Print side | Luk vindue

Panasonic TH-42PA50E Skal-Skal ikke

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=10464
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 00:44

Emne: Panasonic TH-42PA50E Skal-Skal ikke
Skrevet af: daj72
Emne: Panasonic TH-42PA50E Skal-Skal ikke
Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 14:20

Hey.

Ved at tilfældigt besøg hos det lokale Panasonic center så jeg at denne model TH-42PA50E var nedsat til godt 15.000 med mulighed for lidt reduktion, da det udgår. Men nu har ikke sat mig ind i denne model, på nær en norsk test der roser det. http://www.dinside.no/php/art.php?id=215299 - http://www.dinside.no/php/art.php?id=215299

Men; Tænkte jeg... Herinde må der være nogen der ved noget om noget med det fjernsyn. Nogen kommentar... Jeg mener selv det er et ok tilbud; Men vil lige høre eksperterne om for og imod. Der skal tilsluttes 2 parabolboske og én dvd optager.

-------------
Best Regards
Dan

Svar:
Skrevet af: Dan the Man
Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af daj72 daj72 skrev:

Hey.

Ved at tilfældigt besøg hos det lokale Panasonic center så jeg at denne model TH-42PA50E var nedsat til godt 15.000 med mulighed for lidt reduktion, da det udgår. Men nu har ikke sat mig ind i denne model, på nær en norsk test der roser det. http://www.dinside.no/php/art.php?id=215299 - http://www.dinside.no/php/art.php?id=215299

Men; Tænkte jeg... Herinde må der være nogen der ved noget om noget med det fjernsyn. Nogen kommentar... Jeg mener selv det er et ok tilbud; Men vil lige høre eksperterne om for og imod. Der skal tilsluttes 2 parabolboske og én dvd optager.

Du kan købe det i Elgiganten for kr. 13.998,- http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oedsy0IM3tw000E4RxdJQEeI0000GsIzZwDB?ProductID=w0bD4QFW7KUAAAEESYkbn1Wa&CatalogCategoryID=0cjD4QFWgnkAAAEHgPWViLeo&filename=productpage_text%2c%20producttype_text%2c%20prodtypes_vartypes_text - http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=oedsy0IM3tw000E4RxdJQEeI0000GsIzZwDB?ProductID=w0 bD4QFW7KUAAAEESYkbn1Wa&CatalogCategoryID=0cjD4QFWgnkAAAE HgPWViLeo&filename=productpage_text%2c%20producttype_tex t%2c%20prodtypes_vartypes_text

-------------
Playstation 5
Apple TV 4

Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 15:28

Eller købe mit brugt når de nye modeller er på hylderne

m.v.h.

Skrevet af: PlasmaOskar
Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 15:32

Grunden til at modellen er på tilbud er at de allerede er i gang med at introducere nye modeller. I første omgang PV60 og i slutningen af næste måned PA60 som en direkte erstatning for PA50. Jeg vil ikke købe en PA50 da den ikke har HDMI stik Det ser endvidere ud til at de nye modeller kommer til at have en lavere startpris end de ældre modeller. Så mon ikke at PA60 kommer til at koste 15-17.000 kr.

Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af sommelle sommelle skrev:

Eller købe mit brugt når de nye modeller er på hylderne

m.v.h.

Kan jeg udlede af din kommentar at du er tilfreds med fjernsynet??  Og hvis du skal trække gode/dårlige ting frem hvad måtte det så være?

-------------
Best Regards
Dan

Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af PlasmaOskar PlasmaOskar skrev:

Grunden til at modellen er på tilbud er at de allerede er i gang med at introducere nye modeller. I første omgang PV60 og i slutningen af næste måned PA60 som en direkte erstatning for PA50. Jeg vil ikke købe en PA50 da den ikke har HDMI stik Det ser endvidere ud til at de nye modeller kommer til at have en lavere startpris end de ældre modeller. Så mon ikke at PA60 kommer til at koste 15-17.000 kr.

Ja, det er jo lige det der er problemet nye modeller på vej, og tør man så løbe an på at prisen bliver som du vurderer lavere.(?) Skal man have is i maven eller ejner.?

HDMI bliver ikke aktuelt for mig.

-------------
Best Regards
Dan

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 15:39

Ja, det er jo lige det der er problemet nye modeller på vej, og tør man så løbe an på at prisen bliver som du vurderer lavere.(?) Skal man have is i maven eller ejner.?

Regn med at du får et godt standard plasma TV med denne model.

Det kan ikke bruges til HDTV, ej heller til PC-slutninger og andet. Men det er et godt TV til almindelig analog og digital-tv (via ekstern dekoder).

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 15:39

hej.

Jeg er meget tilfreds med skærmen. Det mangler HDMI indgang, og er du til mediecenter ville en PC-indgang være fin. Det har et fint billed på den indbyggede tuner, og til DVD-afspilning er component-indgangen rigtig god.

m.v.h.

Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 17:38

På denne tyske hjemmeside kan man finde 42PA60  til 1590 Euro - knap 12.000 Dkk.  Så jeg tror at den bliver billigere end den nuværende PA50.

http://technikdirekt.de/main/en/lcd-plasma-tv/plasma-tv/page.html?page=3&brand=PAN&eurorate=1 - http://technikdirekt.de/main/en/lcd-plasma-tv/plasma-tv/page .html?page=3&brand=PAN&eurorate=1

Skrevet den: 18-Marts-2006 kl. 17:27

På denne tyske hjemmeside kan man finde 42PA60  til 1590 Euro - knap 12.000 Dkk.  Så jeg tror at den bliver billigere end den nuværende PA50.

Ja, det kan jeg godt se det smarte i... Men samtidigt er opløsningen 852x480 også begyndt at skære mig i øjne... Ermm Omend jeg var meget overrasket over billedet på  TH-42PA50E... Er jeg nødt til at spørge:

Kan man se forskel på 852x480 Kontra 1024x720???? Hvor vi snakker alm. TV kiggeri med lidt film og sport. For hvis ikke kunne man da godt snuppe 42PA60'eren med det nye G9 plasmapanel via Tyskland.

-------------
Best Regards
Dan

Skrevet den: 18-Marts-2006 kl. 20:50
Jeg tror ikke at du vil kunne se forskel på alm. tv. Men jeg synes at 60 serien er bedre end 50 serien.

Sortniveauet samt den hvide farve ser bedre ud på 60 serien. derudover få du et HDMI stik i PA60 i forhold til PA50.

Skrevet den: 18-Marts-2006 kl. 20:57

Hey.

Jeg sidder lige nu og bladrer gamle indlæg igennem om opløsning. Der er ikke noget specifikt(indtil videre), men over på hifi4all.dk er der en længere debat om emnet. Og det virker ikke som om man kan se forskel; Der er simpelhent for mange ting der kan spille ind, der vil ændre synet på fjernsynet; I ordets bogstavligste forstand.

PS. Ja, jeg er også faldet over det med farven SORT. Jeg er nødt til at finde ud af om man kan se forskellen på dét.

Jeg tror ikke at du vil kunne se forskel på alm. tv. Men jeg synes at 60 serien er bedre end 50 serien.

Sortniveauet samt den hvide farve ser bedre ud på 60 serien. derudover få du et HDMI stik i PA60 i forhold til PA50.

-------------
Best Regards
Dan

Skrevet af: Splinten
Skrevet den: 18-Marts-2006 kl. 22:49

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det kan ikke bruges til HDTV ...

Jo, det kan da godt bruges til HDTV. Du få bare kun en SDTV-opløsning ud af det.

/Splinten

-------------
Semper fidelis

https://onedrive.live.com/?invref=e8a3e0efed806092&invsrc=90" rel="nofollow - Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 18-Marts-2006 kl. 23:04

Kan man se forskel på 852x480 Kontra 1024x720???? Hvor vi snakker alm. TV kiggeri med lidt film og sport. For hvis ikke kunne man da godt snuppe 42PA60'eren med det nye G9 plasmapanel via Tyskland.

Til almindelig TV - nej, det er uhyggeligt svært at se forskel på 852x480 og 1024x768. Det trænede øje kan se en lille forskel, men flertallet vil ikke ane hvad der kan kigges efter.

Til DVD - ja, der er en vis forskel.

Jeg har netop haft lejlighed til at studere LG 42PX4 og PX5 over længere tid. De har samme elektronik, men PX4 er 852x480 og PX5 er 1024x768. Så eneste forskel - på det punkt - er displayets opløsning. Og jo, man kan som nævnt godt se forskellen ved de rette signaler - men det er aligevel forbavsende hvor godt 852x480 kan gengive almindelige TV signaler.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 18-Marts-2006 kl. 23:15

Jeg er ejer af 37" udgaven og jeg har aldrig fortrudt at jeg har købt det tv. Det er fantastisk til at håndtere et almindeligt analogt signal og et ikke-hdmi digitalt signal. Jeg modtager TV2 via normal antenne og resten via Viasat og det ser bare rigtig godt ud. Så hvis du ikke har brug for et HDTV så er det her et af de bedste. Jeg kiggede både på JVC og Sony inden jeg købte tv'et og efter min mening var det her det bedste.

Mvh Kurt.

Skrevet den: 18-Marts-2006 kl. 23:19

Just præcis Lars. Jeg er ikke den store elektronik nørd, og det er mit første fladskærms TV og det bliver så plasma, for kontra LCD kan jeg godt se forskel. Jeg fornemmer en lidt grynet overflade ved LCD, og så vil jeg heller have et alm. TV. Eller som her gå til plasma.  

Men mht. 852x480 og 1024x768: Jeg tror ikke jeg vil kunne se forskel. Og jeg ved jo så heller ikke hvad jeg skal kigge efter... Og jeg var, som sagt før, imponeret over billedet på et alm. TV signal i forretningen der bare stod på TV2 på 42PA50-Knivskarpt. Og jeg har endnu ikke kunne finde nogen der har talt dårligt om  TH-42PA50E(og skulle det blive PA60 tror jeg det lige fedt-Det bliver i hvert fald ikke dårligere.)

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Til almindelig TV - nej, det er uhyggeligt svært at se forskel på 852x480 og 1024x768. Det trænede øje kan se en lille forskel, men flertallet vil ikke ane hvad der kan kigges efter.

Til DVD - ja, der er en vis forskel.

Jeg har netop haft lejlighed til at studere LG 42PX4 og PX5 over længere tid. De har samme elektronik, men PX4 er 852x480 og PX5 er 1024x768. Så eneste forskel - på det punkt - er displayets opløsning. Og jo, man kan som nævnt godt se forskellen ved de rette signaler - men det er aligevel forbavsende hvor godt 852x480 kan gengive almindelige TV signaler.

/Lars

-------------
Best Regards
Dan

Skrevet den: 18-Marts-2006 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Jeg er ejer af 37" udgaven og jeg har aldrig fortrudt at jeg har købt det tv. Det er fantastisk til at håndtere et almindeligt analogt signal og et ikke-hdmi digitalt signal. Jeg modtager TV2 via normal antenne og resten via Viasat og det ser bare rigtig godt ud. Så hvis du ikke har brug for et HDTV så er det her et af de bedste. Jeg kiggede både på JVC og Sony inden jeg købte tv'et og efter min mening var det her det bedste.

Mvh Kurt.

Ja, Kurt du fyrer jo bare endnu mere op under den svære beslutning, er den rigtige beslutning. Jeg tror vi fleste mænd har det sådan, at vi går rundt om den varme grød flere dage, uger, mdr, år før vi beslutter os.  Jeg gør i hvert fald. For jeg vil hade mig selv for en TV jeg ikke ville være glad for at skulle kigge på. Men det lyder som om det er et godt valg, hvad end man vælger 37´ eller 42´- om end det er på vej ud af markede. Og jeg orker ikke at lave den store markedsundersøgelse; Sony, Panasonic, Samsung Pioneer... Så bliver jeg blot endnu mere rundforvirret.       &nbs p;     Og igen jeg har lige fået taget mig sammen, igen efter knapt ét års pinen og plagen til, at handle en Sony 710, som jo også er udgået lige nu... Det var lige på nippet til den var væk til den gode pris. Men det er lang tid siden jeg har købt noget jeg er så glad for. Selv konen har set lyset ved en dvd optager...  Så måske er det bare at springe ud i det... Og så lade opløsning være opløsning... Jeg får alligevel grå stær når jeg er 70.

-------------
Best Regards
Dan

Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 11:34

Hej Dan,

Jamen det kender jeg alt for godt. Jeg brugte selv 8 måneder på at finde det rigtige tv, så jeg har set på mange forskellige slags. Og det bliver man bare mere forvirret af.  Så tilsidst tog jeg en heroisk beslutning og valgte Panasonic'en fordi den så ud til at have den bedste visning af analoge signaler. Panasonic er lidt gammeldags på den måde at de ikke er med på alt den nye fra begyndelsen af, men det de laver virker bare. Jeg har også deres dvd-optager og den er bare rockstabil. Og deres TV indgyder den samme følelse af godt kram der bare virker.

Så jeg kan love dig at jeg er glad for tv'et. Det er simpelthen fantastisk at kigge på. Bare den store skærm gør en gevaldig forskel. Bagsiden af medaljen er så at tv'et er fuldkommen nådesløs overfor dårligt optagede/slidte udsendelser. Tag f.eks en gammel amerikansk serie genudsendt for tyvende gang på TV3+ Jeg siger dig det ser forfærdelig ud. Men gode optagelser f.eks fra vores egen TV2 står knivskarpt.

Jeg kan kun anbefale tv'et.

Mvh Kurt.

Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Panasonic er lidt gammeldags på den måde at de ikke er med på alt den nye fra begyndelsen af, men det de laver virker bare.

Skåret ind til benet. Det er lige det det handler om for mig. Jeg synes dog funktionen med to-delt skærm med TV-billede på den ene side og tekstTV på den anden side er smart. Panasonic har så kun et lille tv billlede, det er måske 1/3 til TV-billedet. Fint nok for mig; det er jo ikke sådan man skal se fjernsyn, men det var en funktion jeg gerne ville have og den er der. Zoom og dit og dat.. Hvad skal jeg med det?? Hvis jeg vil zoom ind på mit fjernsyn kan jeg rykke tættere på.

-------------
Best Regards
Dan

Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 12:44

Jeg kunne ikke være mere enig. Jeg går ud fra at du har tjekket priserne på nettet, for hvis du vil gå med livrem og seler så kan du jo købe det der, da du jo så har 14 dages returret.

Mvh

Kurt.

Skrevet af: Circon
Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 14:39

Hej

Køb det.Jeg har det samme i "37"og er meget tilfreds.Det er for mig det bedste og alt det andet snik snak har jeg heller ikke bruge for.

Købte det i tyskland og fik det leveret efter 7 dg.

Hilsen

Circon

Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Circon Circon skrev:

Tja, der er jo snart ikke flere undskyldninger tilbage... Men hvor handlede du, om jeg må spørger?? (Selvom det nok bliver i DK.)

-------------
Best Regards
Dan

Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Circon Circon skrev:

Hej

Køb det.Jeg har det samme i "37"og er meget tilfreds.Det er for mig det bedste og alt det andet snik snak har jeg heller ikke bruge for.

Hilsen

Circon

Hvor i tyskland købte du din skærm !

Betalte du på forhånd eller først ved leveringen ?

Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 15:38

http://samtec-gmbh.com/ - http://samtec-gmbh.com/

Den koster nu ca.11000 dkr + fragt ca.650 dkr.

Betalte med efterkrav,men Visa er også muligt

Obs.Skærmen er Hd kompatibel(nu)senere hen der er ingen der ved

mvh

circon

Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 15:43
Den kan også afhentes,hvis man ønsker det.Har i problemer med tysk så kontakt mig

Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 15:55

Tak , men desværre har ”butikken” ikke Panasonic 42 PV60.  Er der andre som har erfaring med at købe i tyskland over nettet og som har adresser til nogle hjemmesider ?

Er det normalt muligt at købe pr. efterkrav i tyskland ?

Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 17:02

Ok men nu talte jeg(vi) om 50 e

Der er mange netbuttiker i de.Prøv søgemaskiner

Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 17:59

Jeg er godt klar over at der findes mange netbutikker.

Jeg ønsker ikke at havne i en situation hvor jeg har indbetalt pengene for en vare som jeg aldrig får. Derfor vil jeg gerne høre fra andre som har købt noget via nettet i tyskland. Jeg vil gerne vide hvor - for så kan jeg handle samme sted og så er risikoen mindre end hvis jeg kaster mig ud i en handel med en ukendt tysk netbutik.

Jeg er stadig i tvivl om det er muligt og normalt at man i tyske netbutikker kan betale pr. efterkrav ?

Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 18:08
Butikken http://www.technikdirekt.de - http://www.technikdirekt.de får herinde meget store ord med på vejen. Så vælger jeg at handle TV via nettet bliver det der. MEN samtidigt kigger jeg også på den mulighed der er for at handle i en dansk butik og få den support der er i dét. Om jeg så skal give 1000.- mere; så gør jeg det.

-------------
Best Regards
Dan

Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 19:50

Jeg købte min 37" hos http://www.godpris.dk/ - http://www.godpris.dk . Jeg er sikker på at Michael kan give dig en pris der ligger under den pris du kan få den til i butikkerne og samtidig får du en meget god dansk support. Og skulle uheldet være ude så er det billigere at sende den til Ringsted end til Tyskland.

Mvh Kurt.

Print side | Luk vindue