Print side | Luk vindue

Pioneer vsx-921

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=102982
Udskrevet den: 24-December-2024 kl. 06:03

Emne: Pioneer vsx-921
Skrevet af: cc_nash
Emne: Pioneer vsx-921
Skrevet den: 16-Oktober-2011 kl. 23:40
Jeg skal ud og købe anlæg, og overvejer Pioneer's vsx-921 i elgiganten til 2500kr..

Mit spørgsmål er dog om dette er det rigtige valg, da jeg kun skal bruge det til stereo med 2 højtalere?

Det skal hovedsageligt bruges til at spille musik, også gerne højt, med 2 kvalitets højtalere..

Airplay funktionen er ret vigtig, og syntes derfor modellen er interessant.

Men ville det være mere fornuftigt at købe en decideret stereo forstærker?

Svar:
Skrevet af: Irenicus
Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 00:20
En stereoforstærker vil lydmæssigt være meget bedre, men du skal så bruge penge på en DAC, hvis denne ikke er indbygget, samt en Airplay enhed (Airport Express, Apple TV2, etc...), hvilket kan gøres til en fornuftig pris på brugt markedet.
Personligt havde jeg droppet den Pioneer, og snuppet en stereo forstærker, og de andre ting.

Skrevet af: pr0gm4m
Skrevet den: 10-November-2011 kl. 21:37

For lige at runde den her af.

Jeg købte en Pioneer vsx-921 på omtalte gode tilbud i Elgiganten, til at afløse min meget gamle Yamaha forstærker, som siden slutningen af 90'erne trofast har spillet masser af rock og metal på mine 22 år gamle Dali 18 højtalere.

921'eren er en lækker sag. Virker meget gedign, og med god gadget effekt med tilhørende iPad app og airplay etc.

Desværre kunne 921'eren ikke løfte opgaven Ouch. Der manglede simpelthen punch i stortrommen til at det var sjovt.  

Så den måtte retur. Og nu er jagten gået ind på hvordan jeg så skal få stillet min gadget hunger.

Og så lige en venlig tanke til Elgiganten for deres gode returservice.Clap

-------------
proud to be prog

Print side | Luk vindue