingen lyd ud, men afspiller viser DTS HD MSTR, det må være firmwareså måske kommer det, man kan jo aldrig vide men sjovt den kan godt decode DTSMA om til PCM, jeg ved at den understøtter DD TRUE HD
|
I want HD-Master ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif) not PCM.. men tak for info. det er nok fordi de ikke har en aftale med DTS, det lugter det af.
|
Skrevet den: 25-November-2011 kl. 22:22
Kim Dahl skrev:
Nogen der har prøvetat streame 1080p mkv trådløst til den? |
Har smidt min retur da jeg hellere vil have en PCH-300 og så smide min PCH-210 i soveværelset.
Den kan godt klare en standard 1080p over trådløst netværk men det afhænger primært af bitraten. Har et par film på omkring 30 Mbit/s og der står den af.
|
Skrevet af: Rollen75
Skrevet den: 26-November-2011 kl. 21:34
Hvorfor vælger du PCH-300 fremfor WD live?
|
Skrevet den: 26-November-2011 kl. 23:44
IMO er PCH bare generelt et mere gennemført produkt. Desuden er firmware supporten helt i top. Noget som WD ikke er specielt gode til. Bevares GUI på WD TV er da ok lækker, men det er meget pang og farver. Umiddelbart er der også flere muligheder for at konfigurere en PCH og så det faktum at man kan bruge det som ekstra lager.
Er nok bare en smule biased efter at have haft både PCH A-100 og A-200.
|
Skrevet den: 27-November-2011 kl. 08:51
Kim Dahl skrev:
Nogen der har prøvetat streame 1080p mkv trådløst til den? |
det har jeg lige afprøvet, det kan den uden problemer.
|
Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 27-November-2011 kl. 08:54
nice.. 1 spørgsmål... hvad er den primære årsag til at i vælger den nye wd tv live fremfor den gamle wd tv live. tænker hvad kan den mere som den gamle ikke kunne.. sorry det er nok blevet spurgt om før. men prøver lige
------------- LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|