Print side | Luk vindue

Mulig dab/fm/mp3 med farvedisplay

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104669
Udskrevet den: 24-December-2024 kl. 14:22

Emne: Mulig dab/fm/mp3 med farvedisplay
Skrevet af: Jessemand
Emne: Mulig dab/fm/mp3 med farvedisplay
Skrevet den: 25-November-2011 kl. 21:30
Hej alle.
Jeg er på jagt efter en eller anden for form afspiller til min gamle mor på plejehjemmet.
Den skal have dab/fm og mulighed for at afspille mp3 filer fra enten intern eller usbstik. Desuden display til at vise albums a'la squeezebox radio. Da hun ikke selv kan skifte cd vil jeg gerne have dem lagt over som ovennævnt. Må gerne være enkel at bruge da personalet gerne skulle kunne hjælpe.
Alle bud modtages med glæde da jeg skal finde en løsning til julegave og ikke selv har kunne finde ovennævte.
Wink Jes

Svar:
Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 25-November-2011 kl. 22:04
iPod Nano kan alt det du ønsker. Sæt den i en højttalerdock.

Skrevet den: 25-November-2011 kl. 22:23
Super ide. Dog havde jeg fravalgt denne eftertragtede løsning pga. evt. tyveri, synes at stikkene måske nemt går i stykker (erfaringer med 2 af de tidligere modeller som sidder "løst" i  stik på dock. Desuden mangler dab som er vigtig, men det kunne måske findes i en rimelig billig højttalerdock med ok lyd. Takker for tippet!!!
Smile Jes

Skrevet af: pr0gm4m
Skrevet den: 26-November-2011 kl. 13:28

Hvorfor ikke en Squeezebox som du selv nævner og så kombinerer den med et 3 abonnement og et tilhørende modem? Måske er der endda wifi på plejehjemme som hun kan få lov at bruge.

Der findes vist ikke ret mange FM/Dab kanaler som ikke tillige kan høres via internettet (og i en bedre kvalitet for såvidt angår DR).

-------------
proud to be prog

Skrevet af: pr0gm4m
Skrevet den: 26-November-2011 kl. 13:28
Det her 3 modem jeg havde i tankerne: http://www.3.dk/Privat/Mobilt-bredband/Modems_routere/Huawei-B683-Wlan-router/#Tab1

-------------
proud to be prog

Skrevet den: 26-November-2011 kl. 15:08
Øøøøøhhhhhh jep... den forstod jeg så ikke lige helt!

Det virker lidt kompliceret for undertegnede. Men hvor skal mp3'erne ligge?
Det kan godt være at jeg er så tungnem at jeg burde få et værelse på plejehjemmet... ha ha!

Confused Jes

Print side | Luk vindue