Kanalrækkefølge efter scanning
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104756
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 22:25
Emne: Kanalrækkefølge efter scanning
Skrevet af: pkylle
Emne: Kanalrækkefølge efter scanning
Skrevet den: 28-November-2011 kl. 14:08
Når jeg på mit SONY KDL 40W4000 foretager en scanning af digitale kanaler med netværksid 100 Altså Netværk: 00100 Frekvens i kHz: 143000 Symbolrate: 6875 Modulation: QAM64 Så får jeg kanalerne i anden rækkefølge end den Yuosee forventer. Det fremgår af en afledet oplysning på en fejlmelding om fastfrosset billede på TNT7HD. Fejlmeldingen lød: "Den 23/11 -11 TNT7HD låst billed. Lyd OK". Svar "TNT7 HD bør være på kanal 19." (De læser åbenbart ikke, hvad man skriver ;-) ). Men da jeg jo også har mit bøvl med at kanalerne ligger hulter til bulter efter scanning, spurgte jeg (lidt naivt) om hvor jeg kunne finde "kanal 19". Så fik jeg dette svar: "Når du scanner dit TV eller andet udstyr med DVB C tuner
på YouSee signal, bør dette udstyr ligge(min rettelse) lægge kanalerne i den orden som vi
har defineret." Derefter henviser de mig til SONY for support.
Jeg får TV3 som første og resten bare hulter til bulter. Inden jeg prøver igen (nu har jeg ellers flyttet mange kanaler på plads), vil jeg høre, om andre oplever resultatet af en scanning som var kanalerne smidt ind med en skovl. Er det kun nogle af SONYs modeller, der har denne 'egenskab'? Skulle have den seneste software-version. (E.L-PV-BE-C.T.PT-A-CY.T)
|
Svar:
Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 28-November-2011 kl. 15:31
Sony's ældre modeller understøtter ikke LCN (Logical Channel Numbering), så YouSee's valgte rækkefølge og nummerering slår ikke igennem. Det opfatter jeg selv som en fordel, da jeg alligevel laver min egen sortering, og det er forholdsvis nemt på et Sony-tv.
------------- Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information
|
Skrevet af: pkylle
Skrevet den: 28-November-2011 kl. 20:51
Tak for et hurtigt svar. Plejer også selv at ordne min egen sortering, og ja det kan klares med en oparbejdet rutine ;-)
|
|