Hej,
Jeg har trevlet forummet tyndt for gode råd - men må nok alligevel bede om lidt hjælp.
Jeg vil gerne have en lyd-løsning der både kan bruges til TV/film og som stuens (55 kvm) anlæg.
Jeg kommer fra et setup med et forfærdeligt TV og et oldgammelt sony mikro-anlæg, så jeg har næppe gyldne ører :-)
Jeg har overvejet en soundbar som en prisbillig løsning - men selvom jeg ikke er kræsen, kunne jeg grundlæggende godt tænke mig noget der var en anelse bedre til musik til hverdag og fest.
Musikken vil jeg streame med min squeezebox (toslink) og videoindhold o.l. vil jeg streame med Apple TV (XBMC/Plex e.l.) (HDMI). Audio fra TV'et tænker jeg skal sendes via HDMI 1.4 (ARC) tilbage til anlægget.
Højttalermæssigt er jeg på udkig efter nogle der kan sættes under loftet på vægbeslag - og af hensyn til min bedre halvdel bør satelitterne nok være hvide. På grund af stuens indretning vil sofaen dog stå op af væggen, og da surround i forvejen ikke er et must - så tænker jeg at pengene er givet bedre ud på et par fornuftige fronthøjttalere og en sub. Men bør jeg af hensyn til film/tv også sætte en centerhøjttaler til aht. stemmer - eller er det en vildfarelse, når der ikke er tale om et 5.1-setup?
Jeg har været forbi Hifiklubben hvor jeg har kigget på Dali Fazon Sat + LCR og på Dali SUB E-12F. Jeg har fundet (men ikke lyttet til) Jamo D500 som umiddelbart er i samme kategori. Hvilke alternativer til disse to bør jeg overveje - og hvordan vurderer I Fazon (Sat / LCR) kontra D500 ?
Da jeg allerede har streaming-enheder til NAS (Squeezebox) og Airplay (Apple-TV) så har jeg jo reelt ikke så meget at bruge en netværksbestykket forstærker til. Derfor kunne en Onkyo TX-SR309 måske være tilstrækkeligt til ovenstående setup? Eller er der gode argumenter for at overveje TX-NR509 eller noget helt tredje.
Jeg håber at jeg kan få et par gode råd med på vejen :-)
Tak
kam1138
|