Print side | Luk vindue

EPG på Pana plasma?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104701
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 22:45

Emne: EPG på Pana plasma?
Skrevet af: jahafa
Emne: EPG på Pana plasma?
Skrevet den: 26-November-2011 kl. 22:51
Hej.

Efter den seneste Yousee omlægning, prøvede jeg at sætte mit Pana 42G10 op til Danmark som land. Herefter foretog jeg så en kanalsøgning (DVB-C) med netværk id = 100.

Alt virkede herefter som det skulle (rigtige kanaler i rigtig rækkefølge), men EPG virker ikke!

Hvis jeg vælger Finland (dansk sprogmenu) virker alt som det skal, og også EPG virker.

Hvad er det der gør at EPG virker under "Finland" og ikke under "Danmark"? - Tv'et (hardwaren) er vel ligeglad med hvilket land der vælges, hvis EPG virker under "Finland", er det vel udtryk for at EPG virker under DVB-C på denne tv-model?

Nogen der har en forklaring?

JH

Svar:
Skrevet af: Jamic
Skrevet den: 27-November-2011 kl. 10:37
Hej JH

Det har vist ikke noget med yousee's omlægning at gøre. Der har hele tiden manglet EPG på 10 serien.
Hvis du søger på X10 og guide eller EPG finder du en lang tråd om emnet. Jeg kan ikke huske om der specifikt er folk med G10, men der både folk med X10 og V10. Der er også en rigtig god anvisning på hvordan man får guiden ved brug af Sverige el. Finland.

Mvh. Jacob

Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 27-November-2011 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Jamic Jamic skrev:

Hej JH
Det har vist ikke noget med yousee's omlægning at gøre. Der har hele tiden manglet EPG på 10 serien.
Hvis du søger på X10 og guide eller EPG finder du en lang tråd om emnet. Jeg kan ikke huske om der specifikt er folk med G10, men der både folk med X10 og V10. Der er også en rigtig god anvisning på hvordan man får guiden ved brug af Sverige el. Finland.
Mvh. Jacob

Ja, problemet angår flere, måske alle Panasonic plastma-tv i 10-serien.

Den tråd du omtaler, er her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89044&PN=8&title=guide-p-x10 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89044&PN=8&title=guide-p-x10 hvor brugeren psk s. 8 og jeg s. 9 giver opskriften på søgning med Finland som land.

Indtil kanalomlægningerne for et år siden, nov. 2010, brugte jeg Sverige, men så blev det ikke muligt at specificere netværks-id, men kun søge på "standardnetværk" som medførte at kanalerne kom i en vilkårlig orden, dog med TV-Guide.

Kun Finland giver mulighed for at indtaste netværks-id (nu: 100) og TV-guide, og kanaler kommer i samme orden som hos YouSee og med TV-guide.

Panasonic burde kunne svare på Jamic's rimelige spørgsmål i første indlæg, men mig bekendt har Panasonic Danmark aldrig givet sig tilkende i debatten endsige vedkendt sig et ansvar for problemstillingen.

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet af: jahafa
Skrevet den: 27-November-2011 kl. 12:19
@Jamic:

Jeg er helt med på problemstillingen på "10" modellerne. Min undren er at mit 10G godt kan vise EPG når jeg vælger Findland men ikke når jeg vælger Danmark. Når det virker med Finland, må det jo være fordi EPG funktionen virker på tv'et.

PS! - jeg kører med Finland på mit tv.
PPS! jeg mister DR1 og InfoHD når tv har været slukket. Kan så bruge DR1 på kanal 501, og så bliver den der - nogen bud på det problem?

Min undren går på hvad parametret er for at det ikke virker med Danmark, når modellen åbenbart godt kan køre DVB-C med EPG.

JH

Skrevet af: Deaster
Skrevet den: 27-November-2011 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af jahafa jahafa skrev:

@Jamic:

Jeg er helt med på problemstillingen på "10" modellerne. Min undren er at mit 10G godt kan vise EPG når jeg vælger Findland men ikke når jeg vælger Danmark. Når det virker med Finland, må det jo være fordi EPG funktionen virker på tv'et.

PS! - jeg kører med Finland på mit tv.
PPS! jeg mister DR1 og InfoHD når tv har været slukket. Kan så bruge DR1 på kanal 501, og så bliver den der - nogen bud på det problem?

Min undren går på hvad parametret er for at det ikke virker med Danmark, når modellen åbenbart godt kan køre DVB-C med EPG.

JH

Mht. til DR1 og InfoHD kanaler som forsvinder er du ikke den eneste:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104057&PN=12&title=yousee-kanaloversigt-tidsplan-for-kanalndringer

Print side | Luk vindue