Print side | Luk vindue

Nyt fjernsyn: Fladskærm eller CRT, eller?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=10355
Udskrevet den: 16-Februar-2025 kl. 09:09

Emne: Nyt fjernsyn: Fladskærm eller CRT, eller?
Skrevet af: Thorvald
Emne: Nyt fjernsyn: Fladskærm eller CRT, eller?
Skrevet den: 13-Marts-2006 kl. 12:52
Lahans afstemning om hvilken type fjernsyn man har nu er interessant. Det kunne også være interessant at se hvilken type fjernsyn folk ville købe i løbet af de næste et - to år.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Svar:
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 13-Marts-2006 kl. 13:04

Bestemt

Jeg har stemt for CRT HD-ready, syntes det så meget interessant ud, især hvis jeg skulle købe indenfor i år.

Men, jeg syntes det er svært, skulle jeg først købe 2 år ude i fremtiden blev det nok istedet fladskærm, jeg forventer indenfor de næste 2 år en stor udvikling og store prisfald indenfor fladskærms teknologien, prøv bare at se hvor meget der er sket indenfor de sidste 2 år på disse områder.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 13-Marts-2006 kl. 13:07
Kan slet ikke se ideen med det HD-Ready CRT.
Man får alligevel først et HD signal om nogle år, til den tid kan man sikkert få en flad til samme pris samt kvalitet.

Skrevet den: 14-Marts-2006 kl. 07:16

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Kan slet ikke se ideen med det HD-Ready CRT.

Det er jeg enig i og jeg er også forbavset over tendensen i afstemningen, at mange vil købe CRT.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: MortenP
Skrevet den: 14-Marts-2006 kl. 08:10
Efter min mening er der ikke et eneste fladskærms tv der kan give samme billedkvalitet som jeg får med mit 32" CRT. før de kan gøre det gider jeg ikke skifte.. 

Skrevet den: 14-Marts-2006 kl. 18:36

Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Efter min mening er der ikke et eneste fladskærms tv der kan give samme billedkvalitet som jeg får med mit 32" CRT. før de kan gøre det gider jeg ikke skifte..

Billedkvaliteten er nok den samme / bedre - med tv-signal / DVD - med de bedste fladskærmsfjernsyn, men oplevelsen af billedet er måske anderledes, fordi billedet ikke ser ligedan ud på et CRT og et LCD.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Joho
Skrevet den: 14-Marts-2006 kl. 22:17

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Billedkvaliteten er nok den samme / bedre - med tv-signal / DVD - med de bedste fladskærmsfjernsyn, men oplevelsen af billedet er måske anderledes, fordi billedet ikke ser ligedan ud på et CRT og et LCD.

Ja, billedet er ikke ens på CRT & LCD. Der er åbenbart så en del der oplever at de foretrækker CRT med den nuværende LCD teknologi.

Det kan jo også være at det ikke er alle der lige kan/vil trække 15-20.000 kr ud af husholdningsbugettet når de skal anskaffe sig et ny LCD fjernsyn der kan måle sig med / eller er bedre end de bedste CRT . Men nok noget bedre kan overskue et beløb på omkring 7.000 kr - som jo indtil for ca. 1-2 år siden var hvad man forventede et rimeligt godt fjernsyn ville koste (her ser jeg bort fra 'feinsmecker brands' som bl.a B&O) 

-------------
Med god hilsen

John

Skrevet af: Langemor84
Skrevet den: 14-Marts-2006 kl. 23:50

Jeg skal have den nye 42PF9731 fra Philips, der kommer til sommer.

Hot diggity!! og så bliver den forholdsvis billig!

Skrevet af: lrev
Skrevet den: 25-Marts-2006 kl. 07:20
Denne Philips har jeg allerede droppet...ifølge Engelske smug-tests, har den store problemer med hurtige bevægelser og panoreringer.

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 25-Marts-2006 kl. 09:26
Jeg havde egentlig stemt på lcd men http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articleid=1211&zoneid=1 - dette kunne da godt omvende mig til plasma. Det komme lige til VM men uden tuner, men hvad gør det hvis TDC har fået deres HD-selector på gaden.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 25-Marts-2006 kl. 11:23
Prisen er så lige 75.000

Print side | Luk vindue