Print side | Luk vindue

Harddiskoptager - DVD-brænder.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=103456
Udskrevet den: 23-Maj-2025 kl. 21:27

Emne: Harddiskoptager - DVD-brænder.
Skrevet af: Raum
Emne: Harddiskoptager - DVD-brænder.
Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 14:33
Jeg er ved at undersøge markedet for mine forældre da deres VHS-optager er ved at være godt slidt.

De har kabeltv fra Yousee og et analogt fjernsyn.

Deres behov er:
- DVB-C, så man kan se eks. eurosport2 på analogt fjernsyn.
- at kunne "brænde" udsendelser på DVD fra harddisken.
- at kunne "brænde" gamle VHS-bånd til DVD via kabel.

Nice to have:
- Ændre titel for indspilning på DVD.

Jeg husker at jeg i tidernes morgen købte en Medion der kunne alt ovenstående undtagen DVB-C til 2500kr, men kan se på markedet idag at det bestemt ikke er blevet billigere......

Kan se at det enten er Samsung eller LG der er førende i det behov jeg beskriver, men de er alle med blu-ray afspiller - kan de så også brænde DVD??

Jeg kan godt se at eks. en LG til 2000kr kun har 1 tuner og man derfor får 1 tuner mere ved at vælge de dyrere modeller.
Hvad har det af praktisk betydning for 2 gamle nisser der gerne bare vil optage noget og afspille det når de har lyst?

Hvad kan I foreslå af muligheder?

Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 15:29
Umiddelbart tror jeg ikke der på det danske marked er en recorder der kan klare dine krav. Udover DVB-C tuner kræves der jo bl.a. en analog indgang til optagelse af VHS båndene, og netop på det punkt kommer det til at knibe, da recordere med DVB-C tunere som regel ikke har analoge indgange.

Flemming 

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 15:40

Ja, der findes ingen maskiner til vores marked der kan modtage Digitalt og brænde ned på en DVD, eller optage fra externe enheder, så det må man leve med. Det er kun muligt at optage på HDD fra enhedens Tuner. Vil man andet, så er det et Mediacenter man skal have.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: poul-r
Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 15:45
Ja det er lidt besværligt med få tingene på skive.
Hvis man har en Yousee Box kan man overføre via scart til en harddisk recorder, som så kan brænde dvd-skiver

Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Umiddelbart tror jeg ikke der på det danske marked er en recorder der kan klare dine krav. Udover DVB-C tuner kræves der jo bl.a. en analog indgang til optagelse af VHS båndene, og netop på det punkt kommer det til at knibe, da recordere med DVB-C tunere som regel ikke har analoge indgange.

Flemming 

Tak for svar.

Findes der så en harddisk-optager UDEN DVB-C der kan overføre analogt fra VHS til DVD.
Så må man jo bare købe en DVB-C dekoder til analogt og optage alt analogt....

Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 15:50

Oprindeligt skrevet af poul-r poul-r skrev:

Hvis man har en Yousee Box kan man overføre via scart til en harddisk recorder, som så kan brænde dvd-skiver

Ja, den eneste mulighed for at få en optagelse ud af en PVR, er at gøre det Analogt til en Recorder. 

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 15:53

Der er stadig enkelte fabrikater som stadig har den gamle type optagere f.eks Panasonic.

-------------

Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Ja, der findes ingen maskiner til vores marked der kan modtage Digitalt og brænde ned på en DVD, eller optage fra externe enheder, så det må man leve med. Det er kun muligt at optage på HDD fra enhedens Tuner. Vil man andet, så er det et Mediacenter man skal have.
Tak for svar
Jeg er helt med på at MCE er vejen frem for at kunne alting - men det er ikke lige lykken for et par gamle nisser på over 70  hihi
De har lige lært at surfe og skrive en EMAIL - så MCE er lidt for langt ude i fremtiden til dem

Men findes der maskiner til vores marked der kan optage analogt og brænde ned på DVD?

Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 15:55

Der er stadig enkelte fabrikater som stadig har den gamle type optagere f.eks Panasonic.

tusind tak - det besvarer mit spørsmål til dig ovenfor.

Ved du hvor disse kan findes henne i handelen?

Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 15:56

Se tidligere svar.

-------------

Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 15:58

Se tidligere svar.

Vores svar krydser hinanden - ved du hvor i handelen man kan finde disse "gamle" HD-recordere man kan brænde DVD på?

Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 15:59

Oprindeligt skrevet af Raum Raum skrev:

Hos en Panasonic forhandler, når nu det er det mærke. 

-------------

Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 16:20

Hos en Panasonic forhandler, når nu det er det mærke. 

Ja - det kunne jeg jo tænke selv.....

Men du nævnte panasonic som eksempel - kender du flere "gamle" mærker?

Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 16:25

Tja, mon ikke også Sony stadig har nogle enkelte, men se det i øjenene, den Analoge tid er forbi, det er også kun et spørgsmål om tid før det også er slut på Kabel TV, når der kommer nye kanaler der, så er det kun Digitalt. De siger at det vil vare nogle år endnu får det er slut med Analogt, men lad os nu se hvor længe endnu.  

-------------

Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 16:34
Helt enig - det fortæller jeg dem jo også hele tiden....

men min mor har en masse på VHS som hun ikke vil undvære at kunne se i fremtiden - derfor er det vigtigere for hende lige nu end noget der sker om nogen år.

og ligemeget hvad - så kan man jo ligesom nu sætte en DVB-C boks op så man på analogt udstyr kan se digitalt fjernsyn......
Det kan bare ikke løses i et produkt.....

Jeg håber jeg kan få talt hende over til enten digital løsning eller media-center............
Meeeeeeeen man køber jo ikke noget man ikke har brug for vel?

.

Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 16:48
Tja, det er bare dårlige penge at købe Analog udstyr i en Digital tid. Hvis VHSen stadig lever så brug den til de gamle bånd, og anskaf en Digital optager til det øvrige.

-------------

Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 17:13
Igen er jeg helt enig - men at få overtalt gamle nisser til vores mening er en del sværere.

jeg takker ihvertfald for alle de gode svar - de er fremlagt nisserne og så må vi se hvad de vælger....

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 19:49
Del det op! Køb evt en brugt Recorder til at overføre VHS båndene, og brænd DVD'er. Til fremtidige optagelser købes en PVR

Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 20:08
Ja, det er også i stil med det jeg skrev.

-------------

Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 20:21

Ja, det er også i stil med det jeg skrev.
Nej jeg er mere konkret med en løsning Tongue

Skrevet af: Der Alte
Skrevet den: 27-Oktober-2011 kl. 20:50
Jeg havde et tilsvarende problem med min mor på 85 år.
Jeg bad hende finde de 20 bånd, hun nødigst ville undvære. Dem kopierede jeg så over på PC med en analog videograbber - og lagde dem bagefter over på DVB-boksens harddisk.
Samtidig bad jeg hende om, at hun endelig måtte gemme resten af VHS'erne. Så kunne vi altid kopiere dem, når hun syntes.
Hun har efterfølgende set et par af de gamle familie-film. Resten har ingen interesse. Hun gider ikke det gamle, men er glad for de nye optagelser...

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 00:56
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Del det op! Køb evt en brugt Recorder til at overføre VHS båndene, og brænd DVD'er. Til fremtidige optagelser købes en PVR

Helt sikkert en løsning der vil opfylde alle krav - helt enig.

Den ER fremlagt for nisserne, så langt kunne jeg selv tænke...........meeeeeeen igen, hvorfor købe 2 maskiner.....
Ender nok med de køber en gammel og så dropper alt det digitale lige nu - desværre.

.

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 00:58
Oprindeligt skrevet af Der Alte Der Alte skrev:

Jeg havde et tilsvarende problem med min mor på 85 år.
Jeg bad hende finde de 20 bånd, hun nødigst ville undvære. Dem kopierede jeg så over på PC med en analog videograbber - og lagde dem bagefter over på DVB-boksens harddisk.
Samtidig bad jeg hende om, at hun endelig måtte gemme resten af VHS'erne. Så kunne vi altid kopiere dem, når hun syntes.
Hun har efterfølgende set et par af de gamle familie-film. Resten har ingen interesse. Hun gider ikke det gamle, men er glad for de nye optagelser...

Det har jeg også foreslået nisserne, men da jeg ikke vidste nok om analog video-grabbing kunne jeg ikke garantere at det ville virke upåklageligt......

Hvad koster en sådan videograbber og hvilken vil du anbefale?

.

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 01:08
De koster ca 150,-. Min er fra Bilka. El-giganten har dem også.
STB-boksen som de skal bruge til fremtidge optagelser (Clint DC1) koster 444,- hos sidstnævnte. Det er også den, der både kan optage og afspille det gamle materiale fremadrettet.

Edit: Jeg foreslår også denne løsning ud fra princippet "keep it simple". Ældre mennesker er jo skræmt fra vid og sans, når de skal sætte sig ind i noget nyt.

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 01:15

De koster ca 150,-. Min er fra Bilka. El-giganten har dem også.
STB-boksen som de skal bruge til fremtidge optagelser (Clint DC1) koster 444,- hos sidstnævnte. Det er oså den, der kan afspille det gamle materiale fremadrettet.

tak for svar
Det vil altså sige at de billige virker fint.....

Hvilken software bruger du til at grabbe med eller følger der noget med USB/analog-kablet?

Forstår ikke helt hvad jeg skal bruge en clintDC1 til?
Det er vel ikke nødvendigt når jeg overfører det grabbede til en digital-harddisk-optager med DVB-C.
.

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 01:24
Software og alt nødvendigt følger med grabberen.

ClintDC1 er i stedet for harddiskoptageren. Den optger digitalt, og så slipper du for alt det analoge.
Alt i alt kommer du af med langt under 1000,- for det hele incl. en lille USB harddisk. Og kvaliteten er tip top. Og fremfor alt enkelt og ligetil.

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 01:55

Software og alt nødvendigt følger med grabberen.

ClintDC1 er i stedet for harddiskoptageren. Den optger digitalt, og så slipper du for alt det analoge.
Alt i alt kommer du af med langt under 1000,- for det hele incl. en lille USB harddisk. Og kvaliteten er tip top. Og fremfor alt enkelt og ligetil.

Ahhhhh - så er jeg mere med - tak

jo - den løsning har jeg også fremlagt for nisserne, men de vil gerne have så få apparater som muligt - dvs. at den gamle DVD-afspiller skal ud sammen med VHSen.
Derfor er det bedst med KUN 1 boks for dem uden tilslutninger af USB-harddiske og som der er pæn   hihi

Nu mangler jeg bare at finde en pris på en "gammel" harddisk-optager, men det kan Expert nok hjælpe med imorgen - så har jeg alle priser til dem og de har noget at vælge udfra.

Tusind tak for hjælpen.

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 08:47
Du skal have mindst to bokse under alle omstændigheder. Clint'en slipper du ikke for,  hvis de skal kunne optage fra TV og brænde DVD.

Det er en svær opgave, du er ude i. Håber, det lykkes.

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 10:09
løsningen med at optage digitalt på HD og brænde DVD er droppet for mange indlæg siden - da det ikke er muligt at gøre i en maskine.

Derfor er min anbefaling til de gamle at gøre som du har beskrevet - at JEG grabber deres VHS til DVD eller HD-filer.
Så må de selv vælge om de vil have en maskine med eller uden DVD (lidt mere arbejde for mig hvis de vælger uden DVD - for så er der en del skiver der også skal lægges ned på HD)

Men jeg forstår godt hvad du mener og hvorfor du anbefaler en clint.... tak

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 14:00
Et kort ekstra spørgsmål til min egen viden-boks....

Har læst et par steder om at nogen DVB-C maskiner koder det optagede på en måde at det ikke kan bruges med andet udstyr....
Kan der findes en oversigt over hvilke firmaer/mærker der laver denne kodning?

læste eks. et indlæg herinde et sted hvor der nærmest stod (frit efter min husker): "når maskinen dør så kan man smide filerne ud".
.

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 14:20
Kryptering er jo noget Boxer forlanger. Så du kan gå ud fra at alle de boxe de har godkendt, ikke tillader overførsel til andet udstyr, ud over analogt fra scart stikket

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 14:58
ahhhhhh - så burde det ikke være et problem andet end være opmærksom på ikke at vælge noget som er godkendt af Boxer.

.

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 15:27

ahhhhhh - så burde det ikke være et problem andet end være opmærksom på ikke at vælge noget som er godkendt af Boxer.

Hvis der ønskes at modtage kanaler fra Boxer i fremtiden, f.eks TV2 så er det kun godkendt udstyr der kan bruges, eller sagt på en anden måde, er der den til Boxer nødvendige kortlæser/CA, så er optagelser fra enheden krypteret.

-------------

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 18:47
Brugerne modtager DVB-C fra YouSee. Og ja: YouSee godkendte bokse optager også krypteret. Optagelserne kan ikke overføres til DVD som på gamle harddiskoptagere. Principielt dør det optagne sammen med maskinen.

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 21:32

Brugerne modtager DVB-C fra YouSee. Og ja: YouSee godkendte bokse optager også krypteret. Optagelserne kan ikke overføres til DVD som på gamle harddiskoptagere. Principielt dør det optagne sammen med maskinen.

Ok - så er det ikke kun boxer.....

Det er da et underligt monopol - men sådan er det jo når man bestemmer på et marked.

Jeg er helt med på at filerne ikke kan overføres til DVD, men at de ikke kan flyttes til en anden lignende maskine er nyt for mig ang. yousee-boksen.

Hvis kunderne vidste det ville de nok tænke sig om 2 gange inden de hopper på limpinden......

.

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 21:41
Det er derfor, at ClintDC1 er så populær...

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 21:52
hvis det ikke er noget krav at det skal være digitalt eller HD

så er en almindelig recodere med harddisk udmærket
yousee sender analog en rum tid endnu

sådan en kan ikke koste mange bas øre

du skriver analog tv
alså et billederørs tv

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 22:31
Hvis ikke man vil hoppe på "limpinden" og gerne have betalings kanaler, ja så får man ikke betalingskanaler.

-------------

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 22:41
Hvorfor skulle man ikke måtte optage betalingskanaler og overføre dem til en anden maskine indenfor egen husstand?

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 22:44
For kan man det, så kan man også videredistribuere dem, og det går jo ikke.

-------------

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

hvis det ikke er noget krav at det skal være digitalt eller HD

sådan en kan ikke koste mange bas øre

du skriver analog tv
alså et billederørs tv

Hvad mener du med alm. recorder med harddisk? Kom med et eksempel.

Hvis det er en "gammel" recorder med harddisk og DVD du mener - så koster de fra 3000 og opad (hvis man er heldig og finde en forhandler der har gemt nogen på et lager).

Man kan også købe en VHS med DVD-recorder - den koster også 3000.....

Begge løsninger er derfor dobbelt så dyre som en clintDC1 med en god USB-harddisk på og en grabber til VHS-overførsel til PC.

.

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 22:47

For kan man det, så kan man også videredistribuere dem, og det går jo ikke.

ja - det handler jo om tolkning af ophavsretsloven/"kopi-loven".

Myndigheder tolker på en måde og virksomhederne på en anden - der imellem står vi forbrugere og klør os lidt nakken for at forstå forskellen......

.

Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 23:43

Clint DC1 og BlueTinium BT-DCT110 er den samme modtager, BT blot lidt dyrere og så købt i Bilka eller Føtex m.fl.

Boxen har også SCART udgang så man kan tilslutte en gammel DVD recorder og overføre signalet analogt (men i ganske god kvalitet) til DVD recorderen som så brænder en DVD med optagelsen. Det smarte er at man ikke behøver at gøre det mens udsendelsen sendes, men man optager den digitalt på den tilsluttede USB harddisk og kan man lide programmet kan man senere afspille optagelsen til DVD recorderen. Det bliver faktisk ganske hæderligt - selv ved HD udsendelser, der dog bliver reduceret til SD når det overføres analogt til DVD recorderen.

-------------
mvh Infinity

Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 23:51
tak for yderlige forklaring af hvad clint'en kan.

De kræver jo så bare at man har en DVD-recorder også ;)

Skrevet den: 29-Oktober-2011 kl. 09:39

Det er jo så her, at Clint DC1 igen kommer ind i billedet...
(Eller Blue Tinum fra Bilka/Føtex, som i øvrigt fås til 489,- i næste uge).

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 29-Oktober-2011 kl. 10:14

Ja det er den nemmeste måde betjeningsmæssigt.

Alternativt kan optagelser på USB disk kopieres til PC og redigeres+brændes herpå.
Men det kan give nogle udfordringer med  undertekster.  Big smile

Mvh JørgenT

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 29-Oktober-2011 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Der er så en del kanaler der kun sendes digitalt på YouSee, som så ikke kan optages uden en settop boks.

Mvh JørgenT

Skrevet den: 03-November-2011 kl. 16:59
For en god afslutning af tråden og som tak for den gode hjælp vil jeg hermed fortælle hvad nisserne valgte:

ClintDC1 og en Lacie 1TB USB HD med ekstern strøm.

Det står og kører nu og mor-nissen har selv lavet PVR-optagelser. Menu-systemet og genvejs-knapperne er rimeligt nemme at forstå og bruge for en nisse.

Erfarings-kritik indtil nu: 
- Menu laver nogen fejl når der skal ledes efter indhold på HD. Om det er DC1 eller harddisken som er grunden ved jeg ikke.
- En gammel USB-stick på 256MB kunne den ikke læse.
- Vejledningen til firmware-opdateringen passede slet ikke med menuen på skærmen.
- Firmware blev installeret og den re-bootede - men den har ikke ændret FW-version under "information" i menuen. (jeg har genstartet og taget strømmen helt fra den uden det hjalp). Må vist ringe til clint-support imorgen.
- Der er kraftig sne på skærmen når DC1 er slukket og striber når DC1 er tændt men fjernsynets tuner bruges alene. Håber på jeg kan løse dette ved en opsplitning af antennekablet i 2.
Skriv gerne jeres erfaring med dette???

Men alt i alt en god løsning der virker fint til nisserne.

Imorgen skal jeg så til at lege med videograbbing af ca. 20 VHS-bånd til PC og derefter til den Lacie der sidder på clinten.

.

Skrevet den: 03-November-2011 kl. 20:13

- Der er kraftig sne på skærmen når DC1 er slukket og striber når DC1 er tændt men fjernsynets tuner bruges alene. Håber på jeg kan løse dette ved en opsplitning af antennekablet i 2.
I Clint'ens menu skal du sætte "tuner loop" tll (står som standard til fra). Det er ikke nødvendigt at splitte signalet.
Antennekabel fra væg til Clint, hvorfra den føres videre til TV.
Hvis der stadig er striber på TV'et, skyldes det dårligt / gammelt antennekabel, evt. bare en løs forbindelse.

Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 20:18

For en god afslutning af tråden og som tak for den gode hjælp vil jeg hermed fortælle hvad nisserne valgte:

En harddisk uden strømforsyning har den fordel at de tænder og slukker sammen med boxen, men ellers et ok valg.

Det står og kører nu og mor-nissen har selv lavet PVR-optagelser. Menu-systemet og genvejs-knapperne er rimeligt nemme at forstå og bruge for en nisse.

Erfarings-kritik indtil nu: 
- Menu laver nogen fejl når der skal ledes efter indhold på HD. Om det er DC1 eller harddisken som er grunden ved jeg ikke.

Indrømmet, det er ikke noget highspeed produkt, men hvad problemet er kan jeg ikke sige.

Sikkert et spørgsmål om hvilket format den er i.

- Vejledningen til firmware-opdateringen passede slet ikke med menuen på skærmen.

Det er vist rigtigt, men det er jo ikke svært.

- Firmware blev installeret og den re-bootede - men den har ikke ændret FW-version under "information" i menuen. (jeg har genstartet og taget strømmen helt fra den uden det hjalp). Må vist ringe til clint-support imorgen.

Jep, der er gået noget galt. Den firmware vejledning du kan downloade er up to date, hvis der er afvigelser derfra, så ring til supporten.

Det er helt forkert med mindre du slukker på væggen. Hvis du bare slukker på remoten skal billedet være OK hele tiden.

Done. Jeg tror desværre ikke at din box er helt OK, men måske godt kunne trænge til en ombytning.

-------------
mvh Infinity

Skrevet den: 03-November-2011 kl. 20:44

I Clint'ens menu skal du sætte "tuner loop" tll (står som standard til fra). Det er ikke nødvendigt at splitte signalet.
Antennekabel fra væg til Clint, hvorfra den føres videre til TV.
Hvis der stadig er striber på TV'et, skyldes det dårligt / gammelt antennekabel, evt. bare en løs forbindelse.

Tuner loop har jeg selv fundet efter jeg skrev dette indlæg og der derved fået fjernet sneen når DC1 står på standby - men tak for påmindelsen.
Men der er stadig sne når man tager strømmen fra DC1 - derfor jeg tænker på en opsplitning

Jeg tror ikke på at det er dårlige kabler der laver striber- da de ikke laver den fejl når de sidder i VHS-maskinen eller når jeg bare sætter kablerne sammen.
Der er KUN striber når de går igennem DC1 - men der kan sæføli være et dårligt stik på DC1, det har jeg ikke mulighed for at undersøge med måling.

.

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 20:59
Et antenne-signal kan ikke "overleve" et loop igennem en enhed, hvor du totalt har taget strømmen. Der skal være et minimum af strøm (stand by) for at et loop kan fungere (i hvert fald på alle de enheder jeg har prøvet).

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 03-November-2011 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

En harddisk uden strømforsyning har den fordel at de tænder og slukker sammen med boxen, men ellers et ok valg.

Alle jeg har talt med anbefaler HD med ekstern strøm for stabilitet og hastighed til PVR.

Den kan læses alle mulige andre steder og er prøvet ny/om-formateret i flere formater.

Svært eller "svært" - når man slavisk følger en vejledning fordi det er første gang man prøver det - så SKAL en vejledning være præcis og ikke direkte vildledende.
Korrekt at jeg selv fandt ud af det, men det havde nisserne aldrig kunnet alene.

Det er helt forkert med mindre du slukker på væggen. Hvis du bare slukker på remoten skal billedet være OK hele tiden.

Som jeg skriver til @der alte - så er der sne når man slukker på power-kontakten på DC1 OG når man slukker på væggen.
Når jeg slukker på remoten (standby), så er der striber på enkelte kanaler - men sneen er væk efter jeg lavede tuner-looping.

Done. Jeg tror desværre ikke at din box er helt OK, men måske godt kunne trænge til en ombytning.

Vi må se hvad clint-support siger imorgen - ellers må jeg en tur i Elmutanten igen.

PS: Kundeservice/hjælp til svar på spørgsmål hos Elmutanten må konstateres at være IKKE tilstedeværende i Hillerød.
Jeg måtte spørge hos ekspert og hos en elektronik-mand for at finde ud af mine spørgsmål. Det er jo bare sælgere der bilder folk hvad som helst ind for et evt. mersalg.

Så kom jeg også af med lidt brok   hihi

Skrevet den: 03-November-2011 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Et antenne-signal kan ikke "overleve" et loop igennem en enhed, hvor du totalt har taget strømmen. Der skal være et minimum af strøm (stand by) for at et loop kan fungere (i hvert fald på alle de enheder jeg har prøvet).

Netop hvad jeg tænkte og derfor jeg vil lave en opsplitning af kablet.

Skrevet af: zczc
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 23:21

Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Alle jeg har talt med anbefaler HD med ekstern strøm for stabilitet og hastighed til PVR.

Den kan læses alle mulige andre steder og er prøvet ny/om-formateret i flere formater.

Svært eller "svært" - når man slavisk følger en vejledning fordi det er første gang man prøver det - så SKAL en vejledning være præcis og ikke direkte vildledende.
Korrekt at jeg selv fandt ud af det, men det havde nisserne aldrig kunnet alene.

Som jeg skriver til @der alte - så er der sne når man slukker på power-kontakten på DC1 OG når man slukker på væggen.
Når jeg slukker på remoten (standby), så er der striber på enkelte kanaler - men sneen er væk efter jeg lavede tuner-looping.

Vi må se hvad clint-support siger imorgen - ellers må jeg en tur i Elmutanten igen.

PS: Kundeservice/hjælp til svar på spørgsmål hos Elmutanten må konstateres at være IKKE tilstedeværende i Hillerød.
Jeg måtte spørge hos ekspert og hos en elektronik-mand for at finde ud af mine spørgsmål. Det er jo bare sælgere der bilder folk hvad som helst ind for et evt. mersalg.

Så kom jeg også af med lidt brok   hihi

Hvad er Elmutanten?

Skrevet den: 04-November-2011 kl. 00:05
Elmutanten er Elgiganten i folkemunde ;)

Skrevet den: 07-November-2011 kl. 14:20
Opsplitning af antenne-kablet løste striberne......

MEN - så røg der en masse kanaler, signalet blev for dårligt (brugte bare et alm. T-stykke da en HF-sikker-løsning ville betyde omkabling af alt fra stikket ind i huset - sidder på loftet).
Derfor må nisserne leve med striberne indtil de vil trække nye kabler og lave en HF-sikker installation.

Iøvrigt kommer striberne af at strømforsyningerne til HD og Router befinder sig ca. 10cm fra DC1 (er aftestet som værende korrekt).
SÅ det kan også være en løsning at få fjernet/skærmet disse adaptere - endnu et valg nisserne må tage.....

.

Skrevet den: 07-November-2011 kl. 22:29
Indtil de beslutter sig for noget, kan du med stor sandsynlighed løse begge problemer for en halvtredser:
1. Sæt en antenneforstærker fra Harald Nyborg (49,-) der, hvor antennekablet begynder. Hvis det ikke er praktisk, så lige foran T-stykket.
2. Sæt et stort stykke alufolie over T-stykket (endelig ikke over forstærkeren).
Det er ikke særlig professionelt, men det burde få digitalkanalerne tilbage og få analog-striberne fjernet eller mindsket...

Skrevet den: 07-November-2011 kl. 22:56
Tak for forslagene - det vil jeg lige afprøve.

Print side | Luk vindue