Print side | Luk vindue

TV2SPORT HD - ELENDIG KVALITET

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104767
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 22:45

Emne: TV2SPORT HD - ELENDIG KVALITET
Skrevet af: hummelmose
Emne: TV2SPORT HD - ELENDIG KVALITET
Skrevet den: 28-November-2011 kl. 19:48
Er der andre end mig, som lige nu ser BIF - AC Horsens, og kan bekræfte at det tætteste det signal har været på HD, er HD logoet i venstre side. Det er da super sølle kvalitet.

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Svar:
Skrevet af: Flot
Skrevet den: 28-November-2011 kl. 20:17
Helt enig, ussel ussel kvalitet - og det er ikke kun BIF jeg taler om ;-) Harry Potter på 5'eren er sgu heller ikke for god... DR HD rammer et bedre niveau her til aften..

Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 28-November-2011 kl. 20:20
Ja, kvaliteten er ikke noget at skrive hjem om. TV2 Sport HD har for længe siden meddelt, at ikke alle udsendelser er i HD. Det skete da TV2 Sport og TV2 Sport HD begyndte at samsende. Om det er grunden til den manglende kvalitet i kampen BIF - Horsens, ved jeg selvfølgelig ikke.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet den: 28-November-2011 kl. 20:27
Jens, prøv SD-udgaven af TV2 Sport på 537. Forskellen er ikke stor.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000

Skrevet af: torpedo
Skrevet den: 28-November-2011 kl. 20:32
Jeg loggede faktisk på recordere for at se om der var andre, som kommenterede billedkvaliteten på denne kamp. Den er da det ringeste af det ringeste. Ansigter er en ensfarvet plamage og trøjenumre kan ikke tydes. Man kan faktisk ikke altid se hvem de enkelte spillere er!

Min VHS-afspiller gjorde det bedre end det der diskes op med i aften. Det er simpelthen for pinligt at man skal betale for en så ringe billedkvalitet. HD kanal min bare...

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 28-November-2011 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Det ændrer ikke ved det faktum, at man simpelthen ikke kan være bekendt at kalde det her HD eller (HD) for den sags skyld det er BELOW SD

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 28-November-2011 kl. 20:45
HD = Helvedes Dårligt!

Skrevet den: 28-November-2011 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Det ændrer ikke ved det faktum, at man simpelthen ikke kan være bekendt at kalde det her HD eller (HD) for den sags skyld det er BELOW SD
Selvfølgelig ændrer det ikke noget. Det var alene ment som en yderligere understregning af den ringe kvalitet. HD bør jo ikke være = SD.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet af: KAZZENS
Skrevet den: 28-November-2011 kl. 20:56
Man burte lave en fælles klage over viasat. Ikke nok med at (vi) betaler 100 kr om måneden bare for at se HD kanaler. Er det ikke noget med det er gratis på canal digital?. Så begynder de at samsende TV2 sport og TV2 sport HD, så det får en undskyldning for at sige ikke alt på HD kanalen er i HD. Det var næsten bedre i gamle dage da de ikke samsendte. Godtnok en del genudsendelser på HD kanalen, men det var i det mindste i HD.  

-------------
knowledge is meant to be shared... If no one shared it everyone would be stupid!

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 28-November-2011 kl. 21:08
TV2Sport var jo en af de dyre kanaler i sin tid, superliga-fodbold, formel-1, jeg tror den kostede 50 kr om måneden; de fleste af rettighederne er for længst vandret over til de andre viasatkanaler; men prisen er sikkert den samme :-), der var iøvrigt lidt en diskussion om priser mv. i sin tid her på sitet kan jeg huske :-)
...men de er da vist de eneste der sender traktortræk, og det er da i HD...

-------------
mvh Christian

Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 28-November-2011 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

TV2Sport var jo en af de dyre kanaler i sin tid, superliga-fodbold, formel-1, jeg tror den kostede 50 kr om måneden; de fleste af rettighederne er for længst vandret over til de andre viasatkanaler; men prisen er sikkert den samme :-), der var iøvrigt lidt en diskussion om priser mv. i sin tid her på sitet kan jeg huske :-)
...men de er da vist de eneste der sender traktortræk, og det er da i HD...

Jeg kunne godt tænke mig at se noget dokumentation på at TV2 Sport koster eller har kostet kr. 50?

Udover det så er kvaliteten på deres kanal rent til grin, men samtlige Superliga kampe skulle være i HD efter næste sæson på alle kanaler der viser Superliga bold, da det er indskrevet i medieaftalen mellem TV stationerne og Divisionsforeningen.
Det gør dog ikke den nuværende kvalitet bedre.

Et lille OT, men der er ikke længere meget  HD kvalitet på nogen af kanalerne hos Yousee Angry

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 28-November-2011 kl. 23:17
Jeg husker nok forkert, i denne tråd tales der om 25 kr om måneden
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=20419&KW=tv2+sport&PID=204656&title=tv2-sport#204656 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=20419&KW=tv2+sport&PID=204656&title=tv2-sport#204656
Meget sjov læsning forresten, her nogle år siden, så kan man jo selv vurdere om den har været pengene værd .-)

-------------
mvh Christian

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 29-November-2011 kl. 01:02
Oprindeligt skrevet af Flot Flot skrev:

Helt enig, ussel ussel kvalitet - og det er ikke kun BIF jeg taler om ;-) Harry Potter på 5'eren er sgu heller ikke for god... DR HD rammer et bedre niveau her til aften..

På en del HD kanaler er YouSee begyndt at encode med en meget lav bitrate, se http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104206&PID=105818 - denne tråd. K5 HD sendes med omkring 6 Mbps, mens DR HD efter protester fra recordere.dk læserne stadig har ca 11.5 Mbps. Jeg har ikke TV2 Sport, så jeg kan desværre ikke lave målinger for denne kanal.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: jahafa
Skrevet den: 29-November-2011 kl. 09:25
Nå så var det altså ikke bare mine øjne der drillede :-)
Syntes ofte det er det samme generelt på Tv2SpHD, og når 3+HD sender superliga: elendig kvalitet.

Nogen der har klaget til Tv2?

JH

Skrevet af: kena
Skrevet den: 29-November-2011 kl. 10:21
Som det tidligere er nævnt i tråden er Superligakampene på Tv2sport kun opskalerede. Man kan se det ved at bogstaverne HD i Tv2sportlogoet ikke er røde. Sidste år håbede jeg, at det kun var midlertidigt, men det er fortsat i denne sæson og det bliver det nok ved med så længe at vi som forbrugere bare accepterer dette.

Diskussionen er en anden end om kvaliteten af HD kanaler hos YouSee, men er endnu et udtryk for at man prøver at spise os af med ringere produkter. I første omgang var det ikke YouSee's skyld at Tv2sport valgte at droppe HD superligabold, men omvendt burde YouSee kræve at Tv2sport sender i HD når det er muligt. Ellers kan man lige så godt droppe HD-udgaven af Tv2sport.

Skrevet af: peterhansen1982
Skrevet den: 29-November-2011 kl. 10:50
I det mindste er NFL i HD og det er det eneste jeg alligvel ser :) Så dog gerne yousee fik lettet deres dertil indrettet og tilbød ESPN HD når nu canal+ har fået den ind - ARGH yousee hvorfor skal man være bundet til jer gennem forening!!!!

Skrevet den: 29-November-2011 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af kena kena skrev:

Som det tidligere er nævnt i tråden er Superligakampene på Tv2sport kun opskalerede. Man kan se det ved at bogstaverne HD i Tv2sportlogoet ikke er røde. Sidste år håbede jeg, at det kun var midlertidigt, men det er fortsat i denne sæson og det bliver det nok ved med så længe at vi som forbrugere bare accepterer dette.

Det ER midlertidigt, som jeg har nævnt tidligere så SKAL TV stationerne sender Superligaen i HD fra næste sæson, da det er en del af den nye medieaftale mellem klubberne og TV stationerne.

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)

Skrevet af: kena
Skrevet den: 29-November-2011 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Det ER midlertidigt, som jeg har nævnt tidligere så SKAL TV stationerne sender Superligaen i HD fra næste sæson, da det er en del af den nye medieaftale mellem klubberne og TV stationerne.

Tak for info. Havde overset dit indlæg.

Skrevet af: KOS.
Skrevet den: 29-November-2011 kl. 14:01
Og det vil sige at Canal9 bliver til en HD kanal,for de sender Superliga også i 2012,det vil jeg så se før jeg tror på det.

Skrevet den: 29-November-2011 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af KOS. KOS. skrev:

Og det vil sige at Canal9 bliver til en HD kanal,for de sender Superliga også i 2012,det vil jeg så se før jeg tror på det.

Ja Canal 9 kommer med en HD kanal til http://digitalt.tv/14663/hdtv-indeks-hvem-har-flest-hd-kanaler/ - sommer.

-------------

Skrevet af: Ulle
Skrevet den: 29-November-2011 kl. 15:07
Kanalen stod ellers fornuftigt nok, til en afveksling, under CBS' NFL kamp om Søndagen, så mon ikke det bare har været Superliga signalet? Ligesom Premier League også ligner lort på 6'ern HD det meste af tiden. Intet slår godt nok TV2 Sport HDs NHL signal, hold da op, det er til at få søsyge af så uroligt som det står, bare kameraet drejer en smule.

Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 29-November-2011 kl. 15:15
F.eks i Lørdags var der en super kvalitet på filmen kill bill og sådan er det på andre udsendelser ind imellem bare for at gi lidt ros . Men er desværre enig i at det for det meste af tiden ikke ser ret godt ud desværre. Det er simpelthen for dårligt.

Prremier league fodbold er vigtigst for mig. det ser heldigvis også stadig acceptabelt ud på 6´eren.
Og når de gider ser det også fint ud på tv2sport og rimelig på tv3+ når de gider det er desværre kun halvdelen af tiden.

Skrevet den: 29-November-2011 kl. 15:48
Nu kan den ofte ringe kvalitet på HD-kanalerne både være et problem hos YouSee og de pågældende kanaler. Når de såkaldte HD kanaler ikke sender i HD, burde de ikke skrive HD i deres logo. Kanal 5 HD og 6'eren HD undlader at skrive HD, når det er SD. Hvis alle gjorde sådan, kunne vi bedre sende "regningen" til YouSee.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet af: Thorslund
Skrevet den: 29-November-2011 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af kena kena skrev:

Jeg var ret sikker på det var fornylig TV2 Sport begyndte at sende Superligaen i SD. Men det er da ganske rigtigt længe siden: http://digitalt.tv/3993/tv2-sport-hd-uden-superliga-hd/ - http://digitalt.tv/3993/tv2-sport-hd-uden-superliga-hd/ .

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 29-November-2011 kl. 17:48

Nu kan den ofte ringe kvalitet på HD-kanalerne både være et problem hos YouSee og de pågældende kanaler. Når de såkaldte HD kanaler ikke sender i HD, burde de ikke skrive HD i deres logo. Kanal 5 HD og 6'eren HD undlader at skrive HD, når det er SD. Hvis alle gjorde sådan, kunne vi bedre sende "regningen" til YouSee.

Kildematerialet skal selvfølgelig først og fremmest være i orden . Når den endelig er det bør Yousee i den grad holde fingrene fra bitraten

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 30-November-2011 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg kan ikke lade være med at kommentere på det. Jo i.flg. YouSee så må man gerne kalde den slags ringe kvalitet for HD.
Måske Recodere.dk skulle grave lidt i sagen og spørge hvorfor både YouSee og TV-stationerne udsender "HD" udsendelser som ligner "puha".

-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.

Skrevet af: gearløs
Skrevet den: 30-November-2011 kl. 14:09
Jeg troede da, at det bare var logo'et der skulle være i HD Big smile

Print side | Luk vindue