Print side | Luk vindue

Skribent forlader Recordere.dk? 

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=103023
Udskrevet den: 18-Februar-2025 kl. 17:04

Emne: Skribent forlader Recordere.dk? 
Skrevet af: Neobi/q
Emne: Skribent forlader Recordere.dk? 
Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 21:02
Undrede mig lidt over denne her nyhed på Newz.dk

http://newz.dk/kritisk-jobs-klumme-faar-skribent-til-at-forlade-recordere-dk - http://newz.dk/kritisk-jobs-klumme-faar-skribent-til-at-forlade-recordere-dk

Hvad går det ud på? Er der noget hold i det? Og hvem er den omtalte Christian Andersen?

Morten

-------------
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 10
Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 21:26
hmm har aldrig hørt om Christian Andersen på denne side? men det er da en intressant historie.

Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 22:03
Det mest imponerende er at læse alle de kommentarer fra folk der ikke kan hitte ud af hvem der skrev artiklen og hvem det var der forlod recordere.dk.

Citat:
"Sidste uge valgte redaktionen på Recordere.dk at bringe en stærkt kritisk klumme om den afdøde Steve Jobs skrevet af journalisten Morten Bay, som i sidste ende fik en anden skribent til at forlade sitet.

Efter et skænderi omkring klummens indhold valgte Christian Andersen at forlade sitet efter to år som skribent og anmelder"

Det er ret underholdende efterfølgende at læse folk spekulere over hvem der mon skrev artiklen, hvem der skred og om vedkommende der skred mon blev sparket ud fordi han havde skrevet den kritiske artikel, lol.

Faktisk lidt skræmmende at der gives spalteplads til kommentarer fra folk der ikke magter at udlede det highlightede på egen hånd af en kort artikel på et par få afsnit. LOL

Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 22:06
Den er nemlig meget sjovt tolket på newz.dk Men det ændre dog ikke på, hvem denne Christian er :p

-------------

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Det mest imponerende er at læse alle de kommentarer fra folk der ikke kan hitte ud af hvem der skrev artiklen og hvem det var der forlod recordere.dk.

Jeg tænkte at Newz måske efterfølgenden har rettet i artiklen?

-------------
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 22:15
Christian Andersen kalder sig som regel CTA i diverse fora, men mig bekendt har han ikke været særligt aktiv her på siden (?). Jeg tillader mig at gætte på at han er blevet pigesur og har nogle forbindelser til Newz.dk som han bruger til at stille Recordere.dk i miskredit (eller rettere, forsøge uden særligt meget held). At en tilfældig bruger der engang har skrevet en enkelt anmeldelse af en NAS server her på siden, kan kalde sig selv for "skribent og anmelder gennem to år", det er godt nok temmeligt patetisk. Der er ikke meget kød på dén and.

Det beviser vist bare at visse sites æder enhver "nyhed" råt, bare der står Steve Jobs et sted i teksten.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg tænkte at Newz måske efterfølgenden har rettet i artiklen?

Det er da muligt, men jeg tror det såmænd ikke. Hvis du læser nogle af de kommentarer folk kommer med til artikler på netaviserne ligner det en generel trend at visse mennesker simpelthen ikke magter at hive helt basal information ud af selv ret korte og konkrete artikler.

Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Christian Andersen kalder sig som regel CTA i diverse fora, men mig bekendt har han ikke været særligt aktiv her på siden (?). Jeg tillader mig at gætte på at han er blevet pigesur og har nogle forbindelser til Newz.dk som han bruger til at stille Recordere.dk i miskredit (eller rettere, forsøge uden særligt meget held). At en tilfældig bruger der engang har skrevet en enkelt anmeldelse af en NAS server her på siden, kan kalde sig selv for "skribent og anmelder gennem to år", det er godt nok temmeligt patetisk. Der er ikke meget kød på dén and.

Det beviser vist bare at visse sites æder enhver "nyhed" råt, bare der står Steve Jobs et sted i teksten.

Det anede mig nemlig nok. For ved at brugeren CTACTA (Christian) blev bandet. Og tænke nok det var ham.

-------------

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 22:31
Selv om jeg har været aktiv på recordere i over syv år, er jeg ikke stødt ind i denne Andersen.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 23:33
Christian kastede om sig med anklager overfor Morten Bay, og selvom vi forsøgte at berigtige dem over for ham, valgte han at smutte fra recordere. Han bad os om at slette alle hans 600+ indlæg og hans NAS artikler.

Men at kalde sig fast skribent, og ansat på recordere.dk, er nok lige "friskt" nok. Vi har også forsøgt at forklare NEWZ at der ikke var fugls føde på den nyhed, og at det drejede sig om en mavesur bruger, der ikke kunne acceptere at der blev skrevet en klumme om Jobs, der ikke forgudede ham.

Det er altid skide ærgerligt når man mister brugere på et site, og ikke mindre ærgerligt når de smækker med døren på den måde som Christian gjorde, men dem som kender recordere.dk ved godt at vi ikke er et site, der smider folk på gaden for at være uenige med andre brugere på recordere.dk.

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 18-Oktober-2011 kl. 00:39
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Christian kastede om sig med anklager overfor Morten Bay, og selvom vi forsøgte at berigtige dem over for ham, valgte han at smutte fra recordere. Han bad os om at slette alle hans 600+ indlæg og hans NAS artikler.

Men at kalde sig fast skribent, og ansat på recordere.dk, er nok lige "friskt" nok. Vi har også forsøgt at forklare NEWZ at der ikke var fugls føde på den nyhed, og at det drejede sig om en mavesur bruger, der ikke kunne acceptere at der blev skrevet en klumme om Jobs, der ikke forgudede ham.

Det er altid skide ærgerligt når man mister brugere på et site, og ikke mindre ærgerligt når de smækker med døren på den måde som Christian gjorde, men dem som kender recordere.dk ved godt at vi ikke er et site, der smider folk på gaden for at være uenige med andre brugere på recordere.dk.

Nåe, så han "stoppede" altså selv sin bruger, man kunne ellers godt få det indtryk den var blevet "stoppet" for ham?

Skrevet af: Ghump
Skrevet den: 18-Oktober-2011 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Hvis man husker tilbage til Hifi4All og andre sites, så ved man at det ikke er hverken første eller sidste gang vi ser den opførsel fra CTACTA. Han har flere gange smækket eftertrykkeligt med døren og brændt samtlige broer bag sig. Statistikken taler ligesom for, at det også vil ske igen. Så mere ærgeligt er det nu ikke... Mere et spørgsmål om tid.

Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 18-Oktober-2011 kl. 10:59
Han lyder som en helt igennem fantastisk person ham...

Trist han har haft et så stort verdensbilled af Jobs, at en artikel kan pisse ham så meget af.

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 18-Oktober-2011 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Nåe, så han "stoppede" altså selv sin bruger, man kunne ellers godt få det indtryk den var blevet "stoppet" for ham?

Det hele startede med et par indlæg i debat-forummet, hvor der blev gået for meget efter manden istedet for bolden.

Det blev modereret, som den slags gør, og her endte det med en midlertidig pause til at køle af i fordi bølgerne gik meget højt.

At hans bruger nu er slettet, sammen med alle hans indlæg, var hans eget valg.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 18-Oktober-2011 kl. 14:19
Jeg har ikke lagt mærke til vedkommende bruger, men jeg synes at det er forkert at slette alle indlæg. Enkelte upassende indlæg bør selvfølgelig slettes, men alle? Er det virkelig noget en bruger kan forlange?

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet den: 18-Oktober-2011 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Jeg har ikke lagt mærke til vedkommende bruger, men jeg synes at det er forkert at slette alle indlæg. Enkelte upassende indlæg bør selvfølgelig slettes, men alle? Er det virkelig noget en bruger kan forlange?

Nej. Han bad godt nok om at få slettet indlæg med henvisning til Persondataloven, og det efterlevede vi.

Har senere undersøgt sagen, og ifølge http://www.datatilsynet.dk/afgoerelser/arkiv-over-afgoerelser/artikel/sletning-af-profil-og-indlaeg-paa-et-debatforum/ - denne afgørelse  kan en bruger af et debatforum kun forlange at få anonymiseret sin profil.

Sletning af indlæg kan kun forlanges, hvis brugeren er blevet udelukket og under normale forhold selv kunne have slettet de indlæg. Men da sletning af indlæg netop ikke er en mulighed i debatforummet på recordere.dk (kun redigering) så vil vi heller ikke gøre det næste gang.

For hver gang der slettes indlæg tabes der jo en del af et samlet emne, hvor der svares og besvares.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 18-Oktober-2011 kl. 15:10
Hej Alle

Christian var brugeranmelder på recordere.dk, og ikke en fast knyttet skribent som Newz har gjort ham til.

Vi var dog glade for samarbejdet med Christian, og det blev til i alt:
  • 1 anmeldelse (NAS) sommer 2009
  • 2 anmeldelser (NAS) vinter 2009/2010
  • Derefter pause i 1,5 år
  • 2 nyheder (NAS) august i år
Alt sammen frivilligt (artikler han tilbød os, indenfor det emne han brænder for).

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 18-Oktober-2011 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Trist han har haft et så stort verdensbilled af Jobs, at en artikel kan pisse ham så meget af.

Ja, det er trist, men det er desværre ikke et enestående tilfælde. Disse folk dukker op fra busken når man går deres idoler kritisk efter i sømmene - og gerne i hobetal når der debatteres Apple vs Microsoft, Apple vs. Samsung, Apple vs. HTC, Apple vs....

Skrevet af: len61
Skrevet den: 18-Oktober-2011 kl. 16:46
Hvis man ikke ,kan skrive om hvordan man synes en lort lugter (subjektivt), så kan det krafthelvede også ,være ligemeget, om han skrider ,fordi han synes det lugter lidt mere af banan. Det lugter af tøsefornærmethed ,pardon my french, girl's !

-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's

Skrevet den: 18-Oktober-2011 kl. 16:48
hvis man stikker en flad, må man også forvente/risikere at få en igen.

-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's

Skrevet af: Mads Sørensen
Skrevet den: 18-Oktober-2011 kl. 17:02
Og hvor vil du nøjagtigt hen med disse 2 indlæg? Siger du at du støtter udelukkelsen fra dette forum, eller siger du at du støtter CTACTA i hans ytringer?

Skrevet den: 18-Oktober-2011 kl. 17:08
Du kan jo prøve at læse igen, det er jo som det fremgår af tidligere, ham der er gået . Støtte ???
Støtter alle i at have en holdning ,men også at have ret til at sige imod ,hvis man ikke er enig.

-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 18-Oktober-2011 kl. 17:41
Jeg vil altså også sige, at helt generelt plejer der altså at være højt til loftet her på sitet, og at man skal gå meget efter personer og eller lytte meget lidt efter henstillinger førend man bliver udelukket herfra, oftest er det udelukkende spammere som løber ind i permanente udelukkelser.

Så helt generelt syntes jeg der udvises hensyn til de manges meninger i det omfang det er muligt :)

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 18-Oktober-2011 kl. 18:09
Hej Alle

Som Rene (rhsin) skriver er recordere.dk forum et sted med højt til loftet. Det værdsætter vi alle.

Brugere skal ikke bare udelukkes, fordi de kommer til at dumme sig en enkelt gang.

Men det betyder ikke at man frit kan udfolde sig, ytringsfrihed eller ej. Vi har vore etiske regler for brug af forummet, og samfundet har sine love.

Uden at gengive de nævnte indlæg fra Christian her, så var de både en udfordring for forum-reglerne og samfundets love.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 18-Oktober-2011 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Uden at gengive de nævnte indlæg fra Christian her, så var de både en udfordring for forum-reglerne og samfundets love.

Helt enig med Lars.

Christian var på daværende tidpunkt langt ud over grænsen for, hvad der var relevant.  

-------------

Skrevet af: PHN2
Skrevet den: 18-Oktober-2011 kl. 18:17
Havde undret mig over hvor han blev af, har læst flere rimelig interessante indlæg fra ham. Var ikke klar over at han kunne forsvinde helt ned i muddergrøften som beskrevet ovenfor.

-------------
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.

Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 18-Oktober-2011 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Jeg har ikke lagt mærke til vedkommende bruger, men jeg synes at det er forkert at slette alle indlæg...

For hver gang der slettes indlæg tabes der jo en del af et samlet emne, hvor der svares og besvares.

/Lars

Vi har da ofte haft glæde af indlæg og tråde, der er af lidt ældre dato.  Det er jo os selv, der vælger at skrive,  og så synes jeg man  altovervejende må hænge på sine indlæg -  eller citere J.O. Krag*.

Man kan jo heller ikke brænde alle aviseksemplarer , hvori man fx har fået et læserbrev optaget.

Lars  Smile   

* "Man har en mening til man tager en ny"

-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 08:19
Det kunne da ellers være fedt, hvis man kunne få slettet sine indlæg...eller gøre det selv.
Hvis man nu forestillede sig, at der tilflød Recordere.dk's konto et beløb på fx. 500 kr. til dækning af "redigeringsomkostninger", så burde det vel kunne lade sig gøre?

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 09:25
Nej tak. Det er ikke et spørgsmål om penge, men om at det ville smadre hele historikken i forummet. Hvorfor synes du det kunne være "fedt" at kunne slette dine indlæg?

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 09:56
Jeg syntes det er ærgeligt at slette i forum. Jeg forstår recordere.dk i dette tilfælde, og der er vidst ikke gået noget tabt i den henseende IMHO, men er også glad for at det ikke sker i fremtiden. Man kan jo starte med at tænke sig om inden man skriver, så bliver det vel ikke nødvendigt at kunne få slettet sine indlæg.

Mvh BS

-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Nej tak. Det er ikke et spørgsmål om penge, men om at det ville smadre hele historikken i forummet. Hvorfor synes du det kunne være "fedt" at kunne slette dine indlæg?

Fordi når jeg dør ville jeg helst kunne slette alle elektroniske tegn på, at jeg nogen sinde har eksisteret.
Og jeg orker ikke at slette samtlige 1643 indlæg.

Når jeg færdes i nyhedsgrupper, er newsreaderen sat til 'X-no archive: Yes' for at hindre Google Groups i at gemme mine indlæg.

Jeg skal også i de ukendtes grav, så jeg ikke ligger nogen til last, når jeg er borte.

Selvfølgelig vil det offentlige stadig have fortegnelser over min eksistens, men de er ikke tilgængelige for menigmand.

Skrevet den: 19-Oktober-2011 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Fordi når jeg dør ville jeg helst kunne slette alle elektroniske tegn på, at jeg nogen sinde har eksisteret.
Og jeg orker ikke at slette samtlige 1643 indlæg.

Det er nok begrænset hvor meget du i det hele taget orker når du er død, må jeg i givet fald anbefale dig at starte på opgaven en anelse før, hehe..

Det der med at genvinde din anonymitet holder ingen vegne. Selv om du markerer din indlæg med no-archive og den slags og sletter andre, så har de allerede været spredt ud og du har ingen garanti for at folk ikke har kopier liggende. Så hvis ikke du har lyst til at efterlade spor skal du undgå at lave spor in the first place.

Jeg har fx. et arkiv jeg kalder uforglemmelige perler, der gemmer jeg kopier af skægge indlæg og andre ting der giver mig et smil på læben. Dit indlæg er også røget der i nu fordi det er lige tilpas urealistisk til at være underholdende.

Personligt ser jeg mere perspektiv i at få lov til at slette andres indlæg, gnæk.. LOL

Print side | Luk vindue