Jeg er efter længere tids søgen på nettet kommet frem til at
http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=44&product_number=1046122 - teoretisk set kunne være et godt bud på et
par kompakte fronthøjttalere til min Onkyo TX-NR609. Nogen der erfaringer med den kombination af forstærker/højttalere?
Kriterierne der er opfyldt: de skal ligge indenfor et budget på max. 1500,- kr. stk. det skal senere være muligt at udbygge til et 5.1 system med matchende højttalere. front højttalerne skal være kompakte (men ikke satelitter) da jeg gerne vil
kunne høre musik uden at behøve subwoofer. Gulvhøjttalere er udelukket.
Kriterierne jeg håber de opfylder: de skal passe til min Onkyo, og helst lyde godt i stereo (pure mode). de skal være gode allround højttalere til forskellige typer musik, fra rock og hip-hop til akustisk og klassisk. de skal kunne spille godt, også - måske endda især - ved lav volumen. de skal kunne placeres forholdsvist højt, og tæt på væggen (evt. hænges
på beslag) uden det går for meget ud over lydbilledet.
Jeg bor i Nordjylland, men skal en tur med familien på weekend hos nogle venner og vil i den forbindelse tage forbi Tape Connection i næste uge for at høre dem tilsluttet en Onkyo 609'er... men er jeg gået helt galt i byen? Har I evt. bedre alternativer der opfylder ovenstående kriterier? /Søren
------------- /Søren
Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
|