Print side | Luk vindue

DVB-C boks til mormor

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104555
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 23:01

Emne: DVB-C boks til mormor
Skrevet af: mortenkn
Emne: DVB-C boks til mormor
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 08:54
Min mormor skal have en DVB-C boks på hendes plasma-skærm, der desværre ikke har nogle digitale tunere. Men hvad er den bedste løsning, til en dame over de 80, hvis hun ikke vil have nyt tv?

Jeg tror hun bliver forvirret over den ekstra fjernbetjening, så måske findes der en boks men en fjernbetjening, der også kan skrue op og ned for lyden på fjernsynet?

På forhånd tak!

Venlig hilsen Morten

Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af mortenkn mortenkn skrev:

Jeg tror hun bliver forvirret over den ekstra fjernbetjening, så måske findes der en boks men en fjernbetjening, der også kan skrue op og ned for lyden på fjernsynet?

Det kan de alle sammen. Jeg vil anbefale en Blue Tinum fra Bilka/Føtex.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 09:32

Skruer de ikke bare op og ned for lyden på selve lydudganen af boksen, og ikke på TV'et? Hvis hun så får skruet op for boksens lydudgang og derefter sætter en DVD på, så falder hun vel ned af stolen pga. den store lydforskel Smile Tænkte på en boks der måske har en form for multifjernbetjening til de forskellige mærker TV?

Skrevet af: db89
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 09:38
Der er vist næsten ingen af boksene som har en multi-fjernbetjening, men det ville måske også være lidt meget at kræve af feks en boks til 500kr. Ellers skal du evt se på en Logitech Harmony fjernbetjening om det kunne være en løsning.

Skrevet af: DonSilicone
Skrevet den: 23-November-2011 kl. 16:16
Hvis signalet kommer fra Stofa kan en Zaptor-boks klare det - den kommer med en velfungerende multifjernbetjening.

Print side | Luk vindue