Print side | Luk vindue

MR.Nielsen Hjemmebio+ Nu med JVC X 30

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104074
Udskrevet den: 02-Januar-2025 kl. 16:20

Emne: MR.Nielsen Hjemmebio+ Nu med JVC X 30
Skrevet af: aouer
Emne: MR.Nielsen Hjemmebio+ Nu med JVC X 30
Skrevet den: 11-November-2011 kl. 15:56

NYT NYT JVC X 30 INDKØBT
BILLEDER PÅ SIDE 4

Hej alle her på Recordere 

Efter at jeg har snart har kigget alle de her super fede hjemmebioer I har igennem, så har jeg besluttet at jeg vil gå i gang med min hjemmebio. 
Jeg har en garage hvor der er en rimligt stor 1. sal, tror den er 8x4 meter. 
Min bio skal kunne bruges til lidt af hvert, så det bliver ikke en rigtigt bio med alt i sort. 
Efter at det er et rum der skal bygges op fra starten så skal i nok regne med at det vil tage lidt lang tid inden den står helt færdig, så jeg kan godt bruge lidt råd med på vejen.
Loft bliver troldtekt, gips på resten. 

Køb at udstyr regner jeg med det bliver noget i den her dur. 
Ang. Projektor og Lærred har jeg ikke noget bud i nu. 

DENON AVR-1312 surround receiver 
DALI ZENSOR 5 højttalersystem 
DALI BASIS 100 subwoofer 

Det udstyr jeg har som kan bruges er. 
Sonos ZP90 
Qnap ts 109 p+ 
Qnap ts 209 pro 
Der vil komme opdate på projektet løbende. 

Svar:
Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 11-November-2011 kl. 16:10
Det tror jeg bliver rigtig godt

Skrevet af: Mr. Anderson
Skrevet den: 11-November-2011 kl. 20:05
Jeg vil kraftigt anbefalde dig at smide flere penge efter en reciever med flere krafter ellers får du aldrig de højttaler styret rigtigt. En Onkyo TX-NR609, Denon AVR1912, NAD T748 eller i den dur.

-------------
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos

Skrevet den: 11-November-2011 kl. 22:59
Super kan bruge nogle Eksperter til at hjælpe med hvad man skal bruge af udstyr til en rimelig pris. Var på hifiklubben side for at se forskellen på 1912 -1312, synes ikke der var så stor forskel.Hjælp....

Skrevet af: Thomasjn
Skrevet den: 12-November-2011 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

Super kan bruge nogle Eksperter til at hjælpe med hvad man skal bruge af udstyr til en rimelig pris. Var på hifiklubben side for at se forskellen på 1912 -1312, synes ikke der var så stor forskel.Hjælp....

1912 har en del flere kræfter.

1912 er opgivet til 90watt i 7 kanaler, mens 1312 er opgivet til 75watt i 5 kanaler.

Skrevet af: Mr. Anderson
Skrevet den: 13-November-2011 kl. 19:24
De watt opgivelser lyder ikke som stor forskel når du læser det og tænker 15 watt mere?... Men der er nogen flere krafter i 1912 end både 1312 og 1712. Men tag ned i de forskellige butikker før kl. 15 i hverdagens og snak med dem og vigtigst af alt lyt til udstyret. Store højttaler er lig med lige stor forstærker

-------------
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos

Skrevet den: 26-November-2011 kl. 15:44
Så er jeg kommet lidt længere med med min bio.
Der er blevet isoleret, lagt gulv og jeg er så igang med at lave dampspær og trække div. rør og ledninger.
Her er lige lidt billeder.
Der er rør til både center, sub og front i væggen.

Det hele bliver samlet i mit teknik skab som skal være over til venstre.

Har lige et ? ang. center 
Har forstillet mig at den skal hænge 50 cm over gulv, og filmlærred fra 70 over gulv et 90" lyder det helt forkert?.

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-November-2011 kl. 15:51
Det er godt nok spændende at følge Tongue

Den med centeren, så skal den som udgangspunkt (så vidt jeg ved), helst nogenlunde følge lyden (højden) fra dine fronter, men du kan jo vinkle centeren så det passer med fronterneSmile

Og jeg har ikke en pind forstand på lærrederEmbarrassed

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 26-November-2011 kl. 16:53
Ang. lærred, så er der delte meninger.. For så vidt muligt skal du se ca. midt på lærredet når du sidder ned i dine sæder. Hvordan det kommer til at se ud kommer jo helt an på hvordan du har tænkt dig at sidde og format på lærredet.. 

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-November-2011 kl. 16:58
70 cm er rigeligt højt til et 50" TV, så du skal regne med mindre. Ca 50 cm vil jeg mene..

Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 27-November-2011 kl. 13:55
Hej Mr.Nielsen

Jeg har set din projekt løbende siden du begyndte på det i Januar i år, jeg tillader mig hermed at gøre opmærksom på at jeg har sat mit hjemmebio til salg, måske er det noget for dig.

Se her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104715&PID=1062959&SID=z95e1f72-772f-fz24ff5z-40874-560150463&title=s-receiver-projektor-og-motorlrred#1062959 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104715&PID=1062959&SID=z95e1f72-772f-fz24ff5z-40874-560150463&title=s-receiver-projektor-og-motorlrred#1062959  

Håber det er i orden

MVH. Pony65

Skrevet den: 27-November-2011 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Hej Mr.Nielsen

Jeg har set din projekt løbende siden du begyndte på det i Januar i år, jeg tillader mig hermed at gøre opmærksom på at jeg har sat mit hjemmebio til salg, måske er det noget for dig.

Se her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104715&PID=1062959&SID=z95e1f72-772f-fz24ff5z-40874-560150463&title=s-receiver-projektor-og-motorlrred#1062959 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104715&PID=1062959&SID=z95e1f72-772f-fz24ff5z-40874-560150463&title=s-receiver-projektor-og-motorlrred#1062959  

Håber det er i orden

MVH. Pony65

Hej
har været inde og se på det, jeg starter med at købe højtalere og receiver og når jeg skal ud og købe Lærred og Projektor så er der nok kommet en del nytSmile
ellers ser det ud til at det er et godt sæt du har.

Skrevet den: 20-December-2011 kl. 01:21
Hej alle
så er jeg kommet lidt længere med mit bio projekt, er kommet lidt i tvivl ang. lyddæmpning og Akustik.
Der er 150 mm isolering i skråvæggene, 
250 mm i skunk + et lag gips. 
gavl 150 mm og H+H plader og 300 mm i hulmur.
hvad vil være det bedste ang. akustik på skrå væggene, er det nok med troldtekt???
Billeder kommer.
MVH
Aouer

Skrevet den: 03-Januar-2012 kl. 01:36
Hej Alle
Så er jeg igang med at sætte gips op, og har sat forskalling op til troldtekt, så det går stille og roligt fremad.
Med hensyn til farve valg, mit forslag er:antracitgrå på gavl,og hvid på skunk og lidt i tvivl med farven på troldtekten, måske hvid eller sand. kom bare med nogle forslag.
Her lige lidt nye billeder.

Skrevet den: 12-Januar-2012 kl. 22:11
Hej
så er der lidt opdate 
Er næsten færdig med spartling af gips.
Kunne godt bruge lidt hjælp ang mine bagHT. Er ikke helt sikker på hvor de skal hænge for at det lyder ok.
Afstande. 
til lærred fra sofa 325 cm 
har prøvet at lave en tegning. på tegningen hænger de 100 cm bag sofaen og 110 oppe, der er kun 35 cm fra sofa og ud til væggen  og 130 cm over til den anden væg.
Håber nogen kan hjælpe lidt har ikke en sk.....forstand på det.
MVH Aouer

Skrevet den: 16-Februar-2012 kl. 19:18
Bio opdate
så er jeg kommet et stykke videre.
gips er grundet,er ved at sætte loft op, er snart færdig,derefter skal der males, det bliver en meget mørk grå. Måske sprøjter maler jeg loftet til hvid
og gulv ved jeg ikke helt i nu, hælder mest til laminat gulv med et par mørke tæpper div. steder.
også går jeg igang med trække div. kabler.
Ang. udstyr er jeg meget i tvivl hvad jeg skal vælge, projektor er på plads det bliver en JVC X30
+ 90`fast ramme lærred.
så i starten bliver det nok mit gamle jamo sæt( ikke grine)LOL der skal lægge ud, pengene er der ikke lige pt. til nytCry

lige lidt billeder.

Skrevet af: Stereolab
Skrevet den: 16-Februar-2012 kl. 20:00
ser godt ud med fremgang i projektet... og JVC X30 er en lækker projektor!

...men er der en grund til at du ikke valgte troldtekt i hvid til at starte med i stedet for at skulle male senere?

Skrevet den: 16-Februar-2012 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

...men er der en grund til at du ikke valgte troldtekt i hvid til at starte med i stedet for at skulle male senere?

Jeg fik dem billigt fra et restlager, og vil helst have dem i hvid så jeg må igang med sprøjten, håber de bliver fine

Skrevet af: Stereolab
Skrevet den: 16-Februar-2012 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

Jeg fik dem billigt fra et restlager, og vil helst have dem i hvid så jeg må igang med sprøjten, håber de bliver fine

Jamen det gør de da sikkert! Hvad der er sparet er tjent Wink

Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 17-Februar-2012 kl. 09:24
Det godt ud ;)

Dog skal du regne med at bruge meget maling hvis du går igang med at male din Troldtekt.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input

Skrevet den: 17-Februar-2012 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Det godt ud ;)

Dog skal du regne med at bruge meget maling hvis du går igang med at male din Troldtekt.

Er lige blevet færdig med at male loftet, det ser ok udSmile godt med en pro Airless sprøjte200 bar
synes ikke jeg kan se den anden farve nogen steder, brugte den her maling: Yunik loftmaling hvid 10L refleksfri fra Bygma. billeder kommer senere i weekenden.

Skrevet den: 18-Februar-2012 kl. 17:41
Så er der sket lidt mere i bygge processen,har fået malet første gang på væggene, her er lige et billede.

Skrevet den: 07-April-2012 kl. 14:35
Hej Alle 
Så er jeg ved at være ved færdig med min hjemmebio +.
Men jeg mangler lige nogle små ting, lister omkring skunkdør, mørklægnings gardin, tæpper
Beslag til center ht. 
Mit gamle udstyr er kommet på plads, som p.t består af jamo center + fronter + baght.
Sub en Dali concept sub 12.
Ny indkøbt.
Pioneer vsx 921
Apple tv 2
Der er detsværre ikke flere penge i kassen lige p.tCryCry til at få købt det sidste som jeg mangler for at det er en hjemmebio nemlig Projekter + lærred , så BACK TO WORK 

I skal ikke snydes for billeder, så her de.
GO´PÅSKE TIL ALLE

Igang med at lægge gulv

Mine HT. udtag

FLOT KASSE TIL CENTERLOL Skal lige ha´ fixet et beslag

DER MANGLER NOGET D.E.RSmile

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-April-2012 kl. 14:57
Når jeg ser det som du har præsteret, så fik jeg tanken - det kan blive stort det her. Ligesom reklamen fra Jem og Fix - uden dog på nogen måde at drage sammenligninger. Men hvor kan du dog - og sikkert mange andre, få mange skønne billede - og lydoplevelser i din nye bio ClapTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 07-April-2012 kl. 15:13
Meget meget flot,tilllykke med med den.Er lidt misundelig Tongue

-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 07-April-2012 kl. 16:45
Det er blevet en rigtig lækker hule Big smile

Skrevet af: Schulz
Skrevet den: 07-April-2012 kl. 17:32
Lækker bio-hule, man kan kun være misundelig Clap.

Dog syntes jeg centeren fortjener en opgradering, syntes den virker lille/sølle i forhold til resten?

Skrevet den: 07-April-2012 kl. 17:54
JEG TAKKER, ja den center meget lille og sølle, jeg vil gerne have et ny sæt up, går med tanker om at udskifte front + center til Dali, har et par Dali 7a stående så jeg skal have købt mig en ny center, men jeg ved ikke om den pioneer er for lille så?
Baght. må vente, Projektor og lærred kommer først.

Skrevet af: Sejrsen
Skrevet den: 08-April-2012 kl. 10:08
Det ser super fedt ud...Jeg havde dog helt sikkert valgt et mørkt gulvtæppe. Både for hyggens og akustikkens skyld! Smile

Skrevet af: Noisy Boy
Skrevet den: 08-April-2012 kl. 11:40
Det er sq blevet flot. hvor bredt et lærred kan du få op, eller hvad havde du tænkt dig med lærred størelse? ser frem til når du er helt færdig :)

Skrevet af: Mr. Duck
Skrevet den: 08-April-2012 kl. 12:14
Tillykke med din nye bio. Glæder mig til at se flere billeder når det sidste kommer op

Skrevet den: 08-April-2012 kl. 12:43
Ang. Lærred str. så bliver det et 90" fast ramme, JVC X30 projekter der skal styre billede siden.

Skrevet af: RaGa_MuFFiN
Skrevet den: 08-April-2012 kl. 13:59
Det ser pisse godt ud, for at sige det mildt! Det ser utroligt hyggeligt ud, og jeg er sikker på du/I får mange mange gode timer til at gå med fede film deroppe! Stående applaus herfra! :-)

Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 12-April-2012 kl. 11:04

Super sprød hjemmebio og sindsygt flot håndværk!

Skrevet af: BigRaj
Skrevet den: 17-April-2012 kl. 08:26
WOW, sådan, flittig har du været og må du få mange mange goder filmoplevelser i din nye biograf!

-------------
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul

Skrevet af: Hagman
Skrevet den: 21-April-2012 kl. 13:50
Utroligt !
Sikke du kan. At få lavet et skodrum om til noget flot og brugbart, har jeg også lavet i huset, men SLET ikke i nærheden af det du har lavet.
Mega thumbs up !

Skrevet den: 20-September-2012 kl. 00:56
Hej 
Så har jeg fået købt mig en JVC X 30 i hvid. Har monteret den med et Cheif beslag.

Skal se om jeg ikke kan få taget nogle bedre billeder.
Der mangler lige en PS3, og jeg vil gerne have indkøbt den Dune hd tv 401 når den kommer.
Aouer

Skrevet af: LBA75
Skrevet den: 20-September-2012 kl. 08:36
Hej Aouer

Virkelig flot stykke arbejde du har lagt i dette projekt og et super resultat ikke mindst Clap

Spørgsmål: Dine højtaler udtag afbilledet på side 2, er det hjemmelavet eller købt færdige? Kunne godt være fristet til at kopiere, da det ser proff ud, og jeg har nemlig også trukket rør til mine baghøjtalere, men ikke fået "afsluttet" pænt som dig!
Har du evt en how to do - eller nogle links?

Mvh
LBA75

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt

Skrevet af: Bravo
Skrevet den: 20-September-2012 kl. 08:41
Clap

Skrevet den: 20-September-2012 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:

Hej Aouer

Virkelig flot stykke arbejde du har lagt i dette projekt og et super resultat ikke mindst Clap

Spørgsmål: Dine højtaler udtag afbilledet på side 2, er det hjemmelavet eller købt færdige? Kunne godt være fristet til at kopiere, da det ser proff ud, og jeg har nemlig også trukket rør til mine baghøjtalere, men ikke fået "afsluttet" pænt som dig!
Har du evt en how to do - eller nogle links?

Mvh
LBA75

Hej LBA 75
Ja mine højtalere udtag er hjemme lavet.
1. Et blænddæksel LK , så har jeg købt nogle
Af dem her, de er så blevet afkortet lidt
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bilradio/Monteringsdele/Hojttalerterminalskruer-2-stk-35567/
Og et bar kabelsko.
Jeg prøver lige at tage et par billeder hvordan det ser ud bag dæksel
Mvh Aouer

Skrevet den: 20-September-2012 kl. 10:32

Her er lidt billeder af de hj udtag
Jeg har prøvet at købe nogle ht terminaler hos elektonik lavpris, min synes de fra biltema så bedre ud, se forskel på billede.

HØJTALERE TERMINAL FRA ELEKTRONIK LAVPRIS

Skrevet af: brfcjon
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 15:22
jeg har selv brugt denne løsning som afslutning. Og så er det nogle flinke gutter hos Gato=)

http://sidekick-audio.com/gatoshop_dk/connectors.html?SID=3590288d8cbc791bf90c46eb19f8a3dd

Skrevet af: Hagman
Skrevet den: 29-September-2012 kl. 21:36
Det er jo helt vildt. Sindsygt godt lavet.
Sjovt at se dine fremgang fra dine billeder. Super godt gået.

Må man spørge, hvad omkostninger for rummet har været ?

Skrevet den: 30-September-2012 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Hagman Hagman skrev:

Det er jo helt vildt. Sindsygt godt lavet.
Sjovt at se dine fremgang fra dine billeder. Super godt gået.

Må man spørge, hvad omkostninger for rummet har været ?
Jeg har ikke helt styr på det, men ligger omkring 40k, men jeg vil gerne opdatere mine højtaler, og sofa, men ellers er jeg tilfreds med det.

Print side | Luk vindue