Print side | Luk vindue

Undertekster på Nat GeoWild

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=103540
Udskrevet den: 27-November-2024 kl. 05:16


Emne: Undertekster på Nat GeoWild
Skrevet af: acaffe
Emne: Undertekster på Nat GeoWild
Skrevet den: 29-Oktober-2011 kl. 23:48
Hej!
 
Jeg er ny her i forum, så mit indlæg er muligvis lidt fejlplaceret, men jeg håber, at en venlig sjæl kan hjælpe mig alligevel.
 
Mit problem er, at underteksterne tit forsvinder fra kanalen Nat GeoWild. (Jeg har YouSee kabel tv).
 
Ved nogen, hvad problemet skyldes, og hvordan man løser det? Er det National Geographic eller YouSee, som man skal henvende sig til?
 
Mvh,
Jesper



Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 11:10
De forsvinder også af og til på Stofa, så der er åbenbart problemer med denne kanal.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: acaffe
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 11:17
Hmm.....det er da skide irriterende!
 
Nå, der er vel ikke andet at gøre end at væbne sig med tålmodighed?
 
Mvh,
 
Jesper


Skrevet af: gearløs
Skrevet den: 03-November-2011 kl. 14:15
Du kunne også bare lytte til det engelske - det er langt bedre end de mildest talt rædselsfulde oversættelser de laver.

Jeg har ofte set miles, gallons dvs. fremmede mål OG begreber oversat direkte eller rent af h... til så betydningen blev væsentligt forvrænget...

Og så er det sundt at kunne (lære / øve) et andet sprog ud over pølsedansk.

ps: som sidegevinst slipper man for de sorte striber nederst !!


Skrevet af: acaffe
Skrevet den: 06-November-2011 kl. 08:56
Jo, det kunne jeg. Jeg er cand.mag. i engelsk, så det kunne jeg jo nok klare.....problemet er, at jeg optager en del udsendelser til mine forældre, og de har brug for undertekster.

Har snakket med Yousee om problemet. De registrerede problemet den 31/10 (samme dag som jeg lagde mærke til det). De hævder ydermere, at de har gjort Nat GeoWild opmærksom på problemet. Siden er intet sket og Yousee kunne ikke give mig en tidshorisont på løsning af problemet....


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 15-November-2011 kl. 09:48


løsningen ved mig er at se det tidsforskudt.
bare 5 sekunder er alt der behøves, så virker det af en eller anden grund.

-------------
.....



Print side | Luk vindue