Print side | Luk vindue

Fronter, hvor dybt?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104263
Udskrevet den: 24-December-2024 kl. 14:50

Emne: Fronter, hvor dybt?
Skrevet af: jahafa
Emne: Fronter, hvor dybt?
Skrevet den: 16-November-2011 kl. 07:52
Hej.

Jeg har i dag et 5.1 setup, på en Marantz SR5005.

Jeg skal have opgraderet mine fronter fra de nuværende Dali LektorII.
Hvor dybt ned (HZ) bør mine nye fronter kunne gå, hvis jeg vil køre uden sub?

Jeg overvejer Dali Helicon300Mk2, men hører gerne andre forslag op til 10K (stk. pris)
Anlæget bruges primært til musik (75% af tiden), jeg hører meget klassisk musik.

JH

Svar:
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 16-November-2011 kl. 08:15
Hvis du hører musik 75% af tiden, ville det være synd at sætte så fine højttalere til 5005'eren - Det er udentvivl en glimrende receiver men du vil få meget mere ud af højttalerne med en rigtig stereo forstærker.

Mht. til dit egentlige spørgsmål - så må det være at det er smag og behag, så lyt dig frem. Personligt ville jeg ikke undvære en subwoofer til surround uanset hvor dybt fronterne så spiller.

Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 16-November-2011 kl. 08:53
mener ikke det et et problem, alternativt kan du smække en forforstærker på eller finde dig et par gamle Marantz THX monoblok forstærkere og smække på. så er der power nok til de forkanaler.

5005´eren er strømstærk, og du vil få stærkt forbedret lyd, og JA du vil selvfølgelig få bedre lyd jo dyrere forstærker du køber, men vi skal alle starte et eller andet sted.

og du ville ikke få meget der lød bedre ved at bruge 20k på forstærker + højtalere hvis du skulle bytte 5005´eren ud..

har kørt med rimlige højtalere på min 5003´er, det går... men der mangler selvfølgelig noget.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 16-November-2011 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af jahafa jahafa skrev:

Hej.

Om du har bas nok til at køre uden sub, er ikke noget du kan aflæse af specifikationerne, så du må ud og lytte.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: dreamz
Skrevet den: 16-November-2011 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af jahafa jahafa skrev:

Hej.

Om du har bas nok til at køre uden sub, er ikke noget du kan aflæse af specifikationerne, så du må ud og lytte.

Eller hjem og lytte. En sub er uundværlig til film, hvis man vel at mærke sætter pris på de mange effekter, der ligger i LFE-sporet. Til musik er det  vanskeligere at vurdere, og det kan kun opklares ved, at du låner en sub med hjem og hører, hvordan den klarer sig i din stue med dit setup.

Print side | Luk vindue