Waoo TV og internet på samme kabel ?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104090
Udskrevet den: 30-November-2024 kl. 07:23
Emne: Waoo TV og internet på samme kabel ?
Skrevet af: Coralreef
Emne: Waoo TV og internet på samme kabel ?
Skrevet den: 12-November-2011 kl. 08:27
Hejsa
Har nok været stillet før men...
Til vores stue tv alter, har jeg kun 1 internet kabel. Vi overvejer Waoo tv, men da kablet pt benyttes til internet til vores stue pc/mediecenter, er jeg bekymret for mit energimidt fiber router. Som jeg ser det, er internet og tv ikke samme stik...
Korrekt ?
Kan jeg bestille Waoo, undlade at bruge tv-boksen fra energimidt, og så streame kanalerne i VLC på stue PCen på "internet porten/kablet" ?
------------- Mvh
Sony 40W5500, Asus Eee EB1501, DiNovo Mini, 1TB NAS, 25/25 fiber - LINUX !!!
|
Svar:
Skrevet af: timzor
Skrevet den: 13-November-2011 kl. 08:42
yes, det er pt. en mulighed.
|
Skrevet den: 13-November-2011 kl. 09:25
Ok tak, findes der en guide til en sådan opsætning ?
------------- Mvh
|
Skrevet den: 13-November-2011 kl. 11:11
Basics er at du skal have ip adresserne på kanalerne, samt porten. Du kan scanne med wireshark, så bliver du spammet med udp pakker, og finder adressen og porten. Men det kræver at du har en tv-boks sat til, ellers kan du ikke se ipadresserne.
|
Skrevet af: Langemor84
Skrevet den: 13-November-2011 kl. 11:26
Hej.
Jeg havde samme dilemma - jeg endte med at trække et kabel mere. Det er surt, men når først det er gjort.... Hehe. Ved godt det ikke er det man gider høre, men tror det er den løsning du ender med under alle omstændigheder.
|
Skrevet den: 13-November-2011 kl. 19:56
Du kan sætte en switch og dele forbindelsen i stuen, så kan du det hele :)
|
Skrevet den: 14-November-2011 kl. 19:47
Switch på, uden nogen opsætning i selve energi midt router mm(forward af noget tv til internet stikket...) ?
Køre de med samme IP range og port i alle områder ? Så burde jeg jo kunne se dem nu(uden boks/abonnement) ?
------------- Mvh
|
Skrevet den: 15-November-2011 kl. 07:47
hmm, hos mig er der kun en udgang fra min fiberboks, der går til min router. Har du en særskilt udgang til tv?
|
Skrevet af: gut guy
Skrevet den: 28-November-2011 kl. 19:10
kommer an på hvilken fiber udbyder du bruger, hos os er det to forskellige porte. men der findes en lille adapter som giver to forbindelser på en cat5, dog er det kun 10/100 men det er også nok til det formål
|
|