Print side | Luk vindue

Sagem DVB-T boks kan ikke modtage SVT

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=102866
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 15:02

Emne: Sagem DVB-T boks kan ikke modtage SVT
Skrevet af: Amarone2001
Emne: Sagem DVB-T boks kan ikke modtage SVT
Skrevet den: 14-Oktober-2011 kl. 14:00

Købte i går en Sagem ITD84 DVB-T boks hos Føtex. Den var (iflg. emballagen) Boxer godkendt. Ved kanalsøgning (adskillige forsøg) blev ingen svenske kanaler (SVT1, SVT2, ...) fundet. Vi bor i København og har hidtil aldrig haft problemer med at modtage sverige på forskellige DVB-T modtagere (i den billige ende). Er det Boxer som "frasorterer" de svenske kanaler?

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 14-Oktober-2011 kl. 14:22
Nej det er det ikke modtagerene fra Boxer man bruges I begge lande.
green

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Allan Jensen
Skrevet den: 15-Oktober-2011 kl. 09:55
Jeg har samme Sagen boks og kan nemt modtage SVT1 og SVT2 m. fl.
Kan det ikke være din antenneretning ?

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 15-Oktober-2011 kl. 10:12
Desværre er Sagem ikke særlig god til svage signaler.

Hvis boksen kan returneres vil jeg anbefale det.

Havde også problem med sagem i sommerhuset. Skiftede til en boxergodkendt hinke. Den suger alt ind.

Ellers skal du skifte til en kraftigere antenne.

SmileSmileSmile

Skrevet den: 15-Oktober-2011 kl. 20:25
Tak for svarene Det er nu lidt underligt. Jeg har tidligere prøvet mindst tre billige DVB-T modtagere på samme sted uden problemer med at modtage Sverige. Forstærker, kabler og stik er alle nye. Sagem boksen viste intet om de svenske "gratis" kanaler, men kunne sagtens finde de kodede (f. eks. TV4 Malmø og TV6 men ikke de ukodede udgaver af disse). Antennesignalet blev sendt videre fra Sagem boksen til en anden boks, som heller aldrig har haft problemer med at modtage Sverige. Denne kunne pludselig ikke modtage Sverige mere. Tog jeg antennestikket ud af Sagemboksen og satte det i den anden boks, så kunne den pludselig modtage Sverige igen. Jeg troede at loop-through bare sendte signalet videre uændret, men det virker som om Sagem boksen manipulerede med det først? Jeg tvivler på at det er antennen. Der har ikke været noget før. 

Skrevet den: 16-Oktober-2011 kl. 08:37

Prøv at tænde Sagem boksen, mens du sløjfer signalet igennem.

Nogle bokse skal være tændt for at signalet kan passere.
SmileSmileSmile

Skrevet den: 16-Oktober-2011 kl. 13:08
Ja, det ved jeg og den var tændt (ellers kunne jeg heller ikke have modtaget f. eks. DR1, DR2, ... på den).

Skrevet af: chercka
Skrevet den: 16-Oktober-2011 kl. 14:19
Vi kan heller ikke modtage svenske på itd84 boksen, men fjernsynets indbyggede kan ofte godt. Det tolker jeg som at Sagem receiveren ikke er følsom nok.

Nogen der ved hvor man indstiller Netværks ID på ITD84 boksen??? Kan simpelthen ikke finde det nogen steder. Kan Boxer have låst denne indstilling?

Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 11:16

Tak for alle svar. Desværre har ingen af dem overbevist mig om, at Boxer ikke spærrer for de svenske "gratis"-kanaler i Boxer godkendte bokse.

Radiomanden skriver at det er samme boks, som sælges i Sverige og Danmark. Er det sikkert? Den medfølgende brugervejledning er ganske vist på både dansk og svensk. Men det er måske bare fordi det er billigst at producere vejledningen sådan. Der kan godt være forskel i boksene i de to lande. Og det er i øvrigt ok, hvis boksen ikke sælges som en FTA-boks, hvad den ikke er.

Jeg har spurgt hos Sagem Danmark, men de har ikke svaret. 

Forklaringen med dårlige modtageforhold passer ikke. I hvert fald ikke hos mig. Så det er nok bare en dårlig forklaring for at pacificere utilfredse kunder.

Så fremover vil jeg oversætte "Boxer Godkendt" med "Boxer Blokeret" eller "Boxer Censureret".

I øvrigt kunne det være interessant hvis nogen med samme boks i Sverige - og uden kort - kunne oplyse om de kan modtage de danske "gratis"-kanaler. Og det kunne også være interessant om nogen nær den tyske grænse kan modtage tyske kanaler på samme boks uden kort.

Hvis man køber et nyt tv som er Bokser Godkendt, betyder det så også at det har samme begrænsninger ved modtagelse af svenske "gratis"-kanaler?

Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Amarone2001 Amarone2001 skrev:

Tak for alle svar. Desværre har ingen af dem overbevist mig om, at Boxer ikke spærrer for de svenske "gratis"-kanaler i Boxer godkendte bokse.

Du ser syner -  der er ikke spærringer i boksen - måske mindre følsom signalindgang, måske dårligt signal, måske  følsom overfor pre-echo, som i det mindste tidligere var et problem fra Sverige måske ....

Men der er ikke spærring i boksen.   

Lars   Smile

-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.

Skrevet af: chercka
Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 12:06
Synes heller ikke det ville give mening at spærre. Det vil koste dem penge, og så spærre for gratis kanaler?

Skrevet af: urup
Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 12:26
Umiddelbart vil jeg tro, at en boks godkendt i Sverige er fuldstændig ens med den danske.  Da jeg købte min Sagem DTR 94500TA HD  et par dage før 31/10/2009, var alle oplysninger på kassen på svensk. Smile Og helt ærligt vil en spærring af gratis kanalerne da være et skud i foden. Hvis man ikke kan modtage DR eller SVT "gratis" gider man da ikke have det udstyr Wink

Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 15:47
Jeg har zapperboksen fra Sagem.

Her er der ingen problemer med at modtage de frie svenske kanaler.

Læs mit tidligere indslag. Sagem laver ikke de bedste tunere. Og hvis dit signal ligger på grænsen kan det muligvis være problemet.

Prøv evt at lave en factory reset.

SmileSmileSmile

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Amarone2001 Amarone2001 skrev:

Så fremover vil jeg oversætte "Boxer Godkendt" med "Boxer Blokeret" eller "Boxer Censureret".

Det er selvfølgelig op til dig, overvej samtidig at købe din en sølvpapirshat.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Print side | Luk vindue