Skal jeg skifte til Waoo TV?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104425
Udskrevet den: 02-December-2024 kl. 10:43
Emne: Skal jeg skifte til Waoo TV?
Skrevet af: Letten
Emne: Skal jeg skifte til Waoo TV?
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 13:00
Hej,
Har 15/15 fra waoo i det gamle profiberområde.
Overvejer om jeg skal tage springet fra Yousee (Skanderborg) til Waoo TV og har et par spørgsmål i den anledning.
Hvordan opleves billedkvaliteten?
Hvor hurtigt kan boksen zappe (mener det er en tilgin/amino profiber bruger)?
Hvor stabil er boksen/ TV oplevelsen?
Skal TV-boksene kables direkte til Waoo-router eller kan det foregår gennem switch?
Hvordan opleves brugen af Web TV?
pft Letten
|
Svar:
Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 13:14
Billedkvaliteten er efter min mening ok. Men jeg har kun dvb-t at sammenligne med. Zaptid ca. 2 sekunder. Boksen (Tilgin) kører normalt stabilt. Har dog været ude for at billedet fryser, og jeg må slukket/tænde den. Men det sker højst en gang hver anden måned, og kan også skyldes routeren. Jeg har boksen tilsluttet via en switch. Bor selv i Skanderborgområdet og er fuldt tilfreds med løsningen. 30/30 med Tilgin 1311 router og Tilgin tv boks.
------------- /Peter
|
Skrevet af: Parabolen
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 13:34
Jeg overvejer også og kunne godt tænke mig at få at vide om der er forskelle på de forskellinge Tv bokse. Hvad jeg kan se bruges der 3 forskellige bokse Motorola, Airties og Tilgin. Er der nogen der kan oplyse hvorvidt de har dårlige/gode erfaringer med disse også i givet fald hvilken router de sammensættes med. Et spørgsmål mere er der ved bestilling muligt selv at vælge router/Tv boks sammensætning.
------------- /Erik
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 13:49
Parabolen skrev:
Et spørgsmål mere er der ved bestilling muligt selv at vælge router/Tv boks sammensætning. |
Umiddelbart vil jeg gætte på at router og tv-boks er fastlagt pr. elselskab. Waoo er en overbygning som giver fælles markedsføring og indhold. Men infrastrukturen nedenunder er lidt forskellig af historiske årsager.
På sigt vil de sikker ensrette det mere for at få enklere support osv..
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 13:50
@pfugl: tak for svar, hvad med web-TV har du prøvet det?
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 16:00
Letten skrev:
@pfugl: tak for svar, hvad med web-TV har du prøvet det? | Nej, jeg har kun den lille TV pakke som ikke inkluderer webtv.
------------- /Peter
|
Skrevet af: binderup
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 16:51
Billedkvaliteten ved Waoo TV er i top, og boksen er som de fleste digitaltv bokse ikke for langsom men heller ikke for hurtig (det var squ nemmere i de gamle analog dage hvor man kunne lyn zappe...)
Inden du skifter skal du gøre op med dig selv om du kan undvære Viasat kanalerne. Er du inkarneret fodboldfan der ikke kan leve uden Superligaen, så er det måske ikke lige Waoo TV du skal flytte til. Er det ikke en af prioriteterne, så kan du fint skifte.
Mht router så skulle de nyere routere ikke give de store problemer, og der er ikke nogen grund til ikke at anvende det der bliver leveret med. Jeg fik dog i sin tid en oldgammel linksysrouter udleveret, som slet slet ikke var gearet til fiberinternet og iptv på samme tid. Jeg kører i dag med en Netgear WNR3500L, som er en open source router, hvor jeg har installeret Tomato firmware, men igen det vil jeg ikke mene er nødvendigt med det der bliver leveret med i dag (men er man lidt nørded så er det alligevel rart nok at have mere kontrol over hardwaren).
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 17:05
kommer an på hvilken boks man har.. vi havde i starten en AMINO boks den var sløv, langsom til at skifte, og det hele virkede træg men billede kvalitet i top. Fik så en Airties boks sammen med det nye tilgin modem (havde 1311 HG før det nye hedder noget med 2xxx) Airties boksen er MEGET hurtigere næsten INSTANT mellem SD kanaler, og HD kanaler er max et sekund, VÆSENTLIGT hurtigere end da jeg brugte DVB-C tuneren i min B555 til Yousee.. er ENORMT tilfreds, HD står også enormt godt, med en høj bitrate.. har så en Viasat pakke, har ikke de der kanal 4-5-6-9 har TV3 3+ puls og en del andre (zulu og sådan) + Premier league, tv2 sport + Premier league + sport i HD også 3+ i HD og DRHD NEGATIVT skal siges at det er pisse træls man skal have en boks til hvert tv.. men kører du kanal 4-5-6-9 og zulu og sådan så kan du kører det over antenne nettet og bare bruge den interne tuner i tv istedet for at bruge bokse
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 17:08
@Rasmusdc er det ikke meget dyre med Profibers viasat pakke over Waoo/Profiber? Der ville jeg mene at på TV fronten i det tilfælde er det billigere med Yousee, og så nøjes med at tage internet delen ved Waoo.
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 17:15
binderup skrev:
Billedkvaliteten ved Waoo TV er i top, og boksen er som de fleste digitaltv bokse ikke for langsom men heller ikke for hurtig (det var squ nemmere i de gamle analog dage hvor man kunne lyn zappe...)
Inden du skifter skal du gøre op med dig selv om du kan undvære Viasat kanalerne. Er du inkarneret fodboldfan der ikke kan leve uden Superligaen, så er det måske ikke lige Waoo TV du skal flytte til. Er det ikke en af prioriteterne, så kan du fint skifte.
Mht router så skulle de nyere routere ikke give de store problemer, og der er ikke nogen grund til ikke at anvende det der bliver leveret med. Jeg fik dog i sin tid en oldgammel linksysrouter udleveret, som slet slet ikke var gearet til fiberinternet og iptv på samme tid. Jeg kører i dag med en Netgear WNR3500L, som er en open source router, hvor jeg har installeret Tomato firmware, men igen det vil jeg ikke mene er nødvendigt med det der bliver leveret med i dag (men er man lidt nørded så er det alligevel rart nok at have mere kontrol over hardwaren). |
Tak for svar.
Vi har godt nok viasat kanalerne i dag, men synes de er ringe og har alt for mange reklamer. Så de kan bestemt undværes. Ser kun sporadisk fodbold.
Sendte i sin tid Profibers router (linksys 400 et-eller-andet) retur da jeg ville have gigabit netværk, har nu min egen Linksys E4200 - er selvfølgelig spændt på om den vil kunne bruges men er ikke religiøs omkring det - vil dog gerne have at det bliver en gigagbit (og N) router, men det kan de vel oplyse inden man skriver under.
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 17:25
binderup skrev:
@Rasmusdc er det ikke meget dyre med Profibers viasat pakke over Waoo/Profiber? Der ville jeg mene at på TV fronten i det tilfælde er det billigere med Yousee, og så nøjes med at tage internet delen ved Waoo. |
Synes også det lyder dyrt. Skantenne stor pakke koster 3.900/år, læg dertil 12*75(for yousee plus og lidt boksleje) i alt 4.800/år.
Det er lidt svært at vurdere TV prisen hos waoo fordi der er internet i pakken, men hvis vi sætter en 30/30 til 248/md, så koster Waoo 3 (30/30)
12*548-(248 til bredbånd) +2*399 +12*39(ekstra boks)
i alt 4.866/år
Så er der så ikke viasat, men derimod web-tv og flere OD tjenester, samt adgang til dette på to TV i huset (i dag har vi én yousee boks, og bruger dvb-c på nr 2)
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 17:25
@Letten
Jeg kender ikke den router, men den skal have understøttelse for IGMP multicast for at virke, og du skal have mulighed for at ændre boot-option for at TV boksen kan genstarte.
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 17:27
Rasmusdc skrev:
NEGATIVT skal siges at det er pisse træls man skal have en boks til hvert tv.. |
Kan godt følge dig, men vi har faktisk allerede Logitech Harmony Remotes til vore to hoved TV.
|
Skrevet af: Parabolen
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 17:37
Rasmusdc skrev:
kommer an på hvilken boks man har.. vi havde i starten en AMINO boks den var sløv, langsom til at skifte, og det hele virkede træg men billede kvalitet i top. Fik så en Airties boks sammen med det nye tilgin modem (havde 1311 HG før det nye hedder noget med 2xxx) Airties boksen er MEGET hurtigere næsten INSTANT mellem SD kanaler, og HD kanaler er max et sekund, VÆSENTLIGT hurtigere end da jeg brugte DVB-C tuneren i min B555 til Yousee.. er ENORMT tilfreds, HD står også enormt godt, med en høj bitrate.. har så en Viasat pakke, har ikke de der kanal 4-5-6-9 har TV3 3+ puls og en del andre (zulu og sådan) + Premier league, tv2 sport + Premier league + sport i HD også 3+ i HD og DRHD NEGATIVT skal siges at det er pisse træls man skal have en boks til hvert tv.. men kører du kanal 4-5-6-9 og zulu og sådan så kan du kører det over antenne nettet og bare bruge den interne tuner i tv istedet for at bruge bokse |
Rasmusdc hvorfra har Du fået leveret router og Tv boks, er det fra Trefor i Kolding. Der lyder til at det er en sammensætning Tilgin 1311 HG og Airties boks der virker godt.
------------- /Erik
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 18:32
Tror vi giver 299 for tvpakken mener det er pakke 14 + hd pakke = 49 kr er gratis i 6 mdn + 49 for boxleje så nej ikke billigt men bor i udkanten af vejle så ingen yousee som da jeg boede i holstebro. Boksen jeg har nu er en tilgin HG2301 har også gigabit som er rart. Havde en 1311 men havde problemer med den skulle genstartes engang om ugen. Klippe stabilt nu. (problem med en genstart da jeg har en fotoserver stående jeg bruger når jeg er på firma rejser.)
Ja det er trefor de bruger begge tilgin routere. Satte airties boksen til den gamle 1311 der kørte det også hurtigt. Så om det er 1311 eller 2301 har intet med hastighed at gøre. Den airties boks er bare 100 gange bedre. Dog driller den lidt, kan ikke få 5.1 gennem hdmi til min 5003 marantz, så kører lyden optisk, den outputter alt i 720p 50hz og kan ikke finde nogen opsætning under video. Samme brugerflade som amino, men hastigheden gør jeg er lidt ligeglad, væsentligt bedre remote.
Har også harmony, irritere mig ikke med flere remotes, det er det at man skal leje ekstra bokse vil man have viasat i flere rum der driller.
Og du skal holde tænd knappen nede i et par sekunder før airties slukker eller tænder, så jeg kan ikke rigtgt får min harmony til st tænde og slukke
Sorry for tastefejl, hurtigt svar på ipad
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 18:35
men kører du kanal 4-5-6-9 og zulu og sådan så kan du kører det over antenne nettet og bare bruge den interne tuner i tv istedet for at bruge bokse
Rasmusdc kan du uddybe dette? Jeg er ikke helt med på hvad du mener...
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 18:39
@Rasmusdc, men kræves det ikke at man også har Waoo 3 pakken ( http://www.oestjysk-energi.dk/fiberbredbaand-fiberbredbaand-til-private-viasat ), altså som minimum den lille tv pakke fra Waoo før man kan få Viasat pakken?
Så begynder det at løbe op. Specielt når den billigste pakke man kan få ekstra koster 189 pr md, og så indeholder den endda flere af de programmer man i forvejen får via Waoo TV
Så kommer det minimum til at koste (efter rabat perioden) 338,- (Waoo: internet+lille tv pakke) + 189,- (bonus og underholdningspakken ved Viasat med genganger kanaler).
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 18:40
Der er en antenne udgan på fiber boksen hvor den normale waoo tv pakke kommer over. Slukker du antenne derfra og til et tv med dvbc modtager, så virker det som yousee, at du kan tune kanaler på dit tv uden kort. Dog ikke viasat
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 18:43
Binderup, aner ikke præcist om det er 3 pakken vi har giver lidt over 600 pr mdn for tv + boksleje + 60/60 mbit og er mere end tilfreds med produktet. Dog har trefor ikke rigtigt styr på regnings siden og at tage folk ind selvom det er bestilt korrekt, min kone har talt med dem 10+ gange for at få rettet regning og dato, og vi har kun været med et par mdn. De er dog flinke, men lange telefon køer
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 18:48
Til 600,- så lyder det som om i har den lille Waoo TV pakke plus viasat pakken.
Vi har også 60/60 (arbejdsgiverbetalt) og så den lille TV pakke med børne TV pakken som ekstra pakke. Sidste år nåede jeg frem til at vi i bund og grund betalte 200,- pr md for primært at se Discovery ud over de kanaler vi har i dag, og når jeg er ude ved mine svigerforældre kan jeg se at Dicsovery stadig genudsender de samme programmer som vi så sidste år :-)
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 18:48
Rasmusdc skrev:
Dog har trefor ikke rigtigt styr på regnings siden og at tage folk ind selvom det er bestilt korrekt, min kone har talt med dem 10+ gange for at få rettet regning og dato, og vi har kun været med et par mdn. De er dog flinke, men lange telefon køer |
, det kan jeg godt genkende fra dengang vi tilsluttede os for nogle år siden - totalt fakturerings kaos.
Tror de døjer meget med deres interne systemer - troede det efterhånden var blevet bedre - men ja de er såmænd flinke nok, men det er lidt bøvlet.
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 18:50
@Letten Østjysk energi som også var en del af samarbejdet med Tre-For - der har vi heldigvis aldrig oplevet problemer med regninger eller forkerte produkter, plus at de er relativt nemme at komme i kontakt med skulle man have behov for at ringe til dem.
|
Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 18:53
Rasmusdc skrev:
Der er en antenne udgan på fiber boksen hvor den normale waoo tv pakke kommer over. Slukker du antenne derfra og til et tv med dvbc modtager, så virker det som yousee, at du kan tune kanaler på dit tv uden kort. Dog ikke viasat |
Altså over hele huset, bare de er sluttet til samme "Antenne-netværk?"
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 18:54
binderup skrev:
@Letten Østjysk energi som også var en del af samarbejdet med Tre-For - der har vi heldigvis aldrig oplevet problemer med regninger eller forkerte produkter, plus at de er relativt nemme at komme i kontakt med skulle man have behov for at ringe til dem. |
Jeg er på østjysk energi - og der var rod med regningerne. Får iøvrigt stadig regninger på nul kroner efter at forbindelsen overgik til løntræk via min kones arbejde (bruttolønsordning)
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 19:32
Ja.. hvis du har et eksisterende antenne net i huset, så kan du fjerne antennen eller Yousee tilkoblingen og koble det til boksen istedet..
Ja tror jeg kun har den lille så, har intet at bruge kanal 4-5-6-9 til bryder mig ikke rigtigt om dem, discovery så jeg ikke så tit mere, da jeg synes det var rent genudsendelse, og de mest interessante programmer kommer tit på DRHD.
så jeg har Viasat pakken så bare basis resten.. dog med SPORT pakken i, som sagt hedder 14 eller 17 i det der viasat skema så vidt jeg ved.
synes faktisk 600 er ok, men må indrømme det er nok mest fordi jeg er så enormt glad for fiber forbindelsen som kører 70/70 mbit uden issues...
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 20:13
@Rasmusdc, ja mit største "problem" er faktisk at finde en backupudbyder kan kan matche min uploadhastighed. Men det er nu også rigtig rart når man sidder og arbejder op mod arbejdet hjemmefra,
|
Skrevet af: kenneth4200
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 20:34
Airties Air 7120 er en lorte boks! Ingen 5.1 surround sound på DR HD Ingen mulighed for at skifte mellem 720P og 1080i format! (Den vælger selv) Totalt grimt menu system, grafikken er så grim, og ser ud som noget der er lavet i år 2000! Boksen er langtid om at starte op.Jeg har kun haft tv fra waoo i 4 dage!Og sender boksen retur til dem, kan ikke holde ud at se på sådan en grim grafik + dårlig tv tuner!Hvordan er den boks med HDD ? og hvad hedder den. Og er grafikken flot på den ?
-------------
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 20:48
binderup skrev:
@Rasmusdc, ja mit største "problem" er faktisk at finde en backupudbyder kan kan matche min uploadhastighed. Men det er nu også rigtig rart når man sidder og arbejder op mod arbejdet hjemmefra, |
Jeg har faktisk også ledt forgæves. Det ville være oplagt for Waoo at tilbyde central backup som tillægsydelse.
Har tænkt på at lave en aftale med en af naboerne om at vi kan stille en harddisk hos hinanden og så bruge Crashplan software til at lave backup hos hinanden. Data ligger krypteret så man kan ikke lure hos hinanden. Men det kræver at man har en server/computer tændt 24/7 hvis det ikke skal blive for upraktisk.
|
Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 21:16
kenneth4200 skrev:
Airties Air 7120 er en lorte boks! Ingen 5.1 surround sound på DR HD Ingen mulighed for at skifte mellem 720P og 1080i format! (Den vælger selv) Totalt grimt menu system, grafikken er så grim, og ser ud som noget der er lavet i år 2000! Boksen er langtid om at starte op.Jeg har kun haft tv fra waoo i 4 dage!Og sender boksen retur til dem, kan ikke holde ud at se på sådan en grim grafik + dårlig tv tuner!Hvordan er den boks med HDD ? og hvad hedder den. Og er grafikken flot på den ?
|
1: sidst jeg tjekkede havde jeg nu fint 5.1 lyd på DR HD 2: Hvorfor vil du skifte mellem 720 og 1080??? Jeg synes det er fint at den opskalere det bedste som ens tv kan håndtere. 3: Selve tv portalen, har jo ikke noget med boksen at gøre på nogen måder, så at sige det er en lorte boks, er i mit hoved total hen i vejret. 4: lang opstarts tid????? Hvad snakker du om?? 30 - 35 sek om at starte op før den køre, er ikke lang tid i forhold til andre udbydere. 5: Waoo har en Airties 7130 med hdd, og en Motorola VIP 1963, og det er helt klart Airties 7130 som køre bedste.
Og grafikken bliver ikke anderledes på en anden boks. :)
------------- | Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 22:51
den tager 30 sekunder om at starte af fra (strøm pillet fra) fra slukket status så er den da næsten instant klar... Min gamle samsung DVB-C boks var væsentligt værre. men ja træls med 5.1 over HDMI har samme issue, løses i mit tilfælde med et Digital kabel til forstærkeren så virker det perfekt. (tror det må være noget software i boksen der driller) 720p issuet har jeg også... AMINO´en kørte 1080i når det var til rådighed.. men det er ikke Airties boksen, det er det interface WAOO ligger ind over, der fjerne justerings mulighederne.. men man kan vist åbne det, boksen understøtter fint 1080i men hvis du synes det er det der er værst, så må jeg indrømme så har du aldrig oplevet opstarten af DVB-C med utallige bokse som har direkte problemer med at køre, der er AIRTIES og også amino boksene klippe stabile, de har INGEN problemer. har ikke haft et eneste nedbrud eller hickup.. Ja jeg savner den bedre guide fra mit tv, men den har alt vi normalt bruger, planlæg skift, arkiv, hurtig tvon demand. synes ikke grafikken er direkte grim, men den er meget MEGET simpel, men okay man kan godt kræve mere af en boks i dag. men hellere stabilitet frem for coverflows og smarte menusystemer, som æder ressourcer og gør det langsomt
|
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 22:53
binderup skrev:
@Rasmusdc, ja mit største "problem" er faktisk at finde en backupudbyder kan kan matche min uploadhastighed. Men det er nu også rigtig rart når man sidder og arbejder op mod arbejdet hjemmefra, |
ja.. sidder også og arbejder hjemmefra, og til tider så skal jeg have tilgang til en remote 64BIt maskine og hive forholdsvis store konstruktioner op.. det sjove er at det faktisk kører bedre derhjemme over min 60/60 end på arbejdet, hvor 64bit´en er lige under bordet, men skal så siges at vores lokale LAN er under rimlig belastning, men kan da stadig hente med 6-7mb/sec over nettet fra jobbet.
|
Skrevet af: janbau
Skrevet den: 20-November-2011 kl. 22:55
Jeg kan helt klart anbefale Waoo , vi har været med fra starten af med Profiber . Jeg gik over til Waoo især på grund af at jeg så fik Tv2 Hd sport og de andre ting som start forfra , Od o.s.v. .. Jeg havde mange problemer med vores Tilgin tv boks i starten med at vi ikke havde tv fra boksen i op til en 3-4 dage . Dette er der skrevet meget om dengang her i forum . Det var ikke den bedste suport vi fik , ved ikke hvordan det er nu . Super billedkvalitet , Den nye Store tv pakke bliver også væsenlig bedre næste År med flere Hd kanaler. Pris 329 kr + 67 ( serviseafgift ) = 396 kr + 30/30 Internet 249 kr = 645 kr Bemærk nye 2012 Priser Pris nu 615 kr . Nuværende stor tv pakke . http://www.waoo.dk/produkter/Dine-TV-kanaler-fra-Waoo - http://www.waoo.dk/produkter/Dine-TV-kanaler-fra-Waoo Kommende stor tv pakke . Pressemøde http://www.waoo.dk/pressemedelelse-masser-af-personligt-tv-fra-waoo - http://www.waoo.dk/pressemedelelse-masser-af-personligt-tv-fra-waoo Noget som jeg mangler at få besked på er hvilke tilvalgspakker der kommer næste år , da jeg synes der er et par mangler . Der er ingen pakke med Kanal 4 Kanal 5 kanal 6 da jeg så måske ville overveje den lille tv pakke + evt tilvalgspakker hvis jeg så kunne få Viasat Bonuspakken + sport . Den store Tv pakke hos Waoo vil jeg personligt synes er bedre end Canal Digitals Family som jeg havde hos Profiber . Nok har jeg mistet kanal 5+6 I Hd Eurosport Hd men har så fået Tv2 sport Hd og mange tyske enda i Hd og næste År RTL HD som jo viser Formel 1 ( Vises dog på Tv 2 sport senere men tit først kl ca Midnat ) Tv 2 Film Hd . Family koster 399 kr - ca 60 kr hvis du er Telenor kunde da de ejer Canal Digital . = 340 kr . Hvilket jeg er har faktisk måske overvejer ved bare ikke om det er mugligt igennem mit elselskeb . Mener godt at man kan få Canal Digitals Family hvis man vælger Waoo 3 med 30/30 og Lille tv pakke 338 + 67 ( Serviseafgift ) = 405 kr + 289 kr for Canal Digitals Family både som Ip og Kabel Dvb-C . Pris 694 Kr så det er lidt dyere men ved ikke om man kan få 60 kr i rabat som Telenorkunde som man får som pabolkunde ( Gælder alle Canal Digitals Pakker ) Der er dog forskel på Canal Digitals Family på fiber og Parabol Fiber http://www.nrgifibernet.dk/ - http://www.nrgifibernet.dk/ Parabol http://www.canaldigital.dk/landingpages/familytvpakke/?gclid=CKTFq8WMxqwCFdQOfAodN1hfqA - http://www.canaldigital.dk/landingpages/familytvpakke/?gclid=CKTFq8WMxqwCFdQOfAodN1hfqA Waoo koster 615 kr ( 2012 pris 644 kr ) Så er der jo også Viasat som Parabolkunde eller på Fiber , hvad jeg ikke vil anbefalde da det i længden bliver en dyr løsning da man feks skal betale ca 40 Kr ekstra for Hd . Men Fiberselskberne og Waoo tilbyder det på deres platform . Min egen personlige komentar til Waoo nye Tv pakke næste år er at TV3 Tv 3 + ikke kom med i en af pakkerne eller som evt Tilvalg for skal vi sige 50 - 80 kr pr måned . Som det er nu skal man betale ca 256 kr for Bonus pr måned for at kunne se Tv 3 Kanalerne . ( Heraf 67 kr i seviseafgift en gang til da man har betalt servise afgift i Waoo pakken ) DET ER EN OMMER Waoo eller Energiselskberne , Det skal i kunne gøre bedre da jeg er en af dem som er blevet lovet Tv 3 kanalerene i en Pakkeløsning faktisk lige fra da vi fil fiber uden at Viasat skal skumme fløden . Læste at Waoo har fået ca 135000 nye kunder det første År , Så nu må Viasat da snart kunde tilbyde tv 3 kanalerene til en rimelig pris som de kan til stofa og Yousee . Det var et langt indlæg da der eftehånden er flere som viser interesse for Waoo og Energiselskbernes tv pakker og der er efterhånden også startet flere forskelige tråde om emnet . Jeg følger også lige Pt tråden kvaliteten på Hd-Kanalerene hos YouSee hvor Billedkvalitet jo ikke ligefrem er så god mere . Jeg har stadig Canal Digitals Family på kabel ( DVB-c ) Men kun Dr-HD og her er billedkval ok . Håber snart at Nrgi Horsens kan tilbyde Waoo Pakke på dvb-c Da jeg optager af denne vej . Noget jeg ogse synes AT Waoo og energiselskaberne snart skal få styr på , men der er jo mange ting som skal falde på plads . Men synes faktisk at energiselskaberne og Waoo bliver bedre de laver fejl med regninger og deres suport kunne nok ogse være bedre .
------------- Lg 47L M760 T LG C7 Oled Marantz 6010 Av 9,2 Atmos Cambridge Azur 651 W Effekt Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup Aktiv Sub 4 K Blu-ray
|
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 10:38
janbau skrev:
Håber snart at Nrgi Horsens kan tilbyde Waoo Pakke på dvb-c |
Tænker du på at Waoo's lille hhv. store TV pakke (som i dag er ren IPTV) skulle sendes både IPTV og DVB-C til samme pris som nu?
Ville godt nok være bekvemt
|
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 11:08
Lige et lille teknisk spørgsmål:
Tror i det vil give problemer ift. IPTV at routeren er placeret forholdsvis langt fra fiberboksen (flere kabeltræk) ?:
WAN: Fiberboks (kontor) - cat6 patchkabel til vægstik (0,5m) - cat6 installationskabel til patchboks på loftet (12m) - cat6 installationskabel til WAN port på router i bryggers (10)
(spørg ikke hvorfor fiberboksen ikke bare blev ført ind i bryggers )
Med hensyn til mit LAN, så har jeg benyttet mig lidt af at der er 4 gigabit porte på routeren og ført de tre af dem tilbage op på loftet. 2 af dem går via patchboks videre til udtag i huset, den sidste går ind i en gigabit switch også på loftet og derfra videre til udtag i huset.
Hvis det er en fordel kan jeg altså sørge for at de to udtag der evt. skal benyttes til IPTV-boks kan patches op på de to kabler der går direkte til routeren. Men ellers går alle udtag i huset igennem switchen. På den måde formoder jeg at det er ligegyldigt om switchen understøtter IMGP-hvad-det-nu-hedder.
Fungerer fint til internet
|
Skrevet af: mhv_omjk
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 11:35
binderup skrev:
|
- Det kan altså fixes på en anden måde end at have Viasat, med et Tv2 Sputnik Sport abb. kan du få næsten alle kampene i Suppen, og skal du have det hele med ja så tager du bare et Viaplay Tv + Film + Sport med i hatten så er du sikret det hele fra suppen.
Jeg vil endda tro at det er den billigste løsning, Sputnik Sport koster 129/md og Viaplay TV + Film + Sport koster 159/md - altså 290 kr/md og det tror jeg ikke du kan få alt suppe-bold for meget billigere.
------------- mhv_omjk alias Michael Hvidberg
|
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 17:18
Letten skrev:
Lige et lille teknisk spørgsmål:
Tror i det vil give problemer ift. IPTV at routeren er placeret forholdsvis langt fra fiberboksen (flere kabeltræk) ?:
WAN: Fiberboks (kontor) - cat6 patchkabel til vægstik (0,5m) - cat6 installationskabel til patchboks på loftet (12m) - cat6 installationskabel til WAN port på router i bryggers (10)
(spørg ikke hvorfor fiberboksen ikke bare blev ført ind i bryggers )
Med hensyn til mit LAN, så har jeg benyttet mig lidt af at der er 4 gigabit porte på routeren og ført de tre af dem tilbage op på loftet. 2 af dem går via patchboks videre til udtag i huset, den sidste går ind i en gigabit switch også på loftet og derfra videre til udtag i huset.
Hvis det er en fordel kan jeg altså sørge for at de to udtag der evt. skal benyttes til IPTV-boks kan patches op på de to kabler der går direkte til routeren. Men ellers går alle udtag i huset igennem switchen. På den måde formoder jeg at det er ligegyldigt om switchen understøtter IMGP-hvad-det-nu-hedder.
Fungerer fint til internet | IPTV er bare UDP pakker, dvs standard IP. Så det burde ikke give nogen problemer med de kabellængder.
------------- /Peter
|
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 17:26
Jeg har et 30 meter skærmet CAT-6 kabel der går over loftet fra kontoret ind til stuen, og der er ikke problemer med TV boksen. På samme kabel har jeg koblet en switch med forbindelse til TV, TV boks og streamer boks.
|
Skrevet den: 21-November-2011 kl. 23:41
Ja det er det jeg mener , det gør de i andre energiselskaber . Men mener dog ikke det er alle kanaler som ved Iptv der er forskel fra selskab til selskab . Jeg mener bare at det burde være ens som Waoo kunde da vi vel giver det samme for tv pakerene .
Letten skrev:
janbau skrev:
Håber snart at Nrgi Horsens kan tilbyde Waoo Pakke på dvb-c |
Tænker du på at Waoo's lille hhv. store TV pakke (som i dag er ren IPTV) skulle sendes både IPTV og DVB-C til samme pris som nu?
Ville godt nok være bekvemt
|
------------- Lg 47L M760 T LG C7 Oled Marantz 6010 Av 9,2 Atmos Cambridge Azur 651 W Effekt Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup Aktiv Sub 4 K Blu-ray
|
Skrevet af: troelsit
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 15:51
Jeg tillader mig lige at bryde ind her da jeg sidder og er lidt frustreret over Waoo.
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor hele interfacet i Motoral boksen er så elendigt - både hvad angår funktionalitet, hastighed, grafik og usability. Det er en gåde for mig hvordan man kan sende sådan et produkt på markedet uden at være kritisk i forhold til svartider, kvalitetssikring osv.
Når vi klikker rundt i interfacet venter vi adskillige sekunder for at den reagerer. Det betyder ofte man klikker for mange gange som giver en forvirrende og frustrerende oplevelse. Jeg forstår simpelthen ikke at man i år 2012 har et produkt der giver så en elendig oplevelse af noget fra stenalderen? Tekst-tv for 20 år siden var jo mange gange hurtigere. Parabol-receivere for 20 år siden var også mange gange hurtigere. Jeg er klar over at det forskellige teknologier, men vi har immervæk op imod 100mbit hastighed begge veje og al navigation på internet fungerer perfekt. Er jeg den eneste der irriteres grænseløst over dette?
Energimidt er ikke i stand til at give en fornuftig forklaring. De snakker bare lidt udenom og giver skylden til underleverandører
Det skal siges at jeg er yderst tilfreds til billedekvaliteten og kanaludbuddet. Det undrer mig bare hvofor STB-boksen skal være ekstremt langsom
------------- Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
|
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 16:08
Det endte faktisk med at jeg valgte at skifte til Waoo (det var mig der startede tråden ).
Erfaringerne efter ca. 14 dage er gode.
Har en Tilgin router og 2 Airties 7120 TV bokse.
Opsætning var nemt. Billedkvalitet er super god (klart bedre end Yousee) Waoo Portal: -fungerer godt og hurtigt (pga. Airties?) -ikke jordens kønneste layout men heller ikke grim (det er jo heller ikke den man skal se på hele tiden)
Hvis prisen for en pænere TV portal er langsommere performance klarer jeg mig fint med den som den er nu. Tekst-TV er sindsygt hurtig (lysår bedre end over DVB-C fra Yousee).
Kritik: Oplever nogle gange at der magler lyd når man lige har tændt. Har et par gange oplevet at TV-boksen fryser og skal genstartes - hvilket tager omkring 20 sekunder
|
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 16:25
Det lyder ikke godt med den boks havde godt hørt den ikke skulle være for god . Jeg har tænkt på at anskaffe denne boks men har ikke gjort det NETOP fordi jeg havde hørt at der skulle være problemmer med den . Var i kunde servise i fredags og spørge om man ikke kunne Låne En boks med hjem på prøve da jeg ikke vil betale 100 kr i leje for derefter blive frustedret over en boks som ikke lever op til mine forvetninger . Det kunne ikke sådan lige lade sig gøre i denne omgang og fik at vide at man binder sig til 6 måneder leje . Jeg optager lige pt over DVB-C men har kun de kanaler som findes i Canal Digital Family MIX . Men da jeg jo er gået over til Waoo er der jo en del kanaller som jeg ikke kan optage fra . Det er også derfor jeg som nævnt i denne tråd savner Waoo over DVB-C i Nrgi S område . Kan se at DVB - C er mugligt hos jer men det ved du jo nok men det ser dog ud til at det er med visse begransninger . http://www.energimidt.dk/Privat/waoo-fibernet/Tv-radio/Sider/Valg-af-abonnement.aspx - http://www.energimidt.dk/Privat/waoo-fibernet/Tv-radio/Sider/Valg-af-abonnement.aspx
|
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 16:27
Er Airties deres nye bokse? Da jeg rettede min kritik til dem tilbød de mig at opgradere til deres nyeste boks for kun 499,- (Normalpris 1799,-) Det følte jeg mig faktisk lidt provokeret over da de så sig chancen til at tjene lidt penge på mig.
Jeg er gjort bekendt med at der ikke er den store forskel på de to bokse - udover den fysiske størrelse.
Når du nu siger hastigheden er god - hvad er det så i sekunder? Kan du komme med nogle eksempler fra dagligdagen? (kanalskift, menunavigation, osv)
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
|
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 16:29
Og det store tekniske spørgsmål til nørderne er:
Hvorfor kan man ikke levere en settop box der kører hurtigt i interfacet? Er det virkelig teknisk umuligt p.t.?
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
|
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 16:31
Godt at høre fra dig Letten jeg har jo Tilgin boks og kunne godt tænke mig at prøve en Airties 7120 boks da den jo skulle være hurtig og ikke minst at med lidt held og fingersnilde skulle man kunne tilslutte en ekstern hartdisk og så skulle man kunne bruge boksen til at optage på . Kan ikke huske om du har prøvet denne muglighed men det skulle være lykkes nogle få , da der skrives om det i en anden tråd .
|
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 16:38
Ja det burde det jo kunne . Men jeg kan sige ud af egne erfaringer ang Tilgin Boksen som jeg har haft fra starten af i Profibertiden . Jeg havde store problemmer med mange ting på den boks i starten . Frøs i Billed skulle så genstartes , nogle gange betød det faktisk at vi stod uden Tv i ca 3 dage især hvis det skete om fredagen op til weekend ( Tråde oprettet på daværende tispunkt af flere her på forum ) Boksen blev af flere gange opdateret og det blev bedre især ang Langt bedre Hastighed på boksen . Jeg oplever dog lige pt igen at Tilgin Boksen er blevet Langsom . Så det kan måske skyldes andre ting .
|
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 16:59
troelsit skrev:
Er Airties deres nye bokse? Da jeg rettede min kritik til dem tilbød de mig at opgradere til deres nyeste boks for kun 499,- (Normalpris 1799,-) Det følte jeg mig faktisk lidt provokeret over da de så sig chancen til at tjene lidt penge på mig.
Jeg er gjort bekendt med at der ikke er den store forskel på de to bokse - udover den fysiske størrelse.
Når du nu siger hastigheden er god - hvad er det så i sekunder? Kan du komme med nogle eksempler fra dagligdagen? (kanalskift, menunavigation, osv)
|
Nu skal man huske at der er mange elselskaber bag Waoo og de kører ikke med de samme bokse. Men jeg vil tro at Airties er ret ny og det er tilsyneladende den de kører med nu i Østjysk Energi.
Husk i øvrigt at routere og tv-bokse formegentlig købes hjem i store partier for elselskabets penge og derfor ikke "bare" kan skiftes ud når brugeren har lyst. Så ville de jo spilde en masse penge og have stakkevis af "gamle" enheder så snart der kommer noget nyt.
Det er selvfølgelig irriterende hvis den er langsom - har du prøvet en Yousee DVB-C Boks? - den er heller ikke verdens hurtigste.
Aitties 7120: Opstart fra nul-strøm ca. 50 sekunder (troede faktisk det var hurtigere). Opstart fra standby ca. 5 sekunder
fremkalde menu eller programoversigt 1-2 sekunder bladre i menu <0,5 sekunder kanalskift 1,5 sekund , måske 2 sekunder for HD kanaler
|
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 07:36
Der findes naturligvis flere forskellige bokse fra forskellige udbydere. Min hypotese er dog at ingen af dem leverer en hæderlig performance. Man kan tale om at nogle er dårligere end andre. Og mit indlæg var også mere en generel observation af netop området for STB-bokse.
Jeg synes brugeroplevelsen er håbløs og tænk hvis man i dagens Danmark som professionel indholdsudbyder leverede hjemmesider med samme hastighed. Jeg undrer mig over hvor i processen kæden hopper af. Er det kvalitetssikring? Er det time-to-market? Er det teknologiske begrænsninger?
Anyway, jeg opretter en særskilt tråd til emnet :)
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
|
Skrevet den: 14-December-2011 kl. 08:22
Så, forstyrrede lige knægten midt i tegnefilm og lavede en kort video med airties boksen
http://www.youtube.com/watch?v=H8kqUPn2Yrg - http://www.youtube.com/watch?v=H8kqUPn2Yrg
Fumler lidt med at få den startet, ikke vant til det med at holde knappen nede i 2 sekunder - bruger normalt Logitech Harmony remote. Brugte Waoo Remote til denne optagelse.
|
|