Digiality CX302 DVB-T - Generel debat
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=10419
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 09:56
Emne: Digiality CX302 DVB-T - Generel debat
Skrevet af: Lars
Emne: Digiality CX302 DVB-T - Generel debat
Skrevet den: 15-Marts-2006 kl. 14:26
Hej Alle
Der var ønske om at opdele emnerne om Digiality DVB-T modtagere i flere tråde.
Dette emne er til debat om video / billeder.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Svar:
Skrevet af: jhvictor
Skrevet den: 16-Marts-2006 kl. 15:22
Vedrørende problem omkring støj på analog signal, når dette er sløjfet igennnem uhf-generatoren. Jeg har konstateret, at det vedlagte korte kabel som skulle forbindes bag på receiveren, får en meget kraftig bøjning. Da jeg udskiftede det med et længere antenne kabel, således at der ikke mere var en kraftig bøjning, forsvandt støjen fra analog signalet og problemmet var løst. Jeg har også fået oplyst, at der IKKE er mulighed for RGB signal ind på Vidio ind scart stikket, hvis man ønsker at sløjfe igennem fra anden enhed. Desværre. ![](smileys/smiley1.gif) ![](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet af: spmo
Skrevet den: 16-Marts-2006 kl. 16:27
Hej Lars
Jeg har nu i flere dage forsøgt at komme med min kommentar til dit sidste indlæg på min tråd, men jeg kan ikke få uploaded mine billeder. Hvordan gør jeg ? (Siden melder fejl hele tiden).
Mange hilsner Søren
PS. du kunne evnt. flytte nedennævnte over i denne tråd. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9277&PN=2 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9277&P N=2
|
Skrevet den: 16-Marts-2006 kl. 16:30
spmo skrev:
men jeg kan ikke få uploaded mine billeder. Hvordan gør jeg ? (Siden melder fejl hele tiden). |
Nej, upload virker desværre ikke endnu på de nye server.
/Lars
|
Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 16-Marts-2006 kl. 17:04
Mht. til de medfølgende kabler: SMID DEM UD. De er VIRKELIG elendige og samler en masse støj op.
|
Skrevet af: mnbib
Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 15:42
Fået min Digiality for et par timer siden.
Koblet til et alm. Nokia TV via 0,75 scart fra Thansen.
Farverne er blege! Og der kan ikke skrues nok op for dem på TV'et.
Desuden sløjfer jeg det analoge antennesignal igennem - det står ikke godt på TV'et, da billedet vælter sidelæns hen over skærmen. Med Digiality i stand-by bliver det normalt. Det er lidt ligegyldigt, da jeg ikke på sigt har tænkt at bruge det analoge signal. Men det burde virke.
Farve-blegheden er derimod ikke til at leve med.
/Morten
|
Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 15:49
mnbib skrev:
Koblet til et alm. Nokia TV via 0,75 scart fra Thansen.
Farverne er blege! Og der kan ikke skrues nok op for dem på TV'et. |
Har du tilsluttet den til en SCART indgang på TV'et med RGB, og valgt RGB i dekoderen ?
Ellers prøv det tilsvarende for S-video.
mnbib skrev:
Desuden sløjfer jeg det analoge antennesignal igennem - det står ikke godt på TV'et, da billedet vælter sidelæns hen over skærmen. Med Digiality i stand-by bliver det normalt. Det er lidt ligegyldigt, da jeg ikke på sigt har tænkt at bruge det analoge signal. Men det burde virke. |
Det er signalet som er blevet for kraftigt. Hvis ikke du har noget at bruge modulatoren til, så bare undlad at sløjfe det analoge signal igennem.
/Lars
|
Skrevet af: focus
Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 22:25
Hej, er der nogen der ved om der er noget nyt angående problemet at Digiality cx 302 t "går fast" på DR?
Er problemet lokalt eller er det fælles for alle sendere? Jeg modtager signalet fra Bardesenderen ved Videbæk.
Et det kun cx 302 t der har problemer eller er der også andre fabríkater der er ramt?
Hvis jeg ikke havde haft informationerne fra dette forum at støtte mig til, havde forhandleren forlængst fået min cx 302 t retur. Senest har jeg også oplevet problemer under timeshifting optagelser hvor den på sædvanlig vis holder op med at reagere på fjernbetjeningen og efter endnu et stykke tid (vel ca 10 min) fryser billedet og den går helt fast.
Jeg har i øvrigt oplevet et par gange at underteksterne kommer foran og det er temmeligt generende, men det må vel skyldes en fejl i det udsendte signal eller hvad?
|
Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 22:29
Stort set alle modtagere har et eller andet problem:
http://comon.dk/index.php/forum/show/tid=48323 - http://comon.dk/index.php/forum/show/tid=48323
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 22:35
Det kan jeg give OR ret i, min Triax 358 har ikke lyd på AC3 streamen, det har jeg på Digiality, omvendt så er der ikke problemer med undertekst på Triax.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: laursen
Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 23:24
Hej focus,
focus skrev:
Hej, er der nogen der ved om der er noget nyt angående problemet at Digiality cx 302 t "går fast" på DR? |
Ikke andet end at DR vist ikke er så gode til at melde ud hvornår de forventer problemet løst - sidste dato jeg hørte var i Onsdags, men den holdt altså ikke... ![](smileys/smiley5.gif)
focus skrev:
Er problemet lokalt eller er det fælles for alle sendere? Jeg modtager signalet fra Bardesenderen ved Videbæk. |
Problemet er ikke lokalt, men centralt - fra DR.
/Lars
------------- Redaktør, recordere.dk
|
Skrevet af: Madsandersen
Skrevet den: 18-Marts-2006 kl. 18:07
Har lige købt en Digiality T-2001 CX til 699,-. Den fryser nogle gange og undertekster er lidt mærkelige.
Jeg plejer at have undertekster på danske program via Tekst TV. Men min modtager ikke kan køre Tekst TV undertekster samtidig med billed. Kan man ikke få undertekster ved danske udsendelser med DVB subtitles?
|
Skrevet den: 18-Marts-2006 kl. 22:03
Der er heller ikke muligt for nuværende at modtage DVB tekst på 302 T fra DR, uden at den fryser. Når du skal bruge undertekst på danske udsenselser så må du bruge TTV på TV til det indtil DR er helt klar med deres hørehæmmet kanal. Jeg er ikke sikker på at man vil DVB tekste de danske udsendelser på de andre DR kanaler.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Maniitsoq
Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 09:36
Hej
Jeg fik i formiddags min digitale receiver. Jeg har en mistanke om jeg en har
fået en "mandags" model ![](smileys/smiley19.gif)
Jeg har følgende problemer:
1) Der en nogle gange undertekster, de kommer og gå hele tiden
2) Den er set til auto 16:9/4:3 (da jeg har et 16:9 fjernsyn), men da jeg så
"Dragonheart" forblev den i 4:3 med sort bjælker
3) de manuelle knapper på maskinen dur ikke efter 2-5 min.
Men det værste er
4) min fjern betjening virker de første 2-5 min. og så virker det som om der
ikke kommer et signal fra den. Når jeg så tager strømmen virker den lidt igen
etc.. Særligt slemt er det hvis jeg går ind i nogle menuer (sådan virker det, uden
jeg har taget tid)
Er der nogle som har et forslag, ellers har jeg tænkt mig at snakke med godpris
- Rasmus
|
Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 10:51
Hej Rasmus
DR's DTT test-signaler er ikke stabile endnu. Modtagerne låser efter et stykke tid, og underteksterne er ustabile.
Oplever du det også på TV2 ?
/Lars
|
Skrevet af: kallek
Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 11:17
Selv om TV2 virker stabilt og ikke låser mm,er deres undertekster ikke stabile,der kan være længere pauser hvor der ikke er tekst på,eller tekst kommer lidt sent,så de har meget at arb-med inden start 31-3.NU er der de første reklame spot for det digitale signal inden start,set igår på tv2.
Vi venter spændt for at se om det virker alt sammen d.1-4? ![](smileys/smiley32.gif)
kallek
|
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 21:49
Jeg har et par gange når jeg tænder for min 302-t,haft et underlig problem,at den ikke kendes ved sin video/harddisk,er ikke på skærm billed,og vil ikke optage/gengive.Ved at tage strømmen kommer video på igen,jeg har den kun stående på TV2.Er der andre der har samme problem?og hvad kan der gøres ved det?
kallek
|
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 21:55
Hvad er det for en disk? Udover det er en Maxtor selvfølgelig.
|
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 22:14
Ja det var jo den der fulgte med har ikke studeret den nærmere,og ja jeg kan da huske det var en Maxtor 80 gb
kallek
|
Skrevet af: flk4
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 19:18
Hej,
Er der nogen der ved noget om problemet med at Digiality CX 302 T viser "hakkende" billeder på både DR og TV2, men anvendes "time shift" virker billederne ok!
/Flemming
|
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 21:44
flk4 skrev:
Er der nogen der ved noget om problemet med at Digiality CX 302 T viser "hakkende" billeder på både DR og TV2, men anvendes "time shift" virker billederne ok! |
Jeg ved kun at der skrues, arbejdes og fin-tunes meget på DTT nettet i denne tid.
Men rapporter endelig de problemer i møder. Gerne så detaljeret som muligt.
- Modtager
- Kanal
- Sender
- Klokkeslet
- Fejl
For jeres erfaringer kommer sansynligvis videre. Der er enorm fokus på DTT nettet lige nu, og de fleste med interesser på området suger information til sig via forums som dette.
For folkene bag DTT nettet, både hos Digi-TV og TV-stationerne, er det værdifuldt med gode informationer om de problemer i møder. Og det gælder ikke kun Digiality modtagerne, men alle modtagere.
/Lars
|
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 22:02
Her til aften på tv 2 synes jeg der har været flere hakkende billeder end der har været de andre dage,samt lyden er også ustabil.Først i 24 timer værst i 9 ud af ti,og helt galt efter i reklame og nu også i tv2 nyheder er dog stoppet nu.
|
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 22:08
På TV2 nyheder har jeg kun en højfrekvent hyletone lige nu.
|
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 22:11
Her oplever jeg ikke nogen hyletone modtager fra Hove
Kallek
|
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 22:17
Det er både AC3 og PCM lyden der hyler. Samtidig blev det analoge TV2 signal rigtig grumset. Senderen i Nibe må jo være væltet.
|
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 22:36
Hej Alle
Jeg havde et fejlfrit signal på Digiality CX302, under Nyhederne kl. 22 (21/3). Der var hverken udfald eller hyletone.
Sender: Tommerup (Fyn)
/Lars
|
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 22:40
Det lyder jo som om der er stor forskel hvor i landet vi modtager fra,så er der vel grund til at tro at det hele nok kommer til at køre fra d.1-4
kallek
|
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 22:43
Kl. 22.25 er lyden OK igen.
|
Skrevet af: nayberg
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 23:17
Returnerer min Digiality CX302T - da den hele tiden 'fryser', selv når den er på stand-by! Uret går i stå, og sekund-prikken holder op med at blinke. Sluk og tænd på bagsiden og der er liv i den igen indtil næste 'frys'.
Nayberg
|
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 23:37
Jeg har slettet DR1+2 bruger den kun på Tv 2 så holder den op med at lave alle de underlige ting,og så venter jeg til test perioden er ovre så lukker jeg op for DR1+2 så må vi se om der er kommet styr på det.Jeg nægter at tro den ikke kommer til virke.Giv dem en chance.
kallek
|
Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 08:03
Jeg har også haft problemet med at den fryser under standby. Skift til
TV2 inden du sætter den i standby, så sker det sikkert ikke. (Den
modtager stadig selvom den står i standby).
I øvrigt undrer det mig at der her kun 9 dage før premieren ikke er
styr på tingene - det tyder på at man ikke rigtig ved hvad problemet
er. Men lad os se til 1/4. Ellers har GodPris et seriøst problem med
alle de modtagere de skal til at tage retur.
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 09:13
Det undrer mig meget at det ser ud til der ikke rettes fejl i testperioden. Det vil da være et kæmpe slag i deres image hvis ikke fejlene er rettet til premieren.
Jeg havde da forventet at systemet var nogenlunde kørende på nuværende tidspunkt.
Stub
|
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 09:20
Hej pfugl,
pfugl skrev:
I øvrigt undrer det mig at der her kun 9 dage før premieren ikke er
styr på tingene - det tyder på at man ikke rigtig ved hvad problemet
er. Men lad os se til 1/4. |
Du er ikke ene om dine bekymringer. Jeg har i flere omgange haft kontakt til Kjaerulff som forsikrer at der arbejdes på problemet. Både DR og Kjaerulff mener at problemet når at blive løst inden premieren d.1/4 (men jeg kan også have min tvivl jo længere der går - håbet er dog stadig lyserødt).
/Lars
|
Skrevet af: DragonDK
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 15:45
Problemer på TV2
Er jeg den eneste der har bemærket at der en meget lille, men dog generende synchroniserings fejl, når TV2 bl.a. sender "Scenen er din"?
Jeg har ikke tjekket om det også gør sig gældende på det analoge signal.
|
Skrevet af: A.Morup
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 15:57
Jeg har også periodevis et lyd/audio synkroniseringsproblem på TV2 på mit DVB-T PCI-kort i computeren, så dén kan du nok ikke tørre af på Kjaerulff ![](http://www.recordere.dk/forum/smileys/smiley2.gif)
Med venlig hilsen Anders
|
Skrevet den: 22-Marts-2006 kl. 23:34
Stub skrev:
Det undrer mig meget at det ser ud til der ikke rettes fejl i testperioden. Det vil da være et kæmpe slag i deres image hvis ikke fejlene er rettet til premieren.
Jeg havde da forventet at systemet var nogenlunde kørende på nuværende tidspunkt. |
Hele DTT nettet er etableret på meget kort tid, og der er travlhed med rettelserne.
Men det er først når udstyret sættes i drift, overfor de mange forskellige mærker af modtagere, at fejlene viser sig. Nogle fejl skyldes TV-stationerne, andre fejl skyldes selve DTT nettet, og en tredie type fejl skyldes modtagerne.
Perioden fra start til premieren er TV-stationernes test-periode. Selvfølgelig kan alle bruge den til at prøve nettet af, men ingen kan regne med signalerne før efter premieren. Heller ikke leverandørene af settop bokse.
Så vi skal ikke regne med at alt virker nu, og måske er der stadig enkelte problemer eks. d. 1/5. Sådan er det med helt ny teknik, og det var på samme måde dengang vi fik farve-tv herhjemme.
/Lars
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 00:34
DragonDK skrev:
Er jeg den eneste der har bemærket at der en meget lille, men dog generende synchroniserings fejl, når TV2 bl.a. sender "Scenen er din"?
Jeg har ikke tjekket om det også gør sig gældende på det analoge signal.
|
Jeg observerede et udfald eller to, på den analoge transmission, i fredags.
Altså hvis du mener at billedet frøs et øjeblik.
/Lars
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 13:25
Hej Alle
Fejlen med at Digiality modtagerne låser ved modtagelse af DR forventes at være løst fra i aften.
/Lars
|
Skrevet af: skyggefaxe
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 18:44
digi-tv.dk fortalte mig allerede i går, at det var et overstået problem. Men der skal altså ikke meget tv-tid til at modbevise den påstand. Meget troværdigt
Jeg tror den ender på gulvet mellem Kjærulff og DR, og godpris.dk bliver taberen
|
Skrevet af: stigc
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 18:53
løst er det ihvertfald ikke endnu, min hang efter 20 min med TV-avisen på DR1![](smileys/smiley19.gif) ![](smileys/smiley19.gif)
------------- Stig
Blot min ringe mening !
|
Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 19:19
Samme her med Taggert på TV2.
Måske er det ved at være tid til en nyskabelse her på recordere.dk: "Fælles returnering" :-(
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 19:23
dkscan skrev:
Samme her med Taggert på TV2.
|
Jeg mente naturligvis DR2.
|
Skrevet af: welsum
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 20:45
Har nu kørt i 45 min på DR1 uden den låser - ny rekort.
/jep
|
Skrevet af: stigc
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 20:56
welsum skrev:
Har nu kørt i 45 min på DR1 uden den låser - ny rekort.
/jep
|
Udsendelserne er jo også pt. uden undertekst, og jeg har set DR1 i lang tid, bare der ikke er undertekster på
------------- Stig
Blot min ringe mening !
|
Skrevet af: Asaa
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 21:11
Min Digiality T 2001 CX låser stadig.
Dette gælder stadigt DR1 og DR2.
Det sker oftest enten i forbindelse med at der skiftes kanal eller hvis det er TV-Avisen, når der pludselig skiftes "IKKE-undertekster" til "Undertekster".
Det virker som om at min modtager isæt låset når den skal til at modtage undertekster. Når de så er på låser den ikke, men teksterne er stadig ikke OK. Ind i mellem kommer de for langsomt eller står på skærmen i meget kort tid.
Min er købt i HIFI-klubben, og den leveres tilbage hvis det ikke efter 1/4 er sket forbedringer.
Håber at der kommer yderligere forbedringer fra DIGI-TV og/eller Kjaerulff1
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 21:21
Asaa skrev:
Min Digiality T 2001 CX låser stadig.Dette gælder stadigt DR1 og DR2.Det sker oftest enten i forbindelse med at der skiftes kanal eller hvis det er TV-Avisen, når der pludselig skiftes "IKKE-undertekster" til "Undertekster".
|
Helt samme oplevelse her. Har lige fået den til at fryse 3 gange på DR2 i forbindelse med skift af kanal.
Får man skiftet uden at den fryser, ser det ud til at være stabilt.
|
Skrevet af: mnbib
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 21:25
Digiality 302 låser stadig - for lidt siden under optagelse af Kommisær Janine Lewis på DR2. Alt, som har undertekster, går galt.
Så aftenens "forbedring" har åbenbart ikke løst problemet for vores fælleskøbs-modtager.
Da testperioden løber indtil 31.3. må vi nok vente med projekt "fælles returnering".
Måske skulle der startes en særlig tråd til "Digiality CX 302 T låser", jeg synes p.t. det kan være svært at lokalisere den nyeste info i de forskellige tråde.
/morten
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 21:35
For første gang har der været "hængende undertekster" på DR med min Brainwave scartmodtager. Og Digiality 302 låser som sædvanlig.
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 21:54
dkscan skrev:
Asaa skrev:
Min Digiality T 2001 CX låser stadig.Dette gælder stadigt DR1 og DR2.Det sker oftest enten i forbindelse med at der skiftes kanal eller hvis det er TV-Avisen, når der pludselig skiftes "IKKE-undertekster" til "Undertekster".
|
Helt samme oplevelse her. Har lige fået den til at fryse 3 gange på DR2 i forbindelse med skift af kanal.
|
Hvis det er tilfældet at en Digiality maskine låser umiddelbart i forbindelse med kanalskifte har jeg svært ved at tro at det er DVB signalet der skulle være problemet - tyder det ikke på, at der er et problem med modtageren og dens mulighed for at håndtere undertekster?? Hvorfor skulle det signalerne der sendes må være de samme (da senderen jo ikke ved hvornår der skiftes kanal).. Detfor virker det umiddelbart logisk hvis der i modtageren er en "bug" der gør at maskinen låser når den får et undettekstsignal på et for dekoderen uheldigt tidspunkt.
Hvis det er tilfældet må Digiality sørge for at rette denne fejl.
Nu er min maskine i øvrigt låst igen (under TV-A)
|
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 22:02
dkscan skrev:
|
Den må jeg så dementere igen. Det tager bare lidt længere tid, men den fryser.
|
Skrevet af: Capslock
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 22:59
Hej
Jeg har fået problemer med fjernbetjeningen. De farvede knapper virker ikke mere som shortcut knapper til funktioner som signal information (rød), valg af favorit liste (grøn). Hvis jeg er i menuerne virker de fint og jeg har ikke ændret i opsætningen af fjernbetjeningen.
Mvh
Erik
|
Skrevet af: Madsandersen
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 23:12
Spurgte lige Kjaerulff ang. underteksterne:
"DR har lovet at tilrette deres undertekster i denne uge, herefter forventer vi at alt virker."
|
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 07:41
Kan desværre kun bekræfte ovenstående. Jeg brugte ikke min modtager i
går, men jeg kunne se at den var frossen i standby. Uret var stoppet kl
21:20 da jeg kom hjem fra byen. Kan desværre ikke huske hvilken kanal
den stod på da jeg slukkede den.
Jeg synes ærlig talt at vi begynder at savne en seriøs udmelding fra Kjaerulff.
Det kan da ikke være rigtigt at et stykke software skal "gå ned" blot
fordi der kommer noget forkert input. I alle andre sammenhænge vil det
være at betragte som dårlig programmering der skal rettes.
Hvad vil der ske hvis der senere kommer flere stationer på DTT nettet. Har vi så samme problem igen?
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 09:39
OK, DR overholder ikke standarden for undertekster. Fint nok, det kommer de til at rette. Men det er stadig ikke nogen undskyldning for, at modtageren fryser. Det burde Kjerulff1 tage på sig og rette. Hvis der er fejl i underteksterne, må de vises fejlagtigt eller slet ikke, men det kan ikke være rigtigt, at hele modtageren fryser, så man skal afbryde spændingen. Hvilke andre bagatelfejl skal så også bruges som undskyldning? Jeg ville blive træt af at skulle ringe efter falck, hver gang min bil løb tør for sprinklervæske. Hvornår kommer vores opdatering?
|
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 13:19
Analog skrev:
OK, DR overholder ikke standarden for undertekster. Fint nok, det kommer de til at rette. |
DR's undertekster skulle gerne virke nu.
Analog skrev:
Men det er stadig ikke nogen undskyldning for, at modtageren fryser. |
Min CX302 har kørt med DR uden at låse siden kl. 21 igår aftes (torsdag) og den virker endnu. Med undertekster og det hele ![](smileys/smiley32.gif)
Analog skrev:
Det burde Kjaerulff1 tage på sig og rette. |
Problemet skyldes måske hardware. Altså de chipset der behandler DVB signalerne fik signalet "galt i halsen", og lavede buffer-overrun og hvad der ellers kan ske af sjove ting.
Kjaerulff1 har tidligere udtalt, at de var nødt til at afvente at DR fik signalerne rettet ind. Digiality modtagerne virker fint i Finland og Sverige, og selvom der måtte være behov for nogle justeringer af firmwaren til det danske marked, så kræver det at signalerne på DTT nettet er iorden først.
/Lars
|
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 14:11
Forhåbentlig går spådommen i følgende link ikke i opfyldelse:
http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=1262
__________ Peter
|
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 14:18
Lars skrev:
DR's undertekster skulle gerne virke nu.
Min CX302 har kørt med DR uden at låse siden kl. 21 igår aftes (torsdag) og den virker endnu. Med undertekster og det hele ![](smileys/smiley32.gif)
/Lars |
Har du også prøvet at skifte kanal, eller står den "blot" på DR. Min Digiality T 2001CX har stadig problemet med at låse ved kanalskifte eller i kort tilknytning til kanalskifte.
Når der først er sket kanalskifte og "har fået fat" i underteksterne kører den også fint.
|
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 14:35
Asaa skrev:
Har du også prøvet at skifte kanal, eller står den "blot" på DR. Min Digiality T 2001CX har stadig problemet med at låse ved kanalskifte eller i kort tilknytning til kanalskifte. |
Men nu skete det ![](smileys/smiley5.gif)
Den kørte i 17 timer, men så låste den.
Men ja, jeg skiftede kanal jævnligt. Mest imellem DR1 og DR2, og hvergang efterlod jeg den på en af DR-kanalerne.
/Lars
|
Skrevet af: Analog
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 15:30
Tak for svaret, Lars ![](smileys/smiley1.gif)
Jeg har lige tændt min CX302 igen, og det tog 10 minutter før den låste. Jeg skiftede lidt rundt mellem kanalerne, ikke for at provokere den til at låse, men for at se hvad der var. Når jeg tænder den igen, vil jeg efterlade den på DR2, og se hvor længe den holder.
Jeg væbner mig lidt med tålmodighed ![](smileys/smiley5.gif)
|
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 22:19
Noget andet jeg har bemærket ved Digiality 302: Lyd og billede ryger ud af sync, specielt ved pauseoptagelser. Eneste måde at få lipsync korrekt igen er ved at afbryde afspilningen og genoptage. Problemet med dårlig lipsync eksisterer også med Digiality FTA 2000T. Har ikke oplevet dette med andre modtagere.
|
Skrevet af: mcje
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 23:24
I går var det stadig helt galt/ingen forbedring på Hove senderen. Digiality låste hele tiden, for eksempel da der var Taggart på DR2, som der også er nævnt andre steder.
I dag tændte jeg på DR2 kl. 16.15, hvor der var et svensk program med tekster. Her var det en klar forbedring fra i går, men efter et par kanal skift, var modtageren låst igen.
Slukkede og tændte igen på DR2 inden jeg skulle ud af døren. Da jeg kom hjem igen var modtageren ikke låst, selvom jeg havde "set" resten af det svenske program og en halv time af Taggart.
Så langt så godt... Men under TV-Avisen på DR1 låste modtageren hver gang, der kom et indslag med tekster.
Nu står den der inde og kører "Basic" på DR1 med tekster uden problemer.
Er der mon forskel på teksterne under TV-Avisen, og når der er tekster på en film ? Eller er det bare et tilfælde ?
/Michael
P.S. Prøv eventuelt at trykke på "i" knappen, når I har problemer med lipsync. Jeg havde (måske) held med det, da det gik galt med synkronisering af teksteren på TV2 på et tidspunkt - men måske var det også et tilfælde.
|
Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 23:48
Jeg har også kunne se hele filmen basic på DR1 uden nogen problemer,så noget er der da sket,så jeg tror stadig på denne Digiality modtager.Samt det at der stadig en uge tilbage i test perioden.Vi håber det kommer til at virke for billedkvalitet kan jeg ikke klage over.
kallek
|
Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 25-Marts-2006 kl. 00:27
kallek> Hvordan virkede underteksterne?
Bliver de "gamle" stående indtil de nye overskriver dem?
Altså, hvis der er et sæt undertekster der er meget brede og de så efterfølges af en enkelt kort linie, så kan man hos mig (på DR) stadig se hhv. højre og venstre side af de gamle undertekster.
Har en Humax PVR9200-T
|
Skrevet den: 25-Marts-2006 kl. 01:14
Hej nej det var lige som at se en film på tv 2 det virkede helt normalt.
kallek
|
Skrevet af: kjems
Skrevet den: 25-Marts-2006 kl. 12:21
jhvictor skrev:
Hej Lars
Jeg er helt enig med dig, at vi skal vente til efter den 01.04.06.
Jeg er også ret overbevist om, at de forskellige leverandører kommer med ny software release efter denne dato. Jeg tænker især på Kjaerulf og Digiality CX 302 T, som jo er den receiver her på bordet der suverænt er mest omtalt.
Måske kunne vi også senere lave en ønskeliste over nye ændringer til software. Jeg tænker f.eks. på Standbye og flytning af DVB undertekster.
![](smileys/smiley1.gif) ![](smileys/smiley1.gif)
|
Ønskeliste flyttet til http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10293 - Fejl og ønsker til Digiality CX 302 af Admin (Laursen)
![](smileys/smiley32.gif)
Vh Jesper
------------- Nyt hit på dansk - tjek http://www.jesperkjems.dk - http://www.jesperkjems.dk
|
Skrevet den: 25-Marts-2006 kl. 15:25
Jeg har lige konstateret et nyt problem med min CX302: Hvis man laver
en timer optagelse af 2 udsendelser i træk, hvor den sidste
starter på samme tidspunkt som den første slutter, bliver den sidste
ikke optaget. Modtageren går tilbage i standby efter 1. optagelse og
starter ikke med at optage nr. 2.
Er der andre der har samme erfaring, eller har min en fejl her?
Skrevet den: 25-Marts-2006 kl. 15:39
pfugl skrev:
Jeg har lige konstateret et nyt problem med min CX302: Hvis man laver
en timer optagelse af 2 udsendelser i træk, hvor den sidste
starter på samme tidspunkt som den første slutter, bliver den sidste
ikke optaget. Modtageren går tilbage i standby efter 1. optagelse og
starter ikke med at optage nr. 2.
Er der andre der har samme erfaring, eller har min en fejl her?
|
Skrevet af: digitalt.tv
Skrevet den: 25-Marts-2006 kl. 15:57
Den fejl er velkendt ja. Den var også på Digiality 302 DVB-S udgaven da jeg for et par år tilbage testede den, og den er aldrig blevet rettet desværre.
Johnny
------------- Bo http://digitalt.tv" rel="nofollow - http://digitalt.tv
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 00:43
her under filmen in dreams på tv 2 virkede min digiality 302 ikke mere den skriver ingen adgang denne meddelse er på alle kanaler, så man er vel ved at arb på sende-net? andre der har samme problem?
kallek
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 12:02
Er det kun her vi har problemmer med digital tv i dag og i aftes.signal er nede på 30-38% samt meddelse om ingen adgang?startet under film( in dreams) på tv ?
kallek
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 12:11
Her er der 100% signalkvalitet (Nibe)
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 12:15
jeg har lige været inde og se igen nu er signal steget til 54% samt meddelse om ingen adgang er væk igen,så de har nok rodet med sender fra hove med mindre jeg for signal fra hjælpe sender i helsingør?
kallek
|
Skrevet af: Joho
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 14:15
kallek skrev:
signal er nede på 30-38% samt meddelse om ingen adgang? |
I forbindelse med jeg prøvede at finde den bedste placering af min antenne i sidste uge bemærkede jeg at 'Ingen adgang' meddelelsen på CX302 T kan fremkomme på ukodet kanaler når signalet er for lavt/dårligt til at kunne vise et billede.
------------- Med god hilsen
John
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 14:39
Hej
Til min store overraskelse kørte min cx 302 t helt fejlfrit hele aftenen i går. Jeg skånte den på ingen måder; der blev zappet og time shiftet og jeg slog underteksterne til og fra unden problemer.
Det var primært udsendelserne på DR1 jeg så, og der var kun få fejlindsatte tekster i Barnaby, så nu tror jeg at DR er ved at have fat i det, her 5 dage før deadline!!
Jeg lod recieveren stå tændt hele natten på DR1 og den gik heller ikke fast her, hvilket aldrig er sket før.
Jeg har ikke set andre beskeder om dette i dag, er jeg den eneste eller?
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 14:43
focus skrev:
Jeg lod recieveren stå tændt hele natten på DR1 og den gik heller ikke fast her, hvilket aldrig er sket før.
Jeg har ikke set andre beskeder om dette i dag, er jeg den eneste eller? |
Nej, jeg har også ladet den stå på DR1 en stor del af tiden. Den har ikke frosset endnu.
EDIT. Men det gjorde den så, da jeg skiftede til DR2.....
Og igen efter få minutter....
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 17:40
Jeg læser på digitv at der er sat en kraftig hjælpe sender op i helsingør. skal man så rette sin antenne ind efter den.modtager jo nu på kanal 51 ?mit signal nu er på 68% igår helt nede på 30-38%og min box gik ned med fejl ingen adgang men alt virker igen.og tekst er der ingen problemmer med nu,håber vi kan se lyset nu en uge før tiden.
kallek
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 17:46
kallek skrev:
Jeg læser på digitv at der er sat en kraftig hjælpe sender op i helsingør. |
Ja, bemærk at hjælpesenderen er lodret polariseret. Så antennen skal vippes 90 grader ("om på siden").
/Lars
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 19:43
Hej alle!
Jeg har nu oprettet en særskilt tråd til opsamling af information om fejl, mangler og ønsker der måtte være til Digiality modtageren.
Fejl som pt. formodes at skyldes DVB-T nettet (herunder frysningen/låsningen ved visning af DR) bør ikke tilføjes i tråden, men derimod diskuteres her.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10293 - Fejl og ønsker til Digiality CX 302
Jeg har flyttet de indlæg jeg har fundet der omhandler emnet herfra og i andre tråde dertil - send mig gerne en PB hvis der er flere indlæg der bør flyttes.
/Lars
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 19:54
Min cx 302 låste igen under tv avisen kl 18.30 på DR 1.håbede lige på at det var bedre,men ak vi venter på 1-4
kallek
|
Skrevet af: mcje
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 21:01
kallek skrev:
Min cx 302 låste igen under tv avisen kl 18.30 på DR 1.håbede lige på at det var bedre,men ak vi venter på 1-4
|
Nej, TV-Avisen på DR1 kan den ikke klare. Jeg havde også lige Kronprinsessen på DR1 på pause - det gik heller ikke godt.
|
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 21:47
Ja, øv, min har haft nøjagtigt de samme fejl (og på de samme tidspunkter), som I andre beretter om.
Nu var det ellers så godt i aftes og hele natten med, så nu er der noget at vende tilbage til DR. Find ud af hvad I gjorde rigtigt lørdag d. 25/3-06 og ret det tilbage til det!!!!!
|
Skrevet den: 27-Marts-2006 kl. 18:14
Jeg så kronprinsessen i går, og for første gang kørte modtageren perfekt på DR.
|
Skrevet den: 27-Marts-2006 kl. 18:58
Min frøs i dag mindre en 30 sekunder efter jeg havde tændt for tv-avisen.
|
Skrevet den: 27-Marts-2006 kl. 19:39
Nu ved jeg godt tråden er forbeholdt Digiality 302 ejere, men må jeg komme med et indspark :)
I dag da jeg så en lille tegnefilm (sendt ca. 5 minutter inden "Troldspejlet") på DR1 var undertekster præcist som de skulle være. De vistes rigtigt, forsvandt hurtigt og alt kørte som smurt.
5 minutter inde i "Troldspejlet" gik de i kage, men jeg bemærkede at der kom en sjov undertekst: "SENDES TEKSTET" eller sådan noget.
Siden da har underteksterne været "syge" som de plejer.
Så, de roder stadig med formatet og ind imellem lykkes det dem at sende dem korrekt.
Kronprinsessen i går var ingen succes her, men jeg kan forstå på DR at det udover deres arbejde med teksterne, også er afhængigt at hvilken sender man er på. Altså om streamen kan lægges korrekt i signalet.
Jeg har en Humax PVR9200-T (som heldigvis ikke fryser, men det er sgu da irriterende med underteksterne på DR)
|
Skrevet den: 27-Marts-2006 kl. 19:55
pilehave skrev:
Jeg har en Humax PVR9200-T (som heldigvis ikke fryser, men det er sgu da irriterende med underteksterne på DR) |
Jeg synes ganske enkelt det er utroligt, at de ikke har fået det på plads endnu. Der er trods alt ikke mere end 4-5 dage til de skal gå i endelig drift.
|
Skrevet den: 28-Marts-2006 kl. 15:45
Jeg synes ikke der er så mange der skriver hvordan det går med vores cx302. nu nærmer dagen sig hvor testperrioden er ovre.Jeg optog fra DR 1 igår( under huden )alt gik vel derefter kom (asteroiderne truslen) der startet den uden tekst, for derefter at fryse.Andre har måske ikke haft samme problem igår? Er vi ved at miste troen på det lykkes?kan der være forskel fra hvor vi får signal fra?
kallek
|
Skrevet af: Bulgarien
Skrevet den: 28-Marts-2006 kl. 16:07
Synd at der er disse problemer med 302 eren, hvilket betyd at jeg også sendte den retur, på trods af det gode billed og lyd som den vitterligt har.
Livet er efter min mening for kort til at være forsøgskanin, når det nu viser sig lige før deadline, at det allerede på nuværende tidspunkt er muligt at anskaffe sig gode, billige og velfungerende modtagere på det danske marked
------------- ICEpower
alt andet er spild af energi!
http://www.beoworld.org - http://www.beoworld.org
|
Skrevet den: 28-Marts-2006 kl. 16:08
Jeg tror de fleste venter på at se hvordan det går efter premieredatoen på fredag. Men du har ret i at problemet stadig eksisterer, omend ikke så hyppigt som tidligere. Min gik ned under TV avisen på DR1 kl 21. Det ser ud til at TV avisen er et ret godt sted at teste - der går min næsten altid ned. _______________ Peter
|
Skrevet den: 28-Marts-2006 kl. 17:41
Ja men vi skal også vente til den dag,men jeg tror jo når ingen brokker sig så er det fordi min er den eneste der stadig laver ged i det,og så bliver man jo lidt mere rolig,når jeg kan se andre stadig har det samme problem.Og ja min er også blevet noget mere stabil end fra starten.men kan ikke forstå hvorfor det kan køre helt stabilt på TV2.mens det er gode gl.DR der er ged i.men der er også lidt manglende tekster fra tv 2.
kallek
|
Skrevet den: 28-Marts-2006 kl. 19:59
Lige nu kører underteksterne fint på DR2, de overlapper ikke de gamle, men de bliver stående lidt længere end "normale" undertekster. Det kan jeg dog leve med
|
Skrevet af: Vendel
Skrevet den: 28-Marts-2006 kl. 20:23
Det bliver da bedre og bedre. Jeg har haft den til at optage TV-avisen kl.18,30 på DR1 hver aften siden den ankom for et par uger siden, og her til aften er det første gang den har optaget det hele uden at gå kold. Måske de har fundet en løsning. En anden ting er at når man går ind i "interne video", så skulle man også for første gang vente nogle sek. inden man kom til oversigten over det optagede.
------------- PV
|
Skrevet af: Bulgarien
Skrevet den: 28-Marts-2006 kl. 20:28
Det skal da fejres...![](smileys/smiley36.gif)
------------- ICEpower
alt andet er spild af energi!
http://www.beoworld.org - http://www.beoworld.org
|
Skrevet af: Vendel
Skrevet den: 28-Marts-2006 kl. 20:32
Gu`ska`det da så. To Carls.
------------- PV
|
Skrevet af: gæsling
Skrevet den: 28-Marts-2006 kl. 21:30
Jeg har nu haft en CX302-T i 14 dage, og har selvfølgelig oplevet alle de problemer der efterhånden er beskrevet. Det var som om den blev mindre ustabil engang i løbet af sidste uge - dvs den går ikke ned i løbet af et enkelt minut på DR1/DR2. Men den er stadig helt ubrugelig set fra et almindeligt forbrugersynspunkt. Man skal kun rode lidt rundt i menuerne, specielt med den interne video, for at den låser. Og det er ligegyldigt hvilken kanal man er tunet ind på.
Man må jo give DVB-systemets designere en anerkendelse for fremsynethed, da de indførte muligheden for remote software opdateringer. Jeg vil strække mig så vidt at give producenten en chance for at komme med en ny software, når testperioden udløber. Men det skal søreme ikke tage mange dage efter 31/3, før jeg returnerer den.
Den har som tidligere omtalt givetvis også et problem med sit standby strømforbrug. Nu har jeg ikke et præcist watt-meter, men at dømme ud fra temperaturen af bagpanelet, så holder de 9W ingen steder. Faktisk kan man ikke mærke forskel på temperaturen i standby og "on", bortset fra hvis harddisken kører. Det kan sandsynligvis også tilskrives mangelfuld software. Der er jo ingen grund til at hele modtageren kører for fuld power i standby, bare for at vise klokken og holde styr på, hvor lang tid der er til næste optagelse.
Nu er der også positive egenskaber ved CX302-T. Modtagerfølsomheden er rigtig god. Jeg bor et sted med temmelig dårlig modtagelse af analog TV2 på kanal 53, og tilsvarende indikerer CX302-T typisk kun 40-50% i signalkvalitet på DVB-T signalet. Men jeg ser aldrig pixeleringseffekter. Til sammenligning har jeg også prøvet Brainwave SCART stikket. Den opgav at finde nogen kanaler før modtagekvaliteten kom op i nærheden af 60%, og da var der jævnligt synlige pixeleringseffekter.
Lars GK
------------- Lars GK
|
Skrevet den: 28-Marts-2006 kl. 22:24
Jeg har her til aften Under 24 timer på tv 2 oplevet at den begynder at hakke i billed,signal værdi faldt fra 66-68% til under 40% og det sker stadig nu på DR1 under den film der kører,er der nogen der ved hvorfor signal bliver så dårligt,modtager på kanal 51.det er ikke kun ved optagelse men også live så det kan ikke være noget med video/harddisk at gøre,
kallek
|
Skrevet af: Zappy
Skrevet den: 28-Marts-2006 kl. 23:02
kallek skrev:
Jeg har her til aften Under 24 timer på tv 2 oplevet at den begynder at hakke i billed,signal værdi faldt fra 66-68% til under 40% og det sker stadig nu på DR1 under den film der kører,er der nogen der ved hvorfor signal bliver så dårligt,modtager på kanal 51.det er ikke kun ved optagelse men også live så det kan ikke være noget med video/harddisk at gøre,
kallek
|
Jeg så også 24 timer og det uden problemer. Jeg så det med Time Shift og det kørte forrygende. Ingen problemer. Jeg er på Videbæk senderen.
------------- Samsung 7505 55"
|
Skrevet af: Hancock
Skrevet den: 28-Marts-2006 kl. 23:24
Har set TV-avisen, kontant, 24 timer, krimi og nu et eller andet komet-skidt, og det spiller bare. Ingen udfald, ingen pixeleringer og tekster ok. Jeg er på Hove K51.
/Hancock
|
Skrevet af: Bachman
Skrevet den: 28-Marts-2006 kl. 23:39
16/9 Switching
Jeg har læst at andre også har oplevet problemer med 16/9 omskiftning på deres tv. Her virker det overhovedet ikke. Der er end ikke antydning af omskiftning. Mit tv er et Panasonic TX36PL35. Har I andre der har problemer også Panasonic ?
Der bør vel være mulighed for at kunne måle om den korrekte spænding er tilstede - men har ikke lige undersøgt hvad og hvor jeg skal måle. Nogen med et input til det forsøg?
MVH
Morten
|
Skrevet den: 28-Marts-2006 kl. 23:40
Det virker igen her hos mig signal oppe på 58% så er der ingen problem,men hvorfor den faldt til under 40% ved jeg,og hvorfor den ikke er oppe på de 66- 68 % igen kan jeg ikke forstå,måske den nye kraftige hjælpe sender i helsingør driller?.Så signal under 40 duer ikke,men tekst virker her i dag på DR1+2 så helt galt er den ikke,vi ser tiden ad.
kallek
|
Skrevet den: 28-Marts-2006 kl. 23:41
Har I også lagt mærke til at EPG'en nu er resten af ugen ud? Jeg har lige planlagt 12 optagelser ud fra den
|
|