Print side | Luk vindue

Tysk DVB-T kanaler på Fyn

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=103508
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 20:26


Emne: Tysk DVB-T kanaler på Fyn
Skrevet af: urup
Emne: Tysk DVB-T kanaler på Fyn
Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 23:39
Hej, alle!

Da jeg torsdag morgen scannede mine digitale TV kanaler ind kom der lige en stak på 14 tyske med:


Det var en ret sjov oplevede. Jeg bor ved Langeskov på Østfyn og alligevel lykkedes det at modtage kanalerne nogenlunde i ca. 15 minutter. Clap Desværre mistede jeg dem igenCry. Som antenne har jeg bare en ganske almindelig stueantenne og min modtager er en den  gamle SagemDTR500HD (eller noget i den retning)



Svar:
Skrevet af: Totoronto
Skrevet den: 29-Oktober-2011 kl. 01:54
Brug en udvendig tagantenne i stedet for, og bliv ved med at kunne se demWink.


Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 29-Oktober-2011 kl. 10:59
Jeg har også en enkelt gang eller to fanget svenske kanaler i Østjylland med en tagantenne, der peger nordpå. Kanalerne er også hurtigt væk igen. Tysk DVB-T har jeg aldrig fanget.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Oktober-2011 kl. 11:09
 
 Det sker også, at jeg om sommeren her på Midsjælland kan fange Sender Brandenburg. (Berlin) 


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: urup
Skrevet den: 29-Oktober-2011 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Totoronto Totoronto skrev:


Brug en udvendig tagantenne i stedet for, og bliv ved med at kunne se demWink.


Ja, det var en fin ide, jeg har faktisk og tænkt på at skifte stueantenne ud med en rigtig tagantenne, da der er nogle udfald især på boxer kanalerne.

Jeg synes dog det var ret sjovt at fange tysk tv. Jeg har fundet både jysk og sjællandsk, men jeg havde aldrig udenlandsk TV.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Oktober-2011 kl. 22:08
Det er ellers ikke svært at modtage fra Tyskland i det område, forudsat at man har en ordentlig antenne.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: mhv_omjk
Skrevet den: 31-Oktober-2011 kl. 09:43
- Urup , det du har været fanget under har været et udslag af meget høj TROPO-effekt, dette gør at et specielt lag i atmosfæren spejler signaler som er sendt langvejs fra ned mod jorden igen og altså også lige i retning af din stueantenne. på FM-båndet er der en gruppe radio-folk der hedder DX-ere og de gør meget brug af TROPO-effekterne.

-------------
mhv_omjk alias Michael Hvidberg


Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 04-November-2011 kl. 09:15
Nu har jeg også fanget tysk tv her i Østjylland. Her til morgen skrev boksen "Der er fundet nye kanaler", så sagde jeg ok til at søge. Så kom der både en række tyske og en svensk Boxer mux. Det er ikke alle tyske kanaler, f.eks Das Erste og ZDF mangler, til gengæld er NDR på to forskellige frekvenser.
Ved de svenske skriver den "Teracom Mux3".
Jeg tvivler dog på, de bliver. Jeg har som nævnt aldrig tidligere fanget tysk tv med UHF antennen her.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-November-2011 kl. 09:50
 
 Det er næppe Sverige du har fat i, men den Danske MUX3, det er jo også Teraom der driver dem her i DK.
Tysk TV rækker et pænt stykke op gennem Jylland. Modtages også fint i dele af Fyn, samt Lolland-Falster og Sydsjælland.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 04-November-2011 kl. 11:16
Nej det var ikke den danske Mux3, for der var kanaler som TV3 og TV8, men de er væk igen, prøvede jeg dem, skrev den "Ingen adgang". Ved de danske kanaler skriver Sagem boksen ikke Teracom i "Information om antennesignal", men senderens eller SFN'ets navn.
Min bopæl er ved Odder, og antennen peger nordpå for at tage Søsterhøj i Århus, Tommerup går dog fint igennem også.


Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 04-November-2011 kl. 11:31
Jeg kan godt se forskel på svenske og danske kanaler, har selv dansk Boxer. Når jeg prøvede en af de svenske, skrev den ingen adgang, men nu er signalet væk igen.
Jeg lagde ikke mærke til frekvensen, jeg ved ikke, hvilken sender det var, men kigger jeg her http://www.teracom.se/Sandarinformation/Frekvenstabeller/Detaljer/?ft=tv&sid=HB/S - http://www.teracom.se/Sandarinformation/Frekvenstabeller/Detaljer/?ft=tv&sid=HB/S passer Nät 3, med de kanaler jeg fangede.

Edit: Kiggede efter, kanalerne står stadig på listen selvom signalet er væk, det var kanal 38, så ifølge http://www.teracom.se/Sandarinformation/Frekvenstabeller/?region=ALL&ft=tv - http://www.teracom.se/Sandarinformation/Frekvenstabeller/?region=ALL&ft=tv har det sandsynligvis været Halmstad eller Varberg. Der har sandsynligvis været tale om den førnævnte TROPO effekt.



Print side | Luk vindue