Print side | Luk vindue

3d projektor, noget værd ? eller vente?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104703
Udskrevet den: 29-December-2024 kl. 19:50

Emne: 3d projektor, noget værd ? eller vente?
Skrevet af: skyeagle
Emne: 3d projektor, noget værd ? eller vente?
Skrevet den: 27-November-2011 kl. 00:11
Hej.

Ved godt jeg har flere indlæg og stadigvæk har til gode at se div. 3d projektor, men ville bare lige hører folket mening herinde.

Er det noget værd i en projektor?   har set det på tv, og synes det er ganske godt der , ikke fordi jeg ikke vil se film i 2d, fordi det kommer jeg/vi mest til , men  hvad siger i ?

Tongue

-------------
Med Venlig Hilsen Kim

Svar:
Skrevet af: mugge66
Skrevet den: 27-November-2011 kl. 06:54
Min kammerat har lige invisteret i panasonic 7000, skal hjem og kigge på idagSmile, Bliver sindsygt spændene, vender lige tilbage senere med status

Mvh Mugge66

-------------
Udstyr Pentium 2 166MHZ DUAL Floppy drev, 56mb ram, 100w psu, 8mb onboard Graphic

Skrevet af: Aim
Skrevet den: 27-November-2011 kl. 10:24
Var vildt imponeret i starten (især ps3 spil) men efter en månedes tid med 3D (som nu er solgt) vil jeg heller stikke en gaffel i øjet på mig selv end at se 3D.
Kvalitet er bare markant dårligere, man bliver træt i øjnene og man glemmer at lægge mærke til 3Dén efter et stykke tid, og så sidder man bare tilbage med dårlig kvalitet.

Gå 100% efter 2D delen og lad producenterne rode med 3D et par år endnu, så kan det være det begynder at blive bedre.

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 27-November-2011 kl. 11:36
100% enig med Aim - bliver dog spænnende at se hvad de nye projektorer fra JVC kan præstere.

Skrevet den: 27-November-2011 kl. 20:01

tak for jeres svar Anima, Aim, Mugge66.

Bliver godt at høre din status Mugge66, venter spændt Thumbs Up

Aim så man bliver altså imponeret i starten og så falder interessen, kan godt forstille mig det , men jo surt købe fordi man er lamslået , og så efter 1-2 måned så er det bare noget man ikke gider se på.

Anima ja jeg tænkte på jvc x30 da den er til at "betale" sådan nogenlunden Tongue

-------------
Med Venlig Hilsen Kim

Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 27-November-2011 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

100% enig med Aim - bliver dog spænnende at se hvad de nye projektorer fra JVC kan præstere.
Jeg fik en snig premiere hos CSN-Teknik igår på JVC x70'eren igår, dog med de gamle briller da de ikke var leveret til DK endnu. 

3D er det bedste jeg har set indtil videre. I et mørk rum mangler der intet lys i PJ'en, hvis man har en lysere stue, skal man helt sikkert kigge på DNP lærreder, det er imponerende var meget kontrast der bliver bevaret i oplyst rum.
kort fortalt, skal man glæde sig til Imagosonas fremviser dem i Dec måned.

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 27-November-2011 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

3D er det bedste jeg har set indtil videre.

Ja, det er vi ikke i tvivl om. Ellers var der ingen grund til at JVC spyttede en ny model ud.

Det som egentlig er interessant er om kvaliteten på 3D siden kan matche 2D uden at man skal købe et lærred til adskillige tusinder for at det bliver "ok".

Skrevet den: 27-November-2011 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

3D er det bedste jeg har set indtil videre.

Ja, det er vi ikke i tvivl om. Ellers var der ingen grund til at JVC spyttede en ny model ud.

Det som egentlig er interessant er om kvaliteten på 3D siden kan matche 2D uden at man skal købe et lærred til adskillige tusinder for at det bliver "ok".
Jeg tror det handler om, at have en 3d profil og 2d profil, hvor 3d profilen er i High power lamp mode og 2d i Normal. 

-------------
Se mit udstyr her:

Skrevet den: 27-November-2011 kl. 23:06

Kenzo85 x70 er jo også en helt andet pris og i den "dyre" ende , ihvert fald hvad jeg regner med at give 25-28 k.

du så ikke Pannien ?

-------------
Med Venlig Hilsen Kim

Skrevet den: 27-November-2011 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af skyeagle skyeagle skrev:

Kenzo85 x70 er jo også en helt andet pris og i den "dyre" ende , ihvert fald hvad jeg regner med at give 25-28 k.

du så ikke Pannien ?

Desværre nej til Pana'en, men får at se hvor god X30eren er her på torsdag. Du bliver nok nød til at se dem begge 2 "Panasonic vs. JVC" samme dag. 

-------------
Se mit udstyr her:

Skrevet den: 27-November-2011 kl. 23:25
Kenzo85 ok , måske du gider vende tilbage til denne tråd og fortælle dine erfaringer så?  Thumbs Up  ja du har ret  skal se pana vs jvc samme dag , og helst samme sted hvis kan lade sig gøre

-------------
Med Venlig Hilsen Kim

Skrevet den: 28-November-2011 kl. 09:33

Kenzo85 ok , måske du gider vende tilbage til denne tråd og fortælle dine erfaringer så?  Thumbs Up  ja du har ret  skal se pana vs jvc samme dag , og helst samme sted hvis kan lade sig gøre

Jo selvfølgelig, det tror jeg også mange andre vil, men synes jeg du selv skal drage konklusionenerne. Jeg har til gode at se Pana'en før, jeg vil sige hvilken vej jeg selv ville gå.

-------------
Se mit udstyr her:

Skrevet den: 01-December-2011 kl. 21:17
Mugge66 hvad synes du så om den ?  hvis du så den hos din kammi

-------------
Med Venlig Hilsen Kim

Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 01-December-2011 kl. 21:50
Har netop været til JVC demo hos Imago Sonas Distribution
 i Herlev, så tak til dem og til CSN teknik for at stille udstyr og lokaler til rådighed. Der blev demonstreret JVC X30 og X70 på et 126" studiotek 130. Der blev også lagt lyd til med Integra og Elac, men det vil jeg ikke gå ind på her.

Det var et fint lille arragement der gav et godt indblik i hvad man kan forvente af billed og lydkvalitet under almindelige hjemme forhold da der i demolokalet var en ret hård akustik og der var lyse vægge og loft. Ikke optimalt, men godt nok til at fornemme at apparaterne var pænt over almindeligt forbrugerniveau. Desværre var projektorne efter hvad jeg kunne forstå ikke kalibreret og de så, efter min mening, heller ikke alt for godt ud i farverne. Hverken i 2D eller specielt i 3D. Lidt synd da jeg havde håbet på at se hvad 50K projektor virkelig kan yde når den får lov. Det bliver næste gang :-)
Der belv vist klip fra forskellige film, TV og koncerter i både 2D og 3D, men nu spørger du specifikt til 3D og jeg vil helt klart sige "Vent" (baseret på de oplevelser jeg har haft i dag). Jeg finder det meget anstrengende for øjnene at se 3D, i længere tid af gangen med aktive briller. Jeg synes også et farvene ser underlige ud gennem brillerne. Det er tydeligt at brillen påvirker farverne og desværre så det også ud til at JVC projektorne i 3D mode, hvor der er skruet ekstra meget op for lyset, havde en ret ringe farvegengivelse. En ordentlig kalibrering ville sikkert hjælpe, men om det er nok til at blive godt er jeg ikke sikker på. Nu blev der vis en del forskellige klip i 3D og kvaliteten varierer voldsomt. De bedste klip som var animationsfilm på blu-ray ( bla. Avatar og Bolt) kunne godt gå an selvom man sagtens kunne se forskellige problemer. Der var tendens til at billedet blev "dobbelt" ved hurtige panoreringer og 3D effekten så nogle gange nærmest "hypervirkelig" ud. Nærmest som om det var mere 3D end i virkeligheden. Vi kigge også på den nye pirates, der efter hvad jeg kan forstå er en 2D optagelse konverteret til 3D. Den havde i visse sekvenser karakter af "pop up" bog. Jeg fortrækker at se den i 2D da 3D effekten ser kunstig ud. I de ringeste klip (TV sport med flimrende skilte)  brød 3D effekten ofte helt sammen i ren skudder mudder. Helt ubrugeligt efter min mening. På mange måder fik jeg idag den samme fornemmelse som når jeg har set 3D på TV i forretningerne. Det er selvfølgelig større og mere imponerende, men dårligdommene er de samme og er lige så lette at spotte.

Min foreløbige konklusion er defor at 3D på hjemme projektor (JVC- har ikke set andre) er en blandet fornøjelse. Personligt ville jeg foretrække 2D baseret på hvad jeg har set i dag og jeg vil kraftigt anbefale at få en demo inde du betaler ekstra for 3D funktionen.

MVH

Skrevet den: 02-December-2011 kl. 22:56
Hej tvkartoffel.

tusind tak for dit lange indlæg som jeg læste med stor nysgerrighed.

Jeg synes jo allerede min projektor Optoma HD87 gør det fremragende , og er tilfreds med den, jeg har stadigvæk ikke set nogle 3d projektore i aktion , men efter dit indlæg er der vist heller ikke meget at komme efter der, jeg vil selvfølgelig selv danne mit eget indtryk også, måske Pannien er bedre.

indtil videre beholder jeg min Hd87.

takker.  Thumbs Up

-------------
Med Venlig Hilsen Kim

Skrevet af: Webmonkey
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 03:21
JEg var også til JVC arrangement. 3D er blevet klart bedre end sidste års X3. Der er meget mere lys nu og der var ikke meget crosstalk. Brillerne er blevet for designer agtig, - lidt rectangulere Hugo Boss still som mine egne glas øjen :-).

I dag fik jeg set noget fra Optoma - og kan kun sige, at 3D på DLP sparker røv - De briller de levere er meget stor i glassene og farver bliver ikke påvirket så meget som hos JVC.

3D effekten også meget bedre i Avatar - der var rigtig meget pop ud effekt og jeg kunne ikke spotte noget crosstalk.

Den store overraskelse er, at dette var den billige Optoma HD33 til 10990kr incl. 78" lærred hos Hifi Klubben. På farver og 3D var den klart JVC overlegen - men selvfølgelig ikke på sort.

-------------
In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......

Skrevet af: Aim
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Webmonkey Webmonkey skrev:

JEg var også til JVC arrangement. 3D er blevet klart bedre end sidste års X3. Der er meget mere lys nu og der var ikke meget crosstalk. Brillerne er blevet for designer agtig, - lidt rectangulere Hugo Boss still som mine egne glas øjen :-).

I dag fik jeg set noget fra Optoma - og kan kun sige, at 3D på DLP sparker røv - De briller de levere er meget stor i glassene og farver bliver ikke påvirket så meget som hos JVC.

3D effekten også meget bedre i Avatar - der var rigtig meget pop ud effekt og jeg kunne ikke spotte noget crosstalk.

Den store overraskelse er, at dette var den billige Optoma HD33 til 10990kr incl. 78" lærred hos Hifi Klubben. På farver og 3D var den klart JVC overlegen - men selvfølgelig ikke på sort.

Men det du så i Hifi klubben var vel også i et der til indrettet rum modsat JVC arrangementet. Samt det lille lærred i hifiklubben får også det hele til at stå mere klart og skarpt.  

Skrevet den: 04-December-2011 kl. 19:36
Hej Webmonkey og dem der ellers var til JVC demo.

Jeg kumme godt tænke mig at høre lidt om hvad du ellers synes om se udstillede ting. Både lyd og billede. Er jeg alene om at have på fornemmelsen at det kunne have været en del bedre? Min referenceramme er mit eget glimrende, men i den sammenhæng ret beskedne udstyr, og jeg synes at jeg fik fornemmelsen af at det udstyr der blev vist frem var (kunne være) væsentligt bedre end mit eget uden at jeg dog blev rigtig imponeret. Særligt kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om hvordan du opfattede lyden, der i mine øre virkede meget hård i diskanten. Farverne i 2D på x30 og x70, samt om du opfattede hvad forskellen var på de to projektorer. Jeg kunne slet ikke se forskel på dem og jeg kunne heller ikke se forskel på om "4K" var slået til eller fra. Ouch

Er det bare mig eller er der noget om snakken?

MVH

Skrevet af: JBtv
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 21:41
Hej, 

Jeg var også tilstede ved demo'en af JVC projektorerne i Herlev. Jeg kan endnu ikke prale af at have den store reference ramme, så jeg vil passe på med at kommentere alt for bastant. Personligt syntes jeg dog at lyden var god - men det er da bestemt muligt at det kunne være bedre i et andet rum. Men jeg ville absolut ikke have noget imod at have lyd udstyret stående - bare lige for at sige at det efter min mening lød godt Smile

Angående billedet så kom jeg primært for at se 2D kvaliteten - jeg er ikke interesseret i 3D. Jeg bemærkede ikke den store forskel mellem X30 & X70 - udover at X70 virkede til at have en bedre sort. Men igen, så tror jeg at sort niveauet egentligt var mere begrænset at genskin fra loftet. Jeg kunne så ikke se forskel overhovedet på 4K kvaliteten tændt eller slukket, og jeg må indrømme at den feature virker temmelig teoretisk på mig.

Spørgsmålet er så var det godt nok eller ligefrem imponerende ? Tjaa for mit vedkommende vil jeg sige, at ja jeg synes det var godt og endda tilpas imponerende. Det var et stort lærred 123", hvilket er noget større end jeg selv får plads til. Jeg synes farverne var gode - ja kontrasten og sortniveau kunne være bedre. Jeg vil så også sige at X30 er mere end god nok til mit behov, jeg så ikke noget der kunne retfærdigøre at satse på en X70.

Tilsidst vil jeg da nævne at jeg absolut ikke er overbevist om at jeg ender med en X30, det kunne også blive en HD350 eller muligvis en Epson - der er muligheder nok.

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Jeg kumme godt tænke mig at høre lidt om hvad du ellers synes om se udstillede ting. Både lyd og billede. Er jeg alene om at have på fornemmelsen at det kunne have været en del bedre? Min referenceramme er mit eget glimrende, men i den sammenhæng ret beskedne udstyr, og jeg synes at jeg fik fornemmelsen af at det udstyr der blev vist frem var (kunne være) væsentligt bedre end mit eget uden at jeg dog blev rigtig imponeret. Særligt kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om hvordan du opfattede lyden, der i mine øre virkede meget hård i diskanten. 

I en hård akustik er lyden hård, uanset hvilken højttaler du stiller op. Så uden at have været der, så virker din beskrivelse som om du har ret i at udstyret ikke har fået lov til at vise hvad det kan.

EDIT: Stavefejl

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 04-December-2011 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af JBtv JBtv skrev:

Hej, 

Jeg var også tilstede ved demo'en af JVC projektorerne i Herlev. Jeg kan endnu ikke prale af at have den store reference ramme, så jeg vil passe på med at kommentere alt for bastant. Personligt syntes jeg dog at lyden var god - men det er da bestemt muligt at det kunne være bedre i et andet rum. Men jeg ville absolut ikke have noget imod at have lyd udstyret stående - bare lige for at sige at det efter min mening lød godt Smile

Jeg synes bestemt heller ikke det var dårligt, men jeg ville nok foretrække en lidt mildere diskant. Måske mit indtryk mest stammer fra "skyde scenen" hvor der blev spillet meget højt. Sting koncerten lød fint bortset fra at "stereo"perspektivet var alt for bredt og slet ikke passede til billdet.
Jeg ville da også meget gerne bytte udstyret med mit eget

Angående billedet så kom jeg primært for at se 2D kvaliteten - jeg er ikke interesseret i 3D. Jeg bemærkede ikke den store forskel mellem X30 & X70 - udover at X70 virkede til at have en bedre sort. Men igen, så tror jeg at sort niveauet egentligt var mere begrænset at genskin fra loftet. Jeg kunne så ikke se forskel overhovedet på 4K kvaliteten tændt eller slukket, og jeg må indrømme at den feature virker temmelig teoretisk på mig.

Der er ingen tvivl om at kontrasten blev påvirket meget af genskin fra loftet. Jeg tror dog ikke der er nogen tvivl om de var bedre end min Epson.

Spørgsmålet er så var det godt nok eller ligefrem imponerende ? Tjaa for mit vedkommende vil jeg sige, at ja jeg synes det var godt og endda tilpas imponerende. Det var et stort lærred 123", hvilket er noget større end jeg selv får plads til. Jeg synes farverne var gode - ja kontrasten og sortniveau kunne være bedre. Jeg vil så også sige at X30 er mere end god nok til mit behov, jeg så ikke noget der kunne retfærdigøre at satse på en X70.

Ja, som de blev vist kunne jeg heller ikke se nogen grund til at gå efter x70.

Tilsidst vil jeg da nævne at jeg absolut ikke er overbevist om at jeg ender med en X30, det kunne også blive en HD350 eller muligvis en Epson - der er muligheder nok.

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 22:08
Hvilke højtalere og processor blev der brugt?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio

Skrevet den: 04-December-2011 kl. 22:15
Hej!

Ja, lyder var hård - det var jo hårde gulve og vægge.  Farverne var fine, men ikke så imponerede som jeg f.eks. har set på Optoma HD87.

Jeg kunne ikke se forskel på X30 og X70 - ej heller på "4K" og "ikke-4k".

Jeg vil dog som sagt give JVC credit for at havde lavet stærke forbedringer til deres 3D.

Lige nu tror jeg det bliver en DLP med 3D - efter at har brugt noget tid med HD87 og set hvordan DLP kan lave "3D" i 2D - fantastisk dybe i et 2D billede når der ikke er noget konvergens fejl at bøvle med...

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Jeg kumme godt tænke mig at høre lidt om hvad du ellers synes om se udstillede ting. Både lyd og billede. Er jeg alene om at have på fornemmelsen at det kunne have været en del bedre? Min referenceramme er mit eget glimrende, men i den sammenhæng ret beskedne udstyr, og jeg synes at jeg fik fornemmelsen af at det udstyr der blev vist frem var (kunne være) væsentligt bedre end mit eget uden at jeg dog blev rigtig imponeret. Særligt kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om hvordan du opfattede lyden, der i mine øre virkede meget hård i diskanten. Farverne i 2D på x30 og x70, samt om du opfattede hvad forskellen var på de to projektorer. Jeg kunne slet ikke se forskel på dem og jeg kunne heller ikke se forskel på om "4K" var slået til eller fra. Ouch

Er det bare mig eller er der noget om snakken?

MVH

-------------

Skrevet af: JBtv
Skrevet den: 04-December-2011 kl. 22:16
Front højtalere var Elac 247, center en CC241 - jeg ved ikke hvilke baghøjtalere der blev brugt. Receiveren var en Integra 80.2.

Det var CSN-Teknik som stod for lydopsætningne.

Skrevet den: 04-December-2011 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Men det du så i Hifi klubben var vel også i et der til indrettet rum modsat JVC arrangementet. Samt det lille lærred i hifiklubben får også det hele til at stå mere klart og skarpt.  

faktisk ikke - hos Hifi klubben var vægge og loft også hvide...

-------------

Skrevet den: 04-December-2011 kl. 22:21
Jeg var også til stede til den sene tid.. 

Der var nogle ting, som helt sikkert gjorde at udstyret ikke kunne yde optimalt. bla. lod jeg mig fortælle at højtalerne ikke var spillet til, de var lige kommet ind dagen forinden, hvilket helt sikkert vil havde en del med hvordan de diskanter præsterede.

Med hensyn til lærredet var der for meget gain i forhold til hvad både x30 / x70eren præsterede af lys styrke. Der var rimelig meget genskin fra loftet og væggene, som tog en del af sort niveauet og dybden af billedet. Dog kunne jeg sagtens se stor forskel på både farver og sort niveau, da vi testede fra den ene projektor til den anden i den velkendte start scene i Dark Knight. 
3d synes begge gjorde det bedre end nogen anden PJ jeg har set, dog har jeg ikke set mange. Men klart bedre end sidste års JVC'r. ikke meget crosstalk heller. 
Dog synes jeg ikke om brillerne, de tog meget af farve spektret og var ret gulligt i farven. Støjniveauet fra PJ'erne var ikke hørbart og generede på ingen måde. 
Forskellen på 4k on/off var primært at billedet var mindre anstrengende at se på, men det gjorde ikke det vilde. 
Ialt ville jeg selv vælge en x70'r, hvis jeg havde en dedikeret bio da de kalibreringsmuligheder i den ville være til stor gavn til jobbet. Hvorimod X30eren vil være god til en stue, hvor der er brug for lidt mere lysstyrke. 
Jeg synes helt sikkert, at man skulle prøve disse projektorer, når man skal vælge en PJ. 

Er der nogen som har set andre i samme klasse, som både x30eren og x70eren "alternativer" ? 

-------------
Se mit udstyr her:

Skrevet den: 04-December-2011 kl. 22:34

Hej!

Ja, lyder var hård - det var jo hårde gulve og vægge.  Farverne var fine, men ikke så imponerede som jeg f.eks. har set på Optoma HD87. 

Der er væsentlig forskel på farverne "out-of-box" og efter kalibrering, på X30. 

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 04-December-2011 kl. 22:37
Herligt med alle de indlæg her tak Thumbs Up

Webmonkey jeg har jo HD87 og det er den bedste projektor jeg har haft ( også dyreste)   og den er meget klar i farverne, HD 83 ( 3d)  skulle minde meget om den Gamle HD82 som jeg også har haft, den er ok men ikke bedre end HD87,   men hvis HD83 stod som HD87 både på 3d og 2d , så blev man nødt til at købe sådan en  Wink

-------------
Med Venlig Hilsen Kim

Skrevet den: 04-December-2011 kl. 22:38

Der var nogle ting, som helt sikkert gjorde at udstyret ikke kunne yde optimalt. bla. lod jeg mig fortælle at højtalerne ikke var spillet til, de var lige kommet ind dagen forinden, hvilket helt sikkert vil havde en del med hvordan de diskanter præsterede.

Minimalt i forhold til akustikken.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 04-December-2011 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Minimalt i forhold til akustikken.
Ja oki, den var desværre heller ikke i orden.

-------------
Se mit udstyr her:

Skrevet af: renep
Skrevet den: 05-December-2011 kl. 19:05
Jeg var også med torsdag til "den sene tid", og som kommende førstegangskøber var det generelt et meget imponerende billede. For det utrænede øje var det svært at se forskel på først X30 og dernæst X70 med forskelligt materiale, men ved den efterfølgende A/B test med samme scener troede jeg at X30'ren var gået i stykker. Den virkede "udvasket" i forhold til X70, og også i 3D var X70 suveren - jeg kunne ikke se de problemer som tidligere er nævnt, men er som sagt heller ikke så trænet. 4K forbedringen var heller ikke synlig for mig.
Lyden var høj og klar, men ikke så fokuseret - jeg kan bedre lide perspektivet fra mine XTZ99.36, men savner den sidste enhed i 99.25 centeren i forhold til 99.36 siderne, når der er gang i den. Bruger også selv en Velodyne sub, så der var intet nyt.

Lørdag tog jeg til Kbh. for at se på andre projektorer, og så her en Pana 5000, hvilket var en stor skuffelse, især i 3D, hvor Pana brillerne slugte ALT lyset og tillige havde en del ghosting. 1-0 til JVC.

Lad mig indskyde et lille surt opstød, for efter at have været udpræget web-kunde i mange år, satte jeg nu mine ben i en rigtig specialbutik, og havde glædet mig til den service, som nogle herinde lovpriser "branchen" for, men man var mest interesseret i at sidde bag skranken ekspedere ordrer. Jeg havde først fortalt lidt om mine JVC oplevelser, men sælgeren kunne ikke huske hvilket lærred der var sat op, og forlod rummet så snart der var trykket play på BD-eren. INGEN spørgsmål til mine preferencer eller behov. Da jeg senere gerne ville låne en 3D film, var der ikke yderligere faglig dialog, ud over at jeg først overhørte ham svine en anden kunde til, fordi han ikke lige ville aflevere ordren med det samme, "nå så du skal måske hjem og tjekke priserne på nettet, det gider jeg ikke være med til - så skal du sgu også betale for min service i min butik".
Da jeg senere fortalte min mening om Pana'en, kunne han slet ikke forstå det, men så skulle jeg vel bare have en pris på X30. Det kom det dog ikke til, da jeg sagde jeg ville prøve at se kvaliteten af en projektor i 10.000 kr. klassen, men fik besked på, at hvis jeg kunne se kvaliteten i en X70, skulle jeg ikke se på noget under 25K, og så var det også ligemeget med hans X30 pris.
Min 15-årige og meget kritiske datter, der også var med på et kig (hun bliver en god nørd-hustru engang), udtalte uopfordret at det var en af de mest ubehøvlede og irriterende sælgere hun nogensinde havde oplevet. Jeg skylder i hvert tilfælde ingen penge for service.

Nå, turen gik videre til en forhandler af Optoma-projektorer, hvor sælgerne også lod os alene tilbage i demo-rummet, og - da jeg ikke kunne finde ud af at få billede på HD83'eren - på spørgsmålet "hvad er DIN subjektive vurdering af forskellen på HD33 og HD83" blev trukket hen til en PC, så jeg kunne se den latterlige sammenligningsfunktion på deres hjemmeside - ØV.
Når dette er sagt, var jeg til gengæld vildt imponeret over HD33'erens billede, prisen taget i betragtning. 3D brillerne er de bedste jeg har set, med kæmpe glas (jeg er brillebærer), og den leverer rigeligt lys i både 2D og 3D - men er selvfølgelig ikke en JVC på sortniveau, og ikke i nærheden af X70, men det ville også være en skam.

Tilbage i "provinsen" hentede jeg i går en HD33, lærred og briller hos den lokale, og fik al den support og omtanke jeg kunne drømme om - så vil jeg drømme videre om en JVC X70+ fra CSN, når jeg har fået tunet mine amatørøjne og opgjort mit reelle behov og muligheder og konstateret om jeg bliver lige så "videofil" som jeg er "audiofil" - og til den tid koster en X70 kvali sikkert kun 25K.

Skrevet den: 05-December-2011 kl. 20:09
He he - jeg har samme indtryk af Optoma og sidder faktisk at spekulerer på en HD33 - bare for at komme igang igen - har været uden projektor/billede i 14mdr nu :-(

Oprindeligt skrevet af renep renep skrev:

Jeg var også med torsdag til "den sene tid", og som kommende førstegangskøber var det generelt et meget imponerende billede. For det utrænede øje var det svært at se forskel på først X30 og dernæst X70 med forskelligt materiale, men ved den efterfølgende A/B test med samme scener troede jeg at X30'ren var gået i stykker. Den virkede "udvasket" i forhold til X70, og også i 3D var X70 suveren - jeg kunne ikke se de problemer som tidligere er nævnt, men er som sagt heller ikke så trænet. 4K forbedringen var heller ikke synlig for mig.
Lyden var høj og klar, men ikke så fokuseret - jeg kan bedre lide perspektivet fra mine XTZ99.36, men savner den sidste enhed i 99.25 centeren i forhold til 99.36 siderne, når der er gang i den. Bruger også selv en Velodyne sub, så der var intet nyt.

Lørdag tog jeg til Kbh. for at se på andre projektorer, og så her en Pana 5000, hvilket var en stor skuffelse, især i 3D, hvor Pana brillerne slugte ALT lyset og tillige havde en del ghosting. 1-0 til JVC.

Lad mig indskyde et lille surt opstød, for efter at have været udpræget web-kunde i mange år, satte jeg nu mine ben i en rigtig specialbutik, og havde glædet mig til den service, som nogle herinde lovpriser "branchen" for, men man var mest interesseret i at sidde bag skranken ekspedere ordrer. Jeg havde først fortalt lidt om mine JVC oplevelser, men sælgeren kunne ikke huske hvilket lærred der var sat op, og forlod rummet så snart der var trykket play på BD-eren. INGEN spørgsmål til mine preferencer eller behov. Da jeg senere gerne ville låne en 3D film, var der ikke yderligere faglig dialog, ud over at jeg først overhørte ham svine en anden kunde til, fordi han ikke lige ville aflevere ordren med det samme, "nå så du skal måske hjem og tjekke priserne på nettet, det gider jeg ikke være med til - så skal du sgu også betale for min service i min butik".
Da jeg senere fortalte min mening om Pana'en, kunne han slet ikke forstå det, men så skulle jeg vel bare have en pris på X30. Det kom det dog ikke til, da jeg sagde jeg ville prøve at se kvaliteten af en projektor i 10.000 kr. klassen, men fik besked på, at hvis jeg kunne se kvaliteten i en X70, skulle jeg ikke se på noget under 25K, og så var det også ligemeget med hans X30 pris.
Min 15-årige og meget kritiske datter, der også var med på et kig (hun bliver en god nørd-hustru engang), udtalte uopfordret at det var en af de mest ubehøvlede og irriterende sælgere hun nogensinde havde oplevet. Jeg skylder i hvert tilfælde ingen penge for service.

Nå, turen gik videre til en forhandler af Optoma-projektorer, hvor sælgerne også lod os alene tilbage i demo-rummet, og - da jeg ikke kunne finde ud af at få billede på HD83'eren - på spørgsmålet "hvad er DIN subjektive vurdering af forskellen på HD33 og HD83" blev trukket hen til en PC, så jeg kunne se den latterlige sammenligningsfunktion på deres hjemmeside - ØV.
Når dette er sagt, var jeg til gengæld vildt imponeret over HD33'erens billede, prisen taget i betragtning. 3D brillerne er de bedste jeg har set, med kæmpe glas (jeg er brillebærer), og den leverer rigeligt lys i både 2D og 3D - men er selvfølgelig ikke en JVC på sortniveau, og ikke i nærheden af X70, men det ville også være en skam.

Tilbage i "provinsen" hentede jeg i går en HD33, lærred og briller hos den lokale, og fik al den support og omtanke jeg kunne drømme om - så vil jeg drømme videre om en JVC X70+ fra CSN, når jeg har fået tunet mine amatørøjne og opgjort mit reelle behov og muligheder og konstateret om jeg bliver lige så "videofil" som jeg er "audiofil" - og til den tid koster en X70 kvali sikkert kun 25K.

-------------

Skrevet den: 06-December-2011 kl. 08:51

He he - jeg har samme indtryk af Optoma og sidder faktisk at spekulerer på en HD33 - bare for at komme igang igen - har været uden projektor/billede i 14mdr nu :-(

Spændende fortælling om de forhandlere du besøgte. Jeg har det dog på den måde at jeg hellere vil undvære en projektor end at gå på kompromis. Håber du bliver glad for den Optoma ellers kunne en JVC HD350'r måske stadig erhverves for ny til en billig penge.

-------------
Se mit udstyr her:

Skrevet den: 06-December-2011 kl. 09:24

Spændende fortælling om de forhandlere du besøgte. Jeg har det dog på den måde at jeg hellere vil undvære en projektor end at gå på kompromis. Håber du bliver glad for den Optoma ellers kunne en JVC HD350'r måske stadig erhverves for ny til en billig penge.

Uanset hvad du vælger, vil det være et gå på kompromis med et-eller-andet. DLP vil være på sort og D-ILA på skarphed

-------------

Skrevet den: 06-December-2011 kl. 09:39
lyder til på folket om enighed om 3d ikke er så godt endnu, crosstalk osv.   så jeg tror bare jeg beholder min HD87 , og hvis jeg ikke kunne undværer en 3d projektor ( hvilket jeg kan)  så kunne man måske købe en HD33 til det formål.

Smile

-------------
Med Venlig Hilsen Kim

Skrevet af: thcleaner
Skrevet den: 06-December-2011 kl. 10:44

Uanset hvad du vælger, vil det være et gå på kompromis med et-eller-andet. DLP vil være på sort og D-ILA på skarphed
og response time på d-ila

Skrevet den: 06-December-2011 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af thcleaner thcleaner skrev:

og response time på d-ila

Ja, det var også en ting der fascinerede mig på DLP - "motion resolution" - så meget bedre - lidt ligesom plasma vs. lcd - der ser bare så godt ud når noget bevæger sig.

JVCerne var ok - men Panasonic 5000 synes jeg var noget blød i det mht bevægelser.

Indtil jeg så de moderne Optoma topmodeller her i år, svor jeg 100% til det sorteste sort som det vigtigst, men nu tror jeg, at jeg er blevet konverteret til DLP.
(og mig som komme fra CRT....)

Nu vil jeg afvente CES 2012 - måske der kommer en 3D aflæser for Hd87 - det plejer jo at være et tegn når en model pludselig sættes ned i pris Big smile

-------------

Skrevet den: 06-December-2011 kl. 18:55
webmonkey du har også en HD87 måske?   tror du virkelig der kommer noget 3d til den , det tror jeg ikke der gør, må også være noget hardware jo

-------------
Med Venlig Hilsen Kim

Skrevet den: 06-December-2011 kl. 19:17

webmonkey du har også en HD87 måske?   tror du virkelig der kommer noget 3d til den , det tror jeg ikke der gør, må også være noget hardware jo

Nej jeg har ikke en Hd87. Har aldrig haft en digital projektor - endnu.

Jeg mente at der nok i 2012 - måske til CES kommer en afløser til den - pludselig faldt prisen på Hd87 både i DK og UK..... det plejer at være tegn på at den er på vej ud...

-------------

Skrevet den: 06-December-2011 kl. 19:34
ok på den måde Smile  ja til min store skærk faldt den fra 20 k , til 15 kg , og jeg gav 20 k for den .

-------------
Med Venlig Hilsen Kim

Skrevet den: 07-December-2011 kl. 13:16
Så er der kommet anmeldelse af Optoma HD83! : http://www.avforums.com/review/Optoma-Themescene-HD83-3D-DLP-Projector-Review.html - http://www.avforums.com/review/Optoma-Themescene-HD83-3D-DLP-Projector-Review.html  

Kunne være at man skulle vente, at se hvad de siger til x30eren.?

-------------
Se mit udstyr her:

Skrevet den: 12-December-2011 kl. 22:39
Tråd lukkes hvis man kan sige sådan , da jeg har valgt ikke endnu at få købt 3d projektor.

Smile     vores tv i soveværelse gik en tur , så købte et nyt tv til stuen , og stue tv'et ryger ind i soveværelset.

tak for alle jeres svar og råd her.
 Thumbs Up

-------------
Med Venlig Hilsen Kim

Skrevet den: 13-December-2011 kl. 07:23
Til de andre, som fulgte med i tråden, så er AVFORUMS blevet færdig med sin anmeldelse her for et par dage siden:  http://www.avforums.com/review/JVC-X30-DLA-X30-DILA-3D-Projector-Review.html - http://www.avforums.com/review/JVC-X30-DLA-X30-DILA-3D-Projector-Review.html

-------------
Se mit udstyr her:

Print side | Luk vindue