Print side | Luk vindue

Nye højtalere

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104412
Udskrevet den: 24-December-2024 kl. 14:22

Emne: Nye højtalere
Skrevet af: King Nothing
Emne: Nye højtalere
Skrevet den: 19-November-2011 kl. 20:06
Jeg går og leger med tanken om at købe nogle nye højtalere og har kigget lidt på xtz 99.26 og 99.36. Jeg kan se der er lidt penge at spare ved at købe den tidligere udgave mkI, men er det en god ide at spare? Burde jeg bruge lidt ekstra penge og købe mkII i stedet. En mulighed kunne være at købe 99.26 mkI + en sub og så senere suplere med et sæt 99.36 mkII. Hov glemte lige at sige at de med tiden skal skal være et 5.1 sæt som dog mest bruges til musik i streo. Min forstærker er en yamaha v2067.
KN

Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-November-2011 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af King Nothing King Nothing skrev:

Jeg går og leger med tanken om at købe nogle nye højtalere og har kigget lidt på xtz 99.26 og 99.36. Jeg kan se der er lidt penge at spare ved at købe den tidligere udgave mkI, men er det en god ide at spare? Burde jeg bruge lidt ekstra penge og købe mkII i stedet. En mulighed kunne være at købe 99.26 mkI + en sub og så senere suplere med et sæt 99.36 mkII. Hov glemte lige at sige at de med tiden skal skal være et 5.1 sæt som dog mest bruges til musik i streo. Min forstærker er en yamaha v2067.
KN
Jeg ved godt at mange er glade for deres XTZ´ere, men i mine ører er de ikke specielt gode til musik. Hvis du har mulighed, så lyt dig frem til nogle alternativer, som giver noget mere dynamikSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 19-November-2011 kl. 22:23
Ok, jeg er skam åben for stort set alt og har ikke den store erfaring, har kun haft nogle gamle paradigms og den gamle b&w 600 serie. Synes de er lidt kedlige så kigger efter nyt. Gerne noget med god detalje og som du siger dynamik. Det er jo lidt af en jungle. Nogle forslag? Havde faktisk også overvejet et lyt på nogle focal 806 ere men fik det aldrig gjort. Måske jeg skulle gøre det alligevel.

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 19-November-2011 kl. 22:27

Nogle forslag?

DLS R50, måske lidt kedelig at se på, men det er vel også lytteoplevelsen der tæller?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 19-November-2011 kl. 22:28
Hvis du vil høre XTZ åbner jeg gerne dørene for lyt. Er bosat i 2920 Charlottenlund.

Er indehaver af XTZ 99.36 til fronter samt deres 1.gen 10" subwoofer.

Skrevet den: 19-November-2011 kl. 22:30

Ok, jeg er skam åben for stort set alt og har ikke den store erfaring, har kun haft nogle gamle paradigms og den gamle b&w 600 serie. Synes de er lidt kedlige så kigger efter nyt. Gerne noget med god detalje og som du siger dynamik. Det er jo lidt af en jungle. Nogle forslag? Havde faktisk også overvejet et lyt på nogle focal 806 ere men fik det aldrig gjort. Måske jeg skulle gøre det alligevel.
Jeg vil helst ikke foreslå dig noget, for opfattelsen af lyd er så individuel som noget - men prøv at lytte dig frem til forskellige højtalere i det prissegment du har til rådighedSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: dysterland
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 14:28

Jeg synes, XTZ er gode til musik - men de er for neutrale i lyden for mig. Jeg foretrækker en lidt varmere lyd.

Men det er smag og behag.

-------------
HTPC, V-DAC, Nakamichi CA-5E II, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980

http://www.hififorfolket.dk - Hififorfolket.dk

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af dysterland dysterland skrev:

Jeg foretrækker en lidt varmere lyd.

Netop derfor man parrer dem med Marantz, blandt andet..

Skrevet den: 21-November-2011 kl. 11:20
Ok så XTZ passer godt til Marantz, mon de så ikke passer godt til Yamaha også. Jeg må ind til Danstv og lytte der har de vist både xtz, Marantz og Yamaha. og så skal jeg da også ud og lytte til lidt ikon, mentor og CM i HiFiKlubben. DLS R50 lyder også spændende, de får i hvert fald gode ord med på vejen så dem må jeg også lytte til. det skal nok blive godt, det er altid dejligt at være på jagt efter nyt HiFiSmile

Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 12:13
Jeg mener faktisk at det kun er Hifi-freaks der har Marrantz nu. 
Dan har ihvertfald ikke mere, desværre! 

-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3

Skrevet den: 21-November-2011 kl. 12:16

Ok så XTZ passer godt til Marantz, mon de så ikke passer godt til Yamaha også. Jeg må ind til Danstv og lytte der har de vist både xtz, Marantz og Yamaha. og så skal jeg da også ud og lytte til lidt ikon, mentor og CM i HiFiKlubben. DLS R50 lyder også spændende, de får i hvert fald gode ord med på vejen så dem må jeg også lytte til. det skal nok blive godt, det er altid dejligt at være på jagt efter nyt HiFiSmile
Og når du så besøger Dan, så få dem lige til at switche mellem XTZ og de lidt dyrere Vincent HT. Så falder du nok ned af stolenLOL

-------------

Skrevet den: 21-November-2011 kl. 20:59
Tog forbi Dan i dag og lyttede til 99.36 og 99.26 jeg synes de lød fantastisk. Falder i hvert fald rigtig godt i min smag. De slår i hver fald det jeg hørte hos HiFi klubben. Tak for hjælpen. Jeg har dog lidt spørgsmål til de to modeller som nogen her måske kan hjælpe med. Men jeg starter lige en ny tråd til de spørgsmål.

Skrevet af: Irenicus
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 21:01
Hvorfor starte en ny? Der er ingen grund til ikke at bruge denne...

Print side | Luk vindue