Print side | Luk vindue

Recovery af Harddisk efter format + OS install?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=102915
Udskrevet den: 26-Februar-2025 kl. 12:11

Emne: Recovery af Harddisk efter format + OS install?
Skrevet af: kbaggen
Emne: Recovery af Harddisk efter format + OS install?
Skrevet den: 15-Oktober-2011 kl. 18:07
Hej,
har en HD der gik ned og vi fik ikke alle billeder ud fra den efterfølgende! Der er efterfølgende blevet forsøgt installeret Linux og Win7 på den, før end det er blevet helt klart for os at vi mangler nogle billeder der er os kært!

Så inden jeg smider denne HD helt ud skal jeg høre om der er nogle der kender nogle gode programmer til at læse low-level på HDen og som evt. kan redde nogle af disse billeder?

Og vil det i det hele taget kunne lade sig gøre efter der er forsøgt installeret 2 OS?

Svar:
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 15-Oktober-2011 kl. 18:44
Data Rescue skulle kunne få dine billeder ud, hvis de ikke er overskrevet. Jeg bruger det selv i Mac-versionen.

http://www.prosofteng.com/products/data_rescue_pc.php - http://www.prosofteng.com/products/data_rescue_pc.php

Hent Demo versionen først, den viser hvilke filer der kan reddes.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: Muffeh
Skrevet den: 15-Oktober-2011 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af kbaggen kbaggen skrev:

Hej,
har en HD der gik ned og vi fik ikke alle billeder ud fra den efterfølgende! Der er efterfølgende blevet forsøgt installeret Linux og Win7 på den, før end det er blevet helt klart for os at vi mangler nogle billeder der er os kært!

Så inden jeg smider denne HD helt ud skal jeg høre om der er nogle der kender nogle gode programmer til at læse low-level på HDen og som evt. kan redde nogle af disse billeder?

Og vil det i det hele taget kunne lade sig gøre efter der er forsøgt installeret 2 OS?

GetDataBack er os en klar mulighed, har det liggende både som FAT & NTFS i portable version (dvs. ingen installation) hvis det kunne interessere? - den kan hente data så langt tilbage som 8-10 formateringer og system installationer. (jo flere gange tilbage, jo sværere bliver det selvfølgelig) men så længe du ikke har kørt programmer som "dariks boot and nuke" så kan den sagtens!

bare sig til og du får et link til download!

-------------
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4

Skrevet af: kbaggen
Skrevet den: 16-Oktober-2011 kl. 17:28
Hej,
og tak for hjælpen!
Har Bruigt GetDataBack og der ud til at få 90% tilbage af de billeder som jeg først troede var tabt foraltid, så konen er glad og jeg er i kridt-huset igen :-)

Og nu er backup fra komputer til fjernkomputer sat op, samt Fjernkomputer laver kopi til USB-disk! Nu skal jeg bare lige finde et sted på nettet at automatisk uploade billeder for fremtiden!

Så takker!

Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 16-Oktober-2011 kl. 17:38
Så kan Windows Live bruges - her er der 25 GB plads gratis til rådighed på deres SkyDrive, og man kan uploade op til 100 MB pr. gang.Smile Du kan også indstille SkyDrive til at uploade billederne i oprindelig størrelse...

Print side | Luk vindue