Print side | Luk vindue

blokere et telefon nummer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=102999
Udskrevet den: 11-November-2024 kl. 15:13

Emne: blokere et telefon nummer
Skrevet af: aerik
Emne: blokere et telefon nummer
Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 14:23
Der er et telefon nummer jeg lige pt ikke ønsker at snakke med, kan det passe, at man på en 3gs ikke kan blokere for specifikke numre uden at jailbrake den først.

Svar:
Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 14:52
det er nemmere at ringe til din udbyder...

-------------
          

Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 14:55
ja, er nok rigtig nok. kan bare huske min mors gamle nokia og min gamle samsung kunne blokkere.. derfor tænkte jeg, om en iphone virkelig ikke kan.

Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 15:08
Udbyderen kan ikke blokere nummeret. De beder dig kontakte politiet, som beder dig skifte nummer.

Har selv arbejdet i et teleselskabet, tal din sag, som regel kan du få nyt nummer uden beregning og få det gjorde hemmeligt samtidigt.

Utroligt kedelig måde, men personen kan jo blot ringe hemmeligt nummer alligevel.

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 15:19
Brugte en del tid på det for en kollega, og nej den eneste måde jeg kunne finde var ved jailbreak her virker iBlacklist tilgengæld også fortrinligt.

Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 18:03
Underligt, for jeg fik min ekskærestes nummer blokeret af Telia... Jeg kendte en der sad hos Telia den gang og han gjorde det for mig? Ved dog ikke om der er kommet andre regler, for det her er tre år siden...

-------------
          

Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 18:14
Nu er det kun lige et par dage jeg ikke gider hører på ham, han har ringet op mod 30 gange om dagen, for at få løst nogle ting. Lader bare min Tlf være slukket i et par dage, faktisk utroligt fredeligt når telefonen er slukket, kan slappe heeeeeeelt af

Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 18:26
Hehe ja det er lidt tankevækkende... Sådan en telefon kan fuldstændig fucke en op og man får stress

-------------
          

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 18:32
Man kan også bare sætte sin iphone i fly-tilstand eller slå mobilnetværk fra. Så kan den stadig bruges til andre ting.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 18:43
Yakken det er korrekt tænkt. Gjorde jeg lige, og min kæreste kan sende SMS til mig? Hvordan hænger det sammen?

Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 18:47
Hvis du slog Mobil netværket fra og stadig er på wifi så er det jo nok det nye iMessage i bruger

-------------
          

Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 18:57
Havde jeg det også næsten mistænkt for at være, det dælme heldigt at den gut der skulle blokeres ikke har en iphone

Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 19:04
Står der ikke iMessage i SMS vinduet?

-------------
          

Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 19:08
Jo, og tekstboksen er blå

Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 19:44
Så er det jo derfor din Girl kan sende SMS til dig. Hvis begge har iPhone/iPad eller iPod touch med iOS 5, så sender den automatisk iMessage ;)

-------------
          

Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 19:49
Det er ret smart, men er dybt forundret over den sender SMS via internet til andre iphonebrugere, havde ikke lige gennemskuet at det var en del af opdateringerne

Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 19:54
Det er smart nok lavet. Et slags integreret chat program

-------------
          

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 20:17
Hvis man politianmelder en person, så kan man ringe til de fleste teleselskaber og få dem til at blokere for nummeret.

Eneste andet alternativ er at jailbreake sin telefon og smide ét af de programmer på som kan blokere for numre.

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Det er ret smart, men er dybt forundret over den sender SMS via internet til andre iphonebrugere, havde ikke lige gennemskuet at det var en del af opdateringerne

Det er jo heller ikke en SMS, men derimod en IM-besked ligesom Messenger mm. Den finder selv ud af om dine kontaktpersoner har en iPhone eller ej og ændrer beskedtypen derefter.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet af: multix
Skrevet den: 22-Oktober-2011 kl. 16:23
Nu kan jeg se i snakker om iMessage, er der ikke en måde man selv kan bestemme om den skal sende via det eller som alm sms? Smile

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 22-Oktober-2011 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af multix multix skrev:

Nu kan jeg se i snakker om iMessage, er der ikke en måde man selv kan bestemme om den skal sende via det eller som alm sms? Smile
Det er jo kun hvis begge har iPhone, at der er tale om iMessage. Og det koster jo ikke noget, så kan man ligeså godt bruge det. Du skulle også, kunne sende iMessage, fra en iPod.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 22-Oktober-2011 kl. 16:50
giver bare personen en ringe tone som er en tom lyd..så er man fri for at høre den ringer..... eller vær ærlig og sig det til personen.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Skrevet af: multix
Skrevet den: 22-Oktober-2011 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det er jo kun hvis begge har iPhone, at der er tale om iMessage. Og det koster jo ikke noget, så kan man ligeså godt bruge det. Du skulle også, kunne sende iMessage, fra en iPod.

Det er vel ikke helt gratis. Koster det ikke data når det gøres fra 3G?Smile

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 22-Oktober-2011 kl. 22:19

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det er vel ikke helt gratis. Koster det ikke data når det gøres fra 3G?Smile
Det er vist meget lidt , det vil koste. Ellers er det bare om at være på Wifi.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Print side | Luk vindue